Sinterklaas intocht 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Sinterklaas intocht 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:24

Nou dat er rellen zijn in het bijzijn van kinderen vind ik ècht niet kunnen.
Ik dacht dat de protestgroepen ook buiten het centrum moesten blijven?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:25

Ik heb gewoon gekeken en vond het geweldig (net zoals elk jaar).
De clownspieten waren wat minder, maar verder waren alle pieten gewoon goed.
Ik vond het trouwens wel jammer dat de normale pieten maar heel weinig voorkwamen.
En het duurde heel lang voordat sinterklaas op het podium stond, zou dat iets met die rellen te maken kunnen hebben?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:27

Cayenne schreef:
Gelukkig hebben we Aart Staartjes nooit hoeven horen zingen :D :+

In de Sinterklaasuitzendingen van Sesamstraat zong hij anders uit volle borst mee, en dat ging echt op z'n 'Meneer aarts'. :=

En de huidige Sinterklaas, Stefan de Walle, is een stuk uitbundiger dan Bram, die was wat meer ingetogen. Iedereen doet het weer op zijn eigen manier, ik vind het wel leuk, zo'n dolenthousiaste Sinterklaas. Hoewel ik Bram wel heel erg mis.

Kimmie: ik vond het ook opvallend lang duren voor hij eindelijk het podium op kwam, maar ik kwam niet meer bij toen Jeroen zich telkens weer besefte dat hij nóg een liedje moest zingen. Die wist zich op een gegeven moment duidelijk geen houding meer te geven. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:29

Stefan wordt (in mijn ogen) wel jaar bij jaar meer Sinterklaas, het eerste jaar was hij inderdaad een beetje... jong, inderdaad. Heel uitbundig en ook zwaaien ipv. wuiven. Maar goed, een Sint als Bram zullen we nooit meer krijgen, dat staat vast. Ik vind dat Stefan het erg goed doet, het is dan ook niet niks; Sinterklaas zijn zoals Sinterklaas is.

Ik vond die clownspiet wel een beetje maf, maar dat komt ook omdat ik de uitleg daar omheen niet heb gehoord (toen zat ik niet te kijken). Ach, als die kinderen het zo nog geloven... Prima toch, ieder zijn zin; stroopwafel pieten en zwarte pieten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:38

Jolien, ja dat was aan de ene kant wel zielig, maar aan de andere kant lagen wij in een deuk toen hij bij elke zin een ander stemmetje deed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:52

Cayenne schreef:

Vind het erg goed dat die mensen wel meteen zijn opgepakt. Protesteren is prima, daar is Nederland een vrij land voor maar alsjeblieft zeg; NIET tijdens de sinterklaasintocht, en al helemaal niet bij de kinderen in de buurt.

Wat willen ze er mee bereiken, dat AL die mensen bij de intocht spontaan denken; ja ze hebben wel gelijk, en naar huis gaan? Nou nee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:46

nientje78 schreef:
Waar is toch het sinterklaasfeest van 30 jaar geleden......mijn man en ik keken elkaar al aan van 'waar zitten wij toch in hemelsnaam naar te kijken'
Het is gewoon zonde dat het allemaal zo moet...
ja...heel veel kinderen genieten...maar er zijn ook kinderen die er niks meer van snappen en die dit gewoon eng vinden zoals ik lees in mijn vriendekring op FB

euhm... denk je niet dat het 30-jaar geleden ook zo amateuristisch ging :+ Je herinnert je het als kind gewoon echt anders dan wat je nu ziet. En de kinderen krijgen alles eromheen echt niet zo mee als wij, die zijn alleen maar bezig met hun schoen klaar te zetten en tekeningen te maken.

Zo denk ik ook altijd dat het 'vroegah' 6 weken lang prachtig weer was in de zomervakantie, maar volgens mijn moeder was dat niet zo :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:54

drawerlover schreef:
Ik vind dit jaar vreselijke onzin. Clownspieten, kaaspiet, regenboogpiet. Alles loopt in de war. Wat moeten die kinderen nou geloven. Mijn nichtje van snapt er ook al niks meer van. waar zijn ze toch mee bezig??

Wat dacht je van gewoon uitleggen wie Sinterklaas is en wat de viering inhoudt (en dan de waarheid, niet 's lands grootste collectieve leugen), niks geen verwarring meer.

Overigens vind ik het gebeuren in Gouda, waar o.a. een jongetje van 3 racist werd genoemd (!!) heel erg veel te ver gaan... Een schandalige vertoning.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:42

Gelukkig zijn het de volwassenen die zich hier mee bezig houden, de kinderen zijn als blij met sinterklaas, 3 pieten en een handje pepernoten. :j

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:45

Wat maakt het uberhaupt uit als de presentator vals zingt? Willen jullie dan een zanger speciaal om de liedjes te zingen, omdat die wel mooi zingt? :j

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:03

Wat ik persoonlijk vreemd vind, de "anti-zwarte-piet-demonstranten" krijgen hun zin, er zijn witte, gele, bruine en clowns-pieten toegevoegd.
Wáárom dan alsnog demonstreren en herrie schoppen, tussen de kleine kinderennog wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:06

Jeroen is gewoon Jeroen, zingt idd aartsvals maar dat is zijn charme ook gewoon. Ik mag zijn aanpak wel, altijd wat chaotisch. Ider jaar voor de Sint aankomt is het bewust rommelig in vervolg op het sinterklaas journaalverhaal. :j

Helaas de intocht niet gezien dit jaar, hoop ergens een herhaling mee te kunnen pikken. Wel stukken gezien op tv, die stippenpiet ziet er niet uit :n en die clown. Ik ben daar totaal niet bang voor maar deze heeft iets onbestendig wat het niet echt relaxed maakt.

