Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:OneAndOnlyx schreef:93%. Ik weet toevallig dat Vlaams helemaaaaal niet lijkt op onze Nederlandse Taal(sommige woorden vinden wij vreemd en zijn in het Vlaams heel gewoon)
In Vlaanderen spreken ze gewoon Nederlands hoor
OneAndOnlyx schreef:Sammie schreef:OneAndOnlyx schreef:93%. Ik weet toevallig dat Vlaams helemaaaaal niet lijkt op onze Nederlandse Taal(sommige woorden vinden wij vreemd en zijn in het Vlaams heel gewoon)
In Vlaanderen spreken ze gewoon Nederlands hoor
Ik heb anders gezien(heb vrienden uit West-Vlaanderen) en dat is echt écht écht Vlaams en daar zit zowat geen woord Nederlands bij om het maar zo te zeggen. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon mensen die wel AN praten.
horsier schreef:Wilt u ook meten hoe Vlaams uw Standaardnederlands is? Doe dan zelf de test. De vraag waarop we telkens een ja of een nee verwachten, is: ‘Zou u de volgende zin gebruiken in een lezersbrief of een toespraak?’
Dit staat boven bij de test.
Dus niet wat je er uit zou floepen bij vrienden.
Ik denk dat er veel een andere uitslag krijgen als ze op deze vraag antwoord geven.
OneAndOnlyx schreef:Ik heb anders gezien(heb vrienden uit West-Vlaanderen) en dat is echt écht écht Vlaams en daar zit zowat geen woord Nederlands bij om het maar zo te zeggen. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon mensen die wel AN praten.
Ayasha schreef:Ik zat een beetje met een dubio. Ik gebruik de zinnen wel irl maar zou ze dan weer niet in een sollicitatiebrief zetten.
OneAndOnlyx schreef:Sammie schreef:In Vlaanderen spreken ze gewoon Nederlands hoor
Ik heb anders gezien(heb vrienden uit West-Vlaanderen) en dat is echt écht écht Vlaams en daar zit zowat geen woord Nederlands bij om het maar zo te zeggen. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon mensen die wel AN praten.