Kippenbeulen blijken kinderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: Kippenbeulen blijken kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:55

Dat zijn allemaal kinderen/mensen die gewoon geen schuldgevoel hebben, vaak zie je dit later ook terug in hun gedrag.

Walgelijk vind ik het.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:59

Hmmm maar volgens mij wil je ook niet weten uit wat voor 'nest' die kinderen komen...

Kan me niet voorstellen dat dit leuke keurige niets-aan-de-hand gezinnen zijn....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:01

Ik denk dat deskundige begeleiding voor het hele gezin nodig is.
Want dit is echt te erg. Het begint met dieren, maar waar gaat het nog verder naar toe?
Pas 9 jaar...

En een lang verbod op computers en tv.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:06

Fiffill schreef:
Heb je mijn posts gelezen? Zo zwart-wit is het natuurlijk niet.

Nee klopt, maar er mag een discussie gevoerd worden toch :)

Ik vind t zelf altijd weer zo wat om de ouders erbij te betrekken.. misschien zijn dat wel hele lieve mensen die geen idee hebben wat die kids uitspoken... met 9 kunnen ze al bedenken wat je wel en niet tegen pappa en mamma moet vertellen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:08

geerke schreef:
Cer schreef:
Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?

Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..

Zou me niks verbazen als dit hier ook zo is?

inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
Door dit soort incidenten dus...

Playstation laten verkopen en van dat geld nieuwe kipjes laten kopen.

Ach het ergste is dat op de gemiddelde kinderboederij dit in minder erge versie voorkomt.
Kindjes die zich optrekken aan geitjes of op de geitjes laten vallen. Cavia's vangen aan de achterpootjes etc.
Waar zijn de ouders? Die staan erbij, filmen het en zetten het op facebook. Leuk toch? Die kinds met de beestjes?

Voor sommige kinderen heb ik een zwak plekje, ben alleen geen grote oudervriend. :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:09

Er is (nog) geen causaal verband tussen veel tv (met geweld) kijken en agressief gedrag ontdekt. Dus dat gaat hier niet op.

Het schokt mij wel hoe zwart-wit hier wordt gesproken, de nieuwsbericht is dan ook heel eenzijdig en stuurt jullie ook wel tot zwart-wit denken.

Ik denk dat er niet per se psychopatengedrag hierachter zit. Het kan een gebrek in opvoeding zijn, twee jongetjes die spannende dingen bedenken en elkaar opstoken, een groter persoon die hen heeft gedwongen of 1000 andere redenen. Ik geloof dat ik best wel een goede opvoeding heb gehad, toch heb ik (toen ik nog een klein kind was) geprobeerd om miertjes te verbranden met een vergrootglas en heb ik geprobeerd om een bos in fik te steken toen ik op kamp was (ware niet dat het heel hard regende :') ). En laat ik maar niet over mijn broer beginnen, ik geloof dat wij prima terecht zijn gekomen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:13

Bah ziek dit en wat een stelletje misbaksels zeg.

Ik zeg keihard aanpakken en stevig opvoeden.

Ziek of niet, goede opvoeding of niet, nog kinderen of niet, dit is geen normaal gedrag en niet goed te praten. Er zit iets goed fout bij die misbaksels.

Abnormaal dit, ik ben geschokt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:19

MoonChloe schreef:
Het schokt mij wel hoe zwart-wit hier wordt gesproken, de nieuwsbericht is dan ook heel eenzijdig en stuurt jullie ook wel tot zwart-wit denken.

Laten we even generaliseren :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:20

Cer schreef:
MoonChloe schreef:

Laten we even generaliseren :j

:P

Het stuurt jullie wel tot zwart-wit denken, het is aan jullie of jullie daar in meegaan.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:23

Mijn eerste reactie; omg wat erg!
Daarna dacht ik, hoe in vredesnaam komen ze ertoe om dit te doen??

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:23

MoonCloe: Wat je ervan vind, kan me niets schelen. Ik vind het ziek van die misbaksels.

Het is niet normaal dat ze zoiets durven te doen en te bedenken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:26

MoonChloe schreef:
Het stuurt jullie wel tot zwart-wit denken, het is aan jullie of jullie daar in meegaan.

Het gebruik van "jullie" vind ik altijd getuigen van misplaatste superioriteit eigenlijk.. Maar dit geheel terzijde :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:28

MoonChloe schreef:
Er is (nog) geen causaal verband tussen veel tv (met geweld) kijken en agressief gedrag ontdekt. Dus dat gaat hier niet op.

