Geen respect meer voor elkaars job

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:15

Normaal is een relatief begrip, het is nooit normaal dat mensen niet normaal doen het is wel vrij normaal dat je als BOA of eigenlijk in welk mensgericht beroep dan ook soms te maken krijgt met mensen die niet normaal doen. Ik vind het een beetje gek om te beweren dat dat er niet bij hoort, het hoort misschien niet in de zin dat het niet correct is maar het hoort er wel bij in de zin dat het onderdeel zou moeten zijn van de keuze die je maakt voor een bepaald beroep en je daarin dus ook enige eigen verantwoordelijkheid hebt. In de samenleving zit nu eenmaal een aandeel hufters, die horen er ook gewoon bij.
Als ik enige keus heb ga ik liever geen klantgericht beroep werken na mijn studie omdat er zoveel hufters zijn, dan kan ik wel zo'n beroep gaan doen en beweren dat die hufters er eigenlijk niet bij horen, maar dat is niet zo'n praktische instelling. Met de verklaring dat die hufters er niet bij horen blijven ze niet ineens weg ofzo :o?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:59

Citaat:
Je wordt er toch ook voor betaald? Ik wordt betaald voor de producten die ik maak. Dan mogen mensen ook behoorlijke eisen stellen hoor. Maar als er dan iemand is die iets heeft besteld en vervolgens mij blokkeert en het (persoonlijk op maat gemaakte) product nooit ophaalt, is dat ontzettend klote maar dat hoort er nou eenmaal bij. Daar kies ik voor.

Dat een klant je product niet koopt is balen maar er is toch een wezenlijk verschil tussen 'verloren moeite' en thuis komen met blauwe plekken of erger.

Weer het voorbeeld van de hoefsmid. Een keer getuige geweest van een vertoning die me plaatsvervangend kwaad maakte. Paard is moeilijk bij hoefsmid, eigenaar weigert sedatie/praam etc want, ik citeer, 'voor de prijs die ze moet betalen mag ze toch verwachten dat meneer z'n vak kent en in staat is om die hoeven te bekappen'.
En dan verbaasd zijn dat de beste man na de zoveelste net ontweken trap z'n spullen pakt en het voor bekeken houdt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:23

liedje89 schreef:
Normaal is een relatief begrip, het is nooit normaal dat mensen niet normaal doen het is wel vrij normaal dat je als BOA of eigenlijk in welk mensgericht beroep dan ook soms te maken krijgt met mensen die niet normaal doen. Ik vind het een beetje gek om te beweren dat dat er niet bij hoort, het hoort misschien niet in de zin dat het niet correct is maar het hoort er wel bij in de zin dat het onderdeel zou moeten zijn van de keuze die je maakt voor een bepaald beroep en je daarin dus ook enige eigen verantwoordelijkheid hebt. In de samenleving zit nu eenmaal een aandeel hufters, die horen er ook gewoon bij.
Als ik enige keus heb ga ik liever geen klantgericht beroep werken na mijn studie omdat er zoveel hufters zijn, dan kan ik wel zo'n beroep gaan doen en beweren dat die hufters er eigenlijk niet bij horen, maar dat is niet zo'n praktische instelling. Met de verklaring dat die hufters er niet bij horen blijven ze niet ineens weg ofzo :o?

Ik denk dat je wel in ieder vak nare dingen mee zal maken ook als je niet met mensen werkt.
agressie tegen conducteurs en andere dienstverleners mag best keihard aangepakt worden.
Je ziet een conducteur vaak alleen op de trein. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dit niet altijd als prettig ervaren.

Dit topic gaat over respect voor elkaars beroep en dat is soms best ver te zoeken.
Zonder schoonmakers en vuilnismannen wordt het een bende op straat.
Als er geen stratenmakers waren dan moest ook de geleerde professor met zijn auto door de modder rijden.

flooooo

Re: Geen respect meer voor elkaars job

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 03:11

Ik werk in de psychiatrie, tja agressie en uitgescholden worden horen bij mijn beroep. Leuk is anders maar dat is ook werk, niet dat ik het tolereer maar het gebeurd wel. Hier heb ik voor gekozen, ik had ook in de ouderenzorg kunnen gaan werken, daar is de kans toch minder groot.
Daar zou je mij ook niet over horen klagen, dat was mijn keuze. Daarom kan ik er ook niet tegen dat mensen het 'zo zwaar' hebben.
Probeer er gewoon het beste van te maken, daar wordt iedereen blijer van. En herinner je de positieve momenten, want die zijn er vaak ook genoeg. :)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:00

Nou er zijn best van die oudjes die je niet waarderen hoor. Je doet dit niet goed, je doet zus niet goed. Er is altijd wel wat. Er zitten er echt bij die het bloed van onder je nagels kunnen halen en het probleem ligt niet bij hen hoor. Neuh, het is de jeugd die niet goed is.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:50

Hihi de jeugd van tegenwoordig :P

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:58

petraaken schreef:
Nou er zijn best van die oudjes die je niet waarderen hoor. Je doet dit niet goed, je doet zus niet goed. Er is altijd wel wat. Er zitten er echt bij die het bloed van onder je nagels kunnen halen en het probleem ligt niet bij hen hoor. Neuh, het is de jeugd die niet goed is.

