protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:07

NathalietjeB schreef:
ik blijf zeggen dr moeten acties komen zoal in belgie...
en zolang er nog genoeg mensen rondlopen met een blok beton rondom hun hoofd, zal er gezegd worden zo slecht hebben we t niet.

Nee, echt niet :D. Dat is echt moordend voor de economie. Vliegmaatschappijen willen zelfs van Brussel weg omdat er zoveel gestaakt wordt.

Staken is oké, maar zoals in België, dat gaat echt niet goed komen als dat zo door gaat.

purny

Re: protestactie tegen de ideeen van dit kabinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:13

Mijn vader heeft vorig jaar bijna meer als een maand in het AMC gelegen, een 9 uur durende operatie gehad met een heel team van KNO arts, neurochirurg, cardioloog en ga zo maar door. Ik betaal dan liever die 360 euro dan dat ik de hele rekening moet betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:13

Femek2902 schreef:
Ik denk ook dat we niet zo moeten zeiken over de zorgverzekering. Tja het is duur.. Maar kom op zeg, als jij door aangereden wordt en door een ambulance opgehaald wilt worden en daarna een 4 uur durende operatie nodig heb en meerdere rontgenfotos en alles erbij dan moet je daar ook voor betalen.

Wat ik het probleem vind is dat we dus blijkbaar niet meer kritisch kunnen kijken. Ik vind het geen enkel probleem om te betalen wat werkelijk nodig is voor zorg. Alleen gaat er iets teveel geld nou juist niet naar dingen die nodig zijn, maar naar.. nou ja, alle laagjes ertussen. Verzekeraars en managers en farmaceutische industrie (die het vervolgens meer in marketing stoppen dan in onderzoek naar nieuwe medicijnen) en tussenhandelaren en straks mogen ziekenhuizen ook nog winst incasseren. Allemaal geld dat dus NIET naar het daadwerkelijk zorgen voor mensen gaat.
Daar heb ik wel heel veel moeite mee.

Vervolgens wordt die scheefheid dan weer gebruikt om steeds weer allerlei kleine dingen van de zorgverzekering af te schaven, waardoor het voor mensen die chronisch ziek zijn en weinig inkomen hebben juist steeds moeilijker wordt om de zorg te krijgen die ze nodig hebben. Daar heb ik ook veel moeite mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:15

purny schreef:
Mijn vader heeft vorig jaar bijna meer als een maand in het AMC gelegen, een 9 uur durende operatie gehad met een heel team van KNO arts, neurochirurg, cardioloog en ga zo maar door. Ik betaal dan liever die 360 euro dan dat ik de hele rekening moet betalen.

Zo zwart-wit is het niet. Het is niet OF het hele bedrag OF 360 euro. Er zijn legio andere opties die goedkoper zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:19

In een ander land moet je je portemonee trekken. Maar goed, ik begin me een beetje te irriteren aan de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar die wel dit kabinet verkozen hebben. Wees blij dat je in een land als NL woont.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:24

purny schreef:
In een ander land moet je je portemonee trekken. Maar goed, ik begin me een beetje te irriteren aan de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten maar die wel dit kabinet verkozen hebben. Wees blij dat je in een land als NL woont.

Ik heb dit kabinet zeker niet verkozen, en het is ook geen kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Juist niet - wat mij betreft investeren we in kwaliteit.

Maar ik wil graag dat Nederland een 'land als Nederland' blijft. We zijn nu heel snel dingen aan het afschaffen en kapot maken die het leven hier juist goed maken. We nemen landen waar het slechter gaat als voorbeeld, en gaan dezefde fouten maken als zij. Dat is toch dom?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:35

Ik vind protest belangrijk, maar graag wel met een duidelijk iets van : "...en zo KAN je het ook regelen!"

Ik ben niet tegen een ziekenfonds zonder eigen risico, maar bij het echte oude ziekenfonds was het niet mogelijk om een aanvullende verzekering te nemen.
En het eigen risico is een manier - wellicht niet de beste - om de kosten laag te houden.
Echt toekomst gericht: houd de kosten laag door echt voedsel, goede informatie over eten en bewegen en stressvermindering etc aan te leveren. Nu zijn dat de extra's of vallen zelfs compleet buiten boord.

