Janine1990 schreef:gekvanfleur schreef:Dus illegaal vind jij prima als jij er maar geen last van hebt..interessant.
Die chips gaan helemaal niet over de apotheek..dus ik snap je vraag niet. Die chips gaan gewoon over een chip die in je (meestal pols/onderarm gebied) worden geplaatst en die betalen mogelijk maken,maar ook allerlei informatie dragen.
Ik gokte bij de apotheek op die vraag van het elektronisch patienten dossier of die verplichte uitleg waar ze geld voor mogen vragen.![]()
CJIB is een rechtszaak om geweest, en daar is de bezwaarmaker in het gelijkgesteld. Dat zou moeten beteken (gezien het geen bijzondere casus bedroeg), dat die 6 of 7 euro niet gevraagd mag worden in alle gevallen. Als het goed is volgt binnenkort een nieuwe rechtszaak van anderen bezwaarmakers. En ik vermoed dat de uitkomst dan wel definief in het nadeel van het CJIB gaat zijn..
Waar is er wetgeving over afluisterpraktijken? Is het überhaupt bewezen dat er wordt afgeluisterd? Zijn er staatsdocumenten beschikbaar gekomen daarvan?
Het elektronisch patiënten dossier bedoelde ik inderdaad... Jij hebt nee gezegd? Ben nu namelijk wel nieuwsgierig. En je begrijpt nu ook waar ik op doel voor wat betreft de waarde van privacy in Nederland? Flink balen als je de vraag nog niet hebt gehad, wel een belangrijk gegeven in dat dossier hebt staat dat je leven kan redden, maar dat het dossier niet beschikbaar is op het moment dat jij het nodig hebt. Ben benieuwd wanneer de eerste rechtszaak is.![]()
Ik weet niet wat jij weet van de rechtsgang en dergelijke in Nederland, maar enkel de bezwaarmaker is in het gelijk gesteld. Dit betekent dat er slechts jurisprudentie is, wat een volgend bezwaarmaker een hogere kans van slagen geeft bij bezwaar. Maar niet dat er een verbod is voor het CJIB. Dus dat het CJIB weet dat administratiekosten niet mogen is een misvatting van je.
Ik heb weinig zin om hele documenten en nieuwsartikelen te zoeken, maar ja, dat ze afluisteren (en dan heb ik het over telefonie en computers) is bekend.
Ik snap echt niets van je middelste alinea, sorry. Ik weet het van horen zeggen, maar gelukkig geen wekelijkse bezoeker van de apotheek en nog geen brief thuisgehad dus ik hoor het wel als ik er een keer kom.
De wetgeving zou zo moeten zijn opgesteld dat, zoals in dit geval, het principe gelijke monniken, gelijke kappen wordt gehanteerd. Als de rechter stelt dat het vragen van die 7 euro niet mag, is de wetgeving ervoor dat het voor iedereen geldt en niet alleen voor diegene die ervoor naar een rechtbank gaat. het zou wat zijn als je het bij een rood licht wel mag vragen en bij een telefoon gebruik bij het rijden niet...