Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:06

Sorry maar ook in mijn gewone baan kan ik me geen rare reputatie veroorloven. Je moet gewoon erg voorzichtig zijn met je sexleven, dat hoeft niet op straat, dus waarom wel als je burgemeester bent en dus belangrijk publiek figuur.
als de beste man er niet op ingegaan was, had powned ook geen zaak, zo simpel is het.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:06

Ik denk altijd maar zo, bokt kennende, het zou eens een politieagent geweest zijn, de topics hier kennende zou het dan een ander verhaal zijn...zie hier ook een paar bekenden uit zulke topics die daar het toch altijd druk over een voorbeeldfunctie hebben... {:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:07

Shadow0 schreef:
Bigone: welk voorbeeld moet een burgemeester dan precies geven - wat heeft hij fout gedaan?

Ik zeg nergens dat hij iets fout heeft gedaan, ook al zou hij elke avond met een ander het bed in duiken, maar zorg dat het prive blijft en zoek niet de toyboys op. Dan loop je gewoon het risico onderwerp van de rioolpers te worden, hoe erg dat ook is. je bent een bekend persoon dus weet je donders goed dat er op je gelet word.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:07

Ik vind het echt een schande dat pow(niet)nieuws van onze belastingcenten mag bestaan. Wat een akelig volk en waardeloze journalisten. Nemen nooit het hele verhaal waardoor alle altijd verdraaid en uit het verband gerukt wordt :n

Onno had beter een gigolo kunnen bestellen, die zijn tenminste wat discreter :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:10

luffwinny schreef:
Ik zeg toch juist dat die dat wel mag , maar dan loop je dus wel een risico en weet je dat dit kan gebeuren.

Jij zegt het volgende: "(...)dan ga je toch geen vreemde jongens berichten terwijl je weet dat dit kan gebeuren "

Waarom niet, is dan mijn vraag. Waarom zou je dat laten als dit prive is? Degene die dit naar buiten brengt zit fout imo. Die brengt zaken naar buiten die geen 'nieuws' zijn (in de figuurlijke en letterlijke zin van het woord). In dit geval was het zelfs zo dat het uitgelokt werd, wat nog erger is. Het is niet relevant voor zijn functioneren als burgermeester, dus geen nieuws. Mijn punt is dat hij weg gaat, vanwege het naar buiten komen van zaken die prive en geen nieuws zijn. Dat is oneerlijk. Hoop toch dat je het daar mee eens bent, want zo komt het op het moment niet op mij over van jouw kant.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:15

Maar dat is toch van de zotte eigenlijk? Wat gaat ons dat eigenlijk aan? Niets. Het is omgekeerde wereld dat iemand er rekening mee moet houden dat anderen, die hij niet eens kent, misbruik kunnen maken van zijn liefdesperikelen. Iets wat voor zover ik weet volledig prive is.

Het gaat mij werkelijk niets aan met wie, wanneer, waar en hoe onze gemeente/ provincie/ landsbestuurders het doen. Dat is volledig aan henzelf. Al hebben ze voor mij vreemde hobby's, zolang ze daar geen derden mee lastig vallen is dat gewoon van henzelf. En dat zou het ook moeten blijven.

Voor mij is diegene die dit soort dingen naar buiten brengt, dingen die verder niemand schaden of zo, met als enige doel iemand zo diep mogelijk de grond in te boren, een stuk verwerpelijker dan wat het slachtoffer ook doet.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:16

Deze man heeft een voorbeeldfunctie en hoort dit dus niet te doen. Deze man mag prive natuurlijk echt wel zijn eigen leven hebben alleen dat hoort wel discreet te gebeuren.

Wat deze jongen en pownieuws samen gedaan hebben heeft geen pas. Dat mag ook aangepakt worden maar je weet dat je als burgemeester op je tellen moet passen, zeker als je al een keer eerder zoiets gedaan hebt.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:18

Zoals ik al eerder zijn is het misselijkmakend hoe het is gegaan en had dit zeker niet naar buiten mogen komen , zijn leven . Maar hij nam zelf het risico en dat is niet slim geweest, en door onbekende mensen te berichten kan dit gebeuren , je weet dat je bekend bent en als het uitkomt groot nieuws word .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:18

luffwinny schreef:
Natuurlijk mag die dat doen , alleen is dat toch niet slim. Mensen weten dat groot nieuws word en er zullen er dus zat misbruik van maken, dan ga je toch geen vreemde jongens berichten terwijl je weet dat dit kan gebeuren .