En in NL kiezen we geen kabinetten. We kiezen een Tweede Kamer - en het heeft zin om die lui fiks achter de broek te zitten.
Tenslotte is de Tweede Kamer de baas in dit land en is het kabinet echt alleen maar de uitvoerder. (Okee - de vvvd en het cda hebben dit tientallen jaren verdoezeld, maar dat is geen excuus. )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:35

purny schreef:

In Nederland moet je ook je portemonnee trekken. Of betaal jij die 360 euro eigen risico in fruit of zandkorrels :)?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:51

Tuurlijk moet ik mijn portemonee trekken. Maar ik trek hem liever voor 360 euro dan voor 1500 euro

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:54

purny schreef:
Tuurlijk moet ik mijn portemonee trekken. Maar ik trek hem liever voor 360 euro dan voor 1500 euro

En over paar jaar betaal jij gewoon voor de gemaakte kosten net als in amerika.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:54

purny schreef:

Tel eens op wat je betaalt per maand, en dan nog eens 360 euro erbovenop als er wat is... Toch een bedrag waar ik goed ziek van kan worden, eigenlijk.

Gelukkig heb ik nooit iets.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:20

Niemand word blij van bezuinigen, laat dat duidelijk zijn.
Maar moeten alle bezuinigen dan maar worden stopgezet? Terwijl er nog steeds meer uitgaven zijn dan inkomsten bij de regering en het land dus nog steeds verlies draait en schulden opbouwt?

Hoe moet het dan worden aangepakt? Alle kosten maar bij de 'rijken' neerleggen? En de 'doorsnee' mensen maar sparen? Is dat nou een samenleving?
Ja, de welvarende mensen moeten al meer belasting etc. betalen ten opzichte van anderen. logisch ook.

Ik snap enerzijds dat mensen willen protesteren, maar anderzijds snap ik niet waarom dat enkel tegen de regering is. Waar mensen zijn worden fouten gemaakt, iedereen kan in mijn ogen een vinger in de pap hebben.
Ik ben niet baal niet van de regering. Ik baal van de mensen die sjoemelen, niet goed omgaan met geld en zichzelf belangrijker vinden dan hun medemens. Mede daardoor zijn wij allemaal in **** geraakt. Dat soort mensen zullen misschien ook wel in de regering zitten; wie zal het zeggen. Maar er zitten ook vast wel genoeg rotte appels in het volk zelf.

Mensen die aan verzekeringsgeld trekken waar ze geen recht op hebben; en vervolgens moord en brand gaan schreeuwen als de premie hoger word :=
Mede daardoor word alles duurder en ik denk dat de kosten hiervan zwaar onderschat worden.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:28

_San87_ schreef:
purny schreef:

Tel eens op wat je betaalt per maand, en dan nog eens 360 euro erbovenop als er wat is... Toch een bedrag waar ik goed ziek van kan worden, eigenlijk.

Dus jij hebt wel een paar ton achter de hand als je plots geopereerd moet worden en een paar maand in het ziekenhuis moet blijven liggen om verder te herstellen? Of misschien snap ik jouw definitie van 'goed ziek' niet zo goed...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:30

slagchoco_91 schreef:
_San87_ schreef:

Dus jij hebt wel een paar ton achter de hand als je plots geopereerd moet worden en een paar maand in het ziekenhuis moet blijven liggen om verder te herstellen? Of misschien snap ik jouw definitie van 'goed ziek' niet zo goed...

Waar heb ik het over een paar ton achter de hand hebben?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:32

_San87_ schreef:
purny schreef:

Ik kom uit op minder dan 1500 euro per jaar.. Inclusief 9 fysiobehandelingen en eigen risico.
Nou sorry, maar ik vind dat echt een prima bedrag. Ik kan namelijk nu 112 bellen en binnen een half uur staan er dan 2 ambulancebroeders voor de deur die zelf al ontzettend goed opgeleid zijn. Daarnaast mocht er echt wat zijn, kan ik zo mee in de ambulance, ben ik met een beetje mazzel binnen 15 minuten weer in het ziekenhuis en krijg ik de volledige behandeling die nodig is.

