12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:03

Thesserd schreef:
Je kunt de beelden toch ook gewoon niet kijken? Ik heb ze ook niet gekeken, want dat wil ik helemaal niet zien. Zelfde geldt voor MH17 beelden en onthoofdingsbeelden van IS destijds.

Als je het schokkend vindt moet je het gewoon niet kijken :Y)

De NOS zond de beelden uit tussen de middag. Dus als je het nieuws wilde kijken werd je er ook mee geconfronteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:04

Ik snap wel dat het voor sommigen vervelend is als het zomaar wordt uitgezonden, maar je moet dit filmpje wel relatief aandachtig bestuderen wil je ook echt zien wat er gebeurt. Ik kon het de eerste keer in ieder geval niet helemaal volgen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:09

Moeilijke discussie die beelden.
Het is ook maar van welke hoek je het bekijkt, als je het van een commercieel of persvrijheid punt bekijkt.

Thesserd

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:10

Quad ah ok, dan zouden ze iets van een waarschuwing vooraf moeten melden of laten zien. Dan ben je er al denk ik :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:13

Citaat:
Via de hashtag #JeSuisCharlie (Ik ben Charlie) plaatsen mensen vanuit de hele wereld steunbetuigingen waarin massaal wordt meegeleefd met de nabestaanden van slachtoffers en de gewonden.

bron: nu.nl
Laatst bijgewerkt door Meraki op 07-01-15 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:14

Ik kreeg de beelden ook plots te zien. De gedachte dat je een bestaand levend mens ziet sterven is schokkend en raakt diep.

Maar de beelden ansich.. De neerschieten ging heel erg snel (gelukkig heeft hij niet veel geleden). Elke avond zie ik op politieseries mensen op een dergelijke manier (of erger) neergeschoten worden (laten we maar niet beginnen over alle oorlog games etc). Daar kijkt wel iedereen vrolijk naar. In dat opzicht vind ik het vrij hypocriet van de klagers..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:15

Ik snap wel dat die kinderen getraumatsieerd zijn. Maar ze zeiden wel dat de beelden schokkend konden zijn, dus dan kunnen ouders wegzappen of even weg gaan ofzo.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:17

Imo niks mis met de realiteit uitzenden, men kan blijkbaar wel schieten in hele realistische games, maar de realiteit laten zien mag niet? Beetje krom..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:18

Bubsj schreef:
Ik kreeg de beelden ook plots te zien. De gedachte dat je een bestaand levend mens ziet sterven is schokkend en raakt diep.

Maar de beelden ansich.. De neerschieten ging heel erg snel (gelukkig heeft hij niet veel geleden). Elke avond zie ik op politieseries mensen op een dergelijke manier (of erger) neergeschoten worden (laten we maar niet beginnen over alle oorlog games etc). Daar kijkt wel iedereen vrolijk naar. In dat opzicht vind ik het vrij hypocriet van de klagers..

Nou sorry hoor.. Maar als ik naar een politieserie kijk dan weet ik dat het nep is.. Dit is gewoon realiteit.. En dat raakt mij erg en wou dit liever niet zien! Alleen al verschrikkelijk om dat gekreun van die man te moeten horen en 1 sec. later zo 'boem' kogel recht door zn hoofd. Niks hypocriets aan in mijn ogen.. Maar menselijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:19

Helaas is dat steeds meer de realiteit van deze wereld.
Onschuldige mensen die koelbloedig worden vermoord..

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:23

Ik lees het net. Bah, vreselijk nieuws :\ Waar gaat het heen. Hoop dat de verantwoordelijken snel gevonden worden!

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:24

Even voor de duidelijkheid, die ontplofte auto heeft hier niks mee te maken.

Dit komt van de islamieten, zij zijn veels te snel op hun teentjes getrapt. Frankrijk is een vrij land, dus de Charlie Hebdo heeft niks verkeer gedaan. Als we dat afschaffen krijgen ze gelijk met hun geschiet op iedereen. Daar komt nog bij dat zij niet de enigen zijn waar mee word gespot, dus als ze daar niet blij mee zijn moeten ze maar "oprotten".

En hoe komen ze in hemelsnaam aan die wapens ?? Dat is ook weer veels te gemakkelijk !

We moeten echt niet over ons heen laten lopen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:26

Ik las net de dialoog die is gevoerd tussen de politieagent en de terrorist.. Heb geen idee of er ook maar iets van klopt.

Citaat:
"T'es mort, t'es mort" -"You're dead, you're dead"

when they come closer after the shot, the dude with the AK says "Tu voulais nous tuer?" "You wanted to kill us?"

The cop answer with "Non, j'suis mort (chef)" not sure about the "chef" which is "No, I'm dead "chef"' (still not sure )

When they go back to the car, they said "On a vengé le prophète Mohamed, on a tué Charlie Hebdo !" "We revenged the prophet Mahomet, we killed Charlie Hebdo!"

