Naar een andere planeet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:59

_San87_ schreef:
Er is geen tijd nodig. Er is altijd al meer dan voldoende voedsel geweest, men wil alleen niet delen. Dat is het probleem.

Klopt helemaal.Ze gooien het liever weg dan dat ze het gratis weg geven.

Frummels

Re: Naar een andere planeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 19:10

Ja, of men mag niet delen. Las laatst iets over een meneer die eten wilde maken voor daklozen en dat mocht niet. Daar word je toch ook simpel van? Zal ik even lekker zélf bepalen met wie ik MIJN eten deel?
Net als dat je bepaald voedsel niet mag doneren aan de voedselbank.. Juridisch gezien begrijp ik het, maar ik denk dat de mensen met "honger" daar niet zoveel om geven en gewoon eten in hun maag willen.

Over eten gesproken, ik heb trek. Dus ik ga koken :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:38

Frummels schreef:
Bralindy: Ik zou er echt geen problemen mee hebben om een paar hectare grond, een blokhutje en wat gereedschap te hebben. Eens per twee weken naar de supermarkt en verder word ik gewoon een soort kluizenaar met al mn beesten. :+ Stroom hoeft van mij ook niet. Denk dat je heel creatief wordt als je bepaalde dingen niet tot je beschikking hebt.
Scandinavië of Oostenrijk geen optie? :D (En dan dus zo'n hutje..)

Zonder stroom is ook zonder wasmachine en met de hand wassen is zwaar en tijdrovend werk. Wasmachine is echt het laatste wat ik kwijt wil. Verder klinkt hutje op de hei (of bergen) niet slecht.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 20:42

Och, als dat mijn enige zorg dan zou zijn dan vind ik dat helemaal prima :j Zwaar is het wel inderdaad. Tijdrovend vind ik iets minder erg, soort bezigheidstherapie wordt dat dan haha. Maar je hebt gelijk, een wasmachine is wel prettig. Kunt ook de was naar de wasserette brengen als je naar de supermarkt gaat elke twee weken? :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:54

Dan moet er wel een wasserette zijn en je loopt dan altijd risico om beestjes mee naar huis te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:11

Internet verbannen scheelt al :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:23

tamary schreef:
Dan moet er wel een wasserette zijn en je loopt dan altijd risico om beestjes mee naar huis te nemen.

Dan kies ik toch voor handwassen :+

Haha tm dat sowieso! Die vliegt er als eerste uit!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:34

Heb je daadwerkelijk ervaring met zo´n levensstijl, of zijn dit meer luchtkastelen...?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:28

Ik heb een keer tien dagen in een blokhut in Oostenrijk in de bergen geslapen. De hut was twee bij twee met een stapelbed, twee stoelen, een provisorisch fornuis dat je moest stoken met hout. Was meteen de kachel. Daar was ook geen stroom en geen stromend water. Baden moest buiten in een uitgeholde boomstam of douchen onder een emmer water. Hout zelf hakken en in het kleine kacheltje slash fornuis op stoken zodat je water kon koken en eten kon maken. Wassen deed je in de rivier of in een ton met water dat je gekookt had als de kleding erg vies was. :) eten hadden we zelf meegebracht van tevoren.
Een ervaring heb ik er wel mee. Maar slechts tien dagen. Waren overigens de tien heerlijkste dagen van mijn leven, haha.
Of ik het voor altijd vol houd, geen idee. Maar t was zeker een toffe ervaring :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:37

Maar kuggur, ondanks ik er ervaring mee heb, was het bedoeld als luchtkasteel. Voor mij is het helaas niet realistisch. :)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:44

Ik voel je helemaal TS :\ hoewel het mij vrij weinig kan bommen wat anderen van me vinden, trek ik me de ellende die zich momenteel afspeelt in de wereld wel heel erg aan. Het is vroeger altijd wat langs me heengegaan, maar tegenwoordig lijk je er niet omheen te kunnen. Of komt het door mijn leeftijd dat ik me nu gewoon heel erg bewust ben geworden van de wereld om me heen? Ik weet het niet.

