Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sababber schreef:Ik zou het toch best fijn vinden als mensen Met bepaalde gezondheidsklachten een melding op legitimatie zouden krijgen dat ze niet meer mogen roken. Ik hoor vaak genoeg dat een arts zegt dat ze moeten stoppen maar dat ze dat niet doen.
purny schreef:Soms speelt eigenwijsheid ook voor een deel mee. Ik heb het niet gezien dus ik ga niet oordelen over iemands IQ.
alex66 schreef:door roken te verbieden en dus de verkoop van tabak mis je aan de ene kant heel veel geld in de staatskas en schep je aan de andere kant een nieuwe markt voor crimineelen, want mensen blijven toch wel roken......heel slecht plan dus
ThreeFingers schreef:Roken zou verboden moeten worden, overal waar andere mensen onvrijwillig meeroken.
Denk daarbij ook aan kinden die meerijden in de auto enz.
Als ik een glas wijn drink, drinkt de persoon naast mij niet mee, wel als ik een sigaret opsteek.
Pandameisje schreef:Nederland kan ook op andere manieren geld krijgen en mensen die door roken ziek zijn geworden en niet meer in staat zijn om te werken krijgen gewoon geld. en wij moeten voor dat geld werken.
antje_vip schreef:Nee, tegenwoordig wordt er verslavend spul in je sigaret gestopt (weet niet meer precies wat). Vroeger was tabak niet verslavend.
QueLee schreef:er een verboden 'vrucht' van maken lijkt mij ook heel onverstandig.. je krijgt dan inderdaad illegale handel en dus meer criminaliteit..
Ik rook zelf ook en erger me hier aan de mensen die vinden dat ze ontzettend lastig worden gevallen met andermans verslaving. Ik had laatst ook zo iemand aan mijn fiets hangen namelijk. Ruimte zat om ons heen en ik sta te roken, vraagt ze of ik daar mee wil stoppen want ze heeft er last van.. ja sorry hoor, als we nou in een beperkte ruimte zouden staan ala maar er was in dit geval gewoon een ruime mogelijkheid om niet bij mij in de buurt te gaan staan.. dan vertik ik het ook om hem uit te maken.
Overal waar ik kom, wordt ik naar buiten gebonjourd als ik wil roken.. ook met -10. Dat is een keuze zul je zeggen, ja dat klopt.. net zoals het een keuze is om buiten op een terras te gaan zitten ipv van binnen..
Er zullen altijd voor en tegens zijn met dit soort discussies.. maar verbieden is absoluut niet de oplossing.. wat dan wel? Tja, zo ver zijn we denk ik nog niet
antje_vip schreef:De oma van mijn vader had haar hele leven gerookt, maar is op haar oude dag gestopt, zonder enkel probleem.
Waarom is niemand verslaafd aan tomaten dan?
Pandameisje schreef:Als sigaretten verboden zouden worden zou ik ook de supersmoker enzo verbieden
antje_vip schreef:De oma van mijn vader had haar hele leven gerookt, maar is op haar oude dag gestopt, zonder enkel probleem.
Waarom is niemand verslaafd aan tomaten dan?
ikke schreef:Choce schreef:Weet niet of het teveel afleidt van de hoofdvraag, maar misschien ook wel een interessant:
Vinden jullie dat een roker wel recht heeft op een vervangende long, mocht dit nodig zijn?
En wie neemt dan die beslissing (en bepaalt daarmee over leven en dood)?!?