Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Wie denkt slim te zijn met zonnepanelen, ook die gaan niet werken wanneer het stroomnet niet actief is... Want stroom geleverd door zonnepanelen gaan naar het algemene stroomnet en niet naar jouw huisje. Dus geen algemeen stroomnet, geen stroom. Helaas pindakaas!
Kwanyin schreef:Citaat:Wie denkt slim te zijn met zonnepanelen, ook die gaan niet werken wanneer het stroomnet niet actief is... Want stroom geleverd door zonnepanelen gaan naar het algemene stroomnet en niet naar jouw huisje. Dus geen algemeen stroomnet, geen stroom. Helaas pindakaas!
http://www.clint.be/actua/7-belangrijke ... -black-out
Oliiviia schreef:Vreemd, aangezien wij echt wel een eigen batterij hebben om overige energie op te slaan en daarbij onze elektriciteitsteller ook terugdraait op erg zonnige dagen....
Percy schreef:Oeps, ik dacht wij zitten in zone vijf en dus pas een van de laatsten die afgekoppeld worden maar het tegendeel is dus waar?
Ook leuk dat ze het over de late namiddag hebben of vooravond. Wordt het net donker, wil je gaan koken en dan heb je opeens een candle light dinner zonder warm eten
En op die regering zitten we ook nog steeds te wachten
Stefaaah schreef:Kwanyin schreef:Gas kun je ook niet gebruiken
Neen? Hiervoor heb ik toch geen elektriciteit voor nodig?
Citaat:Ook voor de verwarming, neem je best je voorzorgsmaatregel gezien ook een gasketel elektriciteit nodig heeft voor de besturing en om het warm water rond te pompen. Wie kookt op gas zal dus wel het fornuis kunnen aanzetten om zich zo te kunnen verwarmen mocht men een tijdje zonder elektriciteit zitten. Wie over zonnepanelen beschikt, zal ook geen elektriciteit hebben gezien deze installaties spanning nodig hebben uit het net en dus niet geïsoleerd kunnen functioneren.
Citaat:Kan ik nog gas verbruiken bij een stroomonderbreking?
Bij een afkoppeling wordt er nog altijd gas geleverd. Wel kan het zijn dat uw installatie uitvalt als veiligheidsmaatregel. Bij een echte black-out kan de levering van gas niet gegarandeerd worden.