V&D in de problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:33

Van hema werd op de radio door de zogenoemde deskundige gezegd dat dat ook niiet loopt.
Dat bericht is al veel vaker in de media geweest.

Bijenkorf schijnt juist een goed jaar te hebben gehad, omdat zij tijdig maatregelen namen: zich richten op klanten met twee keer modaal, vertrekken uit de plaatsen waar deze doelgroep over het algemeen niet te vinden is en het assortiment aanpassen aan de doelvroep.

Aldus het mannetje van de radio :)

Heeft v en d op de kinderafdeling al voorjaarscollectie liggen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:55

Ik vind de service van de V&D de laatste jaren om te huilen. Als je met iets terug komt omdat t niet goed is dan is het standaard "Oh, dat is dit en dat merk, daar mag alleen de verkoopster van dat merk iets mee doen, en die is er vandaag niet". Vervolgens bellen, wachten, weer bellen, nog een keer langs, weer terug... Helemaal verschrikkelijk. Terwijl ik volgens mij iets koop in een winkel waar groot V&D op staat, bij een kassa waar groot V&D op staat, bij een medewerker in een V&D uniform en ik krijg een bonnetje mee waar V&D op staat...

Sowieso vind ik medewerkers bij de V&D vaak een ramp. Ongeïnteresseerd, chagrijnig. Sturen je van A naar X via F en H zonder enig woord van sorry of zonder even moeite te doen. En daarnaast is het naar mijn mening ook véél te duur.

Ik zou t jammer vinden als t weg gaat, maar das meer omdat we er vroeger kwamen en ik daar goede herinneringen aan heb, dan dat ik het nu zou missen.

maylotje

Re: V&D in de problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:01

Tja. V &D medewerkster hier en ht niet geheel eens met mn voorganger haar berichtje.
Jammer dat dat jou ervaring van de v en d is. Van zulke medewerkers moeten we het hebben :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:10

maylotje schreef:
Tja. V &D medewerkster hier en ht niet geheel eens met mn voorganger haar berichtje.
Jammer dat dat jou ervaring van de v en d is. Van zulke medewerkers moeten we het hebben :n

Het is me vaker dan eens gebeurd dat medewerkers echt niet professioneel zijn. Overleggen met je collega over je pauze, maar ook gewoon de manager volledig afzeiken met z'n 2en, en je gewoon omdraaien en weglopen als ik probeer iets te vragen: allemaal doodnormaal bij de V&D.

De winkels zijn ook vaak vies: erg stoffig, grote ballen stof en haar in de hoeken van pashokjes en onder de kledingrekken. K vind het nooit de uitstraling hebben van die past bij de prijzen die ze vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:20

Overleggen over pauze's is toch niet gek? Logisch dat je met je collega's afspreekt wie wanneer het beste pauze kan houden. De rest wat je schrijft zie ik in het filiaal waar ik werk toch niet terug.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:24

_lauraaa_ schreef:
Overleggen over pauze's is toch niet gek? Logisch dat je met je collega's afspreekt wie wanneer het beste pauze kan houden. De rest wat je schrijft zie ik in het filiaal waar ik werk toch niet terug.

Ik vind dat iets wat je doet als je niet bezig bent met een klant :). Als ik bij jou aan de kassa sta dan verwacht ik dat je een praatje met mij houdt, maar dat je niet met je collega's gaat overleggen.
Fout van de roosteraar trouwens hoor, die moet zorgen dat jij aan t begin van je dienst kunt zien hoe laat je pauze hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:27

Als je met klanten bezig bent dan hoort het inderdaad niet om daarover te praten.
Fout van roostermaker wil ik niet zeggen. De afdeling waar ik sta, staan we over het algemeen met z'n 2e. Als het net erg druk is terwijl ik eigenlijk op pauze moet kan ik niet zomaar weglopen en mijn collega alleen laten. Dan zal ik even moeten kijken of iemand mij af kan lossen. Dan kan er inderdaad tussen collega's overleg nodig zijn over pauze's.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:45

Ik sluit me aan bij laura

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:31

Ik sluit me aan bij Laura, maar ken inderdaad -helaas- genoeg collega's die perfect aan de beschrijving van Vjestagirl voldoen. Er is heel veel management, maar de floormanagers zijn het allemaal nét niet, de bedrijfsleider heeft vrij weinig te zeggen over het personeel en moet alles doorspelen naar floormanagers. Van bovenaf (buiten het filiaal) wordt er heel veel geregeld, maar gebeurt er uiteindelijk weinig.

