Vrouw filmt 10 uurse wandeling; over 100 'opmerkingen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:35

Def: dat laatste geeft nog wat aan - het is ook een manier om mensen uit te sluiten. Als je steeds wel een ('sexy') vrouw aanspreekt maar nooit een gehandicapte vrouw, dan geef je dus twee keer het beeld dat vrouwen sexy horen te zijn en anders niet waardevol zijn. Maar eigenlijk is het gewoon niet aan bouwvakkers (of aan wie dan ook) om te beoordelen wie wel en niet goed genoeg vrouw zijn.[/quote]

Tja, dat is zo.
Dat vond ik er dus ook zo apart aan... want ik ben natuurlijk even 'sexy' (of niet sexy :') ) in een rolstoel, mijn uiterlijk verandert niet ofzo.
Maar volgens mij beoordelen wij vrouwen mannen net zo hard.
Of gaan we nu met z'n allen schijnheilig zeggen dat het ons alleen om het innerlijk gaat?

k_m

Re: Vrouw filmt 10 uurse wandeling; over 100 'opmerkingen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:42

Ik vind haar houding sowieso gewoon heel arrogant, als je vriendelijk reageert op een goedendag gaan ze je echt geen 3x meer achterna roepen. Er zijn dingen die er over gaan zeker wel, maar de meerderheid vind ik vrij overdreven.

Als een bouwvakker mij achterna roept of fluit zeg ik altijd gewoon goedendag of knik en lach ik vriendelijk. En als het me niet aanstaat dan zou ik pas zo straal negeren en doorlopen.

Zoals het stukje met de jongen die vraag ben ik te lelijk voor je? Snap ik heel goed want die begroet haar eerst vriendelijk en ze loopt heel erg arrogant weg, terwijl hij in eerste instantie compleet niks fout deed. En eigenlijk heel de tijd niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:53

k_m schreef:
Zoals het stukje met de jongen die vraag ben ik te lelijk voor je? Snap ik heel goed want die begroet haar eerst vriendelijk en ze loopt heel erg arrogant weg,

Ze loopt niet heel arrogant weg, ze loopt gewoon en gaat niet in op zijn gespreksopening. Dat is haar volste recht. Hij begint met iets waar zij niet om gevraagd heeft, en dan wordt hij boos omdat zij niet doet wat hij wil. Maar ze mag doen wat ze zelf wil - ze valt niemand lastig.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:04

Hahahah, dit doet mij denken aan twee jaar terug toen ik in New York was. Toen werd ik zomaar door zo'n gast ten huwelijk gevraagd midden op straat :')

Eerlijk gezegd vind ik de video wel grappig. Alleen die man die 5 minuten lang volgt is wel een creep. Maar verder is het in mijn ogen niet heel ernstig ofzo..

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:09

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:09

Vindt dat die vrouw zich een beetje aanstelt, zo chagrijnig kijken vraagt om opmerkingen... Alhoewel die man die 5 minuten naast haar bleef lopen toch wel een beetje creepy was :+. Maar mensen zeuren tegenwoordig dat we socialer op straat moeten zijn. Wordt je begroet, is het ook weer niet goed. Deze parody erop is wel geniaal: http://www.dumpert.nl/mediabase/6623453 ... r_nyc.html Weet niet of hij als gepost is, maar anders nog een keer :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:12

Frankaas schreef:
Vindt dat die vrouw zich een beetje aanstelt, zo chagrijnig kijken vraagt om opmerkingen... Alhoewel die man die 5 minuten naast haar bleef lopen toch wel een beetje creepy was :+. Maar mensen zeuren tegenwoordig dat we socialer op straat moeten zijn. Wordt je begroet, is het ook weer niet goed. Deze parody erop is wel geniaal: http://www.dumpert.nl/mediabase/6623453 ... r_nyc.html Weet niet of hij als gepost is, maar anders nog een keer :)

_O- _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:21

Oh die parody, nou dat denk ik er dus van! _/-\o_

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:27

Ik vindt de meeste echt wel meevallen. Dat meelopen vindt ik wel wat creepy. Maar ik heb geen nare intonatie eruit kunnen halen dat iemand het vervelend bedoeld.
Bij ons in het dorp groet vrijwel iedereen met goedendag op straat. Heel normaal.