En de sint, ja ik moet ook wennen aan zijn jovialiteit en zijn nogal harde Hallo. Is gewoon totaal anders dan de vorige en voor mij enige echte Sint. Hij doet het op zijn manier en wordt daar wel steeds beter in, al heb ik moeite om hem niet te zien als Kees. :')

En opa piet <3 de oude hoofdpiet is terug.

Maar die demonstranten, zucht wat een sneu zootje. Dan ook nog het black power teken maken (zag ook een blanke het doen :') ) jongens kom op, het is een kinderfeestje, kindjes zijn zenuwachtig voor Sinterklaas. Houdt je daar buiten -:(- houdt je mening voor je en ga desnoods later weer protesteren. Maar doe het niet met al die kindjes erbij.

Een vader pakte het handig aan, jochie ziet de arrestaties en papa zegt hem dat ze aan het stoeien zijn +:)+ zo is het voor het jochie niet zo heel eng.maar toch, triest sneu en zielig deze mensen.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:08

aard staartjes deed het altijd zoooo super leuk

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:12

Jeroen is inderdaad een beetje de 'Jan de Hoop' van het Sinterklaasjournaal: er gaan altijd wel dingen mis en hij gaat daar zo heerlijk mee om. En ach, hij maakt er altijd weer het beste van.
Dat hij niet kraakhelder zingt bewijst maar weer dat ze niet voor het perfecte plaatje gaan, maar ik vond het wel sneu voor hem hoe je hem hoorde worstelen met de toonhoogte. :(:)
En dan opa Piet, die op een gegeven moment maar eerlijk toegaf dat hij het couplet van het liedje niet kende, hihi.

De intocht is vanaf vandaag of morgen wel terug te zien op de website van het Sinterklaasjournaal.

Kijk voor de grap nog maar eens de eerste intocht van Stefan de Walle terug, deze was (als ik me niet vergis) in 2011. Het moment dat ze met de boot de haven in komen varen; hij gaat volledig uit zijn plaat en is duidelijk overvallen door emoties. Hij blijft daar maar roepen: "Wat is dit fantástisch!" Als een klein kind dat voor het eerst in een draaimolen zit, geweldig mooi om te zien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:22

Ik kan het me nog goed herrineren, zijn openlijke verbazing van de drukte, zijn steunzoeken bij de hoofdpiet omdat hij echt overdonderd was door de drukte en indrukken. :j hij is er nu wel rustiger in geworden, gebruikt ook minder zijn stopwoorden en wordt wat waardiger, stem is lager geworden, bewegingen wat trager. Maar ja hij blijft nu eenmaal een heel stuk jonger dan Bram vd Vlugt.

Edit heel veel tikfouten. :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:31

karuna schreef:
Hij doet het op zijn manier en wordt daar wel steeds beter in, al heb ik moeite om hem niet te zien als Kees. :')

Of als gluurder Jasper :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:33

Al die dingen die jij opnoemt ts maakt me nog niets uit, maar die protesten, echt vreselijk.
Echt triest hoe iets verpest word.
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 15-11-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:34

ach tja volgendjaar weer kansen....piet is piet zwart of wit een feestje moet je er ook zelf maken dit jaar zit er veel druk op de ketel door alles

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:34

Diablo schreef:
karuna schreef:
Hij doet het op zijn manier en wordt daar wel steeds beter in, al heb ik moeite om hem niet te zien als Kees. :')

Of als gluurder Jasper :D

O ja :') dat is waar ook. Een naar vies mannetje iieks. Nou ja dan krijgt hij nu kleine kindjes op schoot :D en iedereen vindt dat ok. En dit is dus humoristisch bedoelt. We hadden het er hier net over. Sommige liedjes zijn wat dubieus in combinatie met de kleine kindjes op schoot. Daar hoor je niemand over maar zwarte piet mag niet meer uit fietsen. -O-

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:36

Ik vond het maar vreemd om te zien.. je merkte aan de hele sfeer dat er een gedoe omomhn is. Zo jammer dat er zo met deze traditie gerommeld wordt. En dan die demonstranten. Ik heb net wat filmpjes gezien. Triest hoe dit feest zo verpest wordt voor de kinderen dat ze zelfs naar huis willen.. :n

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:42

Ik vindt het vervelend dat de kinderen het gedoe rond zwarte piet meekrijgen. Erg triest om te horen en zien dat de demonstranten niet het fatsoen hebben om de kinderen erbuiten te houden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:47

:oo Ik vind het anders wel super knap dat ze alle problemen van de discussie niet hebben laten zien

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:06

eclair98 schreef:
:oo Ik vind het anders wel super knap dat ze alle problemen van de discussie niet hebben laten zien

nou inderdaad zat ik ook al aan te denken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:39

https://facebook.com/misskittybalker

Ondanks dat ik het hele zwarte pieten gedoe onzin vind en wat er vandaag in Gouda gebeurt is echt betreur gaan de reacties mij hier echt veel te ver.

Vandaag was de intocht rommelig ja maar ik vermoed dat je daar als zwarte piet sowieso niet helemaal lekker liep.
Er lopen immers meer gekke los dan er vast zitten.