Illuminati

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:31

Lol :')

Maarja, 4000 jaar geleden was de beschaving nog lang niet zo ver als nu dus als er dan een keer iemand verdwijnt of gedood wordt door ''een wild dier'' ofzo dan ben je natuurlijk ook wel heel makkelijk klaar en hoef je je daarna nergens meer zorgen over te maken 8-)
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 15-11-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:32

Er is zo'n Nederlandse Facebookpagina (waar vooral Nederlandse/Vlaamse Marokkanen op zitten) die zogenaamd de Illuminati blootlegt. Ik volg die pagina alleen omdat ik me echt krom lach ermee :')

Kim Kardashian is een "puppet" van de Illuminati en van die dingen :')

Toen ik een keer met heldere en onweerlegbare argumenten kwam waarom zijn conspiracy theory (ik weet niet meer welke precies, er wordt zoveel onzin geroepen door die pagina) langs geen kanten kan kloppen, toen was ik bij de Illuminati :j
Tja, zo kom je nergens natuurlijk, iedereen die hen tegenspreekt zit meteen zelf in het grote complot :=

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:34

Blacky94 schreef:
Ik snap ook niet waarom er zoveel over op internet te vinden is (en hoe the hell weet je nu dat het 4000 jaar geleden was? Even afgezien van het feit dat ''niemand het mag weten'' moet het dan dus ook nog 4000 jaar van mond tot mond verteld worden) want als ze écht wilde dat niemand er vanaf zou weten dan zouden al die sites er al lang vanaf gehaald zijn en zou iedereen die er in gelooft en daarvoor zijn mening uit imo allang van de aarde verdwenen zijn, maar dit had dan eigenlijk ''4000 jaar terug'' al gebeurd moeten zijn want dan zaten we hier nu niet met deze site's en ''informatie''.

Overigens lees ik in al die artikelen 500 biljoen terwijl ik op engelse site's 5 billion lees wat ''maar'' 5 miljard is.

Precies. En daarnaast zijn ze niet heeel goed bezig als ze al 4000 jaar geleden op de aarde als machtige, gevaarlijke buitenaardse wezens op de aarde zijn geland met het doel de aarde te veroveren. 4000 jaar geleden was er écht nog niet zoveel democratie als nu en waren er een stuk minder mensen.
(Dit houdt in dat de wereld nog maar één regering heeft die alles controleert en waarin de burgers vrijwel geen enkel recht meer hebben. Dit mogen dan geen ruim 7 miljard burgers meer zijn, zoals nu, maar nog maar maximaal 500 miljoen. De rest dient uitgeroeid te worden. staat in die link.)
Ze gaan de verkeerde kant op :+

Klopt geen ene klote van dus.

Blacky94

Re: Illuminati

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:36

Nog zoiets, hoe weet men dat het er maar 500 miljoen mogen zijn? :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:37

Het schijnt dat Beyoncé ook lid is van de illuminati (lid? Noem je dat zo?).
Ze heeft gezegd dat ze on stage in iemand anders verandert, iemand die haar succes maakt, Sasha Fierce. Ik heb er een tijdje geleden een artikel over gelezen en Sasha was blijkbaar iemand in de bijbel die zichzelf verfraaide met oogmake-up oid. Die mensen willen dus zeggen dat Beyoncé doormiddel van oogmake-up Sasha Fierce in zich binnenliet.

Dit was wel een tijdje terug, het schijnt nu Yoncé te zijn :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:50

Ik geloof ook niet in de extreemste vormen van samenzweringen. Maar macht wil zichzelf graag in stand houden, en dat er een centrale kern van zeer rijke en machtige families is die vooral hun eigen belangen verdedigt en echt niet van harte staat te springen om eerlijke verdeling van macht en middelen... dat is aantoonbare werkelijkheid.

En er zijn meer samenzweringen dan we hoopten. Er zijn (ook in Nederland) in elk geval op allerlei niveau's voldoende corruptieschandalen aan het licht gekomen om te constateren dat de dingen soms werkelijk vrij ver gaan. De zaken die Snowden naar buiten bracht al helemaal, maar je ziet bv ook veel banden tussen bedrijven en de toezichthouders en wetgevers (zowel hier als in de VS.)

