Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blokje schreef:Je weet dat de afstand tussen Rwanda en, zeg, Ghana veel groter is dan de afstand tussen Nederland en Spanje; het is praktisch de andere kant van het continent. Kan me niet voorstellen dat je je hier druk zou maken als er in Zuid-Spanje egeltjeskoorts zou heersen, dus hier hoef je je ook vrij weinig zorgen over te maken.Mijn paps gaat zaterdag naar Rwanda.
Daar is geen ebola maar spannend vind ik het wel...
Nayomie schreef:Maar weet je wat het verschil is? Wij hebben een beter immuumsysteem dan die mensen in Afrika. Die zijn zwak. Wij zijn gezonder en kunnen beter antistoffen aanmaken.![]()
De kans dat wij het overleven is een stuk groter.
Damned schreef:Wat ik verschrikkelijk vind, is de lakse houding van onze (België) overheid ermee omspringt.
Testen op koorts in de luchthaven? neuh niet nodig hoor.
Vluchten naar delen in Afrika schrappen? tuurlijk niet hoor
Enige voorzorgsmaatregelen/ informatie over symptomen en bescherming verspreiden? ben je gek, kost wel geld hoor!
Desty schreef:[ Afbeelding ]
Morganlefay schreef:Nayomie schreef:Maar weet je wat het verschil is? Wij hebben een beter immuumsysteem dan die mensen in Afrika. Die zijn zwak. Wij zijn gezonder en kunnen beter antistoffen aanmaken.![]()
De kans dat wij het overleven is een stuk groter.
Een deel van de Europeanen heeft de Pest overleefd en zijn redelijk imuum voor Aids en ongevoelig voor allerhande virusinfecties.
Vandaar dat het hier minder grote gevolgen heeft dan in Afrika. Plus dat een aantal gewoontes zoals omgang met doden anders is geregeld.