Feijenoorders slopen Rome.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:11

Janine1990 schreef:
Fiffill schreef:
Ik keek even verder naar heel Europa, niet alleen Nederland. Hockey is beduidend minder populair vergeleken met een sport als voetbal (ook in Nederland naar mijn idee, maar dat kan er ook aan liggen dat ik dat soort dingen totaal niet volg :+ ). Hockey zal daarnaast misschien ook een ander soort publiek trekken.

Even heel generaliserend gezegd: voetbal is meer de straatsport voor de schoffies, en hockey is een kakkersport :Y)
Edit: ik zie dat je dat zelf ook al opmerkt :')

Hoe andere landen (sporten) het aanpakken qua hooligans weet ik niet. Ik weet niet hoe ze daar in Amerika of Canada mee omgaan. Kan dus ook niet zeggen of het daar beter of slechter gaat dan hier.

Ja, zo is het kennelijk wel.
Maar o wee als je dit hardop zegt tussen een paar voetballiefhebbers... Pas maar op dat je kop er niet af gaat ;)

Dat is hetzelfde als tussen een groep paardensporters zeggen dat paardrijden geen sport is, bij wijze van. Dan wordt je ook gevierendeeld.

Oh ik dacht dat je misschien wist hoe hooligans in andere landen worden aangepakt, of dat had ik gehoopt. Vind het gewoon ook best wel interessant dat mensen kennelijk zulke dingen doen, uit naam van een sport. Zoals er ook oorlogen zijn uit naam van geloofsovertuiging. In beide gevallen is het puur misbruik.

Nounou :+
Ik ben best een fanatieke voetballiehebber en supporter, maar mij stoot je daar echt niet mee voor het hoofd. Voetbal is gewoon zo lekker toegankelijk en trekt teveel mongolen aan :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:14

Fiffill schreef:
Ik kijk graag voetbal :D Echter schaam ik me ook voor dit soort mensen die zichzelf "supporters" durven te noemen. Ik heb de sport lange tijd ontweken vanwege het hoge gehalte niet al te intelligente mensen dat zich voetbalfan noemt :j Het is inderdaad maar een heel klein deel van de supporters maar het geeft wel gelijk de sport (en nu zo'n beetje heel Nederland :+ ) een slechte naam.
Het is een sport met veel passie maar gebruik dat dan ten goede, en niet op deze manier.

Verder kijk ik eigenlijk nooit sport dus over de rest (en bijbehorende hooligans) kan ik je niet zoveel vertellen. Ik weet alleen dat ze er zijn en dat er rellen zijn.

Ik kan me voorstellen dat je daardoor de sport ontwijkt. Vanavond was Dennis van der Geest op TV en deed er zijn zegje om. Man, die was ook zo kwaad! Ik kan me voorstellen dat het voor de goede voetballers en supporters het zoveel schaamte oplevert dat je je rug toekeert.
Dat de instanties dat doen, vind ik wat minder goed.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:15

Yonker schreef:
Nounou :+
Ik ben best een fanatieke voetballiehebber en supporter, maar mij stoot je daar echt niet mee voor het hoofd. Voetbal is gewoon zo lekker toegankelijk en trekt teveel mongolen aan :)

Oké, gelukkig maar :P

Het is heel toegankelijk, maar begin mij niet over buitenspel. Aan het eind van het WK wist ik het weer!

Electra63

Re: Feijenoorders slopen Rome.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:23

Ik laat me door die relschoppers niet tegenhouden. Ik voel me ook altijd veilig in de Kuip. En ik voel me zeker niet aangesproken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:28

Ik was deze week met school naar Rome, en je raad het al. Een half uur voordat het gebeurde stonden wij nog naast de Barcaccia Fontein van Bernini. En een half uur later is ie verwoest. Ik ben net thuis en lees nu pas hoe erg het is, en ik heb er net serieus om gehuild.

