Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:04

Leffroi schreef:
Gewoon netjes vragen en doen ze het niet, zet je zelf de tas even aan de kant. Het is ronduit asociaal om zo een stoel bezet te houden. In de trein hetzelfde verhaal, maar ondertussen heb ik er schijt aan. Eerder wilde ik nog wel ergens anders gaan zitten, maar nu ga ik express daar zitten, liefst ook nog een beetje breeduit. Chagerijnig zijn ze toch al en waarom zou jij je dag daardoor laten verpesten. Vind het ergens ook nog wel hilarisch, kom zeg!
Valt me wel op dat het altijd dezelfde type mensen zijn..

Zomaar aan iemand spullen komen is toch ook asociaal :') en wees er trots op dat je je zo gedraagt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:05

Brainless schreef:
amoj schreef:
Ik kan er ook niet goed tegen als er vreemden naast me zitten, raak ook snel overprikkeld (hsp) Maar toch haal ik netjes mn tas weg als dat nodig is. Als je dat niet wil/kan om wat voor reden dan ook, moet je imo gewoon niet met het ov.

Daarom breng ik mijn zoon veel weg, maar ja; straks gaat hij toch verderop naar school en zal dan toch met het ov moeten.

Had gehoopt dat mensen wel meer begrip op zouden kunnen brengen.

Mensen die er niet tegen kunnen dat anderen in hun persoonlijke ruimte bevinden moeten maar niet met het openbaar gaan. Helaas bestaat de luxe er niet dat bussen het formaat van een voetbalveld hebben waarbij de max 45 mensen is.. Moet je idd maar niet met het OV gaan.

Sorry maar dat vind ik zo'n flauw excuses

Leffroi

Nou sorry, maar iedereen in de trein moet met het ov. Die kunnen niet ruiken of zien dat jij ergens problemen mee hebt. Ja, soms gaat er ook wel eens iemand naast mij zitten waarvan ik liever niet had gehad dat hij uitgerekend naast mij ging zitten. Maar om daar een plaats voor bezet te houden? Nee, dat vind ik asociaal.

Anoniem

xShannentje schreef:
Ik snap niet echt waar je een probleem van maakt. Ik vraag het ook altijd en krijg ook vaak zat een "natuurlijk!" of iets, en andere mensen doen het ook, wat is de last eraan? Ik zet zelf ook vaak mijn tas op de stoel naast me, want anders zit ie ook zo in de weg bij m'n benen, en als de plek naast me toch leeg is, waarom niet? Als iemand er wil zitten kan die het gewoon vragen toch?

Omdat het iedere ochtend raak is, ik nooit een natuurlijk krijg maar altijd een chagrijnig gezicht of een kattig ja hoor.
En omdat het mij meer dan logisch lijkt dat je je tas weghaalt als je ziet dat er anders geen zitplekken zijn.

Brainless

MarlindeRooz schreef:
Als ze het aan hem vragen haalt hij zijn tas toch wel weg?
Sorry maar zo gaat het in deze harde maatschappij, heel jammer maar je kan het niet ruiken.

Als hij per se alleen wil zitten moet hij eerste klas reizen / met de taxi gaan.
En dat is vaak niet betaalbaar helaas.

Eerste klas in de bus?
Taxi is onbetaalbaar.

Als het niet gaat (en dan gaat het alleen om het vervoer) zal hij naar speciaal onderwijs moeten (dan wordt de taxi wel gedeeltelijk vergoed) alleen omdat het reizen moeilijk voor hem is.

Gelukkig gaat het al wel veel beter dan bv 2 jaar terug, maar als iemand (zoals hier mensen zijn) die gewoon op zijn tas zouden gaan zitten; dan is hij helemaal van slag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:06

Mijn moeder vraag het niet eens en trekt gewoon de tas van de stoel, zij vind dat het asociaal is om je tas op de stoel te zetten. :=
Gelukkig gaat ze niet vaak met de trein en ook nooit samen met mij. O:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:06

love_western schreef:
Leffroi schreef:
Gewoon netjes vragen en doen ze het niet, zet je zelf de tas even aan de kant. Het is ronduit asociaal om zo een stoel bezet te houden. In de trein hetzelfde verhaal, maar ondertussen heb ik er schijt aan. Eerder wilde ik nog wel ergens anders gaan zitten, maar nu ga ik express daar zitten, liefst ook nog een beetje breeduit. Chagerijnig zijn ze toch al en waarom zou jij je dag daardoor laten verpesten. Vind het ergens ook nog wel hilarisch, kom zeg!
Valt me wel op dat het altijd dezelfde type mensen zijn..

