Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Aan jou...
Jij zegt dat mensen die xtc nemen niet voor verkeerde pillen kiezen...
Ze kunnen niet zien of de pil goed of slecht is dus kunnen ze wel degelijk voor verkeerde pillen kiezen.
M_D_H schreef:Drugs gebruik is altijd schadelijk voor het lichaam, net als alcohol.
Net als dat je niet openbaar drinker mag zijn mag je dus ook biet met harddrugs op straat lopen...
Simpel toch? Waarom zou je dat veranderen? Iedereen weet dat het niet mag als je het dan wel doet is het je eigen keuze...
Niniane schreef:Ik zou tekenen.
Ik drink alcohol, heb geen drugs gebruikt, maar als ik op een festival of groot feest sta en ik krijg het aangeboden, zou ik het nemen. XTC gebruik heeft zijn risico's maar alcohol heeft net zoveel risico's en is schadelijker dan één pilletje om een nog leukere tijd te hebben op een festival. Echter is alcohol een sociaal en maatschappelijk geaccepteerde harddrugs (geen soft, maar hard) en pillen niet. Staat behoorlijk scheef in verhouding naar mijn mening.
En de discussie gaat juist om een pilletje hier en daar. Gewoon recreatief gebruik. Dus daarom zou je meteen een crimineel moeten zijn? Lijkt mij niet. Drugs tot je nemen is een eigen keuze en de meeste weten de risico's echt wel. Pak de dealers aan, niet de recreatieve gebruiker.
demo_love schreef:Niniane schreef:Ik zou tekenen.
Ik drink alcohol, heb geen drugs gebruikt, maar als ik op een festival of groot feest sta en ik krijg het aangeboden, zou ik het nemen. XTC gebruik heeft zijn risico's maar alcohol heeft net zoveel risico's en is schadelijker dan één pilletje om een nog leukere tijd te hebben op een festival. Echter is alcohol een sociaal en maatschappelijk geaccepteerde harddrugs (geen soft, maar hard) en pillen niet. Staat behoorlijk scheef in verhouding naar mijn mening.
En de discussie gaat juist om een pilletje hier en daar. Gewoon recreatief gebruik. Dus daarom zou je meteen een crimineel moeten zijn? Lijkt mij niet. Drugs tot je nemen is een eigen keuze en de meeste weten de risico's echt wel. Pak de dealers aan, niet de recreatieve gebruiker.
Zonder 'recreatieve gebruiker' is er ook geen dealer. Dus maak de groep kopers kleiner, door het te verbieden.
Iris82 schreef:Het gaat mij er niet om of het wel of niet mag. Het gaat om de zwaarte van de sanctie en de gebrekkige informatie die verstrekt wordt.
Xtc is geen gevaarlijke drugs.
Het geen wat het gevaarlijk maakt is hetzelfde als met alcohol: mensen die geen mate weten te houden.
demo_love schreef:Niniane schreef:Ik zou tekenen.
Zonder 'recreatieve gebruiker' is er ook geen dealer. Dus maak de groep kopers kleiner, door het te verbieden.
Iris82 schreef:demo_love schreef:Zonder 'recreatieve gebruiker' is er ook geen dealer. Dus maak de groep kopers kleiner, door het te verbieden.
Vorig jaar Decibel.
60.000 bezoekers.
21 aanhoudingen.
0.035% terwijl minimaal de helft drugs gebruikt.
Tja... roept u maar.
M_D_H schreef:Jij geeft van te voren aan waarvoor je een VOG wilt en alleen de onderdelen die daarvoor van belang zijn worden meegenomen is het oordeel of je wel of geen VOG krijgt
Ik weet niet hoe bekend dat is, maar een vriendin van mij werkt op die afdeling en heeft het zo uitgelegd
M_D_H schreef:Jij geeft van te voren aan waarvoor je een VOG wilt en alleen de onderdelen die daarvoor van belang zijn worden meegenomen is het oordeel of je wel of geen VOG krijgt
Ik weet niet hoe bekend dat is, maar een vriendin van mij werkt op die afdeling en heeft het zo uitgelegd
Maaike_Melis schreef:Ik blijf bij het standpunt dat als je een wet overtreedt je daar ook de consequenties van in moet zien ongeacht dit 1 of 10 pillen zijn. De wet is niet voor niks opgesteld anders was het wel legaal als het zo onschuldig is.