Ik heb een tijdje als A-hulp gewerkt bij bejaarden, toen ik net van school af kwam en nog werkzoekende was. Daar had ik ook één vrouw tussen zitten
"Ben je hiervoor naar school geweest?"
- Nee, mevrouw. Hiervoor ben ik niet naar school geweest.
"Kun je ook wel zien!".

En die zat dan rokend toe te kijken hoe ik d'r huis schoonmaakte :') ben er 2 keer geweest toen kreeg ik ander werk :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:24

liedje89 schreef:

Ik werk wel in een klantgericht beroep, en het is ook wel heel erg hoe je er zelf in staat. Ik heb zelden moeilijke, onredelijke, boze klanten aan de lijn, terwijl mijn collega met iedereen ruzie maakt ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:18

Ik vind het een beetje vaag. Ik bedoel timmermannen of automonteurs verrichten zwaar werk. Dat weet je VOORDAT je aan een eventuele opleiding begint.
Ik vind het dan best vreemd dat mensen zich suf piekeren over waar die rugklachten nu vandaan komen.
Meesten staan er niet eens voor open om iemand die er verstand van heeft, langs te laten komen op hun werk om te kijken welke houdingen ze beter kunnen vermijden en eventueel hulpmiddelen kunnen gebruiken om rugklachten te voorkomen.
Zo eigenwijs als wat, maar wel klagen.
En ja, die jobs als werken in een slachterij, vuilnisman, rioleringsonderhoud, etc, moeten gedaan worden.
Vaak zijn dat de mensen die minder goed opgeleid zijn. Dit is niet altijd een keuze, maar velen (waaronder ook mensen uit mijn eigen familie) waren te joviaal en hadden zoiets van 'werk zat'. Gingen lekker werken zonder opleiding, diploma of wat dan ook.. En nu, is slechtere tijden, zitten ze met de gebakken peren. Heel rot, maar dat komt helaas wel voort uit de keuzes die ze vroeger maakten. Soms kan iemand gewoon niet leren of wat dan ook, dan is het niet echt een keuze om bv vuilnisman te worden. dat is dan gewoon iets dat je wordt aangeboden en dat je moet je dan doen.

Zo zie je maar, goed studeren, weten waar je voor kiest en laat je helpen als je klachten hebt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:11

Ik werk onregelmatig, soms balen.. Maar kies ik toch zelf voor? Moet ik me dan bijna gaan schamen als ik gebruik maak van services die zwaar zijn voor de ander of die in onregelmatige tijden vallen? Ze zullen het wel gekozen hebben voor het geld of de werkuren. Tuurlijk ga ik niet vervelend zijn, maar dat doe je tegen niemand vind ik. De onterechte klagers zijn gewoon de rotte appels.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:48

Thioro schreef:
Bij de volgende kapbeurt geeft iedereen de hoefsmid een rugmassage :')
Etc etc.

Ach als hij nou knap is en vrijgezel zit je in ieder geval goed met Valentijn. Even serieus, je weet dat als je bepaalde beroepen uit gaat oefenen dat je met onregelmatige tijden te maken kan krijgen. Maar dat sommige mensen geen respect tonen vind ik ronduit asociaal. Ik werk zelf achter de kassa en kwam vandaag een klant met een kindje tegen. Kindje had een appeltje waar ze van snoepte. Omdat ik dus aan de klant vroeg of ik die appel ook moest wegen kreeg ik een asociale reactie terug dat het niet hoefde. Net zoals de andere dingen. Dan ga ik ook niet in discussie met zo'n achterlijke hond.
Ik heb wel altijd respect voor andermans beroep. Kwestie van opvoeding zeg ik maar zo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:51

Tja, het mag nog zo normaal zijn of bij een beroep horen, dat neemt niet weg dat ieder mens opfleurt van een bedankje of een compliment. Als onze veearts hier komt voor een spoedbezoek midden in de nacht en het zoals altijd voor elkaar krijgt om binnen een kwartier hier te zijn dan zijn we daar toch echt dankbaar voor en dat laten we ook merken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:50