Nog even over het voorbeeld van Vjestagirl. V&D heeft de laatste jaren extreem veel externe merken aangenomen, die in de grotere winkels vaak eigen personeel hebben. Wij mogen dat niet terugnemen omdat het dan via andere kassa's gaat, puur administratief dingetje dus. Erg jammer om te horen dat het personeel niet klantvriendelijk daarmee omgaat :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:41

FelineNanet schreef:
Ik sluit me aan bij Laura, maar ken inderdaad -helaas- genoeg collega's die perfect aan de beschrijving van Vjestagirl voldoen. Er is heel veel management, maar de floormanagers zijn het allemaal nét niet, de bedrijfsleider heeft vrij weinig te zeggen over het personeel en moet alles doorspelen naar floormanagers. Van bovenaf (buiten het filiaal) wordt er heel veel geregeld, maar gebeurt er uiteindelijk weinig.

Nog even over het voorbeeld van Vjestagirl. V&D heeft de laatste jaren extreem veel externe merken aangenomen, die in de grotere winkels vaak eigen personeel hebben. Wij mogen dat niet terugnemen omdat het dan via andere kassa's gaat, puur administratief dingetje dus. Erg jammer om te horen dat het personeel niet klantvriendelijk daarmee omgaat :(

Ik heb het afgerekend bij een V&D kassa, op een heel andere verdieping dan dat betreffende merk zit. Bij iemand in een V&D outfit, die me een V&D bonnetje mee gaf. Dan is het toch niet zo gek dat ik het naar vindt dat ik het ook gewoon bij een V&D kassa, met mijn V&D bonnetje wil kunnen ruilen of terug brengen, zonder dat ik 3x naar het filiaal toe moet (niet overdreven!) om het geregeld te krijgen?

En later ook, ik had een tas gekocht van een bepaald merk. Die ging heel snel kapot. Dus ik naar de klantenservice. Die stuurt me naar de tassen afdeling. Die stuurt me naar het merk. Daar is niemand, dus ik weer naar de klantenservice. Met veel steunen en zuchten kon er dan nog net een belletje naar de afdeling vanaf. "Ze is er vandaag niet, kom morgen maar terug ofzo". En daar moet je het als klant dan mee doen...

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:44

Ik heb nog een cadeau pas van 35 euro :') moet die maar even opmaken.

Weet iemand hoe het zit mochten ze wel failliet gaan, met de garantie van iets.
Ik heb namelijk een zeer duur horloge gekocht met garantie en alles er op en er aan.
Verdwijnt dan? ben ik het kwijt?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:48

Vjestagirl schreef:
Ik vind de service van de V&D de laatste jaren om te huilen. Als je met iets terug komt omdat t niet goed is dan is het standaard "Oh, dat is dit en dat merk, daar mag alleen de verkoopster van dat merk iets mee doen, en die is er vandaag niet". Vervolgens bellen, wachten, weer bellen, nog een keer langs, weer terug... Helemaal verschrikkelijk. Terwijl ik volgens mij iets koop in een winkel waar groot V&D op staat, bij een kassa waar groot V&D op staat, bij een medewerker in een V&D uniform en ik krijg een bonnetje mee waar V&D op staat...

Sowieso vind ik medewerkers bij de V&D vaak een ramp. Ongeïnteresseerd, chagrijnig. Sturen je van A naar X via F en H zonder enig woord van sorry of zonder even moeite te doen. En daarnaast is het naar mijn mening ook véél te duur.

Ik zou t jammer vinden als t weg gaat, maar das meer omdat we er vroeger kwamen en ik daar goede herinneringen aan heb, dan dat ik het nu zou missen.

Alles wat bij een v&d kassa gekocht is, mag retour bij een v&d kassa. Alle shops in shops hebben eigen kassa en geen v&d personeel.

Daarnaast kan ik mij niet zo vinden in dat v&d duur is. Tja.. Ze hebben dure merken maar er gaan zat onderbroeken weg voor 3 euro om maar een voorbeeld te geven. Alles wordt tig keer afgeprijsd... Er gaat bijna niks meer voor de normale prijs weg :n En anders is er wel weer een korting stickertje.

