Eliza twittert terwijl haar man dood gaat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Eliza twittert terwijl haar man dood gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:16

Toen mijn opa overleden was leek het ook alsof het mijn oma niets kon schelen, wat een onzin kletste die destijds.
Maar niets is minder waar....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:17

Tjongejonge....wat veroordeelt men er weer lekker op los hier!

Als dit nou voor mevrouw de manier is om haar verdriet te verwerken....wie zijn wij dan om daar iets van te vinden, laat staan haar hiervoor te veroordelen?!

Typisch gevalltje van 'Get a life'.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 15:16

Ik mis een beetje het respect bij sommige mensen. Toen mijn vader in coma lag ben ik heel wild uitgegaan en heb ik met mijn moeder gewinkeld. Ook niet de meest logische reactie bij velen, denk ik. Maar zo doen wij het. En een ander doet het op een andere manier.

Ik snap dat je je er niets bij kunt voorstellen dat iemand het twittert, maar dat kun je ook op een andere manier verwoorden, zonder een reading op een trouwfoto te doen ( :') ) of te zeggen dat er iets mis is met haar.

Ja er is iets mis met haar, haar man is dood. Ik heb al eens een OW gehad omdat ik een foto van een facepalm deed, maar ik hóóp dat sommige mensen even in mijn profiel kijken.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:51

Ik vind het vooral erg voor eventuele andere nabestaanden, en in dat opzicht redelijk respectloos.

Als ouder/ broer/ zus/ vriend etc. zou ik heel naar vinden zoiets op twitter te moeten lezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:59

Laat iedereen fijn rouwen op zijn/haar eigen manier en heb er respect voor. Verdriet en machteloos voelen kan rare dingen met een mens doen...

Het is soms zoveel gevraagd en kost eigenlijk weinig moeite; laat mensen in hun waarde.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:06

Ontzettend heftig voor haar en ik kan begrijpen dat dit voor veel mensen niet te behappen is..maar anno 2015 is de wereld een stuk groter geworden dan je eigen wijkje waar je vroegah in vertoefde. In plaats van dat je je verhaal verteld in de locale pub is dit nu de social media geworden. De steun die mensen vroeger vonden bij hun maten in de kroeg is nu de wijde wereld geworden.

Ja het is direct en heftig dat ze het allemaal zo stap voor stap tweet. Maar als zij zo kan rouwen, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Dat jij dit niet zo zou doen, prima. Niet doen dan! Maar als zij de steunbetuigingen die ze krijgt via twitter fijn vind, lekker laten gaan.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:06

Tjoh.. Mijn vriend liet het me lezen op een avond.. (ik twitter zelf niet, hij wel). Ik vind het akelig en schrikwekkend. Het doet me ook heel erg denken aan een familielid, die is ook enorm social media verslaafd. Toen mijn neef plotseling overleed moest ze met heel de wereld haar verdriet delen.. Elke keer als ik dan mijn Facebook opende, zag ik weer een foto van hem. Vond dat zó moeilijk..
Ik snap gewoon echt niet waarom men dat op internet wil zetten.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:12

Wat ik pas erg vind is, als dienstdoende politie etc dit gaat twitteren, en helaas dat gebeurt, en ook nog fout.
Alles wordt tegenwoordig toch open en bloot op internet gegooit?
Het is ook niet mijn ding, maar voor dat moet ieder zelf weten.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:18

Dat je op dat moment nog kan twitter, snap er niets van!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:32

Ik twitter nauwelijks tot niet... Maar wat men er op zet moet iedereen zelf weten, zolang het niet kwetsend / haat zaaiend is dan.

Ik zou het niet doen, maar iedereen is anders.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:38

Ik ben alleen benieuwd hoe zijn kleren bebloed zijn geraakt, hij had toch een hartaanval gehad? Of verlies je dan ook bloed?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:39

Wel als je valt en vervelend terecht komt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:48

Ik kan het me wel voorstellen. Ik zet zelf ook veel op facebook als ik het moeilijk heb. Ten eerste hoef ik niet iedereen aan de telefoon te hebben en ten tweede weet iedereen die het leest hoe het zit.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:52

Tja, ze doet maar, zolang ik het maar niet hoef te doen. (Ik heb het overlijden van mijn familieleden buiten social media gelaten.)
Ze heeft geluk dat ze een trouwe schare volgers heeft die geen al te rare dingen doen. Die auto was tè wat mij betreft, maar ja, ongelukkig momentje, even het hoofd er niet bij... kan gebeuren, maar toont ook precies de reden om niet àlles op twitter te gooien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:11

Sizzle schreef:
Toen mijn opa overleden was leek het ook alsof het mijn oma niets kon schelen, wat een onzin kletste die destijds.