Dat er aliens achter zitten geloof ik niet. En dat ze de absolute macht in handen hebben ook niet. Maar een deel van de oorlogen wordt bv wel aangejaagd met andere belangen dan de veiligheid en het welzijn van de burgers, dat is duidelijk.

Wat ik vooral jammer vind is dat hele zinnige kritiek op dat soort dingen nu heel snel in de aluhoedjeshoek belandt... en daardoor weer makkelijk aan de kant geschoven wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:53

Oorlogen draaien om geld. En geld is macht. Makkelijk zat. Maar daar zit echt geen organisatie als de Illuminatie achter of zo :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:08

Je weet het niet. :) Niemand weet het, maar het is mogelijk.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:36

ik dacht dat het met de duivel te maken had.... :7

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:07

Shadow0 schreef:
Ik geloof ook niet in de extreemste vormen van samenzweringen. Maar macht wil zichzelf graag in stand houden, en dat er een centrale kern van zeer rijke en machtige families is die vooral hun eigen belangen verdedigt en echt niet van harte staat te springen om eerlijke verdeling van macht en middelen... dat is aantoonbare werkelijkheid.

En er zijn meer samenzweringen dan we hoopten. Er zijn (ook in Nederland) in elk geval op allerlei niveau's voldoende corruptieschandalen aan het licht gekomen om te constateren dat de dingen soms werkelijk vrij ver gaan. De zaken die Snowden naar buiten bracht al helemaal, maar je ziet bv ook veel banden tussen bedrijven en de toezichthouders en wetgevers (zowel hier als in de VS.)

Dat er aliens achter zitten geloof ik niet. En dat ze de absolute macht in handen hebben ook niet. Maar een deel van de oorlogen wordt bv wel aangejaagd met andere belangen dan de veiligheid en het welzijn van de burgers, dat is duidelijk.

Wat ik vooral jammer vind is dat hele zinnige kritiek op dat soort dingen nu heel snel in de aluhoedjeshoek belandt... en daardoor weer makkelijk aan de kant geschoven wordt.

Onee dat zeker, daar geloof ik ook zeker wel in.
Ik zag het in Canada ook wel met door de (bijv) Shell gefinancierde gezondheids ''onderzoeken''. Olie is daar een rijk goed en dingen als windmolens staan ze dus niet om te springen. Hoe meer mensen geloven dat je er vreselijke ziektes door krijgt en tegen zijn des te beter terwijl windmolens niet alleen renewable energy produceren maar er ook nog eens duizenden extra banen bij zouden komen.
Maar ook daar zijn ze momenteel gekke dingen aan het doen zodat de zakken van de hoge mensen mooi gevuld blijft worden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:08

LastDream schreef:
ik dacht dat het met de duivel te maken had.... :7

Heeft het geloof ik ook :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:15

Wat de illuminati 'is', is denk ik niet te zeggen, omdat niemand weet of het bestaat en wat het dan precies doet. Er hangen dus allerlei theorieen aan vast. Zo zouden ze aan de basis staan van de Nieuwe Wereldorde, maar daar zijn ook weer allerlei theorieen over. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Wereldorde

Dit vind ik persoonlijk heel grappig om te lezen:

http://www.thewire.com/entertainment/20 ... eo/358345/

Ach ja, met dit soort dingen, er is totaal geen duidelijkheid over, mocht het bestaan komen we er toch niet achter. :+ En ik kan me nooit voorstellen dat zulke grote organisaties zo lang geheim blijven, zonder dat iemand ooit eruit stapt of de geheimen doorvertelt. Maar dat ben ik :')

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:23

Ik geloof er ook niet in. Ik geloof zeker wel dat er echt veel dingen boven ons hoofd beslist worden waar we echt niet blij mee zouden zijn moesten we het weten en dat alles geen rozengeur en maneschijn is en we veel worden voorgelogen/dingen worden aangepraat. Dat dit dan per sé de 'Illuminati' zijn, nee. Zoals iemand anders hier ook al een aantal keer zegt, dat heet de regering, of de paar rijke stinkerds die die regeringen controleren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de macht van de FED in Amerika. Wat mensen toch met die Illuminati hebben heb ik echt nooit gesnapt. Klinkt het eng ofzo? Of bestaat er nog altijd één of andere angst t.o.v. geheime genootschappen? Of ze nu 'De pummeltjes' of 'Illuminati' heten verandert mijn inziens niets aan hun daden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:12

