Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:12

8nnemiek schreef:
Ik heb ze ook nog steeds niet gezien.. Maar Southpark maakt bv ook satirische afleveringen over moslims, enige verschil zal zijn dat ze die mohammed met een dikke zwarte balk eroverheen hebben weergegeven :') Dat soort humor vind ik briljant. Het mooie aan cartoons vind ik dat je je ongezouten mening kan geven zonder dat het meteen te serieus overkomt. En als je niet alleen moslims belachelijk maakt maar ook andere bevolkingsgroepen, op een humoristische manier, dan zie ik echt niet in waarom iemand daardoor beledigd zou moeten zijn. Satire is gewoon een deel van onze cultuur. Ik denk dat het probleem is dat veel moslims gewoon 100 jaar terug in de tijd leven tov ons.. Hier maakte de kerk 100 jaar geleden ook nog de dienst uit en werden dat soort dingen ook verboden.. En daarnaast zijn bepaalde mensenrassen gewoon gewelddadiger en lossen problemen eerder op met hun vuisten dan wij watjes in het westen.. Zet je die totaal verschillende groepen bij elkaar dan botst dat nu eenmaal. Dus de enige goede oplossing lijkt mij om radicale moslims en jihadisten gewoon niet meer binnen te laten in ons land. Mensen die zo veel geweld hebben meegemaakt zijn gewoon een gevaar voor de samenleving. Daar is al eerder voor gewaarschuwd, en dit zal ook zeker niet de laatste aanslag zijn. Nu is het een satirisch tijdschrift, morgen kan het een katholieke basisschool zijn..

Southpark vind ik een mooie vergelijking. Is echt heel erg satirisch, gaat misschien nog wel verder. Maar is in mijn ogen erg grappig en hoewel ik het er niet altijd mee eens ben, zet het wel tot denken aan.

Wat vinden mensen die Charlie Hebdo provocerend vinden, daar dan van?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:15

Zonder echt een voor of tegen mening te willen geven wil ik wel zeggen dat ik een enorme bewondering kan hebben voor cartoonisten.
Met een paar rake lijnen potloodstrepen zetten ze een onderwerp neer wat actueel is.
Geen discussie, geen oeverloos geklets in de ruimte........bám...... denk dáár dan maar eens verder over,en vaak doe je dat dan ook automatisch.

Een dag ná de aanslag stond er in de Metro ook weer een waarvan ik stil werd.
Terwijl alle cartoonisten van alle kranten nationaal en internationaal uiteraard de aanslag als onderwerp hadden kwam er in de Metro dus één met slechts inktzwarte kadertjes.
Hoe duidelijk wil je het hebben??

Het tekeningen gaan over wat speelt in de wereld en als de paus en kerkelijke kopstukken een uitglijder maken worden óók die ongezouten op de korrel genomen.
Alleen stormen dán geen radicale rooms katholieken de redactie in om "de daders "maar even voor altijd het zwijgen op te leggen.

Ik zeg, Ja........er kunnen zich mensen gekwetst voelen en Ja, sommige onderwerpen en personen lijken gewild om eens lekker te kijk te zetten, maar een moordaanslag zoals in Frankrijk gebeurt is gaat in mijn ogen toch wél te ver.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 14-01-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:16

Ik snap de mensen echt niet die zeggen dat het 'eigen schuld, dikke bult' is of dat de aanslagen uitgelokt zijn. Ik ben Christelijk opgevoed en kijk wel eens naar South Park. Sommige afleveringen zijn leuk, maar in andere afleveringen wordt Jezus afgebeeld als een of ander soort superheld geloof ik. Ik vind dit persoonlijk te ver gaan en dat zullen vast meer Christenen met mij vinden. Maar natuurlijk gaan we geen aanslag plegen op de makers van South Park, ik zap gewoon een zender verder. Ik weet heus wel dat een slechts een klein deel van de moslims zo extremistisch is en dat de rest gewoon normale mensen zijn. Maar ik ben wel van mening dat de islam op de een of andere manier een agressiever geloof is. In de huidige tijd heb ik nog nooit gehoord dat een groep christenen, joden of boeddhisten of wat dan ook een aanslag pleegt omdat ze zich beledigd voelen. Bij moslims is dit niet de eerste keer... Het zegt in mijn ogen al genoeg dat South Park de islamitische profeet Mohammed afbeeldt met een zwarte balk ervoor, maar Jezus wel afbeeldt als een superheld. Zij zijn bang voor de wraak van moslims als zij Mohammed toch afbeelden, maar zijn niet bang voor wraak van christenen. Ik heb absoluut respect voor welk geloof dan ook en zoals ik al zei zijn de meeste moslims gewone normale mensen die geen aanslagen plegen. Maar ik vind het te gek voor woorden dat als ik een cartoon over christenen of joden wil maken dat dat gewoon kan en als ik een cartoon over moslims wil maken dat ik eerst 3 keer na moet denken of ik geen aanslag uitlok.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:20