Ik ga er van uit dat ze het als compliment benoemen en daar is niks mis mee.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:33

Dat van bouwvakkers en schilders snap ik nog wel. Die mannen beleven ook niet veel op een dag en zullen heus wel voor de gein fluiten of iets. Maar zoals de meeste mannen in dat filmpje doen, vind ik toch niet zo'n prettig idee als ze dat bij mij zouden doen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:34

Vroeger woonde ik in Arnhem. En thuis hadden we geen auto...
En zo nu en dan ging ik te voet naar het centrum. Ik moest de Velperweg en de Steenstraat lopen. En de Steenstraat was een ramp, er liepen veel turken en je werd er behoorlijk lastig gevallen. Zoals in het filmpje... :(
Teksten als "poedersuiker likken" waren normaal.
Vreselijk vond ik het...

ps ik was ca 15/16 jaar toen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:41

BaileyMix schreef:
Ik vind het wel een klein beetje overdreven. Vervelend, ja, soms. Maar om het nou onder sexual harassment te scharen gaat een beetje te ver vind ik. Ze wordt niet aangeraakt, ze krijgt geen extreem vieze opmerkingen of wat dan ook.

Maar dan ben ik misschien gek. Ik kijk toch op straat ook naar mooie mannen, dat is andersom net zo. Dat ze in de achterbuurten van NYC niet op hun mondje gevallen zijn en meteen een opmerking maken, tsja... Ga dan in een dorpje in Drenthe wonen.

Wat een DOMME opmerking _O-
Zelfs daar word het gezegd..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:47

SindyKaya schreef:
BaileyMix schreef:
Ik vind het wel een klein beetje overdreven. Vervelend, ja, soms. Maar om het nou onder sexual harassment te scharen gaat een beetje te ver vind ik. Ze wordt niet aangeraakt, ze krijgt geen extreem vieze opmerkingen of wat dan ook.

Maar dan ben ik misschien gek. Ik kijk toch op straat ook naar mooie mannen, dat is andersom net zo. Dat ze in de achterbuurten van NYC niet op hun mondje gevallen zijn en meteen een opmerking maken, tsja... Ga dan in een dorpje in Drenthe wonen.

Wat een DOMME opmerking _O-
Zelfs daar word het gezegd..

Dat wordt idd genoeg gezegd hier. Daarin is Drenthe echt niet anders. Al groet iedereen jong en oud je hier wel als je passeert gewoon met hallo, hoi of moi.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:55

Def schreef:
Of gaan we nu met z'n allen schijnheilig zeggen dat het ons alleen om het innerlijk gaat?

Vast wel, maar dat houden we voor onszelf. Zelden zie je vrouwen fluiten of rare opmerkingen maken naar mannen op straat. Maar dit is gewoon dagelijkse koek, aangezien vrouwen anno 2014 nog steeds worden gezien als een lustobject.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:57

Ik heb hardop gelachen om de parody, daar zie ik de humor wel van in.

Maar verder vind ik het goed wat dit filmpje onder de aandacht brengt. Ik word ook wel eens nageroepen en nagekeken, zeker als ik een jurkje draag met kniekousen en een panty eronder (wat ik leuk vindt, dus gewoon draag). Ik prefereer het om met rust gelaten te worden. Als iemand me aan zou spreken om een leuk gesprek aan te knopen, vind ik dat prima en daar sta ik ook wel voor open, maar opmerkingen naar m'n hoofd zit ik niet op te wachten. Daarom kijk ik even chagrijnig als het meisje in dit filmpje doet. Kan zijn dat sommigen dat arrogant vinden, en dat je het daarom uitlokt, maar dat vind ik onzin. Moet je dan vrolijk iedereen aankijken en lachen als je geen zin hebt in aandacht? Beetje krom.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:02

Narita schreef:
Def schreef:

Vast wel, maar dat houden we voor onszelf. Zelden zie je vrouwen fluiten of rare opmerkingen maken naar mannen op straat. Maar dit is gewoon dagelijkse koek, aangezien vrouwen anno 2014 nog steeds worden gezien als een lustobject.

hey ik ben een vrouw en ik kijk (graag) naar mooie vrouwen....maar geen haar op mijn hoofd dat ik me zo gedraag als die mannen in dat filmpje.
zouden die sukkels nou echt denken dat ze met dit gedrag een kans maken bij een vrouw?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:05

Het filmpje is denk ik niet het perfecte voorbeeld. Maar misschien wel een voorbeeld om mensen wakker te schudden dat er zeker een hoop mensen lastig worden gevallen op straat. Wat zeker vervelend is als je in je eentje over straat loopt..

