wendyenbram schreef:Ik geloof wel in de God van de Bijbel, niet in de god(en) die de mens in de kerk/moskee/of op scholen maken, met alle regels die je dan moet volgen, omdat als je dat niet doet, je geen goed geloof zou hebben. Dat voorop!
Want wat ik hier en in andere topics vaak hoor is "ik geloof niet in god, omdat de mens dit en dat doet, en daarom vind ik dat schijnheilig" sorry maar wat God te doen met de mens die het "verkeerd" doet?
(sorry als het onduidelijk overkomt, me eigen uit drukken op papier/toetsenbord is niet mijn sterkste kant)
Ik vind dat de aarde te mooi is/was en te gecompliceerd, om toevallig te zijn ontstaan na 1 knal. en de dieren en mens te ingewikkeld in elkaar zitten, om uitgegroeid te zijn vanuit èèn 1-cellig wezentje.
Ook vind ik dat de wetenschap te vaak dingen die voor waar aangenomen waren, weer verandert. steeds maar weer tot nieuwe inzichten komen en daarop alles weer aan passen
(of is het o help zo en zo kan het niet gegaan zijn, we verzinnen een ander rekensommetje zodat het weer klopt?)
Gek genoeg geloof ik wel in de of een revolutie. Ik geloof dat God de aarde, de natuur en de dieren en mens gemaakt heeft, zoals het in de bijbel staat. die 6 dagen, zouden net zo goed 6000 jaar geweest kunnen zijn. Wij mensen hangen namelijk overal een tijdsduur aan. maar in de bijbel staat letterlijk dat voor God 1 dag als 1000 jaar is en 1000 jaar als 1 dag.
In de tijd van Adam en Eva werden mens en dier veel ouder en groter dan nu, dat komt door de luchtsamenstelling van toen. Na de ark van Noach waren van elk dier SOORT maar 2 op de hele wereld. man/vrouw. Waarom dier SOORT omdat er dus 2 wolven waren, en vandaar uit alle (honden) rassen. En zo door. Er is ook nooit gemeld dat het volwassen dieren waren die aan boord kwamen.
Nogmaals ik geloof wel in de God van de bijbel. ik geloof alleen niet wat mensen zeggen dat ik moet geloven, met alle regels die daar aan vast zouden moeten hangen.
Nou zoals jij het omschrijft ervaar ik het precies hetzelfde...
Maar dan ook in combinatie met dit:
Lizzii schreef:Voor mij is God een oneindige intelligentie waar wij, de natuur, de wereld, de planeten, het universum, een deel van uitmaken. Net zoals de kleinste cel in ons lichaam waarschijnlijk niet beseft dat het deel is van een groter geheel. Beseffen wij niet dat we deel zijn van dit bewustzijn.
Zoeken naar een fysieke God zal dus nooit lukken zoals het visje zijn hele leven kan zoeken naar de oceaan omdat hij er middenin zit

God kan je dus alleen maar ervaren.
dit omschrijft eigenlijk hoe ik het geloof ervaar en hoe ik het beleef