Dat klinkt toch een beetje naar 'je moet geen kort rokje aandoen.'

En... het is niet alleen erg voor Onno Hoes dat het zo loopt, maar op deze manier maken we mensen chantabel. De volgende burgemeester weet hoe dat loopt en zal misschien zijn macht misbruiken, of inderdaad betalen, om zulke dingen vooral niet uit te laten lekken. Dat maakt mensen alleen maar beinvloedbaarder en minder integer.

Ik wil toch ook even een ander voorbeeld aanhalen: meerdere meisjes zijn door een pedofiel benaderd om sexfilmpjes te maken, want anders zou hij naaktfoto's openbaar maken. En dat heeft hij ook gedaan. Een van de meisjes heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd: volkomen geruineerd door zo'n zelfde rel.

De oplossing is niet dat we denken dat mensen nooit meer seks zullen hebben, of naaktfoto's maken, of dronken in de kroeg hangen of... We moeten juist als maatschappij leren dat het vrij menselijk is en dat we mensen daarom niet kapot moeten maken. Niet iedereen doet het, maar wel een redelijk aantal en dat zegt niks kwaads over ze.
(Wel over de mensen die erop uit zijn om een ander te schaden, zoals Powned in dit geval, of de pedofiel in die andere zaak. DAT zijn de mensen die de schade doen. Laten we die dan ook verantwoordelijk stellen.)

Dribbel

Re: Onno Hoes vertrekt als burgemeester van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:25

Kan het niet meer eens zijn met Shadow. Zeggen dat hij dit niet moet doen, omdat ander mensen er misbruik van kunnen maken ruikt idd naar: 'je moet geen kort rokje aandoen'. Iedereen kan het er denk ik wel mee eens zijn dat dat de omgekeerde wereld is, toch?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:29

Dribbel schreef:
Kan het niet meer eens zijn met Shadow. Zeggen dat hij dit niet moet doen, omdat ander mensen er misbruik van kunnen maken ruikt idd naar: 'je moet geen kort rokje aandoen'. Iedereen kan het er denk ik wel mee eens zijn dat dat de omgekeerde wereld is, toch?

Als je willens en wetens met dit soort jonge jongens gaat afspreken dan ben je al niet heel gezond bezig en dat weet hij zelf ook wel. Helaas voor hem is het opgenomen, waar ik het dan absoluut niet mee eens ben. Die man is burgemeester en het moet een voorbeeld voor ons allen zijn, Aftreden is dan ook het enigste wat juist is. Doorgaan zou alleen maar lachwekkend zijn en je geloofwaardigheid aantasten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:34

robert45 schreef:
Als je willens en wetens met dit soort jonge jongens gaat afspreken dan ben je al niet heel gezond bezig en dat weet hij zelf ook wel.

Wat is daar niet gezond aan? Wat hebben seksuele moraal en burgemeesterschap uberhaupt met elkaar te maken? Dat ontgaat me echt totaal.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:38

Het gaat gewoon om meerderjarige jongens. Die zijn oud en wijs genoeg om zelfstandig beslissingen te kunnen nemen. Wat is er dan in godsnaam mis mee? Het gaat om iets wat hij thuis uitvreet, heeft niemand verder last van en al helemaal niets mee te maken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:39

robert45 schreef:
Dribbel schreef:

Als je willens en wetens met dit soort jonge jongens gaat afspreken dan ben je al niet heel gezond bezig en dat weet hij zelf ook wel. Helaas voor hem is het opgenomen, waar ik het dan absoluut niet mee eens ben. Die man is burgemeester en het moet een voorbeeld voor ons allen zijn, Aftreden is dan ook het enigste wat juist is. Doorgaan zou alleen maar lachwekkend zijn en je geloofwaardigheid aantasten.