Ik heb 2 meisjes (Hollands glorie) en leer beide nadrukkelijk dat ze niet andere mogen pesten omdat iemand er anders uit ziet of iets anders gelooft.
De vader van de oudste ziet dat anders zullen we maar zeggen en heeft een sterke eigen mening. Gelukkig heeft de oudste mijn mening over genomen en zal ze best wel eens kijken, maar geen rare dingen zeggen of pesten.
Ik geloof niet, maar respecteer een ieder die daar wel voor kiest. Zal niet oordelen al denk ik heus wel eens : mij zal dat niet overkomen, ik laat mij niet zeggen wat aan te trekken of achteraan in de rij te lopen.
Maar zolang ik met respect behandeld wordt dat ik in een spijkerbroek loop en wel op zondag boodschappen doe : Geen probleem !!

Wat er gebeurt met die tekening vind ik provocerend en respectloos. En dan heb ik het natuurlijk niet over die schietpartij, want dat gaat alles te buiten ! Het had verstandiger geweest als er nu even rust geweest was en ze niet meteen op deze manier gereageerd hadden.

Niet alle moslims zijn daar wezen schieten, niet alle moslims zijn radicaal, waarom moet je dan wel iedereen beledigen ?! Het lijkt zo wel of ze alle moslims uitdagen en de schuld geven.

Ik vind het niet goed wat ze daar doen en hoop maar dat het goed gaat.
Laat in dit geval de gelovige de wijste zijn en niet reageren. Zo slim zijn ze bij die krant niet !

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:22

Nu wordt er net gedaan of er alleen satire gemaakt wordt over de Islam en Moslims...
Dit blad maakt net zo goed satire over Christendom etc en andere actuele onderwerpen.
Zie je die mensen al een aanslag plegen omdat ze zich beledigd voelen.
Laat ik het anders vragen...als iemand jou als persoon beledigd, dan ga je hem of haar toch ook niet met een AK 47 en een granaatwerper te lijf?
Als je zoiets doet is er echt iets goed mis in je bovenkamer hoor en dien je de rest van je leven achter slot en grendel te verblijven.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:25

Laat ik allereerst heel duidelijk maken dat ik absoluut niet achter de aanslagen van vorige week sta.
Aan de andere wil ik ook weer niet zeggen: eigen schuld, dikke bult. Maarrr... (en daar komt 'ie) ik vind het wel gek dat het mensen verbaast dat deze aanslagen zijn gepleegd. Het was te verwachten dat de bom uiteindelijk zou barsten, immers, de satirische strips zag ik zelf als een actie om mensen eens flink op de hielen te trappen. Dat ze hiermee uit de tent gelokt zijn vind ik geen gekke reactie. Dat het dan direct op zo'n extreme manier moet vind ik dan weer minder "grappig".
Heel zwart/wit gezien vind ik de strips overkomen als pestgedrag en nu de empathie is opgewekt van andere media heeft CH helemaal groen licht om los te gaan in wat er wordt uitgegeven. Ik heb me er sowieso altijd over verbaasd dat er nooit iemand van hogere hand is geweest die dit heeft verboden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:25

Jillsil schreef:
Ik bedoel het in de omgekeerde kant (misschien niet goed verwoord) Als Mark Rutte bijvoorbeeld belachelijk wordt gemaakt, gaat hij dan naar die redactie om mensen dood te schieten? Zet hij filmpjes van onthoofdingen online omdat hij belachelijk wordt gemaakt?

