Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:36

Eigenlijk moet ik dit soort artikels niet lezen. Na 3 relaties Door alle 3 te zijn bedrogen (2 met ex, 1 op vakantie en hier bewust van te voren overna gedacht te hebben) heb ik echt nog maar weinig (geen) vertrouwen meer in mannen.
Ik heb nu een relatie en ben verloofd maar ik zou mijn partner nooit 100 procent kunnen vertrouwen en dit weet hij ook. Ik ben een enorme druktemaker en ga al gauw nadenken als hij wat later is of niet op de telefoon reageert oid. Hij doet zijn uiterste best mij vertrouwen te geven en rekening met mij te houden, dat vind ik fijn.
Ik zit ook in therapie om dingen te kunnen verwerken.

Ik zou om de reden hierboven zelf nooit vreemd kunnen gaan. Ik weet hoeveel pijn het doet en zou het een ander niet wensen. Daarnaast heb ik genoeg aan 1 persoon en ben ik bereid om alles op tafel te gooien wat mij dwars zit binnen een relatie, dat doe ik dus ook. Ik denk dat als je al niet met je partner kan praten over 'tekorten' dat de relatie al niet goed is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:41

Er kunnen nog zo veel onderzoeken naar worden gedaan, maar als al die onderzoeken plaatsvinden bij datingsites en onder alleen uitgaansmensen enzo dan zijn deze uitslagen nooit representatief voor de hele bevolking.
Mij is nooit zo'n enquete voorgelegd.
Dus ik blijf erbij dat de stelling "er is 50% kans om bedrogen te worden door je partner" gewoon onzin is.
Gelukkig zie je meestal dat bepaalde types elkaar opzoeken, en dat trouwe mensen toch ook vaak genoeg die trouwe partner eruit weten te zoeken.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:49

Flirten? Natuurlijk :))

Maar wanneer ik gelukkig ben in een relatie vind ik andere mannen niet meer aantrekkelijk op een 'sexuele' manier :n
Wanneer dat wel het geval is zit mijn relatie niet goed.
Ik heb een tijdje een relatie gehad terwijl de relatie eigenlijk al over was.
Toen ben ik vreemd gegaan.
Nu ik daar aan terug denk kom ik tot de conclusie; ik had eerder naar mijzelf moeten luisteren.

Nu heb ik een relatie waar ik ontzettend gelukkig in ben. En geen andere vent moet met zijn poten bij mij in de buurt komen. :')

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:52

Wel eens gedaan, gelijk gezegd. Maar oké, was niet gelukkig in de relatie maar wilde het niet opgeven, hij ook niet. Uiteindelikk gekapt en met mijn huidige vriend geen behoefte aan andere mannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:52

Ach tegenwoordig zijn partners net een consumptie artikel, smaak er af hoppa door na de volgende want er is altijd wel een betere...Een grotere illusie is er niet :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:53

Pion schreef:
Flirten? Natuurlijk :))

Maar wanneer ik gelukkig ben in een relatie vind ik andere mannen niet meer aantrekkelijk op een 'sexuele' manier :n
Wanneer dat wel het geval is zit mijn relatie niet goed.
Ik heb een tijdje een relatie gehad terwijl de relatie eigenlijk al over was.
Toen ben ik vreemd gegaan.
Nu ik daar aan terug denk kom ik tot de conclusie; ik had eerder naar mijzelf moeten luisteren.

Nu heb ik een relatie waar ik ontzettend gelukkig in ben. En geen andere vent moet met zijn poten bij mij in de buurt komen. :')

Haha had mijn tekst kunnen zijn :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:00

Maar waarom dan flirten wanneer je gelukkig bent in je relatie? Daar heb ik ook verder geen behoefte aan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:02

Cayenne schreef:
Maar waarom dan flirten wanneer je gelukkig bent in je relatie? Daar heb ik ook verder geen behoefte aan.