Deze zekerheid vind ik echt super! Toen ik begin dit jaar mn arm zeer ernstig brak, kon ik zo om 5 uur het ziekenhuis binnenlopen, waar ik direct en vriendelijk geholpen ben.
Tegelijkertijd met mij kwamen er 2 mensen binnen die een ongeluk hadden gehad. Toch werd ik binnen een half uur geholpen. Dit ging allemaal uiterst professioneel en netjes. Hiervoor wil ik best 1500 euro per jaar neerleggen.
En dan heb ik het nog niet eens over alle keren dat ik voor controle terug moest komen. En dat alleen voor een gebroken arm.

We moeten niet vergeten dat we niet alleen voor onszelf betalen maar ook voor die chronisch zieke persoon die elke dag of week of maand naar het ziekenhuis moet. Dat we ook betalen voor een groot deel van de verbetering en ontwikkeling van de medicijnen. Voor alle apparaten, voor de schoonmakers, noem het maar op.

Edit: Ik heb ook zelden wat, sterker nog dit is de derde keer vanaf mijn geboorte dat ik het ziekenhuis nodig heb gehad, maar zelfs in de jaren dat ik hem niet nodig heb, betaal ik graag mijn zorgverzekering.. Ook al doet het soms pijn als ik kijk naar mn bankrekening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:34

Heb ik in België ook :). Sterker nog, toen ik nog collectief verzekerd was in het ziekenfonds, had ik dat ook!

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best betalen voor goede zorg. Maar die goede zorg moet wel betaalbaar blijven! Voor iedereen. En de kant waar het nu op gaat... Gaat ervoor zorgen dat deze zorg niet meer voor iedereen betaalbaar is (dat is het nu soms al niet... Imagine that).

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:53

Als het alleen om zorgkosten gaat, dan valt het wel mee, maar het gaat om het totaal plaatje.
Zorgverzekering, inkomstenbelasting (waarbij je bizar snel al op de vlaktaks zit), belastingen op energie, belastingen en accijnzen op brandstoffen, belastingvrijevoet van je pensioen waardoor je meer premie dient te betalen.

Kortom het is een opeenstapeling, waar helaas de middeninkomens het hardste in zijn getroffen. Gezien wat ik verdien en afdraag heeft mij doen besluiten om heerlijk 4dagen te werken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:01

8nnemiek schreef:
En ik heb in de bijstand gezeten idd. Ik vond het wel lekker eigenlijk :+ ruim 800 euro per maand kreeg ik toen.. een paar keer per week eens neuzen door de advertenties of er iets in de vormgeving te vinden was, en verder was ik meestal aan t schilderen waar ik een leuke cent mee bijverdiende,

:=
Dat is dus hartstikke illegaal. Door dit soort acties worden ze steeds strenger bij de uitkeringsinstanties en zijn er inmiddels een hoop mensen in de problemen gekomen door dat ze onbedoeld iets fout hebben gedaan. Daardoor worden mensen die het écht met maar 800 euro moeten doen (en dus niet illegaal bijverdienen) zelfs nog gekort. Hallo Voedselbank.

Ik zou liever zien dat mensen zelf meer verantwoordelijkheid namen (zoals in dit geval), in plaats van te zeuren dat 'hunnie in Den Haag' het allemaal fout doen.

De Overheid, dat zijn wij, en ik vind dat 'wij' het over het algemeen uitstekend doen. Natuurlijk zitten er soms dingen scheef, of pakken dingen verkeerd uit, maar daar kan altijd iets aan gedaan worden. Soms is dat moeilijk, omdat alles in onze politiek een compromis is, en daardoor soms wat slappe hap. Maar slappe hap is vaak ook de Gulden Middenweg, en laat dat nou meestal de beste weg zijn voor de meeste mensen. :D

Ik ben ervan overtuigd dat iedereen in Den Haag zijn stinkende best doet om er wat van te maken, en ik ben daar dankbaar voor.
Eigenlijk zou ik wel eens willen demonstreren vóór de mensen daar. Niet per se deze regering, of welke partij of persoon dan ook, maar voor iedereen, als bedankje dat ze het toch allemaal maar doen; invulling geven aan de democratie, namens ons.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:07

NathalietjeB schreef:
purny schreef:

En over paar jaar betaal jij gewoon voor de gemaakte kosten net als in amerika.

In Amerika zijn er ook verzekeringen voor zorgkosten.
Daar is het een keuze die iemand maakt om zich te verzekeren of niet.