En Wilders, ja die gaat soms over de streep (vind ik) maar soms ben ik het ook wel met hem eens. En ben ik ook van mening dat hij een goede tegenpol is op de softies daar in de kamer. We hebben een leger (met 1 tank!!) dat is toch een lachertje. Waar ze dan wel weer mooie satire van kunnen maken ;)

Ik denk het wel.. Je moet iemand maar lang genoeg het leven zuur maken..

Kijk naar het jarenlange gepeste jongetje in de klas..
Laat t jarenlang over zich heen komen, maar ineens knapt er iets en vermoordt hij de dader.. Ook niet goed te praten, maar DAN kunnen mensen zich wel met dat jongetje symapthiseren, want dat kennen ze.. En ze zijn het niet eens met pesten..

Maar dat is precies wat er gebeurd is bij CH.. Het gepeste jongetje is doorgeslagen..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:28

Nou ja in dit geval zijn er een heleboel gepeste jongen die aan het doorslaan zijn...
Iemand het zwijgen (proberen) op te leggen met geweld is NOOIT de oplossing!
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 14-01-15 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:28

ilayda schreef:
Ik ben moslim en ben het helemaal eens met de openings post.

En keur het ook heel erg af wat er is gebeurd. Wat een paar anderen zeggen over dat het hun eigen schuld is ben ik het ook mee eens.

Belachelijk dat mensen durven te zeggen dat eigen schuld is! Ongekend! Heb je het filmpje überhaupt gezien, dat die onschuldige smekend om zijn leven op de grond even koelbloedig door zijn hoofd geschoten word?!

Dat mensen de cartoons te ver vinden gaan, kan ik in komen. Maar dat mensen het in hun hoofd halen om te zeggen "Eigen Schuld" maakt mij kwaad....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:32

Amber_ schreef:
ilayda schreef:

En keur het ook heel erg af wat er is gebeurd. Wat een paar anderen zeggen over dat het hun eigen schuld is ben ik het ook mee eens.

Belachelijk dat mensen durven te zeggen dat eigen schuld is! Ongekend! Heb je het filmpje überhaupt gezien, dat die onschuldige smekend om zijn leven op de grond even koelbloedig door zijn hoofd geschoten word?!

Dat mensen de cartoons te ver vinden gaan, kan ik in komen. Maar dat mensen het in hun hoofd halen om te zeggen "Eigen Schuld" maakt mij kwaad....

Een van de omgebrachte agenten was zelf moslim! De man in de supermarkt die het leven van onschuldige mensen heeft gered is ook moslim. Kennelijk hebben zij er toch een heel stuk minder problemen mee met die satire.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:33

Amber_ schreef:
ilayda schreef:

Inderdaad. Hoeveel mensen kennen dit blad en de cartoons? Dus weten ze niet eens waar ze over praten. Het lijkt nu alsof ze elke week bezig waren met moslims pesten?

De reactie over Southpark vind ik een heeeele goede. Kijk maar eens wat daar allemaal in te zien is en (bijna) geen haan die er naar kraait.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:34

Amber_ schreef:
ilayda schreef:

Nou ik vind dat ook buitensporig hoor, goedemorgen zeg. Zelfde gedachtegang: kort rokje aan en je komt elke dag langs het huis van een foute man, en dat weet je. Op een dag wordt je verkracht, ook eigen schuld?

Voor mij zijn extremisten geen moslims trouwens. Dat staat los van elkaar.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:37

nine1987 schreef:
Jillsil schreef:
Ik bedoel het in de omgekeerde kant (misschien niet goed verwoord) Als Mark Rutte bijvoorbeeld belachelijk wordt gemaakt, gaat hij dan naar die redactie om mensen dood te schieten? Zet hij filmpjes van onthoofdingen online omdat hij belachelijk wordt gemaakt?

En Wilders, ja die gaat soms over de streep (vind ik) maar soms ben ik het ook wel met hem eens. En ben ik ook van mening dat hij een goede tegenpol is op de softies daar in de kamer. We hebben een leger (met 1 tank!!) dat is toch een lachertje. Waar ze dan wel weer mooie satire van kunnen maken ;)

Ik denk het wel.. Je moet iemand maar lang genoeg het leven zuur maken..