Wat is flirten...Het beetje speels uitdagen zonder daar verder werk van te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:03

Ze hebben deze enquete vast gedaan bij internationale springruiters :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:03

Oh ik kan andere mannen gerust seksueel aantrekkelijk vinden! Maar ik lach er tegelijkertijd om omdat ik weet dat het maar een lichamelijke reactie is en ik meteen voel dat ik dat nooit zou kunnen doen. Gelukkig ben ik meer dan dat :')
Het lijkt me handig om gewoon te realiseren dat je een mens bent met hormonen. Wij zijn acht jaar bij elkaar en zes jaar getrouwd en zijn op een punt beland dat we anderen gewoon aantrekkelijk kunnen vinden zonder daar spastisch over te doen. Verder dan dat gaat het echter niet, wij zijn elkaars beste vrienden en elkaars liefsten en talen niet naar anderen.
Verder is er natuurlijk ook verschil in iemand knap vinden en er maar meteen bovenop springen zonder daarbij na te denken. Schijnbaar is dat voor veel mensen nogal moeilijk, aan de cijfers te zien :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:05

Joolien schreef:

Nee dan is de uitslag veel te laag

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:06

friesam schreef:
Cayenne schreef:

Wat is flirten...Het beetje speels uitdagen zonder daar verder werk van te maken?

Maar waarom doe je dat dan? Dat snap ik dus niet. Wat heeft het uitdagen voor zin? (behalve iemand gek te maken terwijl je er verder niets mee kunt :+ )
Flirten kan toch ook met je eigen vent/vriendin? Waarom moet dat met een ander? :?
Ergens vind ik je dan al niet eerlijk bezig.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-09-14 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:07

Cayenne schreef:

Inderdaad, dat doe ik dan ook niet. Geen behoefte aan, zelfs niet bij onwijs mooie mannen. Vind er allemaal niks aan behalve aan die van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:08

friesam schreef:
Joolien schreef:

Nee dan is de uitslag veel te laag

Ja dat is waar :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:14

Cayenne schreef:

Mijn relatie vind dat wel leuk! We gaan nooit zonder elkaar op stap of naar een feestje (beide geen behoefte aan) maar hij vind het wel leuk dat anderen interesse hebben in zijn meisje. En dat " flirten" is niet meer als gezellig kletsen, wat complimenten bijv iemand helemaal gek maken vind ik echt wat anders.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:15

friesam schreef:
Cayenne schreef:

Mijn relatie vind dat wel leuk! We gaan nooit zonder elkaar op stap of naar een feestje (beide geen behoefte aan) maar hij vind het wel leuk dat anderen interesse hebben in zijn meisje. En dat " flirten" is niet meer als gezellig kletsen, wat complimenten bijv iemand helemaal gek maken vind ik echt wat anders.

Dan is het een ander verhaal :) Maar ik ken ook zat dames die met anderen flirten op het werk/feestje/uitgaan en de partners weten dat niet.
Dat vind ik wat anders.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:17

Flirten is voor mij gewoon een gezellig kletspraatje, als dat al niet meer mag/kan...
Als iemand mij aanspreekt, praat ik gewoon gezellig terug, moet ik dan direct zeggen 'sorry, ik heb een vriend ik praat niet met jou'?
Er wordt een dubbelzinnige opmerking geplaatst en ik lach er om.
Ik wissel geen nummers uit ofzo, zeg dankjewel voor het compliment, complimenteer hem als ik vind dat hij knap is en that's it.
Ik sta ook wel eens dom te dansen met een andere kerel, mag dat dan ook niet?

En dat ik iemand knap vind wil niet zeggen dat ik de behoefte heb aan zoenen of wat dan ook.
Ik bedoel: sorry dat ik ogen in mijn hoofd heb. :')
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-14 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:19

mijn ouders gingen alle 2 vreemd, daarna zijn ze meteen gescheiden :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:21

Pion schreef:
Flirten is voor mij gewoon een gezellig kletspraatje, als dat al niet meer mag/kan...
Als iemand mij aanspreekt, praat ik gewoon gezellig terug, moet ik dan direct zeggen 'sorry, ik heb een vriend ik praat niet met jou'?
Ik wissel geen nummers uit ofzo, zeg dankjewel voor het compliment, complimenteer hem als ik vind dat hij knap is en that's it.
Ik sta ook wel eens dom te dansen met een andere kerel, mag dat dan ook niet?