Vrijmetselarij bestaat nog steeds: bij ons in de stad wordt het nog steeds "uitgevoerd" in een speciaal gebouw. Alleen toegankelijk voor mannen, ongeacht religie. Een citaat van hun website: Vrijmetselaren zoeken naar waarheid omtrent de zin van het leven, waarbij vrijheid en verdraagzaamheid aan de basis staan. Vanuit zijn persoonlijke verantwoordelijkheid wil de vrijmetselaar een bijdrage leveren aan de verbetering van leven en samenleving. Daarbij zoekt de vrijmetselaar naar dat wat ons mensen bindt in plaats van dat wat ons scheidt. Vrijmetselaarij bestaat uit genootschappen die niet geheim zijn, Illuminatie is wel geheim.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:11

Ik geloof ergens wel dat er zoiets bestaat. Dat er zoveel dingen gebeuren waar wij, de bevolking, helemaal niks van weten, dat weet ik honderd procent zeker. Of het ook echt de Illuminati is, dat weet ik dan weer niet zo zeker. Er zijn ook zoveel dingen die ik niet geloof, zoals dat Beyonce en al die andere artiesten er ook allemaal bij horen etc.

Overigens heb ik ooit op een site over Illuminati gelezen dat er al lang een medicijn tegen kanker bestaat maar dat dat niet wordt gebruikt omdat we al een bevolkingsoverschot hebben op deze wereld. En dat sommige oorlogen, aanslagen etc. expres begonnen worden om de bevolking uit te dunnen. Ik denk dat hier zeker wel een kern van waarheid in zit en aangezien de Illuminati wil dat er maar een beperkt aantal mensen op aarde over blijft (geloof ik, heb ik ooit ergens gelezen) zou dit natuurlijk best allemaal waar kunnen zijn.

Ik vind het wel een heel interessant onderwerp trouwens, dus ik blijf hier even meelezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:36

xxxJulia schreef:
Ik denk dat hier zeker wel een kern van waarheid in zit en aangezien de Illuminati wil dat er maar een beperkt aantal mensen op aarde over blijft (geloof ik, heb ik ooit ergens gelezen) zou dit natuurlijk best allemaal waar kunnen zijn.

Hebben ze ook Ebola de wereld in geholpen om die reden?
Er was een BN-er die zoiets getwitterd had. Weet niet precies wie.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:45

Suzanne F. schreef:
xxxJulia schreef:
Ik denk dat hier zeker wel een kern van waarheid in zit en aangezien de Illuminati wil dat er maar een beperkt aantal mensen op aarde over blijft (geloof ik, heb ik ooit ergens gelezen) zou dit natuurlijk best allemaal waar kunnen zijn.

Hebben ze ook Ebola de wereld in geholpen om die reden?
Er was een BN-er die zoiets getwitterd had. Weet niet precies wie.

Zou best wel kunnen ja. Was dat niet Kim Feenstra toevallig...?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:47

Ebola bestaat al veel langer, nu alleen een grotere uitbraak dan normaal :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:06

Het is niet zomaar de 'Illuminati' die de wereldbevolking wilt verminderen (en als ze bestaan en ze willen dat, hebben ze wetenschappelijk gezien nog gelijk ook :+ ), het is een onweerlegbaar feit (ook bij het WHO - World Health Organization, bijvoorbeeld) dat er veel te veel bevolkingsgroei is. Ik bedoel, de mens neemt exponentieel (!) toe, het is niet te bevatten. Dit gaat desastreuze gevolgen hebben.

En van die dingetjes als ebola e.d. gaan daar niks aan veranderen. Meer sterfte en minder voortplanting zal die desastreuze gevolgen hoogstens iets vertragen.

Het punt is, als mensen zich zo blijven voortplanten, komt het niet goed (zacht uitgedrukt :') ), maar het is ook niet ethisch verantwoord om ze massaal te gaan steriliseren of zelfs uitmoorden. Maar dan gaat het merendeel of zelfs het hele menselijke ras er uiteindelijk aan. Wat is dan wijsheid? Wie is dan de 'slechterik'? Degenen die voor of tegen zijn?

