Monstertruck in publiek Haaksbergen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:14

Christiene schreef:
het is een ongeluk! dat het te kleine gebied is vind ik ook. .. je kan dit beter op een groot veld doen en heel ruim afzetten, maar dat is makkelijk zeggen achteraf.

Mja. Van de ene kant is het inderdaad makkelijk zeggen, van de andere kant denk ik dat juist door dit ongeluk dat er inderdaad regels opgesteld gaan worden voor dit soort evenementen. En maar beter ook...

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:16

Vreselijk.... ;(

benangelique

En zo eindigt een ontspannen dagje uit in een hoop verdriet. ...

Tytonidae

Het maakt wel degelijk uit wie er fout was. Want als we weten wie en hoe, dan kunnen we ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurt. Voor dit soort evenementen wordt altijd een draaiboek gemaakt van dingen die er mis kunnen gaan. Ook auto's die te hard door schieten of verkeerd sturen horen in zo'n draaiboek thuis. En als je het vanuit dat oogpunt bekijkt kun je zeker zeggen dat daar gewoon iets van stevige betonblokken hadden moeten staan, of dat er een grotere ring beschikbaar had moeten zijn voor de trucks omdat het op zo'n kleine schaal niet veilig is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:20

Tytonidae schreef:
Het maakt wel degelijk uit wie er fout was. Want als we weten wie en hoe, dan kunnen we ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurt. Voor dit soort evenementen wordt altijd een draaiboek gemaakt van dingen die er mis hadden kunnen gaan. Ook auto's die te hard door schieten of verkeerd sturen horen in zo'n draaiboek thuis. En als je het vanuit dat oogpunt bekijkt kun je zeker zeggen dat daar gewoon iets van stevige betonblokken hadden moeten staan, of dat er een grotere ring beschikbaar had moeten zijn voor de trucks omdat het op zo'n kleine schaal niet veilig is.

In dit geval kun je ook zonder elk detail te weten voorkomen dat het nog eens gebeurd.

Maar ik vind dat zo een zinloze discussie........het veranderd namelijk helemaal niks aan wat gebeurd is.
Het kan slechts dingen in de toekomst voorkomen......maar daar hebben die mensen allemaal voor nu even niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:23

Jeetje zeg :oo , hij komt niet goed uit en vindt dat het veel te klein afgezet is..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:24

Tytonidae schreef:
Het maakt wel degelijk uit wie er fout was. Want als we weten wie en hoe, dan kunnen we ervoor zorgen dat het nooit meer gebeurt. Voor dit soort evenementen wordt altijd een draaiboek gemaakt van dingen die er mis kunnen gaan. Ook auto's die te hard door schieten of verkeerd sturen horen in zo'n draaiboek thuis. En als je het vanuit dat oogpunt bekijkt kun je zeker zeggen dat daar gewoon iets van stevige betonblokken hadden moeten staan, of dat er een grotere ring beschikbaar had moeten zijn voor de trucks omdat het op zo'n kleine schaal niet veilig is.

Dit is gewoon mensen hun beroep om dit te gaan onderzoeken, dat hoef jij niet te doen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:24

wow heftig:o ik zag iemand lopen bij het filmpje die ik ken. gelijk geappt zij reageert nog niet. Hoop dat alles goed is gekomen met der.

Echt afschuwelijk nieuws dit bah.

Zelf heb ik het idee dat de monstertruck die bocht sws niet kon maken omdat de bocht te klein was de auto is groot en het hek stond wel aardig dicht bij.

In groningen is er ook elk jaar een monstertruck show iets maar daar is het gebied veel groter zodat de auto's wel goede bochten kunnen nemen.

Sws heel veel sterkte voor alle nabestaande die iemand met dit ongeluk hebben moeten verliezen :(
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 28-09-14 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:25

NeverGiveUp schreef:
Tytonidae schreef:

Dit is gewoon mensen hun beroep om dit te gaan onderzoeken, dat hoef jij niet te doen.

Ja...wat is je punt?