Wat mij betreft mogen die Feyenoordsupporters allemaal afgeschoten worden. Ik kom zelf ook uit [naam], en ik schaam me helemaal dood. Als het zo moet, moet het met Feyenoord en alle andere clubs waarvan de supporters zich niet kunnen gedragen gewoon maar eens afgelopen zijn. Het is te triest voor woorden. :n

het komt vooral zo hard aan omdat ik gisteren nog op dat plein stond, nog naast die prachtige, waardevolle en ook nog eens eeuwenoude fontein stond. En nu is het kunstwerk letterlijk verkracht. Afschuwelijk. En dat voor een spelletje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:29

IK SCHAAM(plaatsvervangend??) MIJ DE OGEN UIT MIJN KOP!!

Rome de eeuwige stad. Hoe haal je het in je je idiote schurftige, IQ beneden 70 kop om dit te doen???!! (en nee dan maakt het niet uit waar en in welke stad natuurlijk....overal heb je je te gedragen)

Nu is het Feyenoord maar het had net zo goed Ajax of PSV of AS Roma kunnen zijn.

Ik associeer dit met voetbal en terecht naar het blijkt.

Pissen in een monumentale fontein????

Ohhh sorry hoor maar ik kan hier op geen enkele manier bij met mijn hoofd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:43

Jullie zijn een tikkie naief. Als je helemaal naar Rome afreist, zonder kaartje, puur om te rellen en te vechten, dan verwacht je toch niet dat die idioten respect hebben voor monumenten? Ze hebben nergens respect voor, niet voor mensen, niet voor de spullen van een ander, laat staan voor cultuur.

Dit is al jaren zo en het zal nog wel een tijdje duren, helaas.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:47

Om nog even terug te komen op voetbal vs andere sporten zoals American football in Amerika; de "hooligan cultuur" lijkt daar minder te zijn dan hier, en ik denk dat het voornamelijk komt door wat ik al eerder noemde: de diepere laag in het voetbal en de sterkere verbondenheid met de clubs.
Veel Amerikaanse sporten zijn makkelijk vermaak, het draait voornamelijk om geld en marketing (niet dat bij voetbal niet zo is maar de kern is anders). Ze zijn daarnaast ook meer een familie-evenement en ik geloof ook dat de tickets stukken duurder zijn.
Dit in tegenstelling tot de vaak veel oudere clubs in Europa (en sommige andere plekken bijv Zuid-Amerika) waarbij de club vaak verweven is met politiek (denk aan fascistische geschiedenis van sommige landen), arm tegen rijk, ga zo maar door... Sommige rivaliteit gaat vele, vele jaren terug. Minder commercie qua insteek, meer historie.

Daarnaast is Amerika natuurlijk gigantisch en is het simpelweg niet zo makkelijk om "even" naar een wedstrijd te gaan in een andere stad. Fans reizen veel minder.

Ik ben echt totaal niet bekend met hockey maar ik geloof dat hockey verder ook niet zoveel historie heeft wat betreft de clubs? Correct me if I'm wrong.

Jarenoude rivaliteit wat nog steeds als opstapje wordt gebruikt om eens even lekker te knokken is niet iets wat je heel makkelijk op zal kunnen lossen. Zolang het nog mogelijk is voor zulke idioten om zich gevoelsmatig aan te sluiten bij clubs en mee te reizen (ook al gaan ze niet naar de wedstrijd) zul je dit blijven houden... Van mij mogen ze flink worden aangepakt, het is jammer dat die straffen voorwaardelijk zijn, laat ze maar betalen. Als je sloopt mag je er voor opdraaien ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:08

Electra63 schreef:
Jullie zijn een tikkie naief. Als je helemaal naar Rome afreist, zonder kaartje, puur om te rellen en te vechten, dan verwacht je toch niet dat die idioten respect hebben voor monumenten? Ze hebben nergens respect voor, niet voor mensen, niet voor de spullen van een ander, laat staan voor cultuur.

Dit is al jaren zo en het zal nog wel een tijdje duren, helaas.