Kijk naar het jarenlange gepeste jongetje in de klas..
Laat t jarenlang over zich heen komen, maar ineens knapt er iets en vermoordt hij de dader.. Ook niet goed te praten, maar DAN kunnen mensen zich wel met dat jongetje symapthiseren, want dat kennen ze.. En ze zijn het niet eens met pesten..

Maar dat is precies wat er gebeurd is bij CH.. Het gepeste jongetje is doorgeslagen..

Sorry, ik ben misschien een slecht mens dan maar ik voel geen sympathie voor het gepeste jongentje wat doorslaat en mensen gaat vermoorden. Ik verafschuw deze.
De agent die op straat lag en om zijn leven smeekte is geen pester, de mensen in die supermarkt waren geen pester. Ja, de tekeningen zijn soms op de grens en misschien soms er zelfs over maar dat geeft je geen enkel recht om iemand te vermoorden! Je hebt een keuze, keer je de satire de rug toe en lees je het niet en zap je weg of ga je mensen vermoorden?

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:46

Netje schreef:
Gypsy schreef:
Aha, Gelukkig ben ik niet de enige. Ik vroeg me toen ik vanmorgen de prent van het blad in de krant zag al af wat hier nu grappig aan is.

Hoe kun je nou een grappige voorkant maken als je halve redactie vermoord is?? Echt hoor, beetje nadenken...

Ik denk dat het in Nederland heel lastig is om een mening te hebben over Charlie Hebdo. Heb er zelf jaren gewoond en je moet gewoon snappen waar dit blad uit voortgekomen is. Het is heus niet alleen provoceren wat ze doen en al helemaal niet altijd of alleen over de Islam. Cartoons leggen de vinger op een zere plek en dat wordt dan vaak uitvergroot in een tekening. Niemand wordt gevraagd het leuk te vinden, niemand hoeft het te lezen. Als dit niet was gebeurd had niemand in Nederland ooit gehoord van dit blad, nu heeft men ineens een mening?? Om dan te zeggen: dit redt ze van faillissement maakt toch dat ik me een beetje misselijkmakend gevoel krijg. Ze hebben er toch niet om gevraagd? Dat deze uitgave speciaal is (zeker in Frankrijk) als 1e na deze gruweldaad, maakt dat hij uitkomt in een heel grote oplage, maar ik denk dat het hierna over een poosje weer teruggaat naar waar het was.

En als ik hierboven lees: eigen schuld. JEEEEEEEEEEEEZUS, we knallen 12 mensen neer en dan is het eigen schuld. Ik schaam me diep voor mensen die dit schrijven.

Dus ben ik het eens met de openingspost? Totaal niet. Het hoogste goed in onze beschaafde wereld is vrijheid van meningsuiting. Dát is het fundament van een democratisch principe. Laten we dat alsjeblieft niet vergeten.

Ik ben het met jou eens, maar dat is nou net vrijheids van meningsuiting, dat iemand kan zeggen eigen schuld. Maar dan mag zo'n cartoon ook, want dat valt dan ook onder vrijheids van meningsuiting.

En dat erin het begin van het topic naar de Spaanse Inquisitie wordt gewezen, dat waren de Katholieken, maar ook een topje van de ijsberg. Dat is niet anders als de IS, Boko Harem en Al-quida die in naam van de Islam bloedvergieten onder het mom religie van de vrede. En de Christenen die als zendelingen hun geloof hebben opgedrongen is ook niet goed, want ook daar moet je vrij in zijn, maar ik wil ook vrij zijn in mijn mening. Een mening is niet de absolute waarheid, want het is een mening en geen feit. Soms zijn meningen op feiten geformuleerd, maar dan nog is het een mening.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:47

Tabaluga12 schreef:
ilayda schreef:
Ze word niet gepest om haar geloof, ze word gepest door 2 meisjes met het zelfde geloof en de zelfde afkomst (Turks)

Maar als je al zo vaak heb geprobeerd om het op de normale manier op te lossen en het lukt niet, dan moet je iets anders gaan doen.
En dan heb ik het niet over mensen neer knallen, maar misschien heeft die krant al veel waarschuwingen gehad van moslims en klachten en ze gingen maar door en door. Dan nog mag je niemand afschieten. Maar je maakt daardoor wel mensen bozer en bozer

Dat is wel verdrietig. Even off topic, kun je dan geen contact opnemen met de ouders? Of net zo lang klachten blijven indienen bij docenten en schoolleiding tot ze gek van je worden. Sterkte iig.

