Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:46

Oeh dat type slang in je dorp is neit best :n
Buiten zal die niet actief zijn met deze temperatuur. Maar de kans is groter dat die ergens een lekker plekje binnen heeft gevonden.
Ik vind ook dat er veel strengere eisen moeten komen voor het houden van de echt giftige reptielen e.d. Mijn neef heeft een kleine opvang met al dat soort exemplaren. Maar daar kan niks ontsnappen. Uit de terraria al niet. Maar zou het toch gebeuren kunnen ze de kamer niet uit... ook als de deur open staat zelfs niet. De hele vloeren en deel vd muur is gegoten en bij de deur zit een soort rooster bak waar ze invallen en niet over of doorheen kunnen. Ook die gekke giftige boomslang die hij heeft zitten niet. (Ben de naam even kwijt :') )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:47

Is deze soort verboden en zo ja, hoe kan zo'n mens er in hemelsnaam aankomen? Mag toch wel hopen dat deze slang word ingenomen en een veilig onderkomen krijgt.

c_alsemgeest

Re: Zeer giftige cobra ontsnapt in made

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:48

Volgens mij zijn deze slangen uit de fok niet geheel verboden hoor. Wildvang wel...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:53

Ik hoop voor de slang en de buurt bewoners dat het dier snel gevonden word :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:01

hoor zojuist op de radio dat deze hoogstwaarschijnlijk nog in het huis zelf zit!! Verstopt tussen een spleet in de muur!!

Vind het onvoorstelbaar dat iemand zo'n dier als 'huisdier' kan/mag/wil houden.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:04

Ik vind dat je dergelijke dieren gelijk op de rode lijst moet zetten
Dat zijn toch geen huisdieren

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:08

Deze dieren zijn niet verboden, iedere morron kan ze kopen. Op beurzen liggen ze gewoon in bakjes op de tafels :-)

Edit: dit zijn dan allemaal nk dieren
Laatst bijgewerkt door SharonIndezz op 05-09-14 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:09

BaileyMix schreef:
Ben ik de enige die dit echt mega overdreven vindt :') Vooral die moeder die dat kind met de auto naar school brengt _O- Kom op nou, dat beest ligt echt niet in het paadje waar het ontsnapt is te wachten op argeloze slachtoffers om te verslinden. ..

Mensen moeten lekker zelf weten of ze een giftige slang willen houden, dat is echt niet misdadig hoor. Hem laten ontsnappen is dan weer minder fijn.

_/-\o_ *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:09

SharonIndezz schreef:
nou, deze cobra gaat echt geen honden of andere huisdieren eten... :+

ik snap dit niet... een ieder die gifslangen houdt, heeft ze in een afgesloten terrarium + een afgesloten kamer....snap uberhaubt niet hoe je een slang kunt laten ontsnappen maargoed

hoop dat ze hem snel vinden... grote kans dat hij ergens in de verwarming of achter de koelkast oid zit

Hij hoeft die hond toch ook niet op te eten. Als je hond wilt snuffelen in het gras en hij ziet die slang niet, dan kan hij zo dichtbij komen dat die slang zich aangevallen voelt. Dan bijt hij.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:12

Ik schrijf toch ook nergens dat ie geen hond zou kunnen bijten? Ik reageer alleen op iemand die schreef dat ie een hond of wat dan ook voor (huis)dier wel als lekker hapje ziet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:14

Ik dacht dat je reageerde op degene die zei dat de hond in het gras ging snuffelen en dat jij dan dacht dat zij bang was dat de hond opgegeten zou worden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:22

Ieder zijn hobby en er zijn ook genoeg mensen die dit soort dieren met een ander doel houden. Dat er melding gemaakt wordt prima maar de hele heisa eromheen is wel heel erg overdreven. Beest zit gewoon ergens verstopt in huis die vinden ze wel, kost alleen veel tijd en zoekwerk. Onze huiźen ook veel beter gebouwd dan in landen waar deze slangen in het wild leven en zomaar door een raam naar binnen zien kruipen hihi.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:37

SharonIndezz schreef:
Ik schrijf toch ook nergens dat ie geen hond zou kunnen bijten? Ik reageer alleen op iemand die schreef dat ie een hond of wat dan ook voor (huis)dier wel als lekker hapje ziet...

