Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Re: Haai bijt tiener dood...zoektocht naar haai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:12

De mens is een arrogant dier. Overal vinden wij dat de natuur zijn werk moet doen, maar zodra wij een keer in de voedselketen terecht komen mag het opeens niet.
Haaien doen het slecht, overal ter wereld. Door ons... En als de haai wegvalt uit het ecosysteem, dan kun je pas lachen....

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:15

En die jongen was nota bene nog aan het speervissen ook! :P

Het is eten en gegeten worden.. Maar de mens stelt zich idd nogal superieur op tegenover de natuur..

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:27

Vind het allemaal heel vervelend wat er is gebeurt hoor. Maar het zijn vooral toch echt mensen die dieren doden, en laten uitsterven en noem maar op. Terwijl als een dier, die hier niet bij stilstaat en gewoon zijn natuurlijke instinct gebruikt, iets doet. Komt er een heel team achteraan om het dier vervolgens te doden?? Gekkigheid dit. :?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:30

Blij om te lezen dat er meer mensen aan de kant van de haai staan! Laat dat beest toch met rust, wij als mensen gaan toch in het water spartelen?

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:37

Het zal je zoon, broer of vriend maar zijn geweest. Kan me voorstellen, dat ze de haai willen vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:39

Ik heb ooit een documentaire op NGC Wild gezien waarbij een haai echt de binnenrivieren introk en diverse mensen aanviel. Het hoeft dus echt geen geisoleerd incident te zijn. Dat was dan ook wel degelijk een 'maneater'. Ook die haai is uiteindelijk gedood en er werden resten van de aangevallen personen in zijn maag en darmen aangetroffen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:34

Klopt, ook die heb ik idd gezien. Maar ook nog een andere die neer kwam op dezelfde conclusie. Een haai die had geleerd dat de mens een makkelijke prooi is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:47

Een mens dient er weg te blijven, ze weten toch dat er haaien zijn, leren ze er dan niks van??????

Australie + speervissen = risico

Laat de dieren gewoon verdomme met rust, er worden veel te veel massaal dieren vermoord en vernietigd incl. de natuur.

Vreselijk, het gaat me aan mijn hart.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:49

belachelijk...er komen meer mensen om bij verkeersongelukken,ze halen toch ook niet alle auto's van de weg?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:52

Johanna59 schreef:
Het zal je zoon, broer of vriend maar zijn geweest. Kan me voorstellen, dat ze de haai willen vinden.

Want? dan geef je de haai maar de schuld?

Ik neem aan dat je gewooon na kunt denken, ook met dat verdriet. hoe graag je ook iets de schuld wil geven.. is dat niet de manier, en ook compleet oneerlijk. die jongen was verdorie zelf vissen aan het doorboren..

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:12

Zoals een wijze kat in de film Minoes zei: 'Mensen eten verdorie duizenden kippen maar wanneer wij eens een vogeltje vangen is het zielig!' Ook hoor je vaak genoeg als je naar een documentaire kijkt waar een schattig kuikentje door een roofvogel opgegeten wordt: 'Dat is de natuur' Maar wanneer wij dat schattige kuikentje zijn is het geen natuur meer? :?
Vreselijk hoe wij onszelf zo boven de natuur kunnen zetten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:38

Ik ben misschien de enige op bokt die niet wakker ligt van het jagen op en doden van een killer haai.....

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:56

Misschien....maar de (grote) haaien zijn zeer belangrijk voor de gezondheid van de oceanen en uiteindelijk ook voor het stukje vis dat men op zn bord wil vinden... Dus ja je kan het niet interessant vinden maar het staat symbool voor de mens zijn misplaatste grootheidswaanzin... (vind ik)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:02

Kaus schreef:
Huh... Worden er nou echt 25,000 mensen per jaar door honden vermoord...?
Ik wist dat honden hoog stonden in de lijst, maar zo veel?