Dat heb ik gedaan keer op keer naar de school en ouders tot dat ik er zelf moe van werd.

Het ergste is, het is nu minder omdat ik heb gezegd dat haar zus van 11 die twee meisjes in elkaar gaan slaan. Dat heb ik tegen de ouders gezegd en opeens was het minder.
Vond het wel heel jammer dat het op die manier moest. Heb zelfs de eerste tijd die meisjes vaak uitgenodigd op d'r feestjes enzo

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:49

Dames, er zijn er twee die zeggen 'eigen schuld...' en de rest zegt dat niet. Niet gelijk iedereen over een kam scheren.

Ik vind een groep herhaaldelijk belachelijk maken niet leuk, begrijp dat een keer de maat vol is. De reactie is natuurlijk niet normaal en gaat veel te ver. Maar onthoud ook, dit gaat NIET over de gewone Moslims, maar die worden met dit soort tekeningen wel steeds geschopt. En dat vind ik dus niet zo.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:52

denice schreef:
Dames, er zijn er twee die zeggen 'eigen schuld...' en de rest zegt dat niet. Niet gelijk iedereen over een kam scheren.

Ik vind een groep herhaaldelijk belachelijk maken niet leuk, begrijp dat een keer de maat vol is. De reactie is natuurlijk niet normaal en gaat veel te ver. Maar onthoud ook, dit gaat NIET over de gewone Moslims, maar die worden met dit soort tekeningen wel steeds geschopt. En dat vind ik dus niet zo.

En dat is dus niet waar. Dit blad maakt cartoons over alles. Dus ook over Joden, Christenen, de Paus, maar ook over maatschappelijke problemen als armoede of sportprestaties, de overheid etc. Zo hebben ze ook heel veel cartoons over dierenleed gemaakt.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:52

[

Maar als je al zo vaak heb geprobeerd om het op de normale manier op te lossen en het lukt niet, dan moet je iets anders gaan doen.
En dan heb ik het niet over mensen neer knallen, maar misschien heeft die krant al veel waarschuwingen gehad van moslims en klachten en ze gingen maar door en door. Dan nog mag je niemand afschieten. Maar je maakt daardoor wel mensen bozer en bozer
[/quote]

Dat is wel verdrietig. Even off topic, kun je dan geen contact opnemen met de ouders? Of net zo lang klachten blijven indienen bij docenten en schoolleiding tot ze gek van je worden. Sterkte iig.[/quote]

Dat heb ik gedaan keer op keer naar de school en ouders tot dat ik er zelf moe van werd.

Het ergste is, het is nu minder omdat ik heb gezegd dat haar zus van 11 die twee meisjes in elkaar gaan slaan. Dat heb ik tegen de ouders gezegd en opeens was het minder.
Vond het wel heel jammer dat het op die manier moest. Heb zelfs de eerste tijd die meisjes vaak uitgenodigd op d'r feestjes enzo[/quote]

Dit is toch niet serieus of begrijp ik het nou niet goed?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 11:53

Esther28 schreef:
Nu wordt er net gedaan of er alleen satire gemaakt wordt over de Islam en Moslims...
Dit blad maakt net zo goed satire over Christendom etc en andere actuele onderwerpen.
Zie je die mensen al een aanslag plegen omdat ze zich beledigd voelen.
Laat ik het anders vragen...als iemand jou als persoon beledigd, dan ga je hem of haar toch ook niet met een AK 47 en een granaatwerper te lijf?
Als je zoiets doet is er echt iets goed mis in je bovenkamer hoor en dien je de rest van je leven achter slot en grendel te verblijven.

Dat heb ik toch heel duidelijk in de op gezet?! Kom op jongens, sommige dingen behoeven geen uitleg dacht ik, dat snapt iedereen wel. Niet dus.