Bron: Facebook reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:29

Azara71 schreef:
Even voor de duidelijkheid, die ontplofte auto heeft hier niks mee te maken.

Dit komt van de islamieten, zij zijn veels te snel op hun teentjes getrapt. Frankrijk is een vrij land, dus de Charlie Hebdo heeft niks verkeer gedaan. Als we dat afschaffen krijgen ze gelijk met hun geschiet op iedereen. Daar komt nog bij dat zij niet de enigen zijn waar mee word gespot, dus als ze daar niet blij mee zijn moeten ze maar "oprotten".

En hoe komen ze in hemelsnaam aan die wapens ?? Dat is ook weer veels te gemakkelijk !

We moeten echt niet over ons heen laten lopen ...

De islamieten zijn te snel op hun teentjes getrapt? Dat er dit soort extremisten rondlopen die van alle situaties gebruik maken om te laten zien hoe onderdrukt zij zich wel niet voelen betekent niet dat iedereen die islamitisch is hetzelfde doet. Het is erg voor ons dat dit soort dingen gebeuren, maar moet je nagaan hoe het is voor islamitische mensen. Zij moeten hun geloof nu gaan verdedigen omdat er extremisten rondlopen die zich verschuilen achter een zwart gemaakt geloof om zogenaamd weg te komen met allerlei aanslagen. Er bestaat geen religie waarbij mensen anderen mogen doden, en iedereen die zo erg volgens zijn eigen regels gelooft zou zichzelf al niet eens meer islamitisch mogen noemen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:30

Het zou zo fijn zijn, als Wilders gewoon heel even z'n mond zou houden :') Gewoon even. ssht.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:32

Ook als Christen moet je je geloof constant verdedigen, dat is geen nieuws :+ Je wordt te pas en te onpas belachelijk gemaakt en dat begint al op de basis school. Het klopt dat niet alle Islamieten zo handelen, maar wat mij wel opvalt is dat een Islamiet sneller boos en agressief reageert op een belediging dan bijv. een Christen. Ik heb ook het gevoel dat een Islamiet eerder denkt een zondaar zelf te mogen straffen, in plaats van dat aan God over te laten. Maarja, dat soort constateringen hebben we weinig aan hier denk ik. Dit gaat over extremisten en zoals ik al vaker heb gezegd: alle vormen van extremisme zijn fout.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:35

Meraki schreef:
Het zou zo fijn zijn, als Wilders gewoon heel even z'n mond zou houden :') Gewoon even. ssht.

Neee, want volgens hem kwam het namens de Islam, dus dan moet hij even bemoeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:38

Thesserd schreef:
Ook als Christen moet je je geloof constant verdedigen, dat is geen nieuws :+ Je wordt te pas en te onpas belachelijk gemaakt en dat begint al op de basis school. Het klopt dat niet alle Islamieten zo handelen, maar wat mij wel opvalt is dat een Islamiet sneller boos en agressief reageert op een belediging dan bijv. een Christen. Ik heb ook het gevoel dat een Islamiet eerder denkt een zondaar zelf te mogen straffen, in plaats van dat aan God over te laten. Maarja, dat soort constateringen hebben we weinig aan hier denk ik. Dit gaat over extremisten en zoals ik al vaker heb gezegd: alle vormen van extremisme zijn fout.

Vind je dat echt? Ik moet zeggen dat ik niet ben opgegroeid met heel erg veel Christenen om me heen, wel met islamitische mensen. Ik heb het idee dat Christenen net zo hard in de verdediging schieten. Zo heb ik een christelijke huisgenoot en mag ik (als niet-gelover) niet 'appelflap' of 'jezus' zeggen als ik mijn teen ergens heel erg hard tegenaan stoot bijvoorbeeld.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:38

Oh alsjeblieft ! Niet iedereen vergelijken oké maar het komt steeds meer voor !

Ik ben ook buitenlander in Frankrijk, maar wij als Nederlander doen dit toch ook niet ?!

Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet tegen de islamieten ben, maar als ze in groepjes zijn, zijn ze gewoon niet te vertrouwen ! Ik ben een keer lastig gevallen in een discotheek daar een Algerijn, heb hem toen van mij afgeduwd, net als dat ik met ieder ander zou hebben gedaan, maar toen kwam zijn hele groepje vrienden er bij staan om even lekker te dreigen ! Sinds dien mogen ze niet meer de discotheek binnen omdat ze er om bekent staan vervelend te doen. Dit is natuurlijk nog vrij onschuldig maar ze maken het er zelf ook na !

De charlie Hebdo heeft iedereen wel zo'n beetje bespot en niemand heeft er toch verder op gereageerd ?? Waarom geeft hun dan het recht om de straat in te rennen, "allah akbar" te schreeuwen en er maar op los te schieten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:41

Ik zeg absoluut niet dat zij het recht hebben om erop los te schieten, imo heeft niemand het recht om het leven van iemand anders te nemen. En geloof mij als ik zeg dat er vanuit het Vaticaan net zo goed een pittige reactie op is gekomen.