Mijn moeder heeft het andersom. Onze cvketel was stuk (deed het niet en moesten we telkens resetten) maar dit was met kerst nog steeds niet opgelost (inmiddels wel al 5x een monteur langsgeweest). Dus wij; gewoon weer bellen. Maar zij vond het zielig en gunde die arme man ook zijn tijd met de familie met kerst. Ondanks dat die man daar natuurlijk flink voor betaald krijgt. En wij maar zitten in een huis wat van bloedheet naar ijskoud ging de hele dag door :+.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:04

Britta31 schreef:
Een nichtje zei dat ze het maar vies vond dat ik vieze billen van bejaarden ging wassen.Er was toch wel een ander beroep.
Toen heb ik gezegt dat ik hoop dat als ze oud is en incontinent er niemand meer is die haar billen komt wassen.

Ik heb juist respect voor mensen zoals jou :) Ik weet niet of ik andere mensen zou kunnen wassen.. (Natuurlijk als het moet wel)

De banen liggen tegenwoordig niet voor het oprapen en ook de 'mindere' baantjes moeten gedaan worden. En eigenlijk vind ik het belachelijk hoeveel de politici, voetballers, managers etc. krijgen ten opzichte van mensen die zwaar lichamelijk werk doen en alsmaar gekort worden (voornamelijk de zorg).

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:11

Ik merk vaak dat mensen weinig respect hebben voor huisvrouwen of mensen die geen werk hebben. Ik werk niet, vaak wordt er mij gevraagd wanneer ik ga werken, maar is nergens voor nodig, ik heb genoeg te doen en heb geen extra geld nodig. Mijn vader is afgekeurd en is daar blij mee, maar ik kan begrijpen dat zoiets niet fijn zou zijn voor mensen die er slecht tegen kunnen om thuis te zitten.

Ik heb juist respect voor mensen die (zwaar) lichamelijk werk verrichten zoals schoonmaken, ouderenzorg, in de bouw enz. Dit werk mag van mij wel meer gewaardeerd worden en beter beloond worden door hogere lonen.
Waar ik echt geen respect voor heb, zijn mensen die bij de jeugdzorg werken...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:03

Waarom heb je geen respect voor de mensen die bij jeugdzorg werken? Er gaan daar dingen mis, dat lijkt me duidelijk. Maar dat ligt aan de bovenste lagen en niet aan de mensen die uitvoeren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 09:42

Gucci_ schreef:
Ik merk vaak dat mensen weinig respect hebben voor huisvrouwen of mensen die geen werk hebben. Ik werk niet, vaak wordt er mij gevraagd wanneer ik ga werken, maar is nergens voor nodig, ik heb genoeg te doen en heb geen extra geld nodig. Mijn vader is afgekeurd en is daar blij mee, maar ik kan begrijpen dat zoiets niet fijn zou zijn voor mensen die er slecht tegen kunnen om thuis te zitten.

Ik heb juist respect voor mensen die (zwaar) lichamelijk werk verrichten zoals schoonmaken, ouderenzorg, in de bouw enz. Dit werk mag van mij wel meer gewaardeerd worden en beter beloond worden door hogere lonen.

Is er een bepaalde reden waarom je niet werkt?

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:11

iirrssjjee schreef:
Mijn moeder heeft het andersom. Onze cvketel was stuk (deed het niet en moesten we telkens resetten) maar dit was met kerst nog steeds niet opgelost (inmiddels wel al 5x een monteur langsgeweest). Dus wij; gewoon weer bellen. Maar zij vond het zielig en gunde die arme man ook zijn tijd met de familie met kerst. Ondanks dat die man daar natuurlijk flink voor betaald krijgt. En wij maar zitten in een huis wat van bloedheet naar ijskoud ging de hele dag door :+.

haha zou ik ook doen ;) zou het ook zielig vinden om die man op een feestdag lastig te gaan vallen, ookal is dat zijn beroep... Ik pas me wel nog een dagje aan, te warm wat kleren uit, de koud extra trui aan.

Hier valt onze stroom constant uit, soms wel 4x in een uur tijd, echt super vervelend! Aangezien we een manege hebben en de stroomkast staat in huis, moet ik iedere keer in het pik donker naar huis hollen, hopen dat ik nergens over val of tegen loop. Dus ondertussen is het dan pik donker in de kantine, stallen en bak. En meestal gebeurt dit steeds savonds als het druk is en er lessen aan de gang zijn. Gebeld naar de electiciteits maatschappij, we moesten een dikke maand wachten en dan pas kon er iemand komen kijken, dusja met kijken zal ons probleem nog niet opgelost zijn... Ondertussen nog een weekje geduld hebben. Maar verwacht wel een betere service eerlijk gezegd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:35

Gucci_ schreef:

De mensen bij jeugdzorg lopen hun 'poten' uit het lijf en krijgen alleen maar negativiteit over zich heen. Ondanks dat blijven ze toch hun werk doen. Dat verdient pas respect.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:15

petraaken schreef:
Gucci_ schreef:

Is er een bepaalde reden waarom je niet werkt?