Zomaar aan iemand spullen komen is toch ook asociaal :') en wees er trots op dat je je zo gedraagt.

Trots? Waarom? Wie de bal kaatst..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:07

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:
Sorry maar zo gaat het in deze harde maatschappij, heel jammer maar je kan het niet ruiken.

Als hij per se alleen wil zitten moet hij eerste klas reizen / met de taxi gaan.

Eerste klas in de bus?
Taxi is onbetaalbaar.

Als het niet gaat (en dan gaat het alleen om het vervoer) zal hij naar speciaal onderwijs moeten (dan wordt de taxi wel gedeeltelijk vergoed) alleen omdat het reizen moeilijk voor hem is.

Gelukkig gaat het al wel veel beter dan bv 2 jaar terug, maar als iemand (zoals hier mensen zijn) die gewoon op zijn tas zouden gaan zitten; dan is hij helemaal van slag.

Als iemand op mijn tas gaat zitten dan heb je aan mij ook wel een verkeerde hoor, je kan het toch eerst vragen. :=
Ik denk dat bijna niemand doet zonder te vragen.

Anoniem

Vind wel grappig dat jullie het niet asociaal vinden als je aan iemands spullen komt.

Sommige in dit topic zouden aan mij een verkeerde hebben.

Snoraly

Ik kijk altijd overdreven vrolijk, dan zie je of mensen die heel chagrijnig van je worden, of blij terug kijken :+
Medemens wordt door velen in mijn ogen als een of ander buitenaards wezen gezien.
Iedereen die ik in de bus zie zitten zit toch in zijn eigen wereldje, en vind het zeker leuk als iemand een keer een gesprek aanknoopt, maar dat ben ik natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Snoraly op 24-11-14 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessica_1998

Ik zet doms m'n tas ook wel op de stoel naast mij in de bus. Als mensen dan aanstalten maken om naast mij te komen zitten haal ik m wel netjes weg. Alleen vorige week ofzo, dacht ik dat ik in een rustige bus zat(ja school gehad tot hakf6 en koppijn) dus zat niet op te letten. Bleek heel de bus vol te zitten behalve dus die stoel waar mijn tas op stond. Toen werd mij alleen gecommandeerd om mm tassen eraf te halen. Dan heb ik ook zoiets van, als jij wil dat ik mijn spullen van die stoel afhaak, behandel mij dan ook met een beetje respect.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:08

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:

Eerste klas in de bus?
Taxi is onbetaalbaar.

Ach, het zijn altijd dezelfde types he die dit soort acties uithalen!
Totaal geen begrip voor een medemens.

Selina

Maar Brainless, hij kan dan toch zeggen dat hij een reden heeft?
Mensen kunnen niet ruiken dat hij iets heeft ipv gewoon laks is.

Ik zou overigens nooit een tas wegtrekken, vind ik een stapje te ver. Maar tot nu toe heeft iedereen altijd de tas weggehaald dus dat probleem nooit gehad.

Anoniem

Leffroi schreef:
love_western schreef:

Trots? Waarom? Wie de bal kaatst..

ik ga niet expres iemand zijn dag verzieken. Ik blijf ten allertijde beleefd :+

MarlindeRooz

love_western schreef:
Vind wel grappig dat jullie het niet asociaal vinden als je aan iemands spullen komt.

Sommige in dit topic zouden aan mij een verkeerde hebben.

Ja aan mij dus ook, ik kan er HEEL slecht tegen als mensen aan mijn spullen zitten.

miss_lizje

Ineke2 schreef:
Als ze durven nee te zeggen omdat ze hun tas niet weg willen halen plof ik gewoon neer op de tas. Heb ik dus wel eens gedaan. Degene van wie de tas was boos natuurlijk. Heb toen liefjes gevraagd of de tas betaald had voor die zitplek? Niet? Nou ik wel... En wil je niemand naast je hebben moet je maar niet met het OV reizen.

Ik ga in de spits inderdaad juist bij die aso's zitten al heb ik buiten deze ene keer nog niemand gehad die nee zei.

