"Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:05

Shadow0 schreef:
maaikman schreef:
Ik vind Geert Wilders echt een uitstekende politicus, hij is goed in zijn werk.

Dat is hij zeker niet. In politiek opzicht heeft hij vrijwel niets bereikt. Het is wel een goed showman: hij weet het publiek goed te bespelen.

Maar een goed politicus is wat mij betreft iemand die doordachte plannen opstelt die niet alleen bestaan uit loze woorden, die niet intern tegenstrijdig zijn of volstrekt in strijd met allerlei wetten en verdragen, en ook iemand die werkelijk wat bereikt. En een goed politicus is mi iemand waarmee te praten is, die zich ook in de positie van anderen kan verplaatsen. Dat is Wilders in elk geval zeker niet.

geef eens een voorbeeld van een goed politicus dan?

Shadow0

Re: "Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:11

Jan Marijnissen! Jammer dat hij geen kamerlid meer is.

Verder vind ik helaas dat er weinig goede landelijke politici zijn, en dat het nauwelijks gaat om goede besluitvorming, of een behoorlijk plan op wat we met ons land willen, of een beetje zorgvuldigheid. Ik vind dat best kwalijk eigenlijk. Het is nu vaak paniekvoetbal, met erg slordige wetten en dingen die helemaal niet goed werken en de problemen ook niet oplossen. Daar worden we als land alleen maar slechter van.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:20

Shadow0 schreef:
maaikman schreef:
Ik vind Geert Wilders echt een uitstekende politicus, hij is goed in zijn werk.

Dat is hij zeker niet. In politiek opzicht heeft hij vrijwel niets bereikt. Het is wel een goed showman: hij weet het publiek goed te bespelen.

Maar een goed politicus is wat mij betreft iemand die doordachte plannen opstelt die niet alleen bestaan uit loze woorden, die niet intern tegenstrijdig zijn of volstrekt in strijd met allerlei wetten en verdragen, en ook iemand die werkelijk wat bereikt. En een goed politicus is mi iemand waarmee te praten is, die zich ook in de positie van anderen kan verplaatsen. Dat is Wilders in elk geval zeker niet.

Hier moet ik je gelijk geven, indien dat de definieëring van 'goed' is. Mijn reactie is te kort door de bocht. Ik heb weinig verstand van politiek, dat is een feit, maar de dingen die ik wel meekrijg en denk te begrijpen, vormen mijn huidige mening. Ik denk dat wij (Nederland) op dit moment geen boven Wilders en zijn collega's uitstekende politicus hebben qua 'goed' (dit is een beetje een scheve verwoording, ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel). Ik denk dat dat dan ook de reden is dat Wilders er tóch bovenuit lijkt te steken: omdat er niemand (naar mijn idee, dus) is die volgens jouw definitie van goed aan dat 'goed' voldoet, bereikt hij zijn mensen op een andere manier, het bespelen van het publiek.

Sorry, ik heb nog nooit zo'n onsamenhangend verhaal gezien :'). Wat ik probeer te zeggen is, denk ik, dat Wilders niet beter of slechter is dan zijn collega's, maar toch een grote massa weet te bereiken door dat bespelen van de mensen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:23

Shadow0 schreef:
Jan Marijnissen! Jammer dat hij geen kamerlid meer is.

Verder vind ik helaas dat er weinig goede landelijke politici zijn, en dat het nauwelijks gaat om goede besluitvorming, of een behoorlijk plan op wat we met ons land willen, of een beetje zorgvuldigheid. Ik vind dat best kwalijk eigenlijk. Het is nu vaak paniekvoetbal, met erg slordige wetten en dingen die helemaal niet goed werken en de problemen ook niet oplossen. Daar worden we als land alleen maar slechter van.

ben ik geheel met je eens...ik ben namelijk instaat om de man te bekijken en opzij te zetten dat ik het met veel dingen van de SP niet eens ben...maar gewoon de manier waarop hij politiek bedreef.
En nu hartklachten heeft :7

