Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pion schreef:Flirten? Natuurlijk
Maar wanneer ik gelukkig ben in een relatie vind ik andere mannen niet meer aantrekkelijk op een 'sexuele' manier
Wanneer dat wel het geval is zit mijn relatie niet goed.
Ik heb een tijdje een relatie gehad terwijl de relatie eigenlijk al over was.
Toen ben ik vreemd gegaan.
Nu ik daar aan terug denk kom ik tot de conclusie; ik had eerder naar mijzelf moeten luisteren.
Nu heb ik een relatie waar ik ontzettend gelukkig in ben. En geen andere vent moet met zijn poten bij mij in de buurt komen.
friesam schreef:Cayenne schreef:Maar waarom dan flirten wanneer je gelukkig bent in je relatie? Daar heb ik ook verder geen behoefte aan.
Wat is flirten...Het beetje speels uitdagen zonder daar verder werk van te maken?
Cayenne schreef:Maar waarom dan flirten wanneer je gelukkig bent in je relatie? Daar heb ik ook verder geen behoefte aan.
friesam schreef:Cayenne schreef:Maar waarom dan flirten wanneer je gelukkig bent in je relatie? Daar heb ik ook verder geen behoefte aan.
Mijn relatie vind dat wel leuk! We gaan nooit zonder elkaar op stap of naar een feestje (beide geen behoefte aan) maar hij vind het wel leuk dat anderen interesse hebben in zijn meisje. En dat " flirten" is niet meer als gezellig kletsen, wat complimenten bijv iemand helemaal gek maken vind ik echt wat anders.
Pion schreef:Flirten is voor mij gewoon een gezellig kletspraatje, als dat al niet meer mag/kan...
Als iemand mij aanspreekt, praat ik gewoon gezellig terug, moet ik dan direct zeggen 'sorry, ik heb een vriend ik praat niet met jou'?
Ik wissel geen nummers uit ofzo, zeg dankjewel voor het compliment, complimenteer hem als ik vind dat hij knap is en that's it.
Ik sta ook wel eens dom te dansen met een andere kerel, mag dat dan ook niet?
En dat ik iemand knap vind wil niet zeggen dat ik de behoefte heb aan zoenen of wat dan ook.
Ik bedoel: sorry dat ik ogen in mijn hoofd heb.
Citaat:Ook bijna de helft van de mensen geeft toe ooit in zijn leven zelf te zijn vreemdgegaan. Dat blijkt uit een online onderzoek naar vreemdgaan van Psychologie Magazine. Bijna 2300 mensen vulden de vragenlijst in: ruim 1800 vrouwen en bijna 500 mannen.
5 opvallende uitkomsten:
1. Mannen zijn niet (veel) overspeliger dan vrouwen: 48 procent van de mannen in ons onderzoek geeft toe ooit seks te hebben gehad met iemand anders dan zijn eigen partner, tegenover 43 procent van de vrouwen.
2. Ruim eenderde van alle mannen met een relatie kijkt weleens op datingsites – terwijl maar een op de tien vrouwen dat doet. Mannen lijken vreemdgaan bewuster op te zoeken, vooral via internet.
3. Toch raken mensen het vaakst in een affaire verwikkeld met iemand die ze al kennen uit het dagelijks leven, zoals een vriend of vriendin (17 procent), een collega (16 procent) of een ex-geliefde (11 procent).
4. De seks is vaak maar bijzaak bij vreemdgaan. Verliefdheid op een ander wordt door vreemdgangers het meest genoemd als reden voor hun ontrouw (26 procent), gevolgd door ontevredenheid met hun vaste partner (18 procent).
5. De meerderheid van de mensen die ooit is vreemdgegaan, kijkt daarop terug met gemengde of negatieve gevoelens - vooral schuldgevoel (29 procent). Daarom adviseren psychologen om niet toe te geven aan een opkomend verlangen naar vreemdgaan, maar dat te zien als alarmsignaal: ga je op zoek uit onvrede met jezelf of je partner? Zou je wat je mist ook weer uit jezelf of je eigen relatie kunnen halen, als je daarin investeert?