Doodgewone woensdag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:54

Bliver en Kentaro, dat is inderdaad de gedachte erachter: dat de nabestaanden er geen zorg aan hebben.
Ik heb in mijn familie gezien wat een rompslomp het is als er geen overlijdens verzekering is afgesloten.
Dat wens je de nabestaanden gewoon niet toe.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:56

ik ben net 17 en na het overleiden van mijn moeder toen ik 15 was ben ik al sirieus gaan denken over hoe ik het wil . het kan zo over zijn en wil wel dat alles goed gaat en niet straks een of andere rock muziek enzo geregeld word. ik ben blij dat mijn moeder het zelf ook gezegt had hoe ze het wou en dat is ook gebeurd het geeft een heleboel rust

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:56

Ik denk er wel veel aan. Vooral vroeger toen ik in een dipje zat. Ik heb zelf nog niks geregeld maar mijn ouders weten dat ik begraven wil worden bij mijn oma. Wat voor muziek ik wil enzo. Voor de rest nog niks. Denk er wel vaak aan hoe het zal zijn om dood te gaan, of je er iets van merkt, pijn, en wat daarna nou komt enzo. Ik ben nu 19 maar denk er al zeker vanaf mijn 14e aan.

koenlover

Re: Doodgewone woensdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:02

Ik denk er niet zo vaak overna maar mijn ouders hebben gelukkig een verzekering afgesloten bij mijn geboorte. Verder weten mijn vriend en ouders dat ik gecremeerd wil worden (begraven vind ik echt zonde van de ruimte) en mogen mijn nabestaanden zelf bedenken hoe ze willen dat de uitvaart zelf er uit ziet. Het mag van mij heel simpel maar als ze er een enorm feest van willen maken is dat ook prima. De basis is in ieder geval geregeld met de verzekering en daar zullen ze dus geen kosten aan hebben.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:04

@koenlover verzekering zegt niet altijd wat helaas.... wij hebben wel meer dan 5000 euro moeten betalen zonder dat we een cent terug kregen ik hoop dat het bij jullie wel beter geregeld is .....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:08

Lay_D schreef:
Bliver en Kentaro, dat is inderdaad de gedachte erachter: dat de nabestaanden er geen zorg aan hebben.
Ik heb in mijn familie gezien wat een rompslomp het is als er geen overlijdens verzekering is afgesloten.

Mijn ervaringen zijn beter als je het zonder verzekering regelt, dus vandaar hier geen verzekering. Wij hebben uiteraard wel zelf een pot geld. Dat is gewoon de spaarrekening zeg maar.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:22

bontebonte schreef:
@koenlover verzekering zegt niet altijd wat helaas.... wij hebben wel meer dan 5000 euro moeten betalen zonder dat we een cent terug kregen ik hoop dat het bij jullie wel beter geregeld is .....

Bedankt voor de tip ik heb een natura uitvaartverzekering en alle zaken die van belang zijn worden door de verzekering betaald (uiteraard op een basis niveau, maar voor extra luxe hoeft alleen de meerwaarde betaald te worden). Als mijn familie dan genoegen neemt met een basis uitvaart dan is het een heel eind gedekt als het goed is (ik weet behalve dat er toen gekozen is als extra voor 1 volgauto niet precies welke zaken er bij in zitten).

Maar altijd goed om de voorwaarden nog eens door te nemen :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:31

Jeetje, ik verbaas me erover hoeveel mensen hier geen uitvaartverzekering hebben. Dood gaan is een dure hobby hoor!
Ik ben al vanaf mijn geboorte verzekerd en er werd bij ons in huis ook altijd heel open over gesproken. Ik weet van mijn ouders precies wat ze willen en zij weten dat ook van mij. Ben dan misschien pas 21, maar vind het wel heel belangrijk om dat soort dingen duidelijk te hebben. Een uitvaart is iets heel persoonlijks, en ik zou het jammer vinden als je laatste 'event' op aarde niet is zoals je zou willen. Vind dat je begrafenis of crematie toch een beetje je persoonlijkheid moet uitdragen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 10:32

er wordt inderdaad veel gezegd dat een verzekering voor overlijden 'zonde' van het geld/te duur is. Maar dan wordt er tenminste wel geld 'gespaard' en als ik het zelf iedere maand apart moet zetten, gebeurd dat dus niet :P

Mijn ouders hebben bij mijn geboorte ook een verzekering afgesloten. Deze is nu premie vrij, maar staat maar voor 2.500,00 :P Daar doe je deze tijd helaas weinig voor...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:33

verootjoo schreef:
Lay_D schreef:

Mijn ervaringen zijn beter als je het zonder verzekering regelt, dus vandaar hier geen verzekering. Wij hebben uiteraard wel zelf een pot geld. Dat is gewoon de spaarrekening zeg maar.