HeikeJarig
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:27

Wat ontzettend tragisch. Achteraf is het makkelijk zeggen dat dit eigenlijk echt niet kan. Zo'n monster op zo'n klein pleintje.

Bij mij komen ook vragen op hoor. Waarom maakte hij die draai daar? Waarom remde hij niet? Waarom stond het publiek daar zo dichtbij?

Ik heb gelezen dat mensen zeiden dat er alleen dranghekken stonden en geen eens strobalen. Maar dat had denk ik ook niet veel uitgemaakt voor zo'n monstertruck. Als hij al over auto's heen kan rijden..

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:28

Pandameisje schreef:
wow heftig:o ik zag iemand lopen bij het filmpje die ik ken. gelijk geappt zij reageert nog niet. Hoop dat alles goed is gekomen met der.

Zelf heb ik het idee dat de monstertruck die bocht sws niet kon maken omdat de bocht te klein was de auto is groot en het hek stond wel aardig dicht bij.

Zoiets denk ik zelf ook. Het kan echter ook dat de bestuurder knock out raakte door de klap van de sprong. Maar wat bijvoorbeeld ook kan is dat de remmen gewoon blokkeerden: In het filmpje zie ik de bestuurder namelijk niet echt afremmen tijdens het nemen van zijn bocht en ik weet dat die dingen echt als een malle kunnen remmen. Sowieso hadden er gewoon iets van betonblokken moeten staan. In ieder geval vind ik het een rare situatie: Ik heb zelf aan evementen meegewerkt en ik weet dat de regels echt enorm streng zijn.
Laatst bijgewerkt door Tytonidae op 28-09-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:29

zondag 28 september 2014 | 18:12
Laatst bijgewerkt: 28-9-2014 | 18:20

Of het gaspedaal is blijven hangen, of de rem deed het niet. Dat is volgens de organisatie van het Monstertruck evenement in Haaksbergen de vermoedelijke oorzaak van het ongeluk.
Dat zegt woordvoerder Geerlof Kanis van de organisatie. Volgens de organisatie was er niets mis met de veiligheid van evenement: "Het publiek stond op 30 tot 35 meter afstand, achter een hek. Zo gebeurt het altijd."

Vragen over veiligheid

Bij het publiek zijn veel vragen over hoe het ongeluk kon gebeuren, bezoekers vragen zich af of het wel allemaal in orde was met de veiligheid, één van de ooggetuige legde een verklaring af bij de politie. Hij begrijpt er niets van: "Hoe kun je nu in zo'n dichtbevolkt gebied zulke kunstjes opvoeren."
Ook vanuit andere delen van het land komen vragen. Zo werd de redactie van RTV Oost gebeld vanuit Leidschendam, daar zou hetzelfde stuntteam eind juli ook in de problemen zijn gekomen: "Nadat ze de stunt uitvoerde, ging ook daar de auto kapot. Hij moest afgevoerd worden, niks deed het meer."

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9400&cat=1

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:30

Tytonidae schreef:
Pandameisje schreef:

Zoiets denk ik zelf ook. Het kan echter ook dat de bestuurder knock out raakte door de klap van de sprong. Maar wat bijvoorbeeld ook kan is dat de remmen gewoon blokkeerden: In het filmpje zie ik de bestuurder namelijk niet echt afremmen tijdens het nemen van zijn bocht en ik weet dat die dingen echt als een malle kunnen remmen.

ze hadden het op veel grotere ruimte moeten doen... dat is sws volgens mij.
Ik hoop voor de bestuurde dat die geen erge trauma er aan over houd.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:30

LZP >> NM

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:32

Ik vind t ook heel heftig.
Ik zit ook met ongeloof t nieuws te bekijken net.

Ik snap überhaupt niet dat die truck is gaan rijden, dat de organisatie accoord ging met zo kleine ruimte.
Had zo truck op de auto's gestuiterd, had ie ook heel gemakkelijk rechtdoor t publiek in kunnen rijden.

Sterkte voor n ieder die t nodig heeft.

NeverGiveUp

Re: Monstertruck in publiek Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:34

Dat dat hier dus allemaal niet gediscussiëerd hoeft te worden. Lijkt me duidelijk.

