PVV weer grootste in de peiling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: PVV weer grootste in de peiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:48

Wilders heeft over het algemeen wel goede punten, die andere partijen en het volk de ogen opent. Natuurlijk heeft elke partij goede punten en minder goede, maar Wilders doet daar altijd weer een schepje bovenop. Als Wilders de macht krijgt ben ik bang dat Nederland te drastisch gaat veranderen. Maar aan de andere kant, de rest maakt er ook een zootje van. Wilders heeft ten minste duidelijk wat hij wel en niet wil. Ik denk dat dit ook de reden is waarom hij zoveel stemmen krijgt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:49

Geen enkele partij kan NL nog redden, daarvoor zitten we te diep in de stront... Nu gebruikt Samsom zijn dochter van 7 weer met de angst dat zij nergens meer terecht kan. Dochter heeft een beperking. Dan denk ik echt: Jonge, je hebt het zelf voor elkaar gebokst dus moet je nu ook niet gaan janken.. ga maar janken als je de politiek uitgeschopt word... Rutte riep ten tijde van de MH17: De onderste steen moet boven komen. Meneer heeft geen moer gedaan en vraagt maar of we alsjeblieft mogen gaan zoeken... en er worden al tijden geschreeuwd dat men banen gaat creeëren, ja dan mag men wel eens in een behangwinkel gaan kijken daar zijn banen genoeg te vinden.
En nu weer die schuld van 642 miljoen... alsof ze dat niet wisten....
Als de PVV aan de macht komt dan is helemaal het eind zoek... die man kan er helemaal niks van.... ik kan me nog herinneren dat hij weggelopen is uit de onderhandelingen?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:01

Babeth schreef:
MarlindeRooz schreef:
Iemand die een etnische minderheid wil verbieden, hoort niet in de Nederlandse politiek. Maar ik vind ook dat christelijke partijen niet thuis horen in de politiek.

Eens. Religie en politiek moet gescheiden blijven.

Dus dan mogen er ook geen vegatariers in de politiek? 8)7

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 18:04

WillBokkers schreef:
Babeth schreef:

Wat is dat nou weer voor een rare vergelijking? :?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:41

WillBokkers schreef:

Ik wist niet dat vegatarisch zijn ( kortom mensen die geen vlees eten) iets te maken had met politiek of relegie???
Of je moet het zo zien dat de politiek iets moet doen aan de bio industrie. Maar dan nog snap ik absoluut deze vergelijking niet.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:41

WillBokkers schreef:
Babeth schreef:

Wat is dat nou weer voor een rare vergelijking? :?

Omdat die ook een levensovertuiging hebben net als moslims en christenen.
En dan zou de partij van de dieren ook weg moeten...
Tja dan kan je net zo goed alles schrappen.
De pvv is atheisme en rutte is liberalisme.
Ook allemaal levensovertuigingen..
Nog even toevoegen, nu heb ik wel even tijd: een extreme vegetariër zal meer van partijen houden zoals wakker dier dan een moslim.
De moslim wil graag zijn schaap op speciaal ritueel slachten.
Een vegetariër zal in dit geval eerder stemmen op een partij voor de dieren en de moslim op een partij voor godsdienstvrijheid.

Zo denk ik dat het goed is dat jouw levensovertuiging kan aansluiten ben je partij.
De vegatariër zal wat raar klinken omdat dit een geaccepteerde afwijking is van het gemiddelde plaatje.
De meeste mensen vinden niks raar aan een extreme vegatarier maar wel aan een jood of moslim.

Ik vind atheïsme en liberalisme ook gewoon levensovertuigingen.
Je geloof bv dat er niks is. Dit werkt ook door naar hoe jij wilt dat Nederland er uit ziet, ik zie niet waarom je andere mensen dat moet ontnemen als er ook veel van dat soort mensen zijn.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:55

Ik vind het kortzichtig als je denkt dat Wilders Nederland kan "redden"....
de mensheid heeft zich in alle soorten en maten verspreid over de wereld. Dat is iets wat we moeten accepteren..... dat er wat schort aan het immigratie beleid, het inburgeren en het pamperen van "buitenlanders" daar ben ik het volledig mee eens. Maar wat gaat Wilders daar aan doen? Alles buiten smijten en de grenzen sluiten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:59

Kamy schreef:
de mensheid heeft zich in alle soorten en maten verspreid over de wereld. Dat is iets wat we moeten accepteren..... dat er wat schort aan het immigratie beleid, het inburgeren en het pamperen van "buitenlanders" daar ben ik het volledig mee eens. Maar wat gaat Wilders daar aan doen? Alles buiten smijten en de grenzen sluiten?