Je vraagt het tenminste wel. Laatst had ik niet eens de kans om mijn tassen weg te halen (lees, ik reisde met grote schooltas, laptoptas en cameratas die half naast mij stonden omdat ik het niet allemaal op schoot kreeg) toen er 1 met zijn dikke billen gelijk boven op mijn laptop ging zitten, terwijl ik dus al bezig was nog meer spullen op schoot te nemen... Heb haar een flinke lel verkocht. Leuk dat je wil zitten, maar geef mij ook de kans om mijn spullen die nog deels op die stoel liggen weg te halen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:09

Dat je op een tas gaat zitten vind ik ook veelste ver gaan, absoluut. Maar een tas verzetten omdat iemand je met een chagerijnig hoofd aankijkt en met een diepe zucht weigert om zijn tas aan de kant te zetten? Nee hoor, niks asociaals aan. Ik heb tenslotte geen polio aan mijn handen dus kan de tas desnoods best even voor diegene wegzetten.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:09

Met mij zou je inderdaad ook oorlog hebben als je zomaar aan mijn spullen kwam.. Wat is er mis met even vriendelijk vragen? Ik zeg direct ja..
En als ik een bus in loop en het is me echt te druk, dan blijf ik inderdaad gewoon staan. Ik vind het minder benauwend om te staan, dan in zo'n krap stoeltje met allemaal mensen om me heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:10

[/url]
Leffroi schreef:
Dat je op een tas gaat zitten vind ik ook veelste ver gaan, absoluut. Maar een tas verzetten omdat iemand je met een chagerijnig hoofd aankijkt en met een diepe zucht weigert om zijn tas aan de kant te zetten? Nee hoor, niks asociaals aan. Ik heb tenslotte geen polio aan mijn handen dus kan de tas desnoods best even voor diegene wegzetten.

Tuurlijk is dat asociaal. Je zit aan iemand zijn spullen. Ik pik dat niet.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:10

Pff, mensen en bussen.. Volgens mij zit het liefst iedereen naast zijn eigen tas. Oke als er ergens plek vrij is ga ik daar gewoon zitten. Ik vraag het wel netjes :o Maar maakt ondertussen wel aanstalte om te gaan zitten.
Zelf heb ik nooit mee gemaakt dat iemand nee zei, maar het is wel echt onvriendelijk en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt. Je kent elkaar niet oké, maar andere mensen zijn toch geen buitenaardse wezens ofzo :=

Maar iemands tas weg trekken zal ik persoonlijk niet doen, het is toch niet van jouw dus dan blijf je er ook af. Jij vind het toch ook niet prettig als een onbekende aan jouw tas zit?!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:11

Ik zou nooit op iemand zijn tas gaan zitten hoor, vind dat wel een beetje te ver gaan.. Maar zeggen dat niemand naast je mag zitten :n .

Als er nog andere stoelen vrij zijn dan zou ik het wel waarderen als die gene tegen mij zou zeggen "nou liever niet, zou je ergens anders plaats willen nemen".

Iemand opperde over een chronische aandoening, jij weet toch ook niet wat ik heb? Vaak als ik met ov reis ben ik echt aan zitten toe dus vind niet dat jij een stoel mag verbieden voor je mede passagiers hebt omdat je een chronische ziekte hebt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:11

love_western schreef:
[/url]
Leffroi schreef:

Tuurlijk is dat asociaal. Je zit aan iemand zijn spullen. Ik pik dat niet.

Jammer, moeten ze hun tas maar weg zetten. Als ik 8 uur heb gewerkt, en ik heb de mogelijkheid om te zitten in de trein op weg naar huis, dan wil ik graag zitten. Als iemand letterlijk te beroerd is om zijn tas weg te zetten, dan zet ik hem wel voor diegene aan de kant. Alsof we allemaal politiek correct zijn?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:12

Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen naast mij gaan zitten, maar die stoelen in de bussen zijn zo klein joh. In de trein kun je rustig naast elkaar zitten en dan hou je nog genoeg persoonlijke ruimte over. In de bus wordt je gewoon geplet en dan ben ik nog een behoorlijk klein en lief schattig meisje.

Doe zelfs trouwens automatisch mijn tas op mijn schoot als ik zie dat het druk wordt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:13

Het feit dat je moet vragen of iemand alsjeblieft zijn tas weg wil halen op zich is al raar. Jij zet je tas neer op een plek die voor iedereen is. Dus waarom mensen laten vragen, zet je tas op je schoot of tussen je voeten. Scheelt wederzijdse ergenis.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:13

In de bus blijven veel mensen ook staan, omdat het daar vaak maar een klein stukje is. In de trein zie ik nooit dat iemand blijft staan vanwege iemands tas. En daar zie ik ook vaker mensen om het tasplekje vragen als er nog een vrij plekje naast iemand zonder tas is. :D