HeikeJarig
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:34

Ik denk dat er bij iedereen wel vragen opkomen. Maar die kan voorlopig niemand antwoorden. Helaas. Het is gewoon heel tragisch voor iedereen. Ook voor de chauffeur.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:35

Helemaal in shock....
Veel vrienden van ons waren er. Waaronder een vriend met zijn 2 jarige dochtertje die het, goddank, eng vond en een fractie ervoor wegliep omdat kleine meid het eng vond! 2 meter....
Mijn man en dochtertje zouden er ook bij staan maar konden er niet meer langs. Mijn man vertelde het net dat hij er niet meer langs kon toen we sirenes hoorden die tot aan nu nog hoorbaar zijn.
Heel veel engeltjes op hun schouders. ...
En heel veel verdriet hier in het dorp......

Schuldige? Voor nu nog niet belangrijk. Mijn gedachten zijn nu alleen bij de slachtoffers en de nabestaanden.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:36

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Dat de organisatie nu kritische vragen krijgt kan ik heel goed snappen, echter ben je er als publiek ook bij. Er wordt nu aan alle kanten geroepen dat het te dichtbij was, waarom ga je er zelf dan staan ? Net zoiets als in een bocht bij een rally.
Ik zeg niet dat het hun eigen schuld was, absoluut niet. Dit is verschrikkelijk !

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:37

NeverGiveUp schreef:
Dat dat hier dus allemaal niet gediscussiëerd hoeft te worden. Lijkt me duidelijk.

Als jij geen mod bent is het niet aan jou om daar over te beslissen.

NeverGiveUp

Tytonidae schreef:
NeverGiveUp schreef:

Als jij geen mod bent is het niet aan jou om daar over te beslissen.

Niet zo flauw aub. Je snapt best wat ik bedoel. Ik je helemaal niks op, geen zorgen.

Bedoel dat je er natuurlijk wel gelijk in hebt dat het onderzocht moet worden etc, maar wij hier daar helemaal geen kennis en kunde van hebben, en het dus geen nut heeft om te speculeren, vingers te wijzen. Het is gewoon tragisch voor alle betrokkenen.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 28-09-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Prutsmuts schreef:
Helemaal in shock....
Veel vrienden van ons waren er. Waaronder een vriend met zijn 2 jarige dochtertje die het, goddank, eng vond en een fractie ervoor wegliep omdat kleine meid het eng vond! 2 meter....
Mijn man en dochtertje zouden er ook bij staan maar konden er niet meer langs. Mijn man vertelde het net dat hij er niet meer langs kon toen we sirenes hoorden die tot aan nu nog hoorbaar zijn.

Schuldige? Voor nu nog niet belangrijk. Mijn gedachten zijn nu alleen bij de slachtoffers en de nabestaanden.

Pff heftig voor je man en dochtertje hoop voor ze dat het kunnen verwerken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 18:38

Jezus dat laatste stuk van jouw bericht Celine :oo Dat kan toch haast niet waar zijn? :oo

Oh bah Prutsmuts, wat heftig dat het zo dichtbij komt he..

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:41

Citaat:
Niet zo flauw aub. Je snapt best wat ik bedoel. Ik je helemaal niks op, geen zorgen.

Bedoel dat je er natuurlijk wel gelijk in hebt dat het onderzocht moet worden etc, maar wij hier daar helemaal geen kennis en kunde van hebben, en het dus geen nut heeft om te speculeren, vingers te wijzen. Het is gewoon tragisch voor alle betrokkenen.

Een ramp raakt ons allen en daarom is het ook ieders recht om te mogen speculeren. Bokt blijft een forum, en op een forum mogen mensen hun mening uiten. Ik hoef geen expert te zijn om te mogen speculeren.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:44

Prutsmuts schreef:
Helemaal in shock....

:(:) Dit bedoel ik dus.....
Heel veel sterkte aan jullie allemaal.
Het komt wel eng dichtbij zo.........gelukkig liep het voor jullie dan goed af allemaal.
Je zal nog wel eventjes van streek blijven :(:)