Janine1990 schreef:Fiffill schreef:Ik keek even verder naar heel Europa, niet alleen Nederland. Hockey is beduidend minder populair vergeleken met een sport als voetbal (ook in Nederland naar mijn idee, maar dat kan er ook aan liggen dat ik dat soort dingen totaal niet volg). Hockey zal daarnaast misschien ook een ander soort publiek trekken.
Even heel generaliserend gezegd: voetbal is meer de straatsport voor de schoffies, en hockey is een kakkersport
Edit: ik zie dat je dat zelf ook al opmerkt
Hoe andere landen (sporten) het aanpakken qua hooligans weet ik niet. Ik weet niet hoe ze daar in Amerika of Canada mee omgaan. Kan dus ook niet zeggen of het daar beter of slechter gaat dan hier.
Ja, zo is het kennelijk wel.
Maar o wee als je dit hardop zegt tussen een paar voetballiefhebbers... Pas maar op dat je kop er niet af gaat![]()
Dat is hetzelfde als tussen een groep paardensporters zeggen dat paardrijden geen sport is, bij wijze van. Dan wordt je ook gevierendeeld.
Oh ik dacht dat je misschien wist hoe hooligans in andere landen worden aangepakt, of dat had ik gehoopt. Vind het gewoon ook best wel interessant dat mensen kennelijk zulke dingen doen, uit naam van een sport. Zoals er ook oorlogen zijn uit naam van geloofsovertuiging. In beide gevallen is het puur misbruik.
Nounou

Ik ben best een fanatieke voetballiehebber en supporter, maar mij stoot je daar echt niet mee voor het hoofd. Voetbal is gewoon zo lekker toegankelijk en trekt teveel mongolen aan