Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lay_D schreef:Bliver en Kentaro, dat is inderdaad de gedachte erachter: dat de nabestaanden er geen zorg aan hebben.
Ik heb in mijn familie gezien wat een rompslomp het is als er geen overlijdens verzekering is afgesloten.
Dat wens je de nabestaanden gewoon niet toe.
bontebonte schreef:@koenlover verzekering zegt niet altijd wat helaas.... wij hebben wel meer dan 5000 euro moeten betalen zonder dat we een cent terug kregen ik hoop dat het bij jullie wel beter geregeld is .....
verootjoo schreef:Lay_D schreef:Bliver en Kentaro, dat is inderdaad de gedachte erachter: dat de nabestaanden er geen zorg aan hebben.
Ik heb in mijn familie gezien wat een rompslomp het is als er geen overlijdens verzekering is afgesloten.
Dat wens je de nabestaanden gewoon niet toe.
Mijn ervaringen zijn beter als je het zonder verzekering regelt, dus vandaar hier geen verzekering. Wij hebben uiteraard wel zelf een pot geld. Dat is gewoon de spaarrekening zeg maar.
xSwanHeart schreef:Jeetje, ik verbaas me erover hoeveel mensen hier geen uitvaartverzekering hebben. Dood gaan is een dure hobby hoor!
MarliesV schreef:Spullen om te verkopen is leuk maar je wordt normaal gesproken de 5e dag begraven/gecremeerd.
Je ouders/familie/partner moet dan dus in de rouwperiode ook nog zien snel en voor goed geld van je spullen af te komen.
Dat terwijl je voor een 10-15 euro per maand alles netjes geregeld hebt.
Ik heb een verzekering van vast 6600 euro en een index die nu rond de 1500 euro zit en elk jaar dus oploopt. Daarmee is een standaard uitvaart betaald. Betaal per maand 15 euro.
phormicola schreef:Het enige dat ik graag wil is dat iedereen één van z'n bloemen, die voor mij bedoelt waren, op een graf met een nummertje legt en er even bij stil staat dat er veel mensen zijn die niet zo gelukkig waren als ik, niet omringt met mensen die van ze hielden of het geld niet hadden voor een mooie begrafenis. Misschien waren ze wel dakloos, of anderszins eenzaam en alleen. Ik heb een mooi leven gehad, beter geef je wat compassie aan iemand die dat niet heeft gehad.
Dat is iets dat echt volledig bij mij past en dus mijn enige laatste wens
Kentaro schreef:Ik krijg altijd zo de kriebels van die reclame dat dan zo'n oud mannetje zijn dochter belt met de vraag wat moeders graag droeg.....
Yucca schreef:MarliesV schreef:Spullen om te verkopen is leuk maar je wordt normaal gesproken de 5e dag begraven/gecremeerd.
Je ouders/familie/partner moet dan dus in de rouwperiode ook nog zien snel en voor goed geld van je spullen af te komen.
Dat terwijl je voor een 10-15 euro per maand alles netjes geregeld hebt.
Ik heb een verzekering van vast 6600 euro en een index die nu rond de 1500 euro zit en elk jaar dus oploopt. Daarmee is een standaard uitvaart betaald. Betaal per maand 15 euro.
Mijn familie/partner kunnen dat prima opvangen.
Ik vind een uitvaart verzekering alleen nuttig als je zelf geen enkel spaargeld hebt.