8nnemiek schreef:Ik heb ze ook nog steeds niet gezien.. Maar Southpark maakt bv ook satirische afleveringen over moslims, enige verschil zal zijn dat ze die mohammed met een dikke zwarte balk eroverheen hebben weergegevenDat soort humor vind ik briljant. Het mooie aan cartoons vind ik dat je je ongezouten mening kan geven zonder dat het meteen te serieus overkomt. En als je niet alleen moslims belachelijk maakt maar ook andere bevolkingsgroepen, op een humoristische manier, dan zie ik echt niet in waarom iemand daardoor beledigd zou moeten zijn. Satire is gewoon een deel van onze cultuur. Ik denk dat het probleem is dat veel moslims gewoon 100 jaar terug in de tijd leven tov ons.. Hier maakte de kerk 100 jaar geleden ook nog de dienst uit en werden dat soort dingen ook verboden.. En daarnaast zijn bepaalde mensenrassen gewoon gewelddadiger en lossen problemen eerder op met hun vuisten dan wij watjes in het westen.. Zet je die totaal verschillende groepen bij elkaar dan botst dat nu eenmaal. Dus de enige goede oplossing lijkt mij om radicale moslims en jihadisten gewoon niet meer binnen te laten in ons land. Mensen die zo veel geweld hebben meegemaakt zijn gewoon een gevaar voor de samenleving. Daar is al eerder voor gewaarschuwd, en dit zal ook zeker niet de laatste aanslag zijn. Nu is het een satirisch tijdschrift, morgen kan het een katholieke basisschool zijn..
Southpark vind ik een mooie vergelijking. Is echt heel erg satirisch, gaat misschien nog wel verder. Maar is in mijn ogen erg grappig en hoewel ik het er niet altijd mee eens ben, zet het wel tot denken aan.
Wat vinden mensen die Charlie Hebdo provocerend vinden, daar dan van?