Nogal een groot verschil met Nederland, daar is alles "verplicht"

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:40

slagchoco_91 schreef:
_San87_ schreef:

Waar heb ik het over een paar ton achter de hand hebben?[/quote]

Dat zijn de kosten als je onverhoopt een paar operaties moet ondergaan en een maand in een ziekenhuisbed doorbrengt. De kosten voor een simpele operatie beginnen bij 5000, en als het een zeer complexe operatie moet ondergaan ga je richting de tienduizenden euro's. En dan nog verblijf, medicijnen, overige behandelingen.... En wat denk je van een tripje met de traumahelicopter? Mijn spaarpot redt dat niet. Wat je per jaar betaalt is een schijntje. Overigens snap ik de reden achter een verplichte verzekering wel. Zie wederom de VS: hoeveel gedoe komt er wel niet voort uit mensen die niet verzekerd zijn maar wel heel ziek worden? Er is maar een hele kleine groep die dergelijke kosten kan betalen...

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:42

_San87_ schreef:
Heb ik in België ook :). Sterker nog, toen ik nog collectief verzekerd was in het ziekenfonds, had ik dat ook!

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best betalen voor goede zorg. Maar die goede zorg moet wel betaalbaar blijven! Voor iedereen. En de kant waar het nu op gaat... Gaat ervoor zorgen dat deze zorg niet meer voor iedereen betaalbaar is (dat is het nu soms al niet... Imagine that).

Maar blijkbaar werden toen niet alle kosten ermee gedekt.. Het is niet voor niets verandert.

Even om in te haken op je laatste zin.. Ik zit op de middelbare, ben met ruzie het huis uitgegaan en woon nu op mezelf.. Dus ik mag werken voor mn eigen centjes en zorgverzekering.. Toch lukt dat prima. Want guess what, ik krijg zorgtoeslag, wel 72 euro per maand (864 per jaar dus), dit houdt in dat als ik niet mijn eigen risico hoef te betalen, ik wel 13 euro per maand aan mn zorgverzekering kwijt ben.. En dan ben ik ook nog aanvullend verzekerd voor fysio.. Nu ga je mij niet vertellen dat iemand geen basiszorgverzekering kan betalen.. Sorry maar dan moet je toch echt beter zoeken, want je kan wel degelijk zorgverzekeringen vinden van rond de 80 euro, dan hoef je dus maar 8!! euro in de maand bij te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:43

Alle mensen die Nederland zo ontzettend afschuwelijk en slecht vinden (en het bijbehorende democratiemodel). Ga alsjeblieft eens naar een van de Afrikaanse landen. Ga eens kijken hoe met daar leeft en hoe waanzinnig jaloers ze zijn op ons land. Mensen die omkomen van de honger, geen dak boven hun hoofd hebben, doodgaan door gebrek aan vakkundige zorg, geen enkele veiligheid of toekomst hebben.

Zijn er problemen in Nederland? Welzeker. Maar wees toch in hemelsnaam eens wat dankbaarder voor hoe ontzettend veel geluk je hebt dat je hier woont.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:45

Ik heb in de VS zelf iemand gesproken die terwijl ze lag te kotsen van de chemo er een tweede full time baan bij moest nemen, om de kosten te kunnen betalen. Dat ging 'm dus niet worden. Als ze het al zou overleven zou ze de rest van haar leven diep in de schulden zitten.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:48

LindyH schreef:
Ik heb in de VS zelf iemand gesproken die terwijl ze lag te kotsen van de chemo er een tweede full time baan bij moest nemen, om de kosten te kunnen betalen. Dat ging 'm dus niet worden. Als ze het al zou overleven zou ze de rest van haar leven diep in de schulden zitten.

Heeft degene ook gesproken dat er wel zorgverzekeringen zijn, maar dat er zelf voor gekozen wordt?

Obama heeft ook "gezorgd" voor een zorgverzekering voor "armen"

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:52

Ik ben het wel eens met de OP dat er eens in Nederland een protestactie zou moeten komen.

Er wordt van alles geslikt onder het mom van "we hebben het zo goed in Nederland"

Kijk naar alle bezuinigingen die er weer aankomen in 2015.

Bezuinigingen in de zorg, de AOW-partnertoeslag, de toeslagen, het besteedbare inkomen etc