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:06

Ik denk dat het in New York zeker wel een accuraat beeld schetst. Ze heeft niks anders gedaan dan dat ze normaal zou doen, alleen vastgelegd wat er gebeurt. In Nederland is het anders natuurlijk

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:09

LauraSaskia schreef:
Ik denk dat het in New York zeker wel een accuraat beeld schetst. Ze heeft niks anders gedaan dan dat ze normaal zou doen, alleen vastgelegd wat er gebeurt. In Nederland is het anders natuurlijk

Ik weet niet of deze reactie voor mij bedoel was haha?
Maar ik doelde er meer op, dat de vrouw een houding heeft waar veel mannen sowieso al op reageren, en al helemaal als je niet eens gedag terug zegt, dan kun je gegarandeerd andere minder prettige reacties terug verwachten (niet dat normaal is natuurlijk)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:17

Het gaat allemaal niet om de opmerkingen op zich.

Mensen kijken naar elkaar, dat is normaal. Vrouwen kijken naar mannen, mannen naar vrouwen. Vind je iemand echt leuk, dan proberen een aantal mensen subtiel een soort van contact te zoeken, ook normaal. Maar nu komt het: Als de ander in een normale situatie niet reageert, of op een andere manier aangeeft geen interesse te hebben, dan schud je misschien je hoofd een keertje en gaat door met je leven.

Deze mannen EISEN een reactie van haar. Ze kunnen niet uitstaan dat zij hetzij doet alsof ze hen niet gezien heeft, hetzij hen echt niet gezien heeft. Zij MOET ten minste laten weten dat ze hen, de goddelijke heren, gezien heeft, ongeacht of dat zo is en in wat voor situatie zij verkeerd. Zij MOET op hen reageren, gewoon omdat zij een vrouw is en mannen vinden dat zij een reactie op mogen eisen.

En DAT is precies het probleem. Mannen die op zo'n manier contact zoeken, doen dat zelden uit vriendschappelijke motieven. Ze willen dat zij hen opmerkt. En dat is NIET onschuldig, en ook NIET vriendelijk. Dat is het boosten van HUN ego en aangezien het er niet toe doet wat zij daarvan vind, of in wat voor toestand zij verkeert of dat zij er desnoods door geschaad wordt is het ronduit gevaarlijk gedrag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:20

Volgens mij is het probleem dat men er te veel achter zoekt, te veel analyseert. Maar goed, wie ben ik.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:35

I vind het filmpje half half, dingen als "Have a nice evening" kan ik geen 'sexual harassment' noemen. Dat is gewoon iemand een goede avond wensen waarop je best even hallo, goedenavond of zelfs een knikje kan geven, maar het is ook aan jou de keuze of je hierop in wilt gaan. Als je niks terug wilt zeggen is dat jouw goed recht.

Maar dat stukje waar die jongen "Hey what's up girl, how're you doing?" zegt en zij daar kiest om niet op te reageren om wat voor een reden dan ook en dat hij vervolgens gaat miepen dat ze moet leren om complimenten aan te nemen. Ik zou dit zelf ook geen prettige vorm van aanspreken vinden, dus ook ik zou hem gewoon negeren. Hhij leert maar respect te hebben, want respectvol vind ik het niet. Het doorgaan en iemand vertellen dat ze geen complimentjes kan hebben vind ik te ver gaan en bijzonder respectloos.

Ook "I saw a thousand dollars" vind ik erg denigrerend. Alsof je niks meer waard ben dan geld, bah. Al zal ik daar misschien in andermans mening te veel achter zoeken, toch vind ik het erg vervelend dat het dus 'normaal' is om je medemens met geld te vergelijken qua waarde. Of het nou een vrouw is of een man.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:44

dancer_ schreef:
LauraSaskia schreef:

Ik weet niet of deze reactie voor mij bedoel was haha?
Maar ik doelde er meer op, dat de vrouw een houding heeft waar veel mannen sowieso al op reageren, en al helemaal als je niet eens gedag terug zegt, dan kun je gegarandeerd andere minder prettige reacties terug verwachten (niet dat normaal is natuurlijk)

Ik snap wat je bedoelt, maar wat voor houding zou je volgens jou dan moeten aannemen? Stel je wilt gewoon simpelweg met rust gelaten worden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:46

Eigenlijk vind ik haar houding uitdagend. Uit onzekerheid maar op mij komt ze iig vrij passief agressief over.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:48

Ja dan moet ze zo doen. Maar de insteek van het filmpje was inderdaad dit resultaat.. Ik sluit me daarom bij de post van Finliox aan. Have a nice day zie ik niet als iets verkeerds en als ze dan zoon houding aanneemt, met als doel de vervelende opmerkingen aan te lokken vind ik dat apart. Nogmaals dit wil ik verder niet goed praten want heb ook vaak genoeg opmerkingen op straat gekregen die ik ook liever niet had. Maar als iemand Goedemorgen zegt zie ik dat niet als iets vervelends/intimidatie :)