Jolien87 schreef:RaafSmits schreef:Ben het met je eens dat het kijken van zo een filmpje een vrije keuze moet zijn, máár dat geld dus ook voor de mensen die het wél willen zien.....om wélke reden dan ook.
In heel veel mensen zit wel iets van een "ramptoerist " ( sorry voor het woord )
Zolang iemand niet kijkt om "ervaring "op te doen of " te kicken " op die beelden zie ik niet in waarom ze het niet moeten kijken.
Er zijn ook legio originele films over de tweede wereldoorlog, en soms moet!!!! je die gewoon kijken van school als zijnde geschiedenis.
Ook daarin komen échte slachtoffers gruwelijk om het leven na jarenlang stelselmatig uitgehongerd en gemarteld te zijn geweest.
Families uit elkaar gerukt en medische experimenten zijn uitgevoerd op kinderen en geestelijk gehandicapten.
Dat was de wereld van "40-"45.........dit is de wereld van vandaag.
Ik merk aan mezelf dat ik een soort van beveiligingsmechanisme activeer als ik beelden zie zoals de aanslagen van laatst in Parijs. Het is dan net alsof het niet tot me doordringt wat er gebeurt in die filmpjes.
Sommige beelden moet ik ook wel zien om het te kunnen bevatten, maar dit soort filmpjes zou ik voor geen goud willen bekijken. Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die dit wel willen of kunnen, als je vaak genoeg naar dit soort beelden kijkt kan ik me voorstellen dat je wordt afgestompt als 't ware.
Ik denk en hóóp dat een gezond denkend mens hier niet afgestompt van kan raken.
Vandaag treft het iemand anders, morgen kunnen wij het zijn.......