Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:Joolien schreef:Ik zou zeggen ja, maar hoe verbied je dat?
Gewoon de A2 afsluiten![]()
Ik ken zwakbegaafde ouders welke dito kinderen hebben gekregen,
kost de maatschappij klauwen vol met geld en de familie eromheen een hoop zorgen.
Dus ik zeg voorkomen en afsluiten die hap.....
Citaat:Ik vind dat je nooit het recht van kinderen mogen krijgen van iemand kan afpakken.
listiglistje schreef:Gillbo schreef:waarom niet meer aandacht besteden aan goede educatie ipv te beslissen voor een ander
Hoe wil je dat doen?
Zulk soort mensen hebben veelal het IQ van een garnaal, zijn vaak erg kinderlijk
en leven in een hele andere wereld/omgeving, met 0 besef van de realiteit.
Als je zelf niet kunnen beslissen, zal een ander dat voor ze moeten doen!
Wendy schreef:friesam schreef:Als ik ouder of voogd van iemand was die niet in staat is zelf dit soort beslissingen te maken zou ik degene ook laten steriliseren.
Dan ben je in een situatie dat je het wel voor het zeggen hebt en de persoon kan de keuze zelf niet maken.
Zo werkt dat nietDe regelgeving laat dat niet zomaar toe
Joolien schreef:Dus jij vind dat de maatschappij bepaald dat iemand zich verplicht moet laten opereren? Dat lijkt me nogal wat...?
Kermis schreef:Mensen iemand die zwakbegaafd is kan je niet vergelijken met het down syndroom. Lees je eerst eens in voordat je oordeeld. Een zwakbegaafde is een persoon met een iq tussen de 60 en 80. Dat is wat anders als een geestelijk gehandicapte of iemand met een sydroom van down.
Amaris schreef:Kermis schreef:Mensen iemand die zwakbegaafd is kan je niet vergelijken met het down syndroom. Lees je eerst eens in voordat je oordeeld. Een zwakbegaafde is een persoon met een iq tussen de 60 en 80. Dat is wat anders als een geestelijk gehandicapte of iemand met een sydroom van down.
Wat maakt het uit? Het gaat toch om mensen die niet in staat zijn correct een kind op te voeden.
Of dat nou iemand is met down syndroom, een iq van 61 of iemand die door een ongeluk hersenbeschadiging heeft opgelopen.
We zijn in deze discussie nou eenmaal al iets verder gekomen dan alleen de titel.
Gillbo schreef:Hypo, ik bedoel juist voorlichting om zwangerschap te voorkomen, aangepast op niveau.Iemand dwingen tot sterilisatie kan nl niet maar educatie wel!!
hyppolyte schreef:Die voorlichting is er al bij de 'gewone' kinderen op de middelbare school e.d. daar werkt het al niet of nauwelijks. Hoe wil je dat dan bij zwakbegaafden en gehandicapten aan het verstand peuteren?
Als ik er zo over nadenk begin ik mijn eerder genoemde grapje niet eens zo gek te vinden, verplichte anticonceptie (dus spiraaltje), sowieso tot het 18e jaar en in geval van psychische, verstandelijke problemen etc. dat verlengen.
Citaat:Verstand van een garnaal????? sorry maar kan het kind er wat aan doen dat het zo geboren is???? nee.
Mijn dochter is nu bijna acht maar funcioneert als een kind van drie.