Ik verwacht niet dat ze niet aan die monumenten komen, maar dat maakt het nog niet minder erg. Die gasten moeten gewoon keihard aangepakt worden. Paspoort afpakken, en alle toegang tot andere landen ontzeggen. als je in een ander land te gast bent, gedraag je je. Of het nou in een gewoon wijkje is, of op een van de allerberoemdste pleinen ter wereld. Dat vind ik niet naief.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:13

Ik ben het met je eens hoor, maar dan zal eerst de wetgeving aangepast moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:16

Ik kan er gewoon niet bij... een kwartier ervoor stond ik nog op dat plein. Letterlijk. Eerst leken ze alleen maar stom van die liedjes te zingen toen wij er nog waren, maar daarna kwamen er al snel meer. Toen zijn we maar gauw naar Villa Borghese gegaan.

Ik ben nu echt zo ontzettend boos.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:16

Stuur de volgende keer maar een vliegtuig ME mee, gewoon 1 op 1 met dat tuig. Knipperen ze verkeerd, geef ze maar meteen een mep met die knuppel, wordt die ook eens gebruikt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:24

Resistance schreef:
Ik was deze week met school naar Rome, en je raad het al. Een half uur voordat het gebeurde stonden wij nog naast de Barcaccia Fontein van Bernini. En een half uur later is ie verwoest. Ik ben net thuis en lees nu pas hoe erg het is, en ik heb er net serieus om gehuild.

Wat mij betreft mogen die Feyenoordsupporters allemaal afgeschoten worden. Ik kom zelf ook uit Rotterdam, en ik schaam me helemaal dood. Als het zo moet, moet het met Feyenoord en alle andere clubs waarvan de supporters zich niet kunnen gedragen gewoon maar eens afgelopen zijn. Het is te triest voor woorden. :n

het komt vooral zo hard aan omdat ik gisteren nog op dat plein stond, nog naast die prachtige, waardevolle en ook nog eens eeuwenoude fontein stond. En nu is het kunstwerk letterlijk verkracht. Afschuwelijk. En dat voor een spelletje.

Joh doe normaal, afschieten? Ik snap dat het helemaal bizar is als je er net bent geweest, maar wat een rare reactie.

En als je denkt dat het voor een spelletje is sla je de plank volledig mis.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:29

Ik denk dat hier het verschil tussen supporters en hooligans duidelijk gemaakt is. Ik hou al niet van voetbal en snap absoluut niet wat dit met deze sport te maken heeft. Ze bederven het voor de echte supporters.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:31

Het zal zoiezo moeilijk tot niet mogelijk zijn om deze groep een stadionverbod op te leggen. Aangezien ze toch wel aan tickets kunnen komen. Flinke geldboete en meldplicht lijkt me een goede start

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:31

Fiffill schreef:
Resistance schreef:

Wat mij betreft mogen die Feyenoordsupporters allemaal afgeschoten worden. Ik kom zelf ook uit [naam], en ik schaam me helemaal dood. Als het zo moet, moet het met Feyenoord en alle andere clubs waarvan de supporters zich niet kunnen gedragen gewoon maar eens afgelopen zijn. Het is te triest voor woorden. :n

Joh doe normaal, afschieten? Ik snap dat het helemaal bizar is als je er net bent geweest, maar wat een rare reactie.

En als je denkt dat het voor een spelletje is sla je de plank volledig mis.

Ooit van sarcasme gehoord? :) Gewoon heek erg zwaar straffen dan. :') Ik vind het helemaal niet zo'n rare reactie. Wie zich niet kan gedragen, moet maar voelen.

En ja, het zijn inderdaad mensen die voor de kick met plezier een stad slopen, maar de oorzaak is toch uiteindelijk het zwaar supporten van voetbal; een spel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:32

Herman97 schreef:
Ik denk dat hier het verschil tussen supporters en hooligans duidelijk gemaakt is. Ik hou al niet van voetbal en snap absoluut niet wat dit met deze sport te maken heeft. Ze bederven het voor de echte supporters.