Iemand schreef op de eerste pagina dat het vroeger allemaal nog veel beroerder was, maar is dat echt zo? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:47

Frummels schreef:
Maar kuggur, ondanks ik er ervaring mee heb, was het bedoeld als luchtkasteel. Voor mij is het helaas niet realistisch. :)

Een luchtblokhut dus.. ;)
Maar dromen over iets is nooit verkeerd, en wie weet soms komen er dingen voorbij in je leven waar je op gehoopt en van gedroomd had, nooit gedacht dat het ooit "realistisch" zou kunnen zijn en dan...
En dáár heb ik ervaring mee 8-)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 01:09

xMendy schreef:
Ik voel je helemaal TS :\ hoewel het mij vrij weinig kan bommen wat anderen van me vinden, trek ik me de ellende die zich momenteel afspeelt in de wereld wel heel erg aan. Het is vroeger altijd wat langs me heengegaan, maar tegenwoordig lijk je er niet omheen te kunnen. Of komt het door mijn leeftijd dat ik me nu gewoon heel erg bewust ben geworden van de wereld om me heen? Ik weet het niet.

Iemand schreef op de eerste pagina dat het vroeger allemaal nog veel beroerder was, maar is dat echt zo? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Vroeger wist men alleen wat er in de eigen achtertuin gebeurde, maar het bestaan was veel zwaarder en ook daar was oorlog aan de orde van de dag, dat is echt niet iets van deze tijd. De rijken van de Romeinen, Osmanen, Azteken, Chinezen en noem de hele bunch maar op zijn niet zo groot geworden doordat ze mensen vriendelijk verzochten zich aan hun keizer/sultan/shah/koning te onderwerpen. De preïndustriële samenlevingen an sich waren echt niet zo plezierig als in de films; één misoogst en je liep het risico om in een vicieuze cirkel te belanden die uiteindelijk zou resulteren in de dood. En misoogsten waren een heel reële dreiging, aangezien de gewassen en de beplanting nog niet zo ver gevorderd waren als tegenwoordig. Steden waren volledig afhankelijk van hun achterland voor het voedselaanbod, dus als dat niet meer produceerde, hadden ze daar ook een probleem. De Industriële Revolutie heeft hier grote veranderingen in gebracht.

Er gebeuren een hoop nare dingen in de wereld, maar tegenwoordig is men wel dusdanig begaan met het lot van anderen dat er vluchtelingenkampen worden opengesteld, voedselpakketten worden verstrekt, vaccinatieprogramma's in ontwikkelingslanden worden georganiseerd etc. Goed, het is een druppel op een gloeiende plaat en het is lang niet genoeg, maar het is in elk geval iets en mijns inziens doe je jezelf tekort als je hier niet ook bij stilstaat. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 01:16

Naast de negatieve dingen zijn er ook een heleboel positieve dingen! :D Probeer je te realiseren hoe goed je het hier hebt, hoe veilig je bent en hoe weinig je te kort hebt (daar ga ik dan een beetje van uit tenminste :+). Het kan allemaal veel erger, sommige mensen (en dieren) lijden hun hele leven... Als we ons daar met zijn allen een beetje voor proberen in te zetten kunnen we het beter maken. Maar het zal nooit perfect worden. De wereld is eigenlijk gewoon heel verrot. Des te meer reden om heel dankbaar te zijn dat je op zo'n rustig, veilig en welvarend plekje op de wereld geboren bent :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 10:23

Kuggur: Luchtbokhut inderdaad :j

Met het schrijven van mijn stukje doelde ik niet alleen op oorlog en andere politieke dingen hoor. Ook (of eigenlijk met name) op mensen om mij heen. Hoe ik zie dat de zogenaamde "ideaalbeelden" mensen om mij heen lijken te vormen. En wat voor invloed dat op mij heeft.
Dat er oorlog enzo is, ben ik me heel goed van bewust, maar ik vrees dat dat altijd zo zal blijven. Mensen hebben simpelweg geen respect voor elkaar.