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:15

geerke schreef:
]
geerke schreef:
waarom Wilders zelf niet weggaat???Hij is democratisch gekozen door ongeveer een miljoen mensen. ;)

Jouw onderschrift spreekt voor zich :+

dat zal wel..maar wat is er dan niet waar of vreselijkl dom aan mijn post?[/quote]

Dom neem ik niet in de mond maar ik vind het niet erg doordacht en jouw onderschrift bevestigd dat.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:17

Ik vind het echt ontzettend kortzichtig om over het algemeen 'geloof' maar de schuld te geven van alle oorlogen. Dat is nóg meer iedereen over 1 kam scheren dan zeggen dat het aan de Islam ligt. Er zijn ongetwijfeld heel veel gelovigen op Bokt bijvoorbeeld, gewoon normale mensen zonder allerlei vreemde extremistische ideeën hoor... Het kan een beweegreden zijn, net als dat allerlei andere dingen beweegredenen kunnen zijn om extremistische dingen te ondernemen.

Lekker makkelijk om het gewoon even lekker algemeen op het geloof af te schuiven. Zo lang je er zelf geen last van hebt maakt dat niks uit toch, laat ze al die geloven maar verbieden 8)7

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:41

Ik heb laatst een commentaar geschreven voor Nederlands, met als onderwerp de gebeurtenissen rond Parijs. Geen idee of ik dat mag posten, maar daarin heb ik verwoord wat ik mis vind gaan in Wilders' argumentatie.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 01:48

xxCYNNxx schreef:
Ik vind tot op zekere hoogte dat Wilders gelijk heeft. Hij heeft zeker dingen in zijn programma staan die me zeker aanspreken. Alleen denk ik niet dat als Wilders de hoogste zetel zou krijgen, de pvv ook maar iets van die plannen waar gaat maken. Hij is veel te veel gefixeerd op het hele moslim verhaal.

Het is heel makkelijk om dingen te roepen. Heel makkelijk je populair te maken. Gewoon inspringen op wat er gebeurt. Maar je moet het ook waar kunnen maken en daar schiet hij in tekort.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 02:01

Heike schreef:
xxCYNNxx schreef:
Ik vind tot op zekere hoogte dat Wilders gelijk heeft. Hij heeft zeker dingen in zijn programma staan die me zeker aanspreken. Alleen denk ik niet dat als Wilders de hoogste zetel zou krijgen, de pvv ook maar iets van die plannen waar gaat maken. Hij is veel te veel gefixeerd op het hele moslim verhaal.

Het is heel makkelijk om dingen te roepen. Heel makkelijk je populair te maken. Gewoon inspringen op wat er gebeurt. Maar je moet het ook waar kunnen maken en daar schiet hij in tekort.

uh ja ik zeg toch ook dat ik grote twijfels heb dat hij die plannen waar zou kunnen maken...afgezien van het feit dat niet vermeld wordt HOE die plannen waar te maken. Maar goed; in dat laatste staat de pvv niet alleen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 02:22

Iedere politicus die zichzelf omhoog werkt door bepaalde bevolkingsgroepen als bron van alle kwaad af te schilderen is voor mij al geen goed politicus. Een geloofwaardig leider heeft toekomstvisie en weet met argumenten te overtuigen zonder daarmee doelbewust bepaalde groepen te kwetsen.

Jan Marijnisen was daar een voorbeeld van in mijn optiek maar ook Aboutaleb vind ik gezien zijn recente uitspraken daar een mooi voorbeeld van.

Daarnaast hoort in mijn optiek religie niet in de politiek thuis. Trias politica is in Nederland nog niet wat het zijn moet. De verzuiling en de emancipatie ligt net 1 of 2 generaties achter ons. Die echo is nog steeds waarneembaar in de hedendaagse politiek en samenleving.

