Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blacky94 schreef:Ik denk dat als het er echt op aan komt het je nog vies tegen zou kunnen vallen wat ze met al dan niet "niet interessante" informatie zouden kunnen doen.
Kleine_Reijn schreef:Ach, ik ga er gewoon van uit dat ze dat met alles kunnen doen... Dan doe je ook nooit iets stoms.. XD
Shadow0 schreef:Er zijn een aantal gevaren, ook voor mensen die 'niets te verbergen' hebben.
- je kunt onterecht verdacht worden van zaken waar je niets te maken hebt. Je bent op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, de criminele organisatie heeft besloten om 'mest scheppen' als codewoord te gebruiken... Ineens ben je niet meer onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar moet je zelf aantonen dat je ergens niks mee te maken hebt. En dat kan gek genoeg erg moeilijk zijn!
ik woon in Nederland! daar ben je onschuldig tot schuld bewezen of zeer aannemelijk is
- 'niets te verbergen' hangt af van wie er meeleest. Wat je doet is hier in Nederland bv niet fout of verboden, maar in Saoudi Arabie mogelijk wel. Je gedrag is niet anders, maar het oordeel erover wel. En voor je denkt: Saoudi Arabie is heel ver weg, ook in Amerika zitten een paar heel conservatieve groeperingen. En die hebben veel invloed. Zo verbiedt Google Adsense al het delen van informatie over anticonceptie! Er zijn dus in Amerika bedrijven die het onschuldige delen van iets als 'ik heb hoofdpijn van de pil, maar met een spiraaltje gaat het beter' (of vv) al niet zomaar aanvaardbaar vinden! Niet fijn als bedrijven dat (onzichtbaar voor jou) gaan betrekken in wie ze laten komen op sollicitatiegesprek.
wederom, ik woon in Nederland. En een bedrijf dat zo'n bekrompen overtuiging heeft wil ik niet eens werken
- manipulatie van gedrag. Facebook deed laatst al een experimentje met het selectief doorplaatsen van zaken in de timeline.. wat als diezelfde conservatieve groepering als hierboven eens betaalt voor een experimentje? Mensen denken dat ze niet belangrijk genoeg zijn, maar we zijn met veel. De publieke opinie is voor veel zaken belangrijk, en het is gevaarlijk als bedrijven die steeds preciezer kunnen beinvloeden. En hoe meer data, juist al die kleine details die wat zeggen over je gedrag en hoe je je waarschijnlijk voelt (het lezen van teksten die je wel schrijft maar niet verstuurt!) hoe verder dat kan gaan.
ik wijk meestal af van de "publieke opinie"
En ten slotte:Kleine_Reijn schreef:Ach, ik ga er gewoon van uit dat ze dat met alles kunnen doen... Dan doe je ook nooit iets stoms.. XD
Het klinkt zo simpel, maar eigenlijk is dat best iets ingrijpends. Stomme dingen doen, fouten maken, het hoort bij het leven! Je moet je soms bloot durven geven, soms een mening durven geven die niet populair is... We stappen er zo makkelijk overheen, maar eigenlijk is het behoorlijk ingrijpend wat er gebeurt. We leveren dan toch behoorlijk wat van onze vrijheid in.
ik niet hoor...
LadyMadonna schreef:ik woon in Nederland! daar ben je onschuldig tot schuld bewezen of zeer aannemelijk is
Citaat:wederom, ik woon in Nederland. En een bedrijf dat zo'n bekrompen overtuiging heeft wil ik niet eens werken
LadyMadonna schreef:Tja, misschien over 5 jaar... Of over 10, of nooit.... Ik heb geen glazen bol...
Ojajoh schreef:en jullie hebben wel allemaal Whatsapp, of Viber, of telegram?
xxCYNNxx schreef:Ojajoh schreef:en jullie hebben wel allemaal Whatsapp, of Viber, of telegram?
whatsapp heb ik, maar zelden aan (want geen internet op mobiel dus kan alleen gebruik maken van wifi spots, wat ik zeer zeer zelden doe). Rest is een nope...en ook geen twitter, instagram of wat dan ook.
Op fb gebruik ik zelfs alleen mn voornaam en niet mijn achternaam er bij. Ook niet plaatsnaam, werk en waar op school gezeten en andere persoonlijke gegevens.
Alles om kwaadwillenden het zo moeilijk mogelijk te maken om ook maar iets met mijn persoonsgegevens te kunnen. Wat ik doe of ga doen staat er ook nooit op.