Hij eet knaagdieren en vogels,dus waarom zou hij geen kleine chi eten,weet dat beest veel dat het geen konijn is.
En wat er al gezegd word,ik denk dat mijn hond toch wel eens aan zo'n vreemd dier zou snuffelen waarop de dikke kans is dat de cobra bijt .Je spreekt hier wel over een dodelijke gifslang,niet over een adder op de veluwe,hoewel je daar ook geen beet van wil hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:39

Een cobra kan toch wel een kleine kat inslikken?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:49

nou, hij zit dus idd in het huis zelf, in de spouwmuur.

*verrassing*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:17

Succes met eruit halen.
Dat worden hoge kosten voor de eigenaar.
Ben benieuwd hoe ze in die spouwmuur gaan komen.
Ik zou die bouwvakker niet willen zijn.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:25

Als die mensen gewoon een vanghaak gebruiken, is er niks aan de hand, zo'n beest gaat niet aanvallen zonder reden en als daar dus mensen met verstand van slangen bij komen, geen probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:29

Ze kunnen toch een val [klapkooi] plaatsen in huis met voedsel erin. Die slang krijgt heus wel honger en komt die prooi dan echt wel pakken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:41

gohya schreef:
Ze kunnen toch een val [klapkooi] plaatsen in huis met voedsel erin. Die slang krijgt heus wel honger en komt die prooi dan echt wel pakken.

Meen je dit serieus? Ooit een slang gezien?
Ten eerste werkt een val over het algemeen met een plaat die beweegt als het dier er OP loopt. Denkt je nou echt dat een slang alleen braaf over de grond kruipt?
Afgezien daarvan, een prooi moet bewegen, anders eten ze niet. Dus je moet al een levende prooi zien op te sluiten in die val en dan nog hopen dat de slang er toevallig in gaat en niet doodleuk via de tralies oid dat beest afmaakt.
En als laatste...genoeg slangen die maandenlang zonder voedsel kunnen....kan je lang wachten dus!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:28

Ben benieuwd of ze hem gaan vinden. Ene kant vind ik de cirkel waarin hij zou zitten niet zo groot. Ik heb zo'n cobra zien gaan en die gaan snel en ver. Anderzijds is het hier koud, en zal hij niet 123 naar buiten gaan. Ik ga er vanuit dat hij bij de 'baas' ergens in de buurt zou zitten, en dat zou ik ook hopen := Katten zou ik niet zo gezellig buiten laten lopen, voor mijzelf zou ik niet zo heel bang zijn, mits hij niet binnen komt. Ze moeten zich idd eerst goed bedreigd voelen voor ze iets zullen doen. Maar ik heb in het buitenland gezeten waar een cobra zich boven de spiegel van een douche had genesteld. Meisje was alleen maar doodleuk haar haar aan het kammen voor de spiegel, slang kon alle kanten op, ze had hem niet eens gezien, maar toch ging hij in de aanval (spugen gelukkig alleen). Ik zou het iig geen hele fijne gedachte vinden :=

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:10

Een slang eet alleen levend???? Nou dan heb ik altijd speciale slangen gehad :') ow en overigens kan een slang gerust een jaartje Zonder vreten.. Dus dan kun je best lang wachten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:21

Ze hebben hem nog niet.
En hoorde net dat hij via de spouwmuur ook naar de andere huizen kan.
Hoop dat hij in een val komt.
Hier heb je echt niks aan.
Zelfs als je het bed in wilt om te slapen. Doe je toch even voorzichtig de dekens aan de kant als buren :=

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:42

Op het 10 uur nieuws op de radio hadden ze het erover dat iedereen in dat blok ergens anders moest gaan slapen totdat ze de slang te pakken hadden... Ik hoop zo dat niemand (ook geen dieren) worden gebeten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 00:06

Ik kan echt kwaad worden om mensen die zo'n beest als huisdier willen houden. Dan ben je echt niet helemaal goed in je hoofd, hoor. Al helemaal als je niet eens fatsoenlijk je beest in je eigen huis kunt houden..

Leeuwen, panters, bijzondere slangen.. al dat soort beesten zijn toch helemaal geen huisdieren. :x

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 09:48

Leeuwen,Panters? die heeft niemand als huisdier in Nederland hoor.