Schoolreis buiten Europa lijkt me wel leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:19

Zal maar vast gaan sparen. %) . Alle gekheid op een stokje. vind dat zoiets nergens meer over gaat. Laat school gewoon normaal doen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:20

badeendje schreef:
Lolacabana schreef:
Minimumloon voor een 15 jarige is ongeveer 2,60 per uur. 1000 euro is dus zo'n 550 uur werken. Per week dus 12 uur werken voor een jaar.
Minimumloon voor een 16 jarige is ongeveer 3,00 per uur. 1000 euro is dus zo'n 520 uur werken.
Geschat, dus niet exact.

Lijkt me onhaalbaar.

Je som klopt niet, 1000 euro met het minimumloon van een 15-jarige is 384 uur werken, verdeeld over 40 weken is dat zo'n 10 uur per week. Waarom lijkt je dat onhaalbaar als ik vragen mag? Als je een doordeweekse avond en een zaterdag werkt dan ga je er al overheen.

Je betaalt natuurlijk ook nog belasting.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:22

Maar je ziet eigenlijk nu al een groot gat tussen de welverdiende mensen en de minder verdiende mensen. Dat men hiermee al onderscheid gaat maken over wel of niet mee kunnen word dus al jong met de paplepel ingegoten.
Over het meekijken achter de schermen bij de BBC kan ik ook in New York doen, als ik op eigen houtje een NBC studio tour ga doen. Je ziet dan wel niet alles maar toch... moet er een peperdure reis tegenover staan waarbij niet iedere leerling aan mee kan delen?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:23

Onze kinderen gaan ook niet mee met schoolreizen naar het buitenland omdat we dat gewoon niet kunnen betalen. Ik wil ook geen gebruik maken van speciale potjes omdat het onze eigen keuze is. Zouden we b.v. geen paarden hebben zouden die reizen wel kunnen. Maar de kinderen genieten liever elke dag van hun hobby dan dat ze 1 keer op een duur reisje gaan. Zelfs mijn oudste die al een bijbaantje heeft vond het zonde om zijn spaarrekening te plunderen voor een paar dagen Londen.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 25-10-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:23

Zolang je als 15-jarige niet meer dan 1.400 per 3 maanden verdiend niet, en dat is hier het geval.

Lolacabana

Re: Schoolreis buiten Europa lijkt me wel leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:30

Ik weet dat veel mensen gewoon niet aankloppen bij school als ze het geld niet hebben. Heb op stage al een keer mee gemaakt dat een kind (na het kamp in groep 8) tijdens het overblijven de weken daarna telkens zijn lunch was vergeten.. En nog meer van dat soort dingen. Hoe vaak ik kinderen niet zie doorlopen met kapotte kleren, omdat er even geen geld is om die te vervangen.

Als ouder kan je er wel om vragen, maar daarna wordt er echt wel anders naar je gekeken. Op de een of andere manier komen die dingen vaak uit en dan praat de hele school er over. Gezien op mijn eigen middelbare school jaren geleden.

In Nederland is toch ook genoeg cultuur? Ga daar een week je zitten, genoeg te doen en een stuk goedkoper.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:31

Fiffill schreef:
Maar MarlindeRooz uiteindelijk komt dat geld alsnog van de ouders af lijkt me. Het is niet alsof school die reizen gaat betalen ;)

Jawel, grotendeels wel. Omdat de school een unesco school is krijgen ze geld van unesco (?) of van een ander iets. Ik weet het niet meer, het is lang geleden! :')

Sowieso was normandië een uitwisseling en dat kostte bijna niks...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:38

Ik vind het achterlijk. Mijn leukste schooltrip ooit was naar Ieper in België. Veel actieve dingen gedaan, 's avonds kampuur, heeft amper wat gekost en was mijn beste tijd van school. Tuurlijk, Afrika of Canada is leuk maar zwaar overdreven en niet de taak van school. Je mag al blij zijn dat je als leerling überhaupt ergens mij naartoe genomen wordt vind ik :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 12:57

Fijn dat er zulke reacties zijn!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:23

Ik voelde me iig voor het blok gezet ook al zeggen mensen dat niet graag. Voor die reis naar London kon ik ook hoognodige nieuwe matrassen kopen die ik nodig had in die tijd. Of kleding voor mijn zoon die als tiener toch al zo uit de kleren en schoenen schieten.
Toppunt was nog wel dat zoonlief van zijn zakgeld een souvenir voor mij en zijn vader kocht en die op het logeer adres is vergeten, net zoals zijn gameboy maar terug sturen ho maar!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 20:28

Jeetje, ik verbaas me echt over de frequenties van schoolreizen en ook de afstanden die hier in dit topic genoemd worden, om ook nog maar niet te spreken van 1000 euro zoals in de OP.... (edit, 200 zelfs 8)7 )
Op onze middelbare school was er geen schoolreis. Alleen werkweek voor mavo en lager (in de vierde), dit bleef binnen NL en was 4 nachten. Voor havo en hoger was er uitwisseling (ook in de vierde klas). Dit ging naar Charlois (Belgie), Dresden, Berlijn of Karlovy vary (Tjechie). Dit was 6 nachten en je leefde bij je anderstalige uitwisselingsmaatje in huis. Dit koste geloof ik iets van 300 euro staat mij bij.
Stel dat je meerdere kinderen in het voortgezet onderwijs hebt die allen ieder jaar op schoolreis gaan, dat gaat qua bedragen dan toch helemaal nergens meer over :?
Ook al kan je het betalen, dan vind ik het nog belachelijk....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:14

wij gingen vroeger met de fiets ,,op kamp,, of als het echt verder in nederland was met een touring car!
Kostte een drol voor de ouders en we hadden enorme lol!