Ik denk dat er niet per se psychopatengedrag hierachter zit. Het kan een gebrek in opvoeding zijn, twee jongetjes die spannende dingen bedenken en elkaar opstoken, een groter persoon die hen heeft gedwongen of 1000 andere redenen. Ik geloof dat ik best wel een goede opvoeding heb gehad, toch heb ik (toen ik nog een klein kind was) geprobeerd om miertjes te verbranden met een vergrootglas en heb ik geprobeerd om een bos in fik te steken toen ik op kamp was (ware niet dat het heel hard regende :') ). En laat ik maar niet over mijn broer beginnen, ik geloof dat wij prima terecht zijn gekomen.

Die is er zeker wel :D
heb er zelfs zelf nog een kleinschalig onderzoek aan gewijd. Gebaseerd op welke programma's er werden gekeken en hoe ze omgingen met speelgoed.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:30

Cer schreef:
MoonChloe schreef:

Het gebruik van "jullie" vind ik altijd getuigen van misplaatste superioriteit eigenlijk.. Maar dit geheel terzijde :)

Oke, excuses.

jullie = wij.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:31

minikatje schreef:
MoonChloe schreef:

Die is er zeker wel :D
heb er zelfs zelf nog een kleinschalig onderzoek aan gewijd. Gebaseerd op welke programma's er werden gekeken en hoe ze omgingen met speelgoed.

Oh, dan trek ik mijn woorden terug, ik meende echter vorig week nog te horen dat er geen causaal verband was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:33

Arme kippen.
Ik hoop oprecht dat kinderen en ouders een gesprek krijgen met Jeugdzorg.
Je wil niet dat het van kwaad naar erger gaat.

Ook ik heb als kind de kat weleens poppenkleren aan gedaan.
Kat had het zo weer uit gelukkig.

Ik ben een softie die spinnen en bijen uit huis buiten zet.
En probeert om niet over slakken heen te rijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:34

MoonChloe schreef:
Oke, excuses. jullie = wij.

Dat hoeft nou ook weer niet :) ... Ik heb het nog wel eens over 'men' of 'mensen'.. in het algemeen :j

Wat hadden die britse kids toen eigenlijk ookalweer voor aanleiding, om die kleuter te mishandelen? (lang geleden)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:36

MoonChloe schreef:
Oh, dan trek ik mijn woorden terug, ik meende echter vorig week nog te horen dat er geen causaal verband was.

Het is maar net waar die persoon zelf allemaal van op de hoogte is en welke parameters diegene hanteert.
Momenteel volg ik met grote interesse een onderzoek waarbij er studenten van een sociaal pedagogische opleiding worden opgeleidt om waar te nemen als een ecoloog/bioloog. Dit allemaal om pestgedrag in kaart te brengen. Vind het een hele goede en boeiende ontwikkeling. Onze huidige maatschappij gedraagt zich namelijk als een uit de hand gelopen apenkolonie ( In mijn opinie dan) :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:38

Is dat alleen de huidige maatschappij dan, minikatje? Mij staat van de geschiedenislessen bij dat het voorheen ook niet allemaal zonder slag of stoot ging...?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:41

Cer schreef:
Is dat alleen de huidige maatschappij dan, minikatje? Mij staat van de geschiedenislessen bij dat het voorheen ook niet allemaal zonder slag of stoot ging...?

Maar daar is nooit die theorie overheen gegooid. Ik bedoel echt letterlijk he ;)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:41

Waar is bureau Halt in deze situatie?

Mijn zoon kon zich ook melden bij halt op 10 jarige leeftijd en die had toch echt géén kippen gemarteld!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:42

Opsluiten en nooit meer los laten. :=

Het is toch (floekt het uit) te zot voor woorden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:46

minikatje schreef:
Maar daar is nooit die theorie overheen gegooid. Ik bedoel echt letterlijk he ;)

Ooh zo bedoel je.. omdat ze toen geen televisie etc hadden natuurlijk..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:47

Nu zijn het kippen, what's next?
Begrijp me niet verkeerd hoor, het martelen van kippen vind ik al dramatisch genoeg, maar dit gaat van kwaad tot erger als dit niet stevig wordt aangepakt. Ik ben wel erg benieuwd wat er werkelijk met die jongens is besproken. Een wijzend vingertje en 'niet meer doen' lijkt me toch echt niet genoeg. Ik word dan ook direct nieuwsgierig naar de thuissituatie van deze jongens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:48

Dat van de britse kinderen die een peuter iets ergs aandeden, te vreselijk voor woorden en dat waren gewoon geen kinderen meer, maar een vreselijk heel ziek iets, hadden wat mij betreft de doodsstraf mogen krijgen.

Is volgens mij nu op een volwassen leeftijd ook niet normaal, blijkt dus maar weer dat het echt niet normaal is wat ze deden.