Geert Wilders maakt goed gebruik van de onvrede in de samenleving maar werkelijke oplossingen van problemen die uitvoerbaar zijn heeft hij nog nooit gepresenteerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 03:35

geerke schreef:
heidy_wilco schreef:
Ik ben geen fan meer van Wilders. In sommige dingen heeft hij echt wel gelijk, maar ik vind hem veel te Extreem. Zeker zijn gedrag naar de islamitische bevolking doet mij zeer lijken op het gedrag van ene Adolf H in zijn begin jaren.

Ik zal later meer uitleggen, schrijft niet zo lekker op mijn mobiel...

de jodenhaat van nu(want die is er...)is binnengehaald door de huidige regeringleiders van Europa.
Ook allemaal Hitlers?

Als je bedoelt die met de moslims mee gekomen is, dan geef ik je echt ongelijk. Wij hebben die ook niet na WOII naar het midden oosten geëxporteerd, die haat is er al zeker 1200 jaar. En de quotes die ik daarover tegen kom zal ik hier maar niet neerzetten. De zorgen over islam en het gevaar daarvan voor de westerse/christelijke cultuur is ook al zeker 3 eeuwen oud. Er is niks nieuws aan al deze waarschuwingen. Vergeet niet dat Europa en een verlichting/Renaissance doorgemaakt heeft en dat de scheiding tussen kerk en staat ook in de Bijbel staat. Koran heeft die scheiding niet, daar (en in sharia, want die 2 zijn een geheel) wordt voorgeschreven hoe alles moet in het leven, van toiletgang tot hoe je een land regeerd. In een seculier land veroorzaakt dat altijd frictie. Dat Wilders blijft waarschuwen is niet zo gek, Sharia is al in werking in sommige wijken in Londen en hier in Nederland komt die druk/wens ook steeds meer boven drijven. Heeft hij de of zelfs een oplossing? Nee, maar dat zelfde geldt voor elke andere politicus in Europa.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:51

xxCYNNxx schreef:
uh ja ik zeg toch ook dat ik grote twijfels heb dat hij die plannen waar zou kunnen maken...afgezien van het feit dat niet vermeld wordt HOE die plannen waar te maken. Maar goed; in dat laatste staat de pvv niet alleen.

Toch is er mi een verschil tussen 'niet helemaal weten hoe je bepaalde dingen bereikt' of 'plannen voorstellen die fundamenteel onmogelijk zijn omdat ze tegen de grondwet, mensenrechten en internationale verdragen ingaan.'

tamary schreef:
Koran heeft die scheiding niet, daar (en in sharia, want die 2 zijn een geheel)

Je doet nu precies wat die persoon in het filmpje aangeeft: je gooit alles betreffende islam op 1 grote hoop, moedwillig blind voor de vele nuances. De sharia en de koran zijn niet automatisch gelijk, noch wil elke moslim de shariarechtspraak als enige vorm van recht.

Verder: de bijbel schrijft geen fundamentele scheiding van kerk en staat voor, ik zou daarvoor in elk geval op het Vaticaan wijzen... De torah schrijft verder ook behoorlijk in detail voor hoe je allerlei zaken moet doen.

Dat is allemaal niet per definitie een probleem voor de rest van de wereld. Dat de paus zowel leider van kerk als staat is in het Vaticaan heeft verder weinig te maken met de christelijken hier. (Overigens, wist je dat ook in Nederland er gewoon een katholieke rechtbank is? https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkelijke_rechtbank )
Is dat een probleem? Niet echt, zolang ze niet ingaan tegen de wet van het land, en uitsluitend gelden voor de mensen die zich daar vrijwillig aan onderwerpen. De sharia is in dat opzicht niet anders.

In Nederland stelt de sharia in elk geval niks voor. Ik maak me eerder zorgen over de snelheid waarmee de gewone rechtspraak wordt afgebroken, niet door moslims maar door Opstelten en Teeven. Rechtshulp, eisen voor bewijslast, verregaande maatregelen als afluisteren, het weigeren van een verklaring omtrend gedrag voor je schuld voor een rechtbank is bewezen, gevangenisstraf voor je schuldig bent... we hebben de sharia duidelijk niet nodig om er een gevaarlijke puinhoop van te maken.

