World war 3?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:44

DeniseBobby schreef:
EvaLoveyouxx schreef:
maar toch zijn er mensen die erbij stilstaan waar die hele maatschappij nu mee bezig is. je kunt je er op voorbereiden dan zullen de dingen niet meteen een grote klap zijn.
maar ik snap wel je punt

Je voorbereiding komt echt niet ineens tot leven als de soldaten in je huis staan: "Oh maar zij mag niet vermoord worden, zij heeft zich voorbereidt!" :')
Ik, persoonlijk, denk dat je niet veel aan een voorbereiding hebt. Tenzij je in the middle of nowhere woont waar je je ook daadwerkelijk kan verschuilen. Hier in de grote stad zal je niet onopgemerkt blijven..

Edit; maar als het die mensen een beschermd gevoel geeft, moeten ze zich lekker blijven voorbereiden. Hun leven, hun keus :D

hahahahhahahahahahahhaha

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:45

.[/quote]
hmmm. dan ga ik me ook maar voorbereiden.... kogelvrijevesten, helmen, pistool.
nee! ik woon in een stad, kan lastig in de kruipruimte gaan zitten...
:P[/quote]

hahahaha

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:47

Juist nu is het enorm belangrijk dat mensen eerlijk, positief, liefdevol in het leven staan. In plaats van ons te laten issoleren moeten we weer voor elkaar gaan zorgen en liefdevol met onze medemens omgaan, hoe slecht de ander ook is! Ga haat niet met haat bestrijden maar juist met liefde! Heb uw naaste lief.... ook als die naaste slechte Dingen doet of heeft gedaan, immers liefde overwint alles!

Grouphug! :+: <3

EvaLoveyouxx

Re: WORLD WAR 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:48

grouphug!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:48

Grouphug! :(:) :+:

(is het niet groupshug? :') )

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:49

Xfjord schreef:
Grouphug! :(:) :+:

(is het niet groupshug? :') )

ja volgens mij wel

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:49

Ik geloof wel in een derde wereldoorlog. Ik denk dat Rusland echt een keer flink boos gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:50

EvaLoveyouxx schreef:
Resistance schreef:
De hele mensheid is misschien een groot woord, maar ik heb een hekel aan iedereen die denkt dat ze ook maar één haar beter zijn dan anderen. Dan wie dan ook. Het gaat allemaal om competitie, een competitie die draait om macht. We hebben dat spelletje nu al ongelofelijk lang gespeeld, en het draait keer op keer uit op hetzelfde: Ontevreden wereldlijders die alleen maar meer macht willen.

totdat het ergens fout gaat.......

Precies. In het begin was het gewoon een kwestie van natuurlijke selectie; de sterkste overleeft. Nu is dat doorgeslagen, en moorden we elkaar "onnodig" uit. Misschien is het wel een vorm van evolutie; de wereld is overbevolkt, en nu doen we extra hard ons best om elkaar uit te moorden, zodat het evenwicht in de wereld een beetje terug is. Wie weet, ik weet weet het namelijk niet.

Uiteindelijk zal die competitie zo ver doorslaan, dat het inderdaad misgaat. Het zit er in ieder geval wel aan te komen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:50

Zertab schreef:
Ik geloof wel in een derde wereldoorlog. Ik denk dat Rusland echt een keer flink boos gaat worden.

waarom moet rusland boos worden? omdat Oekraïne niet meewerkt?
en als Rusland boos word word denk ik alleen poetin boos :j

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:51

Xfjord schreef:
Zertab schreef:

Zertab schreef:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

Xfjord schreef:
Zertab schreef:

Nee vanwege MH17. Heeft Europa geen sancties opgelegd?

En de boycot van het Nederlands voedsel?

Dit gaat echt nog mis...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

tja, wij geen gas, hun geen voedsel!
dan moet dat maar zo...

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:53

Zertab schreef:

en als Rusland boos word word denk ik alleen poetin boos :j[/quote]

Nee vanwege MH17. Heeft Europa geen sancties opgelegd?

En de boycot van het Nederlands voedsel?

Dit gaat echt nog mis...[/quote]

mh17 heeft met Nederland te maken....

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:54

:+:

En ik bedoel niet dat we slechte mensen moeten goed praten of moeten tolereren, maar het doel moet zijn dat we onze lessen leren, niet mensen afstraffen en er niks mee bereiken,

Als pietje een snoepje pikt, zegt nog niet dat ik dat ook mag wel kan je pietje leren en uitleggen op gepaste manier wat hier fout aan is en evt gepaste maatregelen nemen.