Het kan héél goed zijn dat je oma zich groot hield voor de (klein)kinderen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:19

Persoonlijk zou ik het niet op Social Media zetten, als het gebeurd wil ik mensen bellen, niet dat ze het via de media lezen.

Maar als die vrouw verslaafd is aan Twitter, als dit haar uitlaatklep is, helpt dit misschien wel.

Toen mijn oma overleed ben ik wezen paardrijden met een vriendin, gewoon hoofd leeg maken. Ik was 12/13.
Het besef is er niet, die had ik pas op de begrafenis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:22

Zoolgangster schreef:
Sizzle schreef:

Het kan héél goed zijn dat je oma zich groot hield voor de (klein)kinderen.

ze was gewon even volledig van het padje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:55

Suzanne F. schreef:
Ik vind het erg sneu als je je leven zo open en bloot moet gooien. Dan mis je toch iets lijkt me.

Waarom veroordeel je dit zo? Het is haar leven en als zij hier steun uit haalt, wie ben jij dan om er een oordeel over te hebben?

amandanananaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:21

Heel heftig om te lezen, ik zou er zelf nooit voor kiezen om alles zo op Twitter te gooien met het hele proces. Ik vraag me echt heel erg af waarom ze dat gedaan heeft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:22

Ik denk omdat zij rustig wordt van Twitter.. Zoals sommige mensen iemand bellen/appen zet zij het misschien op Twitter.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:33

Citaat:
Eliza @muisje_eliza · 13 jan.
Het is mijn rouw.

Kan ik ook begrijpen, mensen lezen dingen op hun eigen manier. Mensen die mij niet kennen reageren op hun eigen manier

Er blijkt ophef te zijn... "overal" ... Ik zie t niet.

Dit zegt genoeg toch? Laat ieder in z'n waarde...
Wat heeft het voor nut om te oordelen over iemand die je niet eens kent?
Het staat op internet, zij wil dat zo doen. Erger je je eraan, dan vooral niet lezen toch?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:40

Vraag me af of men dat ook zou zeggen als her jouw broer is en je moet dat via twitter lezen. Zij is niet zijn enige nabestaande he...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:47

lieveli schreef:
Ik mis een beetje het respect bij sommige mensen. Toen mijn vader in coma lag ben ik heel wild uitgegaan en heb ik met mijn moeder gewinkeld. Ook niet de meest logische reactie bij velen, denk ik. Maar zo doen wij het. En een ander doet het op een andere manier.

Ik snap dat je je er niets bij kunt voorstellen dat iemand het twittert, maar dat kun je ook op een andere manier verwoorden, zonder een reading op een trouwfoto te doen ( :') ) of te zeggen dat er iets mis is met haar.

Ja er is iets mis met haar, haar man is dood. Ik heb al eens een OW gehad omdat ik een foto van een facepalm deed, maar ik hóóp dat sommige mensen even in mijn profiel kijken.

Zo hebben wij ooit vreselijk gestrekt gelegen van het lachen onderweg terug van de crematie van mijn opa.. Hij had een hekel aan reigers, en die visten zijn vijvertje leeg, een ingegraven cementbak.
Beest stond zijn vijver leeg te hengelen de dag nadat hij overleed, op weg terug van de crematie lag er een dode reiger langs de weg. Echt, we hebben gegierd van het lachen, ondanks het verdriet. :o

Wat jij noemt is best een logische reactie denk ik, ik heb momenteel ook een flinke dip en ik heb alleen maar de neiging om de meest idiote dingen te doen..
Waar ik doorheen ga is ook een soort rouw, dus het komt mij alles behalve vreemd voor.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:51

xSogno schreef:
Vraag me af of men dat ook zou zeggen als her jouw broer is en je moet dat via twitter lezen. Zij is niet zijn enige nabestaande he...

Is het niet aan de familie dan om haar aan te geven of zij het wel of niet willen hebben?

Daarbij is het een keuze van háár, niet van mij. Ik hoef niet zo nodig alles te delen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:00

Voor de een onbegrijpelijk, voor de ander vanzelfsprekend. Iedereen verwerkt zijn verdriet anders.