Weet je dat er per jaar zo'n 2000 mensen schadevergoeding krijgen omdat ze in de gevangenis hebben gezeten terwijl ze onschuldig zijn? En dat gaat dan niet om een dagje, maar vaak om maanden! (En de gevolgen zijn vaak heftig: baan kwijt, huis kwijt, relatie kwijt, dat soort dingen.)

Iedereen van ons heeft nu al heel wat meer kans om door een slechtwerkend Nederlands rechtsysteem in de problemen te komen.

Citaat:
hier in Nederland komt die druk/wens ook steeds meer boven drijven.

Kun je aantonen dat die druk/wens steeds meer boven komt? En gaat het dan om meer of minder mensen dan de SGP die eigenlijk nog steeds vrouwen wil weren uit hun partij?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:13

[quote

Ik ben geen fan meer van Wilders. In sommige dingen heeft hij echt wel gelijk, maar ik vind hem veel te Extreem. Zeker zijn gedrag naar de islamitische bevolking doet mij zeer lijken op het gedrag van ene Adolf H in zijn begin jaren.

Ik zal later meer uitleggen, schrijft niet zo lekker op mijn mobiel...
[/quote]

de jodenhaat van nu(want die is er...)is binnengehaald door de huidige regeringleiders van Europa.
Ook allemaal Hitlers?[/quote]
Als je bedoelt die met de moslims mee gekomen is, dan geef ik je echt ongelijk. Wij hebben die ook niet na WOII naar het midden oosten geëxporteerd, die haat is er al zeker 1200 jaar. En de quotes die ik daarover tegen kom zal ik hier maar niet neerzetten. De zorgen over islam en het gevaar daarvan voor de westerse/christelijke cultuur is ook al zeker 3 eeuwen oud. Er is niks nieuws aan al deze waarschuwingen. Vergeet niet dat Europa en een verlichting/Renaissance doorgemaakt heeft en dat de scheiding tussen kerk en staat ook in de Bijbel staat. Koran heeft die scheiding niet, daar (en in sharia, want die 2 zijn een geheel) wordt voorgeschreven hoe alles moet in het leven, van toiletgang tot hoe je een land regeerd. In een seculier land veroorzaakt dat altijd frictie. Dat Wilders blijft waarschuwen is niet zo gek, Sharia is al in werking in sommige wijken in Londen en hier in Nederland komt die druk/wens ook steeds meer boven drijven. Heeft hij de of zelfs een oplossing? Nee, maar dat zelfde geldt voor elke andere politicus in Europa.[/quote]

Je hebt helemaal gelijk...jodenhaat is er al eeuwen.We kunnen wel zorgen dat de joden gewoon zonder gevaar in Europa kunnen leven.Dat is om in iedergeval degene die joden kwaad doen niet binnen te laten.Een immigratiestop dus.
Je moet dit systeem sharyia/koran...stoppen om onze eigen vrijheden te behouden.
Prima de ideen de ze hebben,maar niet hier in het westen.Dan ga je lekker verhuizen naar een land waar die regels en gebruiken normaal zijn.

Er zijn trouwens vorig jaar 7.500 joden vertrokken uit frankrijk.Omdat ze zich niet meer veilig voelen.
Kijk....dat begint op de tweede wereldoorlog te lijken.Te triest voor woorden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:39

Tja, en de joden gaan naar het beloofde land waar ze hetzelfde doen als waar ze in Frankrijk voor vluchten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:43

Toch vreemd. Ook de joodse gemeenschap kent eigen arbitrage. En behoorlijk fundamentalistische stromingen. Lees bv dit: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... odox.dhtml

Dezelfde dingen die wij bij moslims zo onaanvaardbaar vinden (hun eigen wereld, de ongelijkheid tussen man en vrouw tot het punt dat mannen vrouwen geen hand willen geven) is dan ineens iets wat beschermd moet worden. Een vreemde vorm van dubbele standaarden.