Als iemand een ander vermoord, en diegene krijgt de doodstraf of een hels leven, dan zijn wij net zo slecht...

Tja zijn moeilijke dingen, maar zolang er liefde is, is er hoop.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:54

Ja en met Rusland, omdat er oorlog is in Oekraïne, weten ze nog niet of de Russen of de Oekraniers het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.

En trouwens alle landen die passagiers in dat vliegtuig hadden zitten, hebben er mee te maken, ;)

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:57

3e WO, ja die gaat er zeker komen. Of dat al binnen een periode van 5-10 jaar zal zijn... het is mogelijk. De spanningen tussen Rusland, Amerika en andere landen is behoorlijk hoog opgelopen.

En ja, natuurlijk gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken. Het heet niet voor niets een Wereld Oorlog. Dan gaat het om een totale oorlog waar dus de gevolgen voor de hele samenleving zichtbaar voor zullen zijn.
Zo zouden we aan een tekort van grondstoffen en/of producten kunnen komen mocht het erg lang duren. Maar wat als Nederland min of meer er in meegetrokken wordt door een ander land (zoals bij België gebeurde in de 1e WO)? Tsja, als zoiets zich zou afspelen dan hebben we geen keuze meer en zullen we wel moeten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:58

Lutha schreef:
3e WO, ja die gaat er zeker komen. Of dat al binnen een periode van 5-10 jaar zal zijn... het is mogelijk. De spanningen tussen Rusland, Amerika en andere landen is behoorlijk hoog opgelopen.

En ja, natuurlijk gaan wij hier in Nederland daar ook iets van merken. Het heet niet voor niets een Wereld Oorlog. Dan gaat het om een totale oorlog waar dus de gevolgen voor de hele samenleving zichtbaar voor zullen zijn.
Zo zouden we aan een tekort van grondstoffen en/of producten kunnen komen mocht het erg lang duren. Maar wat als Nederland min of meer er in meegetrokken wordt door een ander land (zoals bij België gebeurde in de 1e WO)? Tsja, als zoiets zich zou afspelen dan hebben we geen keuze meer en zullen we wel moeten.

In de tweede wereldoorlog werden we ook meegetrokken, dus het kan zo weer gebeuren inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:00

Als er wereldoorlog komt, ga ik lekker in Zweden wonen. Heb er toch al een huis; ik vertrek. Binnen 3 jaar ben ik toch klaar met school, en dan ga ik in Stockholm studeren.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:04

EvaLoveyouxx schreef:
En op corientjuhh
het U.K. en Schotland horen bij Europa. (ik kom even niet op de naam) maar we hebben afgesproken alle Europese landen te helpen in tijden van nood die in die unie zitten. Als U.K. en Schotland ruzie krijgen zal Nederland zich toch moet bemoeien. Als we dat niet willen moeten we onszelf onafhankelijk maken en dan zal het slecht gaan met de economie in tijden van oorlog of als we arm zouden worden

Nou, je hebt hier een paar feiten niet op orde. Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar hier hoef je echt geen zorgen om te maken. Schotland en de UK gaan echt niet met elkaar op de vuist. Vandaag wordt er gestemd of Schotland wel of niet een onafhankelijk land moet zijn. Stemt de meerderheid Ja, heeft Engeland *kuch* sorry, de UK, zich daar maar bij neer te leggen. Stemt de meerderheid nee dan heeft Schotland zich daar bij neer te leggen.

Ik begrijp je zorgen over wat gaande is in de wereld, maar deze kwestie hoef je je echt niet druk om te maken, met betrekking tot een eventuele wereldoorlog.
Laatst bijgewerkt door Jetske op 18-09-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:06

Jetske schreef:
EvaLoveyouxx schreef:
En op corientjuhh
het U.K. en Schotland horen bij Europa. (ik kom even niet op de naam) maar we hebben afgesproken alle Europese landen te helpen in tijden van nood die in die unie zitten. Als U.K. en Schotland ruzie krijgen zal Nederland zich toch moet bemoeien. Als we dat niet willen moeten we onszelf onafhankelijk maken en dan zal het slecht gaan met de economie in tijden van oorlog of als we arm zouden worden

Nou, je hebt hier een paar feiten niet op orde. Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar hier hoef je echt geen zorgen om te maken. Schotland en de UK gaan echt niet met elkaar op de vuist. Vandaag wordt er gestemd of Schotland wel of niet een onafhankelijk land moet zijn. Stemt de meerderheid Ja, heeft Engeland *kuch* sorry, de UK, zich daar maar bij neer te leggen. Stemt de meerderheid nee dan heeft Schotland zich daar bij neer te leggen.

