_San87_ schreef:Er is geen tijd nodig. Er is altijd al meer dan voldoende voedsel geweest, men wil alleen niet delen. Dat is het probleem.
Klopt helemaal.Ze gooien het liever weg dan dat ze het gratis weg geven.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frummels schreef:Bralindy: Ik zou er echt geen problemen mee hebben om een paar hectare grond, een blokhutje en wat gereedschap te hebben. Eens per twee weken naar de supermarkt en verder word ik gewoon een soort kluizenaar met al mn beesten.Stroom hoeft van mij ook niet. Denk dat je heel creatief wordt als je bepaalde dingen niet tot je beschikking hebt.
Scandinavië of Oostenrijk geen optie?(En dan dus zo'n hutje..)
Frummels schreef:Maar kuggur, ondanks ik er ervaring mee heb, was het bedoeld als luchtkasteel. Voor mij is het helaas niet realistisch.
xMendy schreef:Vroeger wist men alleen wat er in de eigen achtertuin gebeurde, maar het bestaan was veel zwaarder en ook daar was oorlog aan de orde van de dag, dat is echt niet iets van deze tijd. De rijken van de Romeinen, Osmanen, Azteken, Chinezen en noem de hele bunch maar op zijn niet zo groot geworden doordat ze mensen vriendelijk verzochten zich aan hun keizer/sultan/shah/koning te onderwerpen. De preïndustriële samenlevingen an sich waren echt niet zo plezierig als in de films; één misoogst en je liep het risico om in een vicieuze cirkel te belanden die uiteindelijk zou resulteren in de dood. En misoogsten waren een heel reële dreiging, aangezien de gewassen en de beplanting nog niet zo ver gevorderd waren als tegenwoordig. Steden waren volledig afhankelijk van hun achterland voor het voedselaanbod, dus als dat niet meer produceerde, hadden ze daar ook een probleem. De Industriële Revolutie heeft hier grote veranderingen in gebracht.Ik voel je helemaal TShoewel het mij vrij weinig kan bommen wat anderen van me vinden, trek ik me de ellende die zich momenteel afspeelt in de wereld wel heel erg aan. Het is vroeger altijd wat langs me heengegaan, maar tegenwoordig lijk je er niet omheen te kunnen. Of komt het door mijn leeftijd dat ik me nu gewoon heel erg bewust ben geworden van de wereld om me heen? Ik weet het niet.
Iemand schreef op de eerste pagina dat het vroeger allemaal nog veel beroerder was, maar is dat echt zo? Ik kan het me bijna niet voorstellen.