Transseksueel wil weer man zijn......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 00:20

jorika1986 schreef:
iets te veel south park gekeken? Mister/Miss Garrison.

:')

Wat een triest figuur. Ik hoop echt dat dit niet bekostigd word door de staat. Dit is echt iets wat je van te voren had kunnen bedenken. Neerbuigend naar her vrouwelijk geslacht. Alsof je uren moet tutten of vrouw te zijn.

MPH

Re: Transseksueel wil weer man zijn......

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 06:30

Als ik het goed herinner word de penis van de man het lichaam in verplaatst. Dus een soort van binnenstebuiten naar binnen gehaald. De holte die daarbij ontstaat wordt dan gebruikt als een soort vagina. Dus dan zou de operatie wel gedeeltelijk ongedaan kunnen worden, wrs werkt niet alles meer naar behoren maar goed, wel weer meer man dan op dit moment.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:56

antje_vip schreef:
melody7 schreef:
Dusja ik vind wat inlevingsvermogen daar wel op zijn plaats en als het aan mij ligt zou zo iets ook gewoon vergoed worden. (maar natuurlijk wel met een traject waarin veel gepraat wordt zodat degene er 100% zeker over is zoals hier in Nederland wordt gedaan)

Nee, dat vind ik niet. Ik heb een huidziekte in mijn gezicht en die medicijnen/behandelingen worden ook niet vergoed. Dus ik zou het dan wel oneerlijk vinden dat dit gewoon op kosten vd verzekering kan.

Dus ikke niet dan jij ook niet?
Ik heb een ziekte waarvan de behandelingen gewoonweg niet betaald worden waardoor ik veel minder kans heb om ooit nog beter te worden... Maar het komt niet in me op om dan te zeggen dat andere voor iets anders ook geen vergoeding mogen krijgen :n
Ik zou willen dat alle ziektes vergoed werden, maar dat is tot nu toe nou eenmaal niet zo.. maar ik vind niet dat andere dan ook maar minder recht hebben.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:56

Lous schreef:
En sinds wanneer MOET een vrouw make-up en hoge hakken dragen? >;)

Het is me opgevallen dat de meeste transgenders altijd extreem doen. Bijv vrouw altijd jurken hakken make-up omdat ze zich dan echt vrouw voelen volgens mij

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:22

MPH schreef:
Als ik het goed herinner word de penis van de man het lichaam in verplaatst. Dus een soort van binnenstebuiten naar binnen gehaald. De holte die daarbij ontstaat wordt dan gebruikt als een soort vagina. Dus dan zou de operatie wel gedeeltelijk ongedaan kunnen worden, wrs werkt niet alles meer naar behoren maar goed, wel weer meer man dan op dit moment.

Eh, nee, zo makkelijk werkt dat helaas niet :n De operatie is heel wat ingewikkelder dan dat.

Yvanna, dat is onzin, dat is het stereotype beeld wat mensen hebben vanwege dragqueens (wat iets heel anders is). De meeste transgender vrouwen zou je op straat niet herkennen als transgender, omdat ze niet anders zijn dan AFAB vrouwen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:51

Killyenn schreef:
MPH schreef:

Eh, nee, zo makkelijk werkt dat helaas niet :n De operatie is heel wat ingewikkelder dan dat.

Was laatst nog een documentaire over op TV (als ik me niet vergis heet het Extreem, maar ik weet wel dat het gepresenteerd werd door Ewout Genemans). Het binnenste van de penis wordt verwijderd, de huid wordt naar binnen verwerkt. Het scrotum wordt er afgesneden, net als bij een castratie. Een Nederlandse man ging naar zo'n kliniek, waar men overigens aan de lopende band dit soort behandelingen doet, en ging op de laatste avond nog even naar de prutsmutsen om het gevoel als man een keer te beleven. Daar was hij zo van onder de indruk, dat het leek of hij ineens niet meer zo zeker van de ingreep was. Uiteindelijk heeft hij zich toch laten helpen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:11

Alsof wij vrouwen iedere ochtend met kant en klare make-up wakker worden en dagelijks een wandeltocht afleggen op hoge hakken...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:32

Killyenn schreef:
MPH schreef:

Yvanna, dat is onzin, dat is het stereotype beeld wat mensen hebben vanwege dragqueens (wat iets heel anders is). De meeste transgender vrouwen zou je op straat niet herkennen als transgender, omdat ze niet anders zijn dan AFAB vrouwen.

toch zie je t elke x weer terug. Maar heb niks tegen transgenders heb 3 vrienden die dat zijn

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:49

zolang ie die kosten zelf betaald (en dus neit de belasting betaler) mag ie van mij zo vaak veranderen als ie/zij wil.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:45

melody7 schreef:
antje_vip schreef:
Nee, dat vind ik niet. Ik heb een huidziekte in mijn gezicht en die medicijnen/behandelingen worden ook niet vergoed. Dus ik zou het dan wel oneerlijk vinden dat dit gewoon op kosten vd verzekering kan.

Dus ikke niet dan jij ook niet?
Ik heb een ziekte waarvan de behandelingen gewoonweg niet betaald worden waardoor ik veel minder kans heb om ooit nog beter te worden... Maar het komt niet in me op om dan te zeggen dat andere voor iets anders ook geen vergoeding mogen krijgen :n
Ik zou willen dat alle ziektes vergoed werden, maar dat is tot nu toe nou eenmaal niet zo.. maar ik vind niet dat andere dan ook maar minder recht hebben.

Ik heb, gelukkig, nooit echt medicijnen of zorg chronisch nodig gehad die niet (ten dele) vergoed werd, maar ben het eens met antje_vip.

Bepaalde dingen behoren i.m.o. door de verzekering vergoed te worden, maar wanneer de verzekering alles maar zou gaan vergoeden, zouden we denk ik 500 euro per maan gaan betalen aan premie.
Ik begrijp dat het heel vervelend is om het idee te hebben dat je in een verkeerd lichaam zit, en wanneer jij als man vrouw wil worden of andersom en al 5-10 jaar jezelf omkleed en dan de stap wil nemen, begrijp ik dat. Ik begrijp dat dat een moeilijke stap is, maar zelf zou ik er geen voorstander van zijn dat de verzekering het hele bedrag moet vergoeden.

Mijn gedachte is niet, als ik er geen vergoeding voor krijg, dan anderen ook niet. Maar ik heb wel een andere visie over welke zorg noodzakelijk is. Van mij zouden ze ook de kosten van iemand die zichzelf in coma zuipt mogen verhalen op die persoon; daar kies je zelf voor en ik vind niet dat de maatschappij daar voor dient te betalen. Maar dat is een andere discussie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:58

Zo, wat voelen veel dames hier zich aangesproken door het stukje over de make-up en hakken! Wel eens nagedacht over het feit dat het voor een transseksueel die op latere leeftijd een geslachtsverandering ondergaat (dus niet in de puberteit, wanneer alles gevormd wordt en geremd kan worden met hormonen) als noodzakelijk kan voelen om meer vrouwelijk te lijken? Ze zegt ook niet voor niets 'maar geen enkele operatie kan me het lichaam geven van een echte vrouw.'
Nergens wordt er beweert dat vrouwen zonder die attributen ineens minder vrouw zijn.

Ik vind het sneu. Je zal maar zo met jezelf in de knoop zitten...