Ja uiteraard als ik zelf genoeg geld op de bank zou hebben zou ik me niet laten verzekeren. Het gaat mij vooral om dat ik niemand wil opschepen met een hoge kostenpost.

xdaniqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:52

Ik denk er ook wel over na over de dood enzo, maar nog niet hoe ik het precies wil hebben..
Mijn zus is 12 jaar geleden overleden. Ze is verongelukt. Mijn moeder wou aan de ene kant het dorp weer in rijden omdat ze aan de andere kant verongelukt is. Ze is begraven en dat geeft we leen stukje rust. je kan er heen wanneer je wil om bijvoorbeeld een bloemetje neer te leggen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:57

Onze verzekering betaal je 30 jaar daarna hoef je niet meer te betalen maar krijg je uiteraard wel je geld.
Ik moet dus nog 26 jaar betalen :P Ben 51 als ik daar klaar mee ben.
En er komt naast de 7000 euro ook iets bij mijn ouders vrij (die hebben ons tot we uit huis zijn verzekerd).
Hopelijk krijgen ze me voor 7000 onder de grond :+
Ik betaal praktisch iets van 3000 over 30 jaar. En krijg dus 4000 euro meer.
En mijn man betaald iets meer (die is ietsjes ouder).
Maar voor dat geld wat ik betaal zitten mijn kinderen er ook tot hun 18e bij in.
Dus duur is het niet. Wij zitten bij klaverblad

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:58

xSwanHeart schreef:
Jeetje, ik verbaas me erover hoeveel mensen hier geen uitvaartverzekering hebben. Dood gaan is een dure hobby hoor!

Ik heb een beetje spaargeld, een paard + auto +fotoapperatuur die ze kunnen verkopen en een huis wat mijn ouders in bezit krijgen (met de helft van de hypotheek). Lijkt mij dat ze daar wel een begravenis van kunnen betalen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:00

Misschien is je paard dan wel 30 en je auto niets meer waard en je foto spullen ook.
En dan?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:30

Spullen om te verkopen is leuk maar je wordt normaal gesproken de 5e dag begraven/gecremeerd.

Je ouders/familie/partner moet dan dus in de rouwperiode ook nog zien snel en voor goed geld van je spullen af te komen.

Dat terwijl je voor een 10-15 euro per maand alles netjes geregeld hebt.

Ik heb een verzekering van vast 6600 euro en een index die nu rond de 1500 euro zit en elk jaar dus oploopt. Daarmee is een standaard uitvaart betaald. Betaal per maand 15 euro.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:38

Mijn man weet dat hij het vooral zo moet doen als hij wil. Ik ben al dood, de begrafenis is niet voor mij, maar voor de mensen die van mij hielden. Ze mogen mij herinneren zoals ze willen.
Het enige dat ik graag wil is dat iedereen één van z'n bloemen, die voor mij bedoelt waren, op een graf met een nummertje legt en er even bij stil staat dat er veel mensen zijn die niet zo gelukkig waren als ik, niet omringt met mensen die van ze hielden of het geld niet hadden voor een mooie begrafenis. Misschien waren ze wel dakloos, of anderszins eenzaam en alleen. Ik heb een mooi leven gehad, beter geef je wat compassie aan iemand die dat niet heeft gehad.
Dat is iets dat echt volledig bij mij past en dus mijn enige laatste wens :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:42

MarliesV schreef:
Spullen om te verkopen is leuk maar je wordt normaal gesproken de 5e dag begraven/gecremeerd.

Je ouders/familie/partner moet dan dus in de rouwperiode ook nog zien snel en voor goed geld van je spullen af te komen.

Ik heb een verzekering van vast 6600 euro en een index die nu rond de 1500 euro zit en elk jaar dus oploopt. Daarmee is een standaard uitvaart betaald. Betaal per maand 15 euro.