Belachelijk, deze zoektocht :n

Dat is vaak ook door bv hondsdolheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:05

Ten eerste, verschrikkelijk wat er gebeurt is. Gedood door een haai, zo jong nog, en dan die vriend heeft het ook nog kunnen zien: een nachtmerrie! Maar het is in mijn ogen echt fout om die haai te doden! Die haai heeft echt niet gedacht: He, een jongen, die zal ik eens even vermoorden. Het is geen mens, het is een dier, een haai valt niet zomaar mensen aan! Hij valt aan als hij zich wil verdedigen, je in zijn territorium zit en de haai dat als bedreigend ervaart of als hij je aanziet voor een prooi(en dat is natuurlijk niet met opzet, het is tenslotte een dier). Kortom, dat dier kan er niks aan doen. In Australië zitten veel haaien, dus je weet als je daar in de zee zit dat je niet alleen in die zee zit, maar dat er ook haaien dichtbij kunnen zijn. Een risico die je neemt alhoewel je natuurlijk nooit echt beseft dat er een kans is dat je aangevallen word door een haai, dat overkomt natuurlijk alleen iemand anders. Het is ontzettend tragisch wat er gebeurt is, en de nabestaanden zullen die haai dan als moordenaar zien, maar het is een dier en geen mens. De haai zal dit waarschijnlijk niet meer doen, dus laat dit beest gewoon met rust en hoop dat ver weg in de zee blijft.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:06

Alsof die haai een of ander psychopaat is, ipv een dier dat zijn instincten volgt. Erg apart.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:07

Dit is echt belachelijk! Als je eenmaal in de zee springt neem je al een risico dat er iets gebeurt, je springt bij wijze van in de leefomgeving van de haai. Als de haai je dan ook nog eens grijpt is dat natuurlijk super vervelend voor de nabestaanden, maar om nou haaien te gaan vermoorden gaat mij enorm ver. Hoe kunnen ze in godsnaam weten welke haai hem heeft vermoord?
Echt belachelijk :n.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:27

Mensen zijn helemaal niet interessant om als voedsel voor een haai te zien, dat "makkelijke prooi" verhaal geloof ik dus niet zo. Mensen zijn niet voedzaam genoeg. Wellicht een individueel agressief uitgehongerd exemplaar, maar in principe niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:15

slimmerik schreef:
Ik ben misschien de enige op bokt die niet wakker ligt van het jagen op en doden van een killer haai.....

Waarom is het volgens jou een killerhaai?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:21

Omdat het geen natuurlijk gedrag is wat ie getoond heeft en hij een direct gevaar vormt voor alle recreanten daar.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:27

slimmerik schreef:
Omdat het geen natuurlijk gedrag is wat ie getoond heeft.

want? Ook haaien hebben persoonlijkheden hoor.. misschien heeft deze wel heel lang al niet gegeten. omdat bijvoorbeeld al onze oceanen leeg gevist worden.

hij heeft misschien wel gebeten omdat hij bloed rook. Of omdat de jongens in zijn terretorium zwommen..

Een haai moet toch eten?
ik hoop dat de haai niet zoveel pijn heeft opgelopen door die speer in zijn bakkes. Nogmaals, verschrikkelijk voor de jongen, en zijn nabestaande..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:42

Een valse hond, een dorpen verwoestende tijger, olifant, prikkende mug, gestoord paard etc. wordt ook gedood. Het geeft gewoon onrust dat zo'n haai daar rondzwemt. En ja dan heb je als overheid je verantwoording te nemen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:44

slimmerik schreef:
Een valse hond, een dorpen verwoestende tijger, olifant, prikkende mug, gestoord paard etc. wordt ook gedood. Het geeft gewoon onrust dat zo'n haai daar rondzwemt. En ja dan heb je als overheid je verantwoording te nemen.

IK ben het ook niet eens met dat die andere dieren vermoord worden. Ik kan ook werkelijk echt niet begrijpen dat iemand het 'eerlijk ' vind dat wel te doen. Als het onrust geeft, pas je je aan. ga je weg, oid.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:45

slimmerik schreef:

Voor die ene haai, 20 anderen. Voor je het weet heb je er weer eentje zwemmen. De mensen kwamen in het territorium van de haai, niet andersom. Was de haai met een hakbijl het strand op gehuppeld en had toen de jongen vermoord, dan was het andersom.
Australie staat bekend om zijn gevaarlijke zeeen, Er zijn genoeg treken waar het haai-vrij is. Ik vind niet dat, als de mens zich op een gevaarlijk terrein bevind, het dan de schuld is van het dier.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:48

Dus, als jouw zoon wordt doodgebeten door een haai he, je bent je zoon kwijt. Door een haai. Zou jij dan willen dat die haai daar nog rondzwemt? Nee.

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk, maar aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Die mensen zijn mooi hun geliefde zoon kwijt.