Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Heb je mijn posts gelezen? Zo zwart-wit is het natuurlijk niet.
geerke schreef:Cer schreef:Moet er eigenlijk altijd een reden voor zijn?
Ik heb wel eens begrepen dat een aantal mensen gewoon 'een draadje mist'.. is verder niets aan te doen..
Zou me niks verbazen als dit hier ook zo is?
inderdaad...ze missen empathie....het gevoel dus.Maar je kunt ze wel bijbrengen dat dit niet gewenst is.Door sancties.Iets weghalen waar ze gek op zijn.Comp. spelletje of mobiel.
Ik zou er met een honkbalknuppel op slaan.Maar ik sta nu niet echt bekend als grote kindervriend.
Door dit soort incidenten dus...
MoonChloe schreef:Er is (nog) geen causaal verband tussen veel tv (met geweld) kijken en agressief gedrag ontdekt. Dus dat gaat hier niet op.
Het schokt mij wel hoe zwart-wit hier wordt gesproken, de nieuwsbericht is dan ook heel eenzijdig en stuurt jullie ook wel tot zwart-wit denken.
Ik denk dat er niet per se psychopatengedrag hierachter zit. Het kan een gebrek in opvoeding zijn, twee jongetjes die spannende dingen bedenken en elkaar opstoken, een groter persoon die hen heeft gedwongen of 1000 andere redenen. Ik geloof dat ik best wel een goede opvoeding heb gehad, toch heb ik (toen ik nog een klein kind was) geprobeerd om miertjes te verbranden met een vergrootglas en heb ik geprobeerd om een bos in fik te steken toen ik op kamp was (ware niet dat het heel hard regende). En laat ik maar niet over mijn broer beginnen, ik geloof dat wij prima terecht zijn gekomen.
minikatje schreef:MoonChloe schreef:Er is (nog) geen causaal verband tussen veel tv (met geweld) kijken en agressief gedrag ontdekt. Dus dat gaat hier niet op.
Het schokt mij wel hoe zwart-wit hier wordt gesproken, de nieuwsbericht is dan ook heel eenzijdig en stuurt jullie ook wel tot zwart-wit denken.
Ik denk dat er niet per se psychopatengedrag hierachter zit. Het kan een gebrek in opvoeding zijn, twee jongetjes die spannende dingen bedenken en elkaar opstoken, een groter persoon die hen heeft gedwongen of 1000 andere redenen. Ik geloof dat ik best wel een goede opvoeding heb gehad, toch heb ik (toen ik nog een klein kind was) geprobeerd om miertjes te verbranden met een vergrootglas en heb ik geprobeerd om een bos in fik te steken toen ik op kamp was (ware niet dat het heel hard regende). En laat ik maar niet over mijn broer beginnen, ik geloof dat wij prima terecht zijn gekomen.
Die is er zeker wel
heb er zelfs zelf nog een kleinschalig onderzoek aan gewijd. Gebaseerd op welke programma's er werden gekeken en hoe ze omgingen met speelgoed.
MoonChloe schreef:Oh, dan trek ik mijn woorden terug, ik meende echter vorig week nog te horen dat er geen causaal verband was.