Daarnaast kun je zeggen dat geweld vooral voorkomt bij jonge mannen uit lagere sociale klasses, toch opperen we niet om bv de ADO Den Haag-achterban uit te zetten, maar wel moslimjongeren.

Heel dubbel dus. Nog een stukje over de sharia (en ook waarom het in Engeland van de grond kwam en hier niet:)
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2294 ... arechtbank

Het begrip 'jodenhaat' wordt verder opgerekt doordat heel veel agressie tegen joodse mensen als 'jodenhaat' wordt geregistreerd, zelfs als religie (/afkomst) geen rol speelde in het geheel. En ook kritiek op het handelen van Israel wordt nogal eens afgeschilderd als jodenhaat terwijl dat toch iets heel anders is.

Als we diezelfde maatstaven zouden gebruiken voor de islam, het duidelijk is dat ook de aversie en agressie tegen moslims vrij heftig is: ook zij krijgen te maken met discriminatie, kwetsende opmerkingen, agressie etc.

Ik vind die dubbele standaard niet ok. We nemen moslims dingen kwalijk die we van andere groeperingen accepteren, we registreren geweld heel eenzijdig, en er wordt angst gezaaid over dingen die helemaal niet relevant zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:46

Shiloh schreef:
Typisch, dat ik nu dit topic tegen kom, terwijl ik nog geen 5 minuten geleden dit filmpje tegen kwam, die mijn mening hierin perfect uitlegd.

https://www.facebook.com/video.php?v=73 ... nref=story

Vind het dus ook zeer opmerkelijk, ik ga hierin met ShadowO mee, en ook dat is opmerkelijk, want dat komt niet zo heel vaak voor :+

En ZO is dat. Goed filmpje. _/-\o_

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:40

Shadow0 schreef:
Goed onderbouwd verhaal met zinnige bijdragen aan de discussie

Vanaf nu mag jij het woord doen, ik ben het helemaal met je eens! Ik vind het zo'n opluchting om nog eens mensen "tegen te komen" die niet alleen maar roepen "Boeee, moslims!" en meer van dat islamofobisch gedoe.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:50

faatxhorse schreef:
Amen voor dat filmpje inderdaad! _O_
En verder... 'Wilders heeft gelijk, maar krijgt het niet' klinkt dan misschien wel leuk en gevat, maar dat praat niet goed dat Wilders alle moslims over één kam scheert en daarbij ook nog de meest belachelijke maatregelen door wil voeren. Ja, er zijn moslims die vreselijke dingen doen, maar zijn er dan geen Nederlanders die vreselijke dingen doen? Geeft dat je het recht alle moslims te haten?
Bah.

Geeft het ALLE moslims het recht Joden te haten?? Want geloof me dat doen ze allemaal !!!
Wacht maar af het wegkijken breekt Nederland nog goed opedit; het is van de gekke dat op Nederlandse scholen geen geschiedenis meer gegeven kan worden omdat de holocaust een te gevoelig item is.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 30-01-15 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:55

Shadow0 schreef:
Toch vreemd. Ook de joodse gemeenschap kent eigen arbitrage. En behoorlijk fundamentalistische stromingen. Lees bv dit: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... odox.dhtml

Dezelfde dingen die wij bij moslims zo onaanvaardbaar vinden (hun eigen wereld, de ongelijkheid tussen man en vrouw tot het punt dat mannen vrouwen geen hand willen geven) is dan ineens iets wat beschermd moet worden. Een vreemde vorm van dubbele standaarden.

Daarnaast kun je zeggen dat geweld vooral voorkomt bij jonge mannen uit lagere sociale klasses, toch opperen we niet om bv de ADO Den Haag-achterban uit te zetten, maar wel moslimjongeren.

Heel dubbel dus. Nog een stukje over de sharia (en ook waarom het in Engeland van de grond kwam en hier niet:)
http://vorige.nrc.nl/opinie/article2294 ... arechtbank

Het begrip 'jodenhaat' wordt verder opgerekt doordat heel veel agressie tegen joodse mensen als 'jodenhaat' wordt geregistreerd, zelfs als religie (/afkomst) geen rol speelde in het geheel. En ook kritiek op het handelen van Israel wordt nogal eens afgeschilderd als jodenhaat terwijl dat toch iets heel anders is.