Ik begrijp je zorgen over wat gaande is in de wereld, maar deze kwestie hoef je je echt niet druk om te maken, die gaat die eventuele wereldoorlog niet veroorzaken.

daarom schreef ik zullen. ;)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

Geen zorgen, de UK wil toch uit de EU ... zijn we daar ook weer vanaf :Y) Krijgen we Schotland erbij, zijn we allemaal blij.

Nee zonder dollen, dan snap ik je punt daar niet in. De UK en Schotland gaan elkaar de oorlog niet verklaren. Dus NL, noch de EU, hoeft zich daar mee te bemoeien. De angst daarvoor is niet reëel.

NL uit de EU lijkt me inderdaad geen slim idee overigens :+

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:28

"De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest."

Soms is het niet zo'n gek idee om te leven als een dier. Neem even als voorbeeld de koe in de weide, 2x per dag wordt ze gemolken. Elke dag genoeg te eten en een wei vol vriendinnen. Ok 1x per jaar wordt je kalf afgepakt en voel je je een dagje verdrietig maar verder een zorgeloos bestaan. Een dier weet niet wanneer het ophoudt of wat er mogelijk boven het hoofd hangt. Leef en wees gelukkig met het moois dat je meemaakt. Accepteer de dimgen die je niet kan veranderen. Steek je emergie innuttige dingen waar je wel invloed op hebt. Help iemand in je omgeving en laat anderen van jouw positieve energie genieten ipv bang te gaan lopen zijn voor iets dat waarschijnlijktoch anders gaat dan jij nu verwacht.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:29

Ik denk maar zo, ik kan er zelf niks aan doen. Dus waarom zou ik me er druk over maken :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:54

Wat een gel*l dat elke generatie zijn angst voor een oorlog heeft. Toen ik 13 was had ik geen angst daarvoor. Hield je je echt niet bezig met dat soort zaken.
Kun je na gaan hoe dichtbij het nu is!? En ja ik ben nu 42 en ik voor het eerst echt angstig dat er wel degelijk ellende gaat komen nu. Niet voor de Russen maar voor de IS ben ik bang en waarom? omdat deze engerds overal zitten en zich momenteel steeds meer oppermachtig gaan voelen.

20 jaar geleden zij mijn baas altijd ,,meisje, geloof me de 3e wereld oorlog begint in het midden oosten en eindigt in het midden oosten,,
ik ben bang dat hij gelijk gaat krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:12

Rapido: dat zegt niet dat het nu dichterbij komt, dat is gedeeltelijk hoe het gebracht werd in de media. Zo zijn er in Iran/Irak eigenlijk continu oorlogen gevoerd waar de VS bij betrokken was - we voelen ons nu bedreigd en toen niet maar de werkelijkheid was niet zo anders.

Omgekeerd ben ik wel bang geweest voor aanslagen van de IRA (vooral toen we naar Engeland gingen), en voor radioactiviteit. Wat dat betreft kent elke tijd wel z'n eigen angsten en ben je daar als je jong bent veel gevoeliger voor.

Er wordt nu aan de ene kant erg veel angst gezaaid, vooral voor allerlei dingen ver weg, en anderzijds wordt de aandacht erg afgeleid van zaken die ook een fiks probleem zijn, zoals klimaat, onze rechtstaat, de hele inrichting van onze maatschappij, het functioneren van de economie en het geldsysteem... Onze aandacht is erg selectief: alles van de IS wordt uitvergroot, andere dingen worden zorgvuldig gebagatelliseerd.

En verder vooral niet te snel denken dat oorlog onvermijdelijk is. We hebben meermalen een bijna onvermijdelijke oorlog afgewend (nl de escalatie van de Koude Oorlog, bv varkensbaai-incident.) Met meer geluk dan wijsheid soms, maar het kan.

Wat dat betreft is minder nieuws kijken en je meer concentreren op het plaatselijke nog niet zo'n gek idee.