Ik heb een vriendin die op oudere mannen valt, waarom niet? Als zij daar blij mee is, dan is dat toch geen problem. Niet iedereen past in het jasje van een standaard persoon en dat geldt des te meer voor seksualiteit. Burgermeester of niet, dat zijn privezaken waar mensen zich niet mee moeten of willen bemoeien.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:40

Boras schreef:
Aan die prutsers van powned maak ik geen woorden vuil.

Zoals ik het nu begrijp voelt hoes zich genoodzaakt om te stoppen als burgemeester.
Hij is niet weggestuurd en niet door de gemeenteraad onder druk gezet om te vertrekken.
Dat las ik net op nu.nl.

Gelukkig maar, want die man heeft niets verkeerd gedaan.
Dat hij voorzichtiger had moeten zijn, vind ik onzin. Hij is erin geluisd. Dat kan ieder mens overkomen.
Hoe moet hij voorzichtiger zijn dan?

Hij is wel degelijk onder druk gezet. Misschien niet direct met wel indirect. Het zei genoeg dat van de 12 6 vonden dat hij moest vertrekken en 6 niet. Waarschijnlijk heeft hij voor zijn eigen gekozen. Het zou tenslotte minder mooi klinken als hij zou zijn weggestemd dan dat hij zelf de spullen pakt. Anders was hij toch wel weggestuurd. Plus het is al een keer eerder gebeurt dat erover hem is gepraat en ik denk dat ik mezelf ook niet meer prettig zou voelen in zo'n bestuur en continu het gevoel zou hebben gehad dat ze over je aan het praten waren.

Wat ze tijdens Pauw zeiden, was dat het strafbaar kon zijn hoe de informatie over zijn privé leven naar buiten is gekomen, het heeft in die kern denk ik ook te maken met inbreuk maken op je privacy, althans dat zei een advocaat die daar te gast was, omdat het niet rechtelijke bewijzen waren. (hoe dat echter zit weet ik ook niet.)

Toch denk ik ook dat hij wel degelijk een voorbeeldfunctie heeft. Als burgermeester ben je het gezicht van de stad, en zeker Maastricht is geen grote stad. Ik verwacht als het in een klein dorp was gebeurt dat er niet zoveel mediaophef over zou zijn geweest. En ik ben het er in die zin wel mee eens dat hij zich dan in bepaalde perken moet gedragen. Willem Alexander kan ook niet zomaar naar club gaan feesten en met bierflesje rondlopen bij wijze van. Natuurlijk is een staatshoofd anders maar het gaat om het principe. En om nou met een jongen te gaan flikflooien die 35 jaar jonger is dan jou en nog misschien niet eens klaar is met school vind ik sowieso al apart.

Plus ik denk dat al deze ophef er nooit was geweest als die niet had lopen zoenen met een jongen, toen hij nog gewoon getrouwd was. Als die niet getrouwd was, dan hadden ze er waarschijnlijk nooit een ophef over gemaakt. En dan ook nog eens getrouwd te zijn met de grootste Roddelkoning van Nederland, die niet bij iedereen goed ligt werkt dan ook niet echt mee..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:40

Welk voorbeeld moet hij geven eigenlijk? De man is vrijgezel en spreekt af met een meerderjarige. Wat is daar verkeerd aan? Niks strafbaars of wat ook.

Ik vind het zo laag dat een "nieuwsprogramma" het nodig vindt om zoiets te organiseren en dan nog uitzenden ook. Daarnaast vind ik het erg triest dat iemand daar nog aan meewerkt ook. Hoeveel zou die knul betaald hebben gekregen voor zijn toneelstukje?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:42

ja maar het begon natuurlijk al toen die getrouwd was en vreemd ging. Daar is alle ellende begonnen. Want als dat niet gebeurt was dan was er niks aan de hand geweest. Dat heeft mede veroorzaakt dat ze gingen scheiden en voorzover ik begreep is dat niet rond en dan houden ze je al meer in de gaten, want het gaat toch om bekende heren..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:46