Als we diezelfde maatstaven zouden gebruiken voor de islam, het duidelijk is dat ook de aversie en agressie tegen moslims vrij heftig is: ook zij krijgen te maken met discriminatie, kwetsende opmerkingen, agressie etc.

Ik vind die dubbele standaard niet ok. We nemen moslims dingen kwalijk die we van andere groeperingen accepteren, we registreren geweld heel eenzijdig, en er wordt angst gezaaid over dingen die helemaal niet relevant zijn.

Verklaar dan waarom Joodse mensen die totaal niets met het geloof van dien hebben massaal worden bedreigt door "gematigde " moslims??? moslim is religie Joods zijn niet. Het joodse geloof is namelijk iets heel anders

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:57

Het geloof is geen oorzaak van oorlogen...

Het geloof wordt misbruikt om oorlogen te rechtvaardigen. Het is een stokpaardje bij alle partijen die betrokken zijn bij een oorlog en allemaal hebben ze er een andere mening over.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:00

Daarom zouden juist mensen die het islamitische geloof aanhangen op moeten staan en de daden van deze gekken veroordelen. Zo lang dat niet gebeurt zal het over 1 kam geschoren worden... Hoe kortzichtig dit ook is.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:02

Ik herinner mij een demonstratie vorig jaar waar geroepen werd, ooit zeggen we er staat een Jood achter mij, dood hem! Waarna er hard geklapt werd. Daarna werd er omgereopen als je geen Jood bent spring dan!! En er werd gesprongen. Allemaal onder het toeziend oog van de wet. Waarna gezegd werd dat er geen grenzen waren overtreden. Niet een aangifte. Want hetis normaal.
Ik herinner mij een uitspraak minder minder en daar werden voorgedrukte aangifte formulieren voor klaargelegd. 4000 aangiftes wat waren we beledigd.

Nee wij hebben geen Jodenhaat probleem vanuit een bepaalde groepering. Laat de Joden maar weer barsten hoor. En ik heb het niet over mensen die het joodse geloof aanhangen. Ik hebhetover mensen dieniets met geloof hebben.

Vandaag zijn het de Joden en Homo's. Morgen zijn alle ongelovigen aan de beurt.
Blijf vooral wegkijken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:03

c_alsemgeest schreef:
Daarom zouden juist mensen die het islamitische geloof aanhangen op moeten staan en de daden van deze gekken veroordelen. Zo lang dat niet gebeurt zal het over 1 kam geschoren worden... Hoe kortzichtig dit ook is.

Geloof me het is minder kortzichtig dan je denkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:08

c_alsemgeest schreef:

Er zijn er genoeg die dat doen. Er is een hele beweging geweest na Charlie Hebdo met #notmyislam. Het heeft alleen heel weinig aandacht gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:31

Ik snap ergens wel dat Wilders steeds extremer word in zijn uitlatingen. De man word al jarenlang volcontinue extreem beveiligd, kan nergens alleen heen en schijnt enkel op militair terrein veilig te kunnen slapen, en steeds ergens anders. Moet je nagaan hoe het is om zo te leven....Nooit met je vrouw een weekendje weg, nooit een avondje naar de bioscoop, nooit zomaar even boodschappen halen, nooit een rondje hardlopen in het bos, nooit thuiskomen maar steeds een nieuwe vreemde plek. Alles wat voor ons normaal is kan hij niet meer doen, hij heeft eigenlijk geen enkel normaal contact meer met de samenleving, en dat alleen door zijn mening.

Ik ben het volstrekt met hem oneens, maar tegelijk heb ik ook medelijden met hem. Ieder mens heeft een basisbehoefte aan veiligheid, en die word bij hem totaal niet vervuld. Door de situatie waar hij nu al jaren in leeft zou waarschijnlijk elk mens extreme denkbeelden krijgen.