Nee hoor alleen hetgeen dat zich niet weet te gedragen. Hij zegt ook niet dat goede buitenlanders het land uit moeten. Iemand die naar ons land komt voor een betere toekomst een het vervolgens hier kapot gaat maken.. enkeltje terug. Ik weet niet of hij NL kan redden maar de rest doet dat al jaren niet.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:02

Ik denk dat als we Wilders aan de macht krijgen dat het nogal desastreuze gevolgen gaat hebben als we naar het verleden kijken. Hij heeft zoveel haat naar etnische groepen, dat gaat geheid fout. En geschiedenis staat erom bekend zichzelf te herhalen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:03

Babeth schreef:
Ik denk dat als we Wilders aan de macht krijgen dat het nogal desastreuze gevolgen gaat hebben als we naar het verleden kijken. Hij heeft zoveel haat naar etnische groepen, dat gaat geheid fout. En geschiedenis staat erom bekend zichzelf te herhalen.

Daar ben ik ook bang voor..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:04

Kamy schreef:

Geen enkel persoon kan het land meer redden...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:09

Babeth schreef:

Precies, dat denk ik ook. Nu zegt hij "alleen die zich misdragen". Maar hij bepaald dan wel het beleid! Nee dank je.....

http://nos.nl/artikel/714276-rellen-bij ... eulen.html

extremen tegenover extremen. Gaan zij straks onze toekomst bepalen? (zij= alle extremen. Moslim, rechts etc). Bah, het wordt er niet gezelliger op op deze aardkloot...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:30

Ik denk ook niet dat 1 man Nederland kan redden, maar misschien wel weer wat neuzen dezelfde kant op zetten.
Je kan in een jaar ook niet goedmaken wat er in decennia is gebeurt, dat heeft ook tijd nodig.

Maar het is niet alleen in Nederland zo, er zijn meer landen die langzaam overgenomen worden door andere bevolkingsgroepen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:37

palousa_boy schreef:
Ik denk ook niet dat 1 man Nederland kan redden, maar misschien wel weer wat neuzen dezelfde kant op zetten.
Je kan in een jaar ook niet goedmaken wat er in decennia is gebeurt, dat heeft ook tijd nodig.

Maar het is niet alleen in Nederland zo, er zijn meer landen die langzaam overgenomen worden door andere bevolkingsgroepen.

Alleen als iemand dat zou moeten doen, zal Wilders daar niet de juiste persoon voor zijn. Zijn er dan in de politiek helemaal geen mensen/partijen die achter Wilders staan, maar ook verder denken dan hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:11

Voor degenen die niet weten hoe de PVV zich gedraagt bij stemmingen(DD2011)
Lees onderstaande maar even:
Tegen het opstellen van een armoedebeleid.
S o c i a a l:
- Tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.
- Voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen.
- Voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting.
- Voor het korten van de huurtoeslag.(kost laagste inkomens 180 euro p/jr)
- Tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg.
- Voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.
- Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.
- Lonen in de publieke sector worden dit jaar bevroren.
- Publicatie van de koopkracht ontwikkeling vindt de PVV nu niet meer nodig.
Z o r g:
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het Persoonsgebonden Budget.
- Voor particuliere investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen.
- Voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOSartsen.
- Tegen een meer inkomensafhankelijke premie.
- Tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen.
- Tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.
- Tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden.
V e i l i g h e i d:
- Belofte voor 10.000 extra agenten verbroken. 500 v.u. bestaande formatie naar de dierenpolitie.
- Tegen extra geld voor financiële rechercheurs tbv afpakken crimineel geld.
- Tegen een voorstel om 3.000 extra agenten aan te stellen.
- Voor bezuinigingen op de politieopleiding.
- Tegen vergoeding voor aspirant-agenten (betekent: geen zij-instromers)
- Voor afschaffen van zg. Montfrans-middelen (geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid).
- Tegen extra aanpak alcoholverslaafden in het verkeer extra.
- Tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.
- Voor terugdringen van recidive door bezuinigen op reclassering.
- Tegen snelle re-integratie van ex-gedetineerden.
V e r k e e r e n V e r v o e r:
- Voor betaalde elitetolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren.
- Tegen tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers.
- Tegen tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen.
- Tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.
- Tegen het weersbestendig maken van de spoorwegen.
- Voor snellere prijsstijging voor een trein- of buskaartje t.o.v. de kosten voor een auto.
- Tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen.
- Tegen een minimumvoorzieningenniveau voor OV in het landelijke gebied.
- Tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij Prorail.
- Tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor.
- Tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.
- Tegen verbeteren van reisinformatie en communicatie met reizigers.
- Maatregelen tegen autorijdende alcoholisten mogen uitblijven.
- Voor afschaffen van mobiele snelheidsmetingen op de snelwegen.
D i e r e n M i l i e u:
- Tegen het onder water zetten van vruchtbare landbouwgrond, dus geen verdieping van de Westerschelde.
- Tegen betere controle op de intensieve veehouderij.
- Tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen.
- Tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie.
- Tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn.
- Tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015.
- Voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.
- Tegen een vergunningenstop voor megastallen.
- Tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems.
- Tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken.
- Tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde
verder zou moeten worden uitgediept.
- Tegen het voorstel om meer openbaarheid te geven over de plannen
voor nieuwe kerncentrales.
- Voor de bouw van nieuwe kolencentrales.
D e m o c r a t i e i n N e d e r l a n d:
- Geen subsidies aan politieke partijen.
- Tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de
Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop.
- Tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.
- Tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij me die belangen zijn omgegaan.
- Verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met
onze woningcorporaties.
- Voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.
- Tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.