HorseTimeXL, niet alle ellende begon daar. Een deel van de ellende is opzettelijk door Powned gecreeerd. Dat is niet toevallig zo gelopen, zij hebben daarop aangestuurd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:49

jaa dat is deels waar en vind het ook echt alles behalve netjes van Powned. En toen ik het las viel mn mond ook open van verbazing en vond het altijd al een irritant bedrijf/zender of hoe je het ook wil noemen. Maar al zouden er 10 knappe jongens langs lopen, dan nog had hij zich moeten beheersen vind ik. Het is toch sowieso niet normaal om met andere jongens te lopen zoenen terwijl je een man hebt die wel trouw is. Ik bedoel het geeft hem toch geen goeie reden, al was het opzettelijk, om met een andere jongen bezig te zijn.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 10-12-14 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:50

Hij is al begonnen met dit hele circus toen hij nog gewoon getrouwd was, dat gaf al een geweldige rel. Nou kan gebeuren zou je zeggen, sommige mensen rijden eens een keer een scheve schaats. Uiteindelijk gaan ze scheiden en dat is nog niet afgerond of hij loopt al met de volgende te flikvlooien en af te spreken. het zijn allemaal jonge jongens van een totaal ander niveau en denkwijze dat is gewoon geen gezonde situatie. Verder maakt het mij geen donder uit of een 50 jarige een relatie heeft met iemand die jonger is dat moeten ze zelf weten. Dat is dan een burgemeester die je als burgervader het juiste voorbeeld moeten geven. Als hij hier al zo makkelijk mee omgaat dan heb ik weinig vertrouwen in zijn bestuurlijke capaciteiten tevens is de manier waarop hij praat over het college nou ook niet echt zo geweldig....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:52

De zwaarte van hoe erg vreemdgaan hangt af van een situatie en realtie. Veel mensen zeggen dat ze weggaan bij hun partner als ze vreemdgaan, maar er zijn ook genoeg stellen waarvoor het wel werkt. De heel gay scene staat behoorlijk bekend om een scharreltje hier of daar. Daar kijkt lang niet idereen meer van op. Netjes, misschien niet, maar wel menselijk. Wat ik wil zeggen is dat al het 'oh, zo erg' misschien wat minder zwaar voor de personen in de situatie. En ze zijn nu gescheiden, dus hij doet nu al helemaal niks fout. Leuk toch een jonge vent. 'If you're into it, go for it'. Het gaat met zo'n scharrel ook niet om en mentale connective maar een physieke connectie die je op dat moment hebt. Dan maakt leeftijd minder uit.

De situatie is ontstaan door Powned en het uitlokken van een reactie en dat presenteren als nieuws. Dat is dus geen nieuws, maar een gecreerde situatie, waardoor iemand weg moet als burgermeester. Ik vind dat de enige die fout zit Powned is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:56

Maar is dus als ik goed begreep Powned geweest die een jongen, toen Onno nog een relatie had, naar hem toestuurde en daarvan foto's maakte en vervolgens in het nieuws gooide?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:58

Als je in de politiek je vertrouwen kwijt bent dan moet je het veld ruimen, een keer kan gebeuren en daar is ook over gesproken. Wanneer je dan weer in de fout gaat dan is het klaar met je.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:59

Maar Robert, het is toch niet onze zaak hoe relaties verlopen? De koppeling met bestuurlijke zaken is echt pure onzin, het een zegt niets over het ander. Powned is dan ook niet bezig om bestuurlijke kwaliteiten (of het gebrek daaraan) aan de kaak te stellen, en dat maakt het zo laag.

Een burgemeester hoeft wat mij betreft geen voorbeeld qua relaties te geven hoor. Dat is echt hun rol niet. En als ze bestuurlijk niet deugen, moet je dat ter discussie stellen, en niet op zo'n manier een rel creeren.

HorseTimeXl, voor zover ik weet (en zo erg heb ik me er niet in willen verdiepen) is er eerst een jongen geweest die zelf naar een roddelpers-iets is gestapt. Dat gaf al veel gedoe, en leidde tot het einde van zijn relatie met Albert Verlinde. En daarna heeft Powned een jongen op Hoes afgestuurd met camera en script om hem in de val te lokken en de rel nog eens flink op te stoken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:00

hmm jaa. Jaa laag is misschien wel de beste beschrijving van Powned.