Mijn familie/partner kunnen dat prima opvangen.
Ik vind een uitvaart verzekering alleen nuttig als je zelf geen enkel spaargeld hebt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 11:42

WOUW! Vind ik gewoon echt mooi! _/-\o_

phormicola schreef:
Het enige dat ik graag wil is dat iedereen één van z'n bloemen, die voor mij bedoelt waren, op een graf met een nummertje legt en er even bij stil staat dat er veel mensen zijn die niet zo gelukkig waren als ik, niet omringt met mensen die van ze hielden of het geld niet hadden voor een mooie begrafenis. Misschien waren ze wel dakloos, of anderszins eenzaam en alleen. Ik heb een mooi leven gehad, beter geef je wat compassie aan iemand die dat niet heeft gehad.
Dat is iets dat echt volledig bij mij past en dus mijn enige laatste wens :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:50

Ik denk er genoeg aan, thuis word er gewoon open over gesproken.
Ik heb tegenwoordig een tot camper omgebouwd vrachtwagentje en ben sinds dien ook aangewezen als dodenvervoer/rouwwagen :') Mijn ouders zeggen "als we overlijden schuif ons dan maar in die camper van je en rij ons dan naar het crematorium, is veel goedkoper" :D Ik heb voor mij zelf zoiets, als ik de camper nog heb, vervoer mij daar dan ook maar in. :D

Heb sinds mijn 18e zelf een uitvaartverzekering, ik wil begraven en familie weet dit. Waar, kan mij niet schelen (midden in het bos lijkt mij heel mooi)
De kist moet van onbewerkt ruw hout zijn bekleed met conifeer takken. (kan familie eventueel zelf maken)
Familie mag die van de camper naar het graf brengen en zelf laten zakken. (dit als symbool van teruggeven aan de aarde)
En de uitvaart wil ik laten doen door een paganist priester/es (ben zelf paganist = natuur religie) Liefst bij het gaf, niet in aula of zo.
Bloemen het liefst niet de gekweekte soorten, weide boeket of gedroogde bloemen/granen/grassen.
Naderhand een leuk feestje met hapjes en drankjes en muziek (denk aan trommels drums gitaar)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:52

Ik heb (nog) niks geregeld oid. Wel weten mijn ouders dat ik absoluut niet begraven wil worden maar gecremeerd, voor de rest moest ik nog nadenken wat ik wil :')
Eigenlijk is het ook absurd, je krijgt er toch niks van mee eigenlijk..

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:03

Kentaro schreef:
Ik krijg altijd zo de kriebels van die reclame dat dan zo'n oud mannetje zijn dochter belt met de vraag wat moeders graag droeg..... %)

Elke keer dat ik die reclame zie, schieten de tranen me inmijn ogen.

Mjn moeder is 6 jaar geleden plots overleden. Er was ook geen verzekering en we wisten alleen dat ze niet begraven wou worden.
Want ze zei altijd, op de plaatsen van kerkhoven hadden ook speeltuinen kunnen zijn waar kinderen nog kind kunnen zijn.
Het is behoorlijk pittig en heftig om alles te moeten regelen en inderdaad de kosten van een uitvaart zijn niets niks.

Ik heb het nog niet op papier staan . Maar wel een verzekering en ben er de laatste tijd toch weer meer mee bezig hoe ik het graag zou willen.

Maar dan ook van wat gebeurd er met mijn paard als ik er niet meer ben naar wie gaat hij toe enz enz.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:11

Yucca schreef:
MarliesV schreef:

Mijn familie/partner kunnen dat prima opvangen.
Ik vind een uitvaart verzekering alleen nuttig als je zelf geen enkel spaargeld hebt.

Ja mijn familie kan het ook makkelijk betalen op dit moment. Ten eerste wil ik hun niet met mijn last opzadelen. Zij sparen immers voor andere dingen. Ten tweede weet je niet hoe het er over een aantal (lees tientallen) jaren uitziet. Misschien hebben ze dan geen cent te makken.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:33

Kentaro schreef:
Santos_05 schreef:
Sinds ik bij mijn man ben een overlijdensrisico verzekering.

:= Ik hoop dat jullie relatie wel goed is??..... (sorry hoor, staat zo grappig....)

Als ik niet meer inlog op bokt, komen jullie dan zoeken O:) }:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:40

Verzekerd ben ik sinds mijn achtiende al. Scheelt zoveel in de kosten voor nabestaanden.

Aan tafel hebben we het met het gezin erover gehad. Iedereen is voor cremeren. Verder weet ik dat oma dat echt niet wil.

Ik heb geen speciale wensen verder maar wat ik wel of niet wil heb ik wel in een boekje staan bij verzekeringspapieren
enzo in de mappen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 13:33

Santos, bij deze afgesproken! :D (moet je nog wel even wat contactgegevens pb'en, anders weten we niet wie we moeten waarschuwen!)

Ik heb het idee dat ouderen mensen zo goed als allemaal voor begraven gaan en niet voor cremeren!?