Paddenpad schreef:Max66 ik lees dat jij vrijwilligers werk doet, in plaats daarvan zou je je vader kunnen helpen in het huishouden,want waarom zou je ergens vrijwillig gaan werken dus zonder er betaald voor te krijgen wanneer je je eigen vader zou kunnen helpen, is ook vrijwilligerswerk toch of zie ik dat verkeert en is het probleem opgelost.
pfoe, wat veel reacties! Bedankt daarvoor! Ik zal het allemaal nog eens rustig doorlezen en reageren.
Ik zet me idd als vrijwilliger in voor deze maatschappij met de bedoeling een betere maatschappij en een betere leefomgeving te verkrijgen (ben buurtbemiddelaar en lid van de wijkraad). Ik ga hier idd mee stoppen als ik mijn vader met zijn huishouden ga helpen, het wordt me anders teveel.
Wel jammer, want ik geniet van dit vrijwilligerswerk, heb hierdoor ook veel sociale contacten en af en toe een borrel of een uitje, helaas dan. Mijn vader gaat voor natuurlijk!
Hier dus geen overgangsjaar, zoals ik zojuist ergens las, het stopt gewoon per 1 januari. Mijn collega (advocaat) vertelde me dat we opnieuw een indicatie moeten aanvragen (dat gaan we doen) en ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik het allemaal wel kan doen (wat ik natuurlijk wel doe als hij geen andere hulp krijgt).
Ook zal ik de huisarts vragen of die iets kan betekenen in deze....
V.w.b. de huurtoeslag, mijn vader heeft nu een alleenstaande aow (ik geloof 950 euro) en toen mijn moeder nog leefde een gehuwden-aow (1200-1300 euro). Hij is er dus flink op achteruit gegaan, maar door zijn pensioentje komt hij toch net boven de huurtoeslaggrens.
Hij heeft wel 20 euro zorgtoeslag in de maand.