Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammy_xxs schreef:Ja maar mensagressie en hondagressie zijn 2 hele verschillende dingen!
Een hond met hondagressie hoeft helemaal geen gevaar te zijn voor mensen en kinderen, snap die vergelijking nou ook nooit. Alsof als een hond een hond bijt, dat tie maar ook een kind pakt![]()
Denk dat een hond wel het verschil kan zien tussen een hond en een mens.
En ja ik blij zeggen, die honden zijn niet agressief op het filmpje, en een half uur wachten? Waarom zou dat nodig zijn? Ze hadden gewoon met een aantal agenten de honden kunnen insluiten, wachten tot ze waren gekalmeerd en gewoon lokken met koekie ja! Ik durf te wedden als tie een balletje had gegooid dat die honden er zo bij waren.
renskep schreef:Ik vind het verschrikkelijk. Heel erg triest dat dit heeft moeten gebeuren.
Als het een poedel of een ander ras was geweest was er waarschijnlijk niet eens op geschoten. Het is gewoon discriminatie eigenlijk.
Wij hebben een hond die ook echt niet de makkelijkste is met andere honden. Ze zal menigeen aanvallen. Maar mensen echt niet!
En een agent die wegrent. Ja hallo, dat is het stomste wat je kunt doen. Als er een man rondgelopen had die iemand had 'aangevallen' dan was de agent ook niet weggerend.
Dit is gewoon een foute inschatting van die agent.
En ik vind het zo in en in triest dat er dan weer allerlei nare dingen over het ras gezegd worden die echt zo niet onderbouwd zijn.
Sammy_xxs schreef:@ loulou, ja de hond was wel naar een kliniek gebracht, maar er mocht nog niet geopereerd worden. Dit zou pas morgen gebeuren als de onderzoken waren gedaan. Heeft de eigenaar vermeld op FB.
caboclo schreef:jeetje wat er op t filmpje te zien is dat ze rond rennen en niet als boos doener
ze zouden vast een andere hond aangevallen hebben maar kom op om nu zo te schieten terweil die honden voor bij lopen schande
hond straffen alla maar een blaffende hond op dat moment schieten kom op zeg
dan zal ik hier in toch echt tientallen honden moeten schieten!!
stafford of niet hond aanvallen mag niet dit was waarschijnlijk een dom ongeluk maar deze beesten waren zeker niet agressief tegen de mensen!!
Sammy_xxs schreef:Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.
Sammy_xxs schreef:Zo ff serieus hebben jullie een blok beton voor het hoofd ofzo?
Als die agent niet in zn eentje de held was gaan spelen was dit allemaal niet gebeurd klaar punt uit. Heel simpel. Als je geen verstand van honden heb, en er duidelijk bang voor bent, ga je toch niet in je eentje op zo'n melding af? Of ben ik nou gek?
Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!
Sammy_xxs schreef:Zo ff serieus hebben jullie een blok beton voor het hoofd ofzo?
Als die agent niet in zn eentje de held was gaan spelen was dit allemaal niet gebeurd klaar punt uit. Heel simpel. Als je geen verstand van honden heb, en er duidelijk bang voor bent, ga je toch niet in je eentje op zo'n melding af? Of ben ik nou gek?
Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!
Flowerbomb schreef:Sammy_xxs schreef:Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.
Ze liepen zelfs te kwispelen en kwamen verre van agressief op de agent af.
eenitraM schreef:Sammy_xxs schreef:Zo ff serieus hebben jullie een blok beton voor het hoofd ofzo?
Als die honden gewoon aangelijnd waren/niet een andere hond hadden aangevallen dán was er niets gebeurd.
Blue_Eyes schreef:Een mens heeft voeten, een hond heeft poten. Die man ziet die twee honden op zich af komen en schrikt zich wezenloos. Niet zo vreemd dat hij struikelt.