Tegenover een aantal successen, zoals het ontslagrecht en extra
zorg voor ouderen - ook wel ‘de SP-elementen van het regeringsprogramma’ genoemd - staan heel veel voorbeelden van stemgedrag van de PVV dat haaks staat op haar verkiezingsprogramma.

De PVV zit aan de knoppen, maar laat de buschauffeurs in de steek. En dat geldt voor veel meer
mensen die bij de vorige verkiezingen vertrouwden op de sociale beloften van Geert Wilders: huurders, mensen met een handicap, politieagenten.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:25

Vind het altijd wel ironisch dat wilders partijleider van de partij van de vrijheid is als je kijkt hoe hij met zijn partijleden omgaat, die kan je net zo goed vervangen door poppetjes die je op afstand ja of nee kan laten schudden. Verder word het zowiezo lastig voor wilders er is immers geen partij meer over die met hem samen wil werken. Daar heeft hij bij zijn eerste verkiezingen wel voor gezorgd. Als hij het juist had aangepakt had hij nu bij de meerderheid gezeten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:08

Wat dat betreft hadden we denk ik beter Pim kunnen hebben, al had dat uiteraard ook maar afwachten geweest wat hij uit had gevoerd.

En elke party heeft natuurlijk goede en slechte punten waar ze voor gaan, waarbij dan 50% nooit besproken gaat worden of van tafel wordt geveegd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:19

Bedankt Morganlefay, ik heb dit ook ooit eens in een PVV-topic geplaatst. De PVV-stemmer leest dit echter niet, heb ik de indruk.
Wilders weet hoe hij het Nederlandse volk moet bespelen. De oplossingen die hij aandraagt zijn niet haalbaar, in mijn ogen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:33

het is onmogelijk dat de PVV alleen gaat regeren....

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:46

Tja, ik ben nu bijna op het punt dat ik wil zeggen; laat m' dan maar premier worden. Laat hem 't maar is proberen met z'n grote bek. Ik denk dat het een pleuriszooi wordt als Wilders premier wordt, durf te wedden dat de kamer binnen een jaar op z'n gat ligt.. wacht maar af.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 22:54

geerke schreef:
het is onmogelijk dat de PVV alleen gaat regeren....

Uiteraard, er zal een coalitie gevormd moeten worden. Ik denk niet dat er veel partijen staan te springen om die met Wilders te vormen. Ik hoop maar dat hij weer een stunt uithaald waardoor er weer zegels af gaan.

Bedankt voor je bijdrage Morganlefay.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 01:03

Dan zijn de andere partijen niet democratisch....het volk kiest namelijk voor de PVV.Als andere partijen dat negeren zijn ze erg fout bezig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 01:14

Het is nogal makkelijk om alle machthebbenden maar af te zeiken en te zeggen dat ze het allemaal zo slecht doen. Hoewel ik ook het gevoel heb soms dat ze er een potje van maken met z'n allen, zou ik toch voor geen goud het zelf eens willen proberen. Het is een enorme verantwoordelijkheid, 17 miljoen meningen die je tevreden moet houden... En dan kom ik vanuit het buitenland terug in Nederland en dan denk ik: Goh, het is hier allemaal zo slecht nog niet. Alles is zo 'fijn' en perfect geregeld hier. Tuurlijk, honderduizend gevallen wat niet goed geregeld is, en wat mis gaat... Maar hoe denk je dat dat in andere landen gaat? Al met al is het gewoon mission impossible.

Misschien dat Wilders best een aantal problemen in zijn straatje kan oplossen, maar er zullen vast weer genoeg nieuwen ontstaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 01:45

Los van de politieke ideologie....

dom, dommer, domst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 02:21

http://www.pvv.nl/images/stories/verkie ... al-web.pdf

Is dit nog steeds het programma van de pvv? Ik kan geen nieuwere versie vinden.

Er staan eigenlijk best wel heel veel goede punten tussen.
Wanneer ik het vergelijk met wat Morganlefay over ze schrijft dan komt niet alles overeen en zijn zaken uit zijn verband getrokken.

Beetje raar ook om ateïsme te vergelijken met godsdiensten. Je kunt mensen die in de realiteit leven niet vergelijken met mensen die in niet bewezen sprookjesachtige bovennatuurlijke wezens geloven.
Het zou leuk zijn als er een God of Allah of iets van die strekking zou bestaan maar datzelfde geldt ook voor vliegende eenhoorns en daar is net zoveel bewijs van... Niets.