Het gaat wat mij betreft om alle respectloze satire over welk onderwerp dan ook.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:53

elenaMM77 schreef:
ik ben gelovig opgevoed, maar doe daar verder eigenlijk niets mee.. Maar ik zou mij behoorlijk geschoffeerd voelen als bijvoorbeeld een islamiet een cartoon zou publiceren over jezus aan het kruis met het woord 'nicht' daarboven, of hoerenjong, of met een joint in zijn mond of what ever..

Wat je hier beschrijft heeft toch vrij weinig met satire te maken??

Iemand zijn mening mag nooit, maar dan ook nooit, de reden zijn tot moorden. Voel je je daadwerkelijk zodanig gekrenkt door zoiets, is het misschien eens tijd voor een tripje naar een therapeut..

En daarnaast.. Andersom slaan wij 'westerlingen' toch ook niet op tilt van alles wat er over ons geschreven word.. Ik bedoel, zoek maar eens wat dieper naar occidentalisme.
Afbeelding

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:54

Jillsil schreef:
[

Dat is wel verdrietig. Even off topic, kun je dan geen contact opnemen met de ouders? Of net zo lang klachten blijven indienen bij docenten en schoolleiding tot ze gek van je worden. Sterkte iig.[/quote]

Vond het wel heel jammer dat het op die manier moest. Heb zelfs de eerste tijd die meisjes vaak uitgenodigd op d'r feestjes enzo[/quote]

Dit is toch niet serieus of begrijp ik het nou niet goed?[/quote]

Ja dit is serieus !! Had het haar niet echt laten doen natuurlijk (zou ze ook nooit durven)
Maar op een gegeven moment word je gek en dan ga je rare dingen zeggen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:00

ilayda schreef:
Jillsil schreef:
[

Dat is wel verdrietig. Even off topic, kun je dan geen contact opnemen met de ouders? Of net zo lang klachten blijven indienen bij docenten en schoolleiding tot ze gek van je worden. Sterkte iig.

Ja dit is serieus !! Had het haar niet echt laten doen natuurlijk (zou ze ook nooit durven)
Maar op een gegeven moment word je gek en dan ga je rare dingen zeggen.[/quote]

Oef jeetje dat is wel heftig hoor. Ik snap heel goed dat je radeloos bent. (waren mijn ouders ook, ik ben ook gepest) Maar nu zet je je dochter van 11 wel in een moeilijke positie. Want die ouders zeggen nu misschien tegen hun kinderen thuis: Als jij (...) blijft pesten gaat (...) jouw slaan. En als die dan oudere broers of zussen hebben...Tja waar stopt het dan?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:05

Jillsil schreef:
Jillsil schreef:
[

Maar op een gegeven moment word je gek en dan ga je rare dingen zeggen.[/quote]

Oef jeetje dat is wel heftig hoor. Ik snap heel goed dat je radeloos bent. (waren mijn ouders ook, ik ben ook gepest) Maar nu zet je je dochter van 11 wel in een moeilijke positie. Want die ouders zeggen nu misschien tegen hun kinderen thuis: Als jij (...) blijft pesten gaat (...) jouw slaan. En als die dan oudere broers of zussen hebben...Tja waar stopt het dan?[/quote]

Ja dat was het risico dat ik heb genomen, heb het op alle manieren geprobeerd eerst op de goeie manier, juist die meisjes uitnodigen en leuke dingen doen met z'n 3en en dat was ook altijd heel gezellig maar op school ging het door. Toen met de meisjes zelf gesproken op een normale manier,toen naar de school 100x naar de ouders maar niks hielp.
Heb zelf mijn man naar die vader gestuurd en die vader zei tegen dat meisje dat ze er mee op moest houden en ze lachte hem recht in z'n gezicht uit.
Maar het heeft geholpen tot nu toe

Qimm

Re: Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:07

Het spijt me wel, maar iemand gericht pesten en het leven zuur maken is heel wat anders dan satire.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 12:44

Qimm schreef:
Het spijt me wel, maar iemand gericht pesten en het leven zuur maken is heel wat anders dan satire.

ik vind dat er een dunne lijn is tussen satire en pesten soms. Provoceren, dat is het imo af en toe zeker.