Ik ben ook een v&d medewerkster en ik werk onder andere bij de hologerie en ik vind het erg dubbel werken nu. Zeker als mensen horloges kopen en vragen naar de garantie.
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 05-02-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:49

Volgens mij neem de fabriek/merk dat dan toch over?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:50

Liv,frendz en Soho geeft 1 jaar garantie vanuit v&d :)
Dus dat vind ik toch lastig aangezien wij ook niet weten qua Hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:55

Ik werk inderdaad ook op horloge afdeling :)
Krijg dit soort vragen ook geregeld nu.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:57

Ik werk bij de Primera en wij verkopen cadeau passen van de v&d. Alleen vanaf vandaag dus niet meer. Kreeg een melding op ons service net dat we door het gedoe en de onduidelijkheid niet meer mogen verkopen. Lijkt me een goed plan, aangezien ik niet denk dat ze dit overleven.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:57

M_EL_ISSA schreef:
Liv,frendz en Soho geeft 1 jaar garantie vanuit v&d :)
Dus dat vind ik toch lastig aangezien wij ook niet weten qua Hoe en wat.

Het is geen Liv, Frendz of Soho merk :)

Wel handig om te weten :P

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:58

Cchanny schreef:

Ik heb namelijk een zeer duur horloge gekocht met garantie en alles er op en er aan.

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:59

FelineNanet schreef:
Cchanny schreef:

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.

Bedankt voor je antwoord :) Dan weet ik dat.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:59

[/quote]

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.[/quote]
Bedankt voor je antwoord :)[/quote]

Welk merk is het? Veel Juweliers sturen ook op, anders kan je altijd als particulier proberen via HSC of naar de winkel gaan van desbetreffende merk :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:00

M_EL_ISSA schreef:
Daarnaast kan ik mij niet zo vinden in dat v&d duur is. Tja.. Ze hebben dure merken maar er gaan zat onderbroeken weg voor 3 euro om maar een voorbeeld te geven. Alles wordt tig keer afgeprijsd... Er gaat bijna niks meer voor de normale prijs weg :n En anders is er wel weer een korting stickertje.

Daar blijkt een van de problemen van V&D al: veel mensen kopen pas dingen als er (tig) kortingssticker(s) op zitten. Dan keldert je winstmarge en kom je natuurlijk snel in geldproblemen.

Overigens heb ik zelf jaren bij V&D gewerkt als bijbaan, en ik herken het verhaal van Vjestagirl en FelineNanet wel. Tegenwoordig kom ik bijna nooit meer bij V&D, maar vanwege het sentiment zou ik het toch jammer vinden als het warenhuis over de kop gaat. Overigens werkte ik bij een zeer kleinschalige V&D vestiging (met slechts één kleine shop-in-shop constructie). Daar waren ook nooit problemen met het retourneren van kleding van dat merk. Toen verhuisde ik en kwam ik alleen nog maar als klant in grote filialen: mijn mond viel open van de chaos, van de rare regels en de onoverzichtelijkheid. Natuurlijk loopt er ook zat personeel rond dat ontzettend netjes werkt en bijzonder klantvriendelijk is ( +:)+ ), maar helaas blijven de (vele) onbeschofte ervaringen van ongeïnteresseerde jonge kassameisjes hangen.

Ik hoop dat V&D dit overleeft, maar dan zullen ze hun beleid wel drastisch om moeten gooien om zich op de lange termijn staande te houden.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:03

FelineNanet schreef:

Garantie loopt via het merk, dus kan altijd ook via andere kanalen worden opgestuurd voor reparatie.[/quote]
Bedankt voor je antwoord :)[/quote]

Welk merk is het? Veel Juweliers sturen ook op, anders kan je altijd als particulier proberen via HSC of naar de winkel gaan van desbetreffende merk :)[/quote]
Guess (voor mij flink aan de prijs)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:06

Hier in de stad zit ook een vd. Maar ik vind het naast dat het een dure winkel is ook erg irritant ingedeeld en met waardeloze merken en naar personeel. De kleding van mexx koop ik liever bij de mexx winkel zelf bijvoorbeeld. De ici vind ik vergeleken met de Douglas duur en het eten bij la place is ook duur.

Zelfs tijdens de uitverkoop is en blijft de vd duur en beperkt. Online koop ik daar ook nooit wat want er zijn verscheidene webshops met groter en goedkoper aanbod. Ik ga de vd niet missen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:07

zou eht erg jammer vinden. op het moment zijn er weinig echte grote new look winkels en daarvoor ga ik altijd naar de V&D want ik zweer bij hun spijkerbroeken en leuke bloesjes etc.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:16

Las op teletekst dat ze in ieder geval nog tijd krijgen. Heb net wel mn cadeaubon uitgegeven aan een mooie broek.