Thesserd: wat jij zegt is waar, en dat doe ik ook absoluut hoor! :j wou alleen dat ik sommige mensen even kon deleten :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:20

Tja daar hebben jullie ook gelijk in. Eigenlijk moet je je gewoon leren afsluiten voor (andermans) ellende omdat je er anders in verzuipt en niet ziet wat er eigenlijk WEL goed gaat in je eigen leven.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:05

Mag ik mee? :+
Ik word er ook moe van. Vooral die zwarte pieten discussie. Bah.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:02

Ik vind de voorstanders van zwarte piet onderhand vervelender worden dan de tegenstanders :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:23

Kom ik gisteren bij mijn eerste college van mijn Minor Rechtsfilosofie en waar gaat het over? Zwarte Piet. Je kon me helemaal weggooien :')

Ik vind ze allemaal vervelend en krijg er hoofdpijn van! :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:31

Nu weet ik het zeker; ik woon al op een andere planeet; Gisternacht buiten gestaan, prachtig noorderlicht over de hele hemel, in zuidwestelijke richting een oranje schijnsel van een vulkaanuitbarsting, en in het oosten een meterietenregen (reden waarom ik daar midden in de nacht stond te kijken). Onaards....

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:54

Oh Kuggur, maak me nou niet zo jaloers. Lijkt me geweldig om te mogen zien..
Ik werd vanmorgen vroeg (5.30) wakker van de dakloze man die in onze straat altijd voor de AH zit (onder ons raam, wij wonen boven de Albert Heijn) die sinds twee maanden een uil na doet. :n (Hij doet dan een uur of twee keihard OEHOEEEEEE, OEHOEEEE)
De politie haalt hem wel eens op ivm geluidsoverlast maar twee uur later zit hij er gewoon weer. In de nacht gaat hij het bos achter onze wijk in, en in de ochtend komt ie weer hier zitten.. _-:(

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:24

Zou maar een beetje oppassen met dat soort posten Kuggur, voor je het weet zit 't er vol met mensen. :D
Wauw, klinkt inderdaad echt héél mooi...

O, hier zit iemand die midden in de nacht fluit. Als ik zo eens 's nachts wakker word hoor ik 'm. Niet echt geluidsoverlast maar zó'n creepy geluid...Je wilt overigens niet weten wat voor een dierentuin het hier 's nachts in de zomer is als iedereen met de ramen open 'slaapt'. Ben nogal geen zomermens dus leef dan het liefst in de nacht. Dacht eens lekker af te koelen in de tuin om 3 uur. Oi. Beesten zijn het. Het gekreun en gesteun, de scheten, rochels en boeren. _O- Ik slaap dus echt alleen nog maar met het raam dicht.
Maar goed, das een beetje off topic.

Het zal ook wel de leeftijd zijn, in combinatie met het feit dat je zo overspoeld wordt met nieuws, dat je het je meer aantrekt wat er om je heen gebeurd. Ik zit ook regelmatig op een bankje me te bedenken dat ik hier helemaal niet thuis hoor, qua tijd (al was het vroeger inderdaad echt niet beter, zeker qua luxe en vrouw zijn) en plaats (dat zeker, als pinguin zit ik hier niet echt goed). Voor de temperatuur alleen al zou ik wel al willen verkassen. Een andere planeet is wel heel rigoureus, een stukje noordelijker is al heel wat. Maar inderdaad, zoals mensen met elkaar en met dieren omgaan, hoe hebberig, lelijk en gemeen ze kunnen zijn, bah...
Totdat dat zou kunnen probeer ik maar wat tegenwicht te geven. Ik werk op een antidiscriminatiebureau (dus inderdaad, hou maar op over die zwarte pieten :') ), ben invaller bij de voedselbank en heb een asielkat. Het maakt de wereld niet beter maar het geeft tenminste de illusie dat je iets doet...
Nu nog sparen voor zo'n enorme Amerikaanse koelkast. Dan bouw ik die om tot afkoelhok. :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 11:45

Oh wat grappig dit, ik ben ook helemaaaaal geen zomer mens! Word alleen maar chaggo van die warmte. Ik ben dan ook intens gelukkig als de temperaturen het vriespunt naderen. :D

Getsiederrie, dat zijn ook geen lekkere geluiden hoor.. :=

Ik denk inderdaad dat het een combinatie van dingen is. En wat je zegt, probeer ook dingen te doen, ook al zijn het kleine gebaren zoals een asielkat en helpen bij de voedselbank :j
Moet altijd denken aan dat liedje van MJ: "If you wanna make the world a better place, take a look at yourself and make that change".

Kun je die koelkast ietsje groter maken? Dan kom ik er bij :o