Vind overigens je voorbeeld een beetje raar. Alsof alle islamieten in groepjes niet te vertrouwen zijn? Ik heb laatst een nogal nare ervaring gehad waardoor ik 's nachts huilend op de fiets naar huis moest, en toen ik thuis kwam stond er een groepje Turkse jongens voor de deur. Die hebben mij juist opgevangen en gevraagd wat er gebeurd was en dergelijke. Vind het heel erg generaliserend om te zeggen dat geen enkel groepje buitenlanders te vertrouwen zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:41

Emmaa_ schreef:
Thesserd schreef:

Vind je dat echt? Ik moet zeggen dat ik niet ben opgegroeid met heel erg veel Christenen om me heen, wel met islamitische mensen. Ik heb het idee dat Christenen net zo hard in de verdediging schieten. Zo heb ik een christelijke huisgenoot en mag ik (als niet-gelover) niet 'appelflap' of 'jezus' zeggen als ik mijn teen ergens heel erg hard tegenaan stoot bijvoorbeeld.

Dat is best apart :+ Ik ken wel een paar Christenen inderdaad die er wat van zeggen als je appelflap zegt (dat blijft overigens altijd heel vriendelijk en rustig), maar zeker 95% van de Christenen die ik ken (en ik ben met héél veel Christenen opgegroeid :') ) doen dat niet, meestal omdat ze zich er voor schamen. Veel (jonge) christenen schamen zich voor hun geloof omdat het totaal niet cool is. Terwijl jonge moslims er juist heel erg voor uit komen en hun zegje ook wel klaar hebben (op zo'n aangevallen toon) als je er iets negatiefs over zegt, in mijn omgeving. Maar ik kom juist weinig in contact met Moslims, precies omgekeerd dus haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:42

Je hebt de goeie en de slechte.
Je hebt ook Nederlanders die mensen lopen te dreigen en te etteren, zo ook clowns in Frankrijk.
Je hebt ook goeie Turken, die gewoon netjes en beleefd zijn.

Het zijn bepaalde groepen mensen, in dat gevoel is het slecht zoekt slecht ofzo? Keuze van verkeerde vrienden.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:45

Nou dan zijn ze misschien in Nederland beter opgevoed of zo maar hier blijven ze allemaal bij elkaar en als je ook maar iets doet wat een van hun niet aanstaat mag je echt wel op passen.

Maar ik zeg echt niet dat ze allemaal zo zijn, maar over het algemeen, gebeurd er iets dan zijn zij het toch ... Ik heb op school ook wel goed contact gehad met een Turks meisje, maar zodra haar Turkse vriendinnen er bij zij negeerde ze ons of lachte ze ons uit dus ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:49

Thesserd schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat is best apart :+ Ik ken wel een paar Christenen inderdaad die er wat van zeggen als je appelflap zegt (dat blijft overigens altijd heel vriendelijk en rustig), maar zeker 95% van de Christenen die ik ken (en ik ben met héél veel Christenen opgegroeid :') ) doen dat niet, meestal omdat ze zich er voor schamen. Veel (jonge) christenen schamen zich voor hun geloof omdat het totaal niet cool is. Terwijl jonge moslims er juist heel erg voor uit komen en hun zegje ook wel klaar hebben (op zo'n aangevallen toon) als je er iets negatiefs over zegt, in mijn omgeving. Maar ik kom juist weinig in contact met Moslims, precies omgekeerd dus haha.

Apart hoe dat dan zo verschilt per omgeving. Ik heb het juist omgekeerd meegemaakt... In mijn omgeving zijn de moslims juist mensen die respect hebben voor ieders geloof en hun gemak kunnen houden als je er een discussie over probeert te voeren. De Christenen die ik ken schieten heel erg in de aanval als je erover probeert te disussieren.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:53

Emmaa_ schreef:
Thesserd schreef:

Apart hoe dat dan zo verschilt per omgeving. Ik heb het juist omgekeerd meegemaakt... In mijn omgeving zijn de moslims juist mensen die respect hebben voor ieders geloof en hun gemak kunnen houden als je er een discussie over probeert te voeren. De Christenen die ik ken schieten heel erg in de aanval als je erover probeert te disussieren.

Misschien heeft het dan te maken met in de minderheid zijn? Wanneer je in de minderheid bent heb je wellicht eerder het gevoel dat je jezelf moet verdedigen :+ Dat zou dan moeten betekenen dat er in jouw omgeving meer moslims dan christenen zijn.

Er zijn overigens ook heel veel christenen waarvan je het niet echt weet hè :P Bij een getint persoon denk je al gauw dat ze Moslim zijn, bij een blanke niet dat hij/zij Christen is :+