Misschien wel een idee voor een apart topic :Y)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:14

Ik snap er niets van maar de filmpjes op de illuminati fb vind ik echt kostelijk :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:19

Ik geloof er niet in. Zeker niet in het hele Beyonce en Jay Z etc. verhaal.
Ik heb als jongerenwerker gewerkt met een heleboel jongeren die er wel heel stellig in geloofden.
Het viel mij op dat het vooral jongeren waren van een bepaalde leeftijd die aan het 'zoeken' waren in hun leven. Levensvragen etc. Er is heel veel te vinden op internet over Illuminatie. Ik heb de filmpjes allemaal moeten bekijken met ze. Als je met z'n allen ergens in gelooft, bindt het ook. Het geeft ook een soort veiligheid. Alsof je bij een groep hoort. Net als bv. het geloof.
Die filmpjes doen eigenlijk hetzelfde als dat Illuminatie met je zou doen, als je de filmpjes mag geloven. Als jij zoekende bent, of denkt dat het wel eens waar zou kunnen zijn, zal je het eerder geloven door de verhalen en de filmpjes. Er wordt ook veel waarde gehecht aan de 'bewijzen' die moeten getoond, dat illuminatie echt bestaat.
Wat mij ook opviel, is dat diezelfde jongeren als ze wat ouder waren en druk bezig met school of werk en sociaal leven, het nooit meer hadden over illuminatie. Het was helemaal geen gespreksonderwerp meer.

Ik vind het kortom grote onzin.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:26

Verwar alsjeblieft niet de Illuminati met de Vrijmetselaars!

Vrijmetselaars zijn in de kern een filosofische organisatie. De leden zijn voornamelijk mannen, ongeacht religie. Zij komen samen om na te denken over het leven en de zin daarvan. Zij onderscheiden zich per lodge, net zoals ruiters lid kunnen zijn van verschillende ruiterverenigingen. Overigens zijn er ook vrouwenlodges!(Al zijn die wel zeldzaam)

De Illuminati zouden(als zij nog bestaan) een compleet ander doel hebben. Overigens geloof ik zelf niet in de verhalen over rijke families en macht. Zoals eerder gezegd in dit topic staat betekent hun naam 'de verlichten', een verwijzing naar de verlichting van de 18e eeuw. Het heet zo omdat in de tijd van de verlichting, men het gevoel had dat het licht werd in de wereld van het intellect. :) Men begon steeds meer slimme wetenschappelijke ontdekkingen te maken, steeds slimmer te worden en steeds verder vooruit te komen. Er werd gestreefd naar het overheersen van de rede, zonder religieuze of wereldlijke machthebber. Daarom denk ik dat, mochten ze nog bestaan, ze absoluut juist geen machthebberig gezelschap van superrijke en machtige families zouden zijn. Dit zou namelijk helemaal tegen het originele idee van de verlichting ingaan. :)

Edit: typo :Y)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:31

Shadow0 schreef:

Goh, alsof ik het zelf geschreven had. Inderdaad, zo denk ik er ook over. Alle geloven zijn in mijn ogen in meer of mindere mate extremen, maar wel allemaal met een kern van waarheid op bepaalde vlakken. En Illuminatie bevat naar mijn idee ook een kern van waarheid, namelijk zoals jij deze beschrijft, maar ook niet meer dan dat.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:29

Ik stuitte per toeval op dit topic, maar wat jammer dat er zo 'eng' gedacht wordt over Vrijmetselarij.
Zelf ben ik ook vrijmetselaar, en nee; wij controleren niet de wereld. ;-)

Meer informatie over wat vrijmetselarij inhoudt is gewoon te lezen op de algemene website http://www.vrijmetselarij.nl

De illuminatie is trouwens een verzinsel, zoals het tegenwoordig bekend staat.
Het was "gewoon" een groep Vrijmetselaren. Tegenwoordig heeft men er een spannend sprookje omheen bedacht.

https://www.youtube.com/watch?v=Erbh3YRsxy4