En dat ik iemand knap vind wil niet zeggen dat ik de behoefte heb aan zoenen of wat dan ook.
Ik bedoel: sorry dat ik ogen in mijn hoofd heb. :')

Idd zo zie ik het ook! En dans ook wel eens (en dan kom je ook wel eens tegen iemand (iets) aan.) Dan is er heus geen man over boord. Als mijn vriend tegen een meisje aan danst ook geen probleem of jaloerse ogen. Hij gaat toch lekker met mij mee naar huis.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:21

dat kan absoluut niet kloppen..

om te beginnen is 20% (gokje )van de bevolking al te jong voor relaties
nog eens 10% is vrijgezel.
en 10 procent is weduwe of weduwenaar van zo'n oude leeftijd dat ze geen relaties meer beginnen met getrouwde mannen..

maar goed laten we even uitgaan van dat die buiten beschouwing zijn gelaten allemaal.

Dus de helft van de mensen in een relatie gaat vreemd..

uhmmmm.. dat betekent dus automatisch dat de andere helf word bedrogen?
Dus in iedere relatie zit tenminste 1 persoon die vreemd gaat..

lekker dan

gaat even mijn vriend lastig vallen met wie hij mij dan bedriegt, want ik ga niet vreemd

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:23

Nee maar ik denk dat het ook een rekenfout is dat ze gekeken hebben wie een ex heeft die vreemd ging maar als je een man hebt die bij 50 vrouwen is vreemd gegaan tel je een beetje dubbel.

En praten vind ik geen flirten, flirten is (imo) meer het stapje voor als je een man mee naar huis wilt nemen. Dus echt dat sjansen. Praten mag altijd toch? Daar is niks bij. Bij flirten is (imo) toch meer dan hoe ik met mijn baas, collega, neef, vreemde in de super of in het cafe praat.
Laatst bijgewerkt door SFC op 18-09-14 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 11:25

Meer info uit het onderzoek:

Citaat:
Ook bijna de helft van de mensen geeft toe ooit in zijn leven zelf te zijn vreemdgegaan. Dat blijkt uit een online onderzoek naar vreemdgaan van Psychologie Magazine. Bijna 2300 mensen vulden de vragenlijst in: ruim 1800 vrouwen en bijna 500 mannen.

5 opvallende uitkomsten:

1. Mannen zijn niet (veel) overspeliger dan vrouwen: 48 procent van de mannen in ons onderzoek geeft toe ooit seks te hebben gehad met iemand anders dan zijn eigen partner, tegenover 43 procent van de vrouwen.

2. Ruim eenderde van alle mannen met een relatie kijkt weleens op datingsites – terwijl maar een op de tien vrouwen dat doet. Mannen lijken vreemdgaan bewuster op te zoeken, vooral via internet.

3. Toch raken mensen het vaakst in een affaire verwikkeld met iemand die ze al kennen uit het dagelijks leven, zoals een vriend of vriendin (17 procent), een collega (16 procent) of een ex-geliefde (11 procent).

4. De seks is vaak maar bijzaak bij vreemdgaan. Verliefdheid op een ander wordt door vreemdgangers het meest genoemd als reden voor hun ontrouw (26 procent), gevolgd door ontevredenheid met hun vaste partner (18 procent).

5. De meerderheid van de mensen die ooit is vreemdgegaan, kijkt daarop terug met gemengde of negatieve gevoelens - vooral schuldgevoel (29 procent). Daarom adviseren psychologen om niet toe te geven aan een opkomend verlangen naar vreemdgaan, maar dat te zien als alarmsignaal: ga je op zoek uit onvrede met jezelf of je partner? Zou je wat je mist ook weer uit jezelf of je eigen relatie kunnen halen, als je daarin investeert?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:26

ik wil bij deze stellen dat het artikel onmogelijk kan kloppen..

het tegenbewijs wordt hier al door bokkers genoemd..

als de helft vreemd gaat er dus binnen iedere relatie 1 van beide vreemd statistisch gezien.

maar ik zie hier vele reacties dat men niet vreemd gaat en 100% zeker is dat ook hun partner dat niet doet..

op 1 na meld niemand dat beiden vreemd zijn gegaan..

met andere woorden, de cijfers zijn nu al ontkracht..
*pakt nog een bakje koffie en gaat artikels lezen die wel enig basis hebben* (heb het niet over TS maar de schrijver van het originele artikel overigens)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:28

Ja maar wat zijn 10 bokkers / 2300 random mensen op 17 miljoen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:30

SFC schreef:
Ja maar wat zijn 10 bokkers / 2300 random mensen op 17 miljoen?

Bokkers daar zijn wel springruiters bij }>