Help familie met het huishouden en daarnaast met paarden bezig en af en toe paar dagen weg. Zo kom ik de week door. Ik heb wel gewerkt en studies gevolgd, maar werd daar erg ongelukkig van, zelfs depressief en veel vermoeid, snel gespannen.

Maar nog over jeugdzorg wat iemand zei, als je er nog nooit mee te maken gehad hebt, dan kan je er ook geen oordeel over geven. Ze gaan onmenselijk met je om, bemoeien zich overal mee. Zijn gewoon kinderdieven. Ik heb zelfs een voogd gehad vroeger die stage liep en gestopt is met werken, omdat ze het niet aankon zien daar. Het zijn gewoon onvriendelijke mensen, alsof ze gehersenspoeld zijn. Maar ik kan hier wel een heel verhaal vertellen, er is veel over te vinden op internet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:36

Dus als 5 Nederlanders stelen, steelt elke Nederlander?

Negatieve verhalen bereiken sneller het internet dan de mensen die er wel blij mee zijn; maar ja, wie gaat er nou mee te koop lopen blij te zijn met de ondersteuning. Maar ik ken wel de succesverhalen en ik ken genoeg jeugdzorg medewerkers die top zijn en overal zitten rotte appels tussen (ook in de zorg, die zuster die maar zegt 'poep maar in de luier, ik heb pauze') maar gelukkig zijn die rotte appels in de minderheid.

Ik heb respect voor de mensen die zich inzetten voor een ander en hun best ervoor doen; of het nou de toiletdame is die zorgt voor een schone wc voor de medemens, de chauffeur die supermarkten bevoorraad, of de schoffelaar die het parkje mooi houdt of de jeugdzorg meneer die een mild verstandelijk beperkte begeleid met het opvoeden van haar kind; zodat het kind thuis kan blijven bij de moeder (en dat verhaal bereikt niet de buitenwereld) . Wij zijn op de wereld met z'n allen en wij hebben elkaar nodig. Mensen kunnen wel individueel mijn respect verliezen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:03

Mijn vriend was stratenmaker tot zijn knieen en banden gingen scheuren. Als hij ergens naar toe ging voor klus, kreeg hij drie vragen. Wat doe je hier? Hoe lang ben je bezig? Kan het niet sneller? Of mensen die weigerden hun auto te verplaatsen terwijl al dagen van te voren een briefje door de bus is gegaan dat ze bezig gingen. Omdat sommige mensen de wegversperring weg haalden of borden negeerde is hij bijna aangereden gelukkig kon hij door geschreeuw van collega nog snel de zandbaan in duiken ( deze is veroordeeld voor poging tot doodslag).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:58

wemkelover schreef:
Mijn vriend was stratenmaker tot zijn knieen en banden gingen scheuren. Als hij ergens naar toe ging voor klus, kreeg hij drie vragen. Wat doe je hier? Hoe lang ben je bezig? Kan het niet sneller?

Ik vind "hoe lang ben je (nog) bezig" echt een hele normale vraag aan een stratenmaker eigenlijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:05

hangt ervan af hoe die gesteld wordt, meestal niet normaal of vriendelijk. Meer van kan je niet oprotten, zo wordt die vaak gesteld.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:12

Gucci_ schreef:
Help familie met het huishouden en daarnaast met paarden bezig en af en toe paar dagen weg. Zo kom ik de week door. Ik heb wel gewerkt en studies gevolgd, maar werd daar erg ongelukkig van, zelfs depressief en veel vermoeid, snel gespannen.

Maar nog over jeugdzorg wat iemand zei, als je er nog nooit mee te maken gehad hebt, dan kan je er ook geen oordeel over geven. Ze gaan onmenselijk met je om, bemoeien zich overal mee. Zijn gewoon kinderdieven. Ik heb zelfs een voogd gehad vroeger die stage liep en gestopt is met werken, omdat ze het niet aankon zien daar. Het zijn gewoon onvriendelijke mensen, alsof ze gehersenspoeld zijn. Maar ik kan hier wel een heel verhaal vertellen, er is veel over te vinden op internet.

Heb je dan een uitkering? Want ik vind het wel heel makkelijk hoor, uitkering ontvangen en verder lekker doen waar je zin in hebt omdat je moe wordt van je werk.