Brainless schreef:MarlindeRooz schreef:Jammer dat er een MINDERHEID is die het er niet mee eens is, ik denk dat de rek er uit is wat betreft het aanpassen naar andere culturen. Als mensen het er niet mee eens is gaan ze maar een maandje terug naar hun eigen land of ergens heen waar geen sinterklaas gevierd wordt. Het moet serieus niet gekker worden dat men onze tradities wil veranderen.![]()
Ja het stamt af van de slavernij, dat lijkt me logisch, maar dat is ook gewoon gebeurd. En tegenwoordig ziet NIEMAND die pieten meer zo, dat begon pas toen ze begonnen te zeuren.
![]()
Opzich snap ik wel waarom mensen deze opmerking blijven maken. Als mensen blijven zeggen dat ze Marokkaans/Surinaams zijn, terwijl ze in Nederland zijn geboren dan blijf je dit zelf in stand houden.
Laatst nog in Typisch Nederlands, een gozer die zei op de eerste plek Marokko, dan de Islam en dan Nederland, maar later wel klagen over dat hij nog steeds een buitenlander word genoemd. Zet dan Nederland op de eerste plek en noem jezelf geen Marokkaan meer..