Dit inderdaad. Je hebt ook supporters die zich wel normaal gedragen, en voor hen is het nu ook allemaal verpest. Dat is gewoon triest. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:36

Volgens mij snap jij sarcasme niet helemaal, niet ik. En vind het een zwaar overtrokken reactie. Dat je kwaad bent is begrijpelijk, zo'n opmerking niet.

Dat voetbal uiteindelijk de oorzaak is ben ik het mee eens, maar dit soort slopers doen het niet voor voetbal.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-02-15 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:40

Ik snap dat ze het niet voor voetbal doen, dit zijn inderdaad gewoon een stel randdebielen.

Ik snap heus wel wat sarcasme is, maar mijn reactie was misschien inderdaad wat overdreven. Maar alsnog... zulk soort mensen moeten gewoon zwaar bestraft worden. Paspoort afpakken en toegang tot andere landen ontzeggen die handel. Ik schaam me kapot.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:40

Ik schaam me toch wel als Feyenoord supporter eigenlijk :=
Heb een seizoenskaart, ga naar elke uitwedstrijd.. Die mensen die zo gestoord gaan doen, daar doe je Feyenoord meer slechts dan goed mee. En neem de finale van de KNVB Beker Ajax-Pec Zwolle die plaatsvond in het Feyenoord stadion De Kuip. De ajaxfans gooiden vuurwerk op het veld, om het veld van Feyenoord te verpesten waardoor de wedstrijd stilgelegd werd. En het erge was nog dat ze notabene naar hun eigen keeper het vuurwerk gooiden.. :r

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:01

Ik vind paspoort afpakken weer te heftig. Ze hebben rottigheid lopen trappen in een ander land. Potentiële terroristen pak je een paspoort af. Dan wel tenminste met een meldplicht bij wedstrijden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:21

Potentiele terroristen kunnen wij niet tegen houden om het land te verlaten, laat staan een stel relschoppers die zonder tickets met de auto richting Rome rijden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:26

Zijn toch geen woorden voor zulke mensen.
Wat moet je er mee. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat ze in NL het stadion niet meer inkomen. Wel een beetje zonde voor Feijenoord ze krijgen toch een slechte naam over de hele wereld op deze manier.
Je schaamt je dood als Nederlander dat er zulke randdebielen rondlopen. Mijn eerste reactie was toch wel opsluiten en de sleutel weggooien. Ik zou ze in ieder geval niet missen. Hoop dat ze allemaal een flinke straf en/of boete krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:27

Paspoort afpakken vind ik niet heftig. Ze hebben een eeuwenoude fontein bijna onherstelbaar beschadigd. misschien is dat voor Nederlanders niet zo'n big deal aangezien hier toch overal op cultuur wordt bezuinigd (met als voorbeeld het concertgebouw), maar in andere landen zoals italië ligt dat heel wat zwaarder. Er zijn mense gekwetst, en een groep hooligans die zich niet kunnen gedragen geeft een hele club, al dan niet een heel land een slechte naam.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:33

Ja in dit geval schaam ik me ook voor mijn 'mede-supporters'. Ben zelf Feyenoorder, heb een seizoenskaart en zit dus regelmatig in de Kuip. Daar gebeurt gelukkig zelden wat, mensen gaan gewoon normaal met elkaar om. Dus de mensen die dit gedaan hebben zijn geen Feyenoord-supporters maar alleen maar relschoppers. Ze verpesten het voor de goede, van de 5000 mensen die er mee waren zijn er 4800 gewoon trouwe supporters.

Nou heeft Feyenoord sowieso al niet een fantastische naam internationaal gezien, maar dit zal het niet verbeteren inderdaad.

De boetes van 45.000 euro voor wildplassen hoeven trouwens niet betaald te worden las ik vandaag, alleen als ze nogmaals een overtreding in Italië begaan. Komen ze dus behoorlijk makkelijk mee weg..