Ebola in Nederland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:05

lolove schreef:
Nou ja, ergens heeft Salina ook wel gelijk, natuurlijk is het erg wat deze persoon heeft opgelopen. Maar ja, waarom nou precies hier? Zo wat heel Nederland in shock.. En ik weet niet of het al aangekondigd was dat dit zou gebeuren? Maar ik wist hier in ieder geval niets van.

Waarom hier?
hmmm denk eens even mee;
Wij hebben de juiste voorzieningen om verspreiding tegen te gaan.
Wij hebben de juiste technieken om dit te onderzoeken.
Heel veel mensen hebben wat aan dit onderzoek....

Echt, zo lang je niet in de poep en plas van die man gaat zitten wroeten hoef je je weinig zorgen te maken hoor. En waarom moet het per se aangekondigd worden? Als het voor die mensen die erover gaan duidelijk is dat het risico laag is hoeft het toch niet van de daken geschreeuwd te worden? ;p

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:07

spicegirl schreef:
dat er niks kon gebeuren, en dat het veilig is, zeiden ze ook in Spanje, en de VS.
daar zijn toch ook verzorgenden besmet..

Ja - let wel: de artsen beschermden zichzelf keurig, maar de verzorgenden mochten het zelf uitzoeken. En een klein foutje kan een besmetting opleveren.
Grrrr.

De nos meldde 'dat in Utrecht een heel team klaar staat'. Ik ga er vanuit dat hier wel iedereen op de hoogte is gesteld.

Anoniem

Re: Ebola in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:23

Ik vind mensen die hulp verlenen in landen waar nu Ebola heerst echt helden. Ga er maar eens aan staan: Met gevaar voor eigen lijf en leden helpen zorgen dat het daar niet verder uit de hand loopt en ernstig zieke mensen de zorg geven die ze nodig hebben.

Dat soort helden laat je toch niet aan hun lot over als ze ziek worden? Die help je toch?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:28

safina schreef:
Ik vind mensen die hulp verlenen in landen waar nu Ebola heerst echt helden. Ga er maar eens aan staan: Met gevaar voor eigen lijf en leden helpen zorgen dat het daar niet verder uit de hand loopt en ernstig zieke mensen de zorg geven die ze nodig hebben.

Dat soort helden laat je toch niet aan hun lot over als ze ziek worden? Die help je toch?

Dit dus, waarom de medemens niet helpen?

Was het nou een ziekte die verspreid door de lucht, zoals een verkoudheid, was het een ander verhaal. Incubatietijd is ook niet zo lang toch? Dat is ook voordelig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:36

ach, niet zo druk doen allemaal hoor. ebola is niet zo gevaarlijk als je gewoon weldoorvoed bent en niet zwak het probleem in Afrika is dat die mensen dat dus niet zijn.
wij westerse mensen hebben dus een veel grotere kans op ebola "uitzieken"

en heel eerlijk? ik dacht bij dit hele ebola direct aan : het breek voor een reden uit. Afrika is gewoon overbevolkt, misschien kan na deze uitbraak de boel eens opknappen...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:48

safina schreef:

Dit inderdaad. Als deze hulpverleners, ook Nederlanders, niet fatsoenlijk behandeld kunnen worden dan wil straks niemand meer daar naartoe en heeft ebola vrij spel. Dan is het in no time verspreid over de hele wereld. Dat vormt dus een veel grotere bedreiging dan deze ene patiënt.

Mensen bij wie het nog niet gediagnosticeerd is en die een paar dagen met griepverschijnselen rondlopen zijn veel gevaarlijker.

Daarnaast heb ik het idee dat mensen met de juiste behandeling best goed te genezen zijn. Die grote aantallen doden komen voornamelijk door het niet (goed) behandelen in het begin van de uitbraak. Daar hoeven we in Nederland niet bang voor te zijn.

Geen Paniek! :){

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:36

LindyH schreef:
safina schreef:

Dit inderdaad. Als deze hulpverleners, ook Nederlanders, niet fatsoenlijk behandeld kunnen worden dan wil straks niemand meer daar naartoe en heeft ebola vrij spel. Dan is het in no time verspreid over de hele wereld. Dat vormt dus een veel grotere bedreiging dan deze ene patiënt.

Mensen bij wie het nog niet gediagnosticeerd is en die een paar dagen met griepverschijnselen rondlopen zijn veel gevaarlijker.

Daarnaast heb ik het idee dat mensen met de juiste behandeling best goed te genezen zijn. Die grote aantallen doden komen voornamelijk door het niet (goed) behandelen in het begin van de uitbraak. Daar hoeven we in Nederland niet bang voor te zijn.

Geen Paniek! :){

Ketly

Re: Ebola in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:02

Natuurlijk is het spannend als zo'n heftige ziekte zo dichtbij komt. Maar iedereen die ziek is verdient behandeling. Als ze in Utrecht de juiste zorg kunnen bieden, dan is het toch ook eerlijk tegenover welke persoon dan ook om deze de juiste zorg te geven? Als dit natuurlijk het geval is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:10

Nederland zal een persoon met (mogelijk) ebola heus niet naar Nederland halen als het niet 100% veilig geweest zou zijn.

& en elk geholpen patiënt is weer een patiënt minder he, bekijk het van de positieve kant. :D