Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:24

@ loulou, ja de hond was wel naar een kliniek gebracht, maar er mocht nog niet geopereerd worden. Dit zou pas morgen gebeuren als de onderzoken waren gedaan. Heeft de eigenaar vermeld op FB.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:25

Sammy_xxs schreef:
Ja maar mensagressie en hondagressie zijn 2 hele verschillende dingen!
Een hond met hondagressie hoeft helemaal geen gevaar te zijn voor mensen en kinderen, snap die vergelijking nou ook nooit. Alsof als een hond een hond bijt, dat tie maar ook een kind pakt :?
Denk dat een hond wel het verschil kan zien tussen een hond en een mens.
En ja ik blij zeggen, die honden zijn niet agressief op het filmpje, en een half uur wachten? Waarom zou dat nodig zijn? Ze hadden gewoon met een aantal agenten de honden kunnen insluiten, wachten tot ze waren gekalmeerd en gewoon lokken met koekie ja! Ik durf te wedden als tie een balletje had gegooid dat die honden er zo bij waren.

Wooow! Der is zelfs een auto gesloopt. Dat is toch niet normaal?

Dan ga je toch niet met koekjes de honden temmen om zo ze te vangen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:26

renskep schreef:
Ik vind het verschrikkelijk. Heel erg triest dat dit heeft moeten gebeuren.

Als het een poedel of een ander ras was geweest was er waarschijnlijk niet eens op geschoten. Het is gewoon discriminatie eigenlijk.
Wij hebben een hond die ook echt niet de makkelijkste is met andere honden. Ze zal menigeen aanvallen. Maar mensen echt niet!

En een agent die wegrent. Ja hallo, dat is het stomste wat je kunt doen. Als er een man rondgelopen had die iemand had 'aangevallen' dan was de agent ook niet weggerend.
Dit is gewoon een foute inschatting van die agent.

En ik vind het zo in en in triest dat er dan weer allerlei nare dingen over het ras gezegd worden die echt zo niet onderbouwd zijn.

Ohh ja want iedereen blijft uit reflex staan als er twee grote honden al blaffende op je af komen. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:27

Sammy_xxs schreef:
@ loulou, ja de hond was wel naar een kliniek gebracht, maar er mocht nog niet geopereerd worden. Dit zou pas morgen gebeuren als de onderzoken waren gedaan. Heeft de eigenaar vermeld op FB.

lijkt mij tegen de wet in....een dier geen hulp verlenen terwijl het dat nodig heeft.

Vindt jij een hond die andere honden zomaar grijpt normaal?

Nessa

ja precies, die ook elkaar al hebben aangevallen, een mens hebben aangevallen en een auto hebben gesloopt

Caira

Ze komen toch op die man afrennen? Als je geen hond kunt lezen en je WEET dat er al iemand gewond is, dan ga je toch geen koekjes pakken? Kom op zeg, dat is volkomen belachelijk.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:28

Nouwe dat van die auto geloof ik niet zo eerlijk gezegd ;) als ziet wat er met die auto is lijkt het eerder gewoon van een eerder geweest ongeluk. Niet iets wat honden zouden kunnen doen.
Enja lokken met een koekie of frinkandel bij honden die gewoon onstuimig zijn en niet agressief zou goed lukken ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:28

caboclo schreef:
jeetje wat er op t filmpje te zien is dat ze rond rennen en niet als boos doener
ze zouden vast een andere hond aangevallen hebben maar kom op om nu zo te schieten terweil die honden voor bij lopen schande

hond straffen alla maar een blaffende hond op dat moment schieten kom op zeg
dan zal ik hier in toch echt tientallen honden moeten schieten!!

stafford of niet hond aanvallen mag niet dit was waarschijnlijk een dom ongeluk maar deze beesten waren zeker niet agressief tegen de mensen!!

Dan heb jij vast een ander filmpje gezien dan ik.
Ze stormen wel degelijk op de agent af en niet uit speelsheid..
Ik zie hier echt wel agressief gedrag tegenover de agent, eerst op afstand heel even een blaf en dan vol naar voren, dat is geen onzekerheid.
En dat ze de andere hond gebeten hebben was een ongeluk? Hoe dan? Per ongeluk ineens die hond vast?

Het is makkelijk oordelen maar als je zelf in een situatie zit waarin er 2 grote honden loslopen die al schade aangericht hebben en jij voelt je bedreigd dan weet je niet hoe je reageert.
Ik heb filmpjes uit het buitenland gezien waar ik echt boos om kon worden, maar dit? De honden waren op dat moment een gevaar en de agent voelde zich bedreigt en niet zonder reden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:29

ja meneer de agent loopt ondertussen even naar de friettent. kom op zeg.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:30

Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.

Ze liepen zelfs te kwispelen en kwamen verre van agressief op de agent af.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:31

Zo ff serieus hebben jullie een blok beton voor het hoofd ofzo?
Als die agent niet in zn eentje de held was gaan spelen was dit allemaal niet gebeurd klaar punt uit. Heel simpel. Als je geen verstand van honden heb, en er duidelijk bang voor bent, ga je toch niet in je eentje op zo'n melding af? Of ben ik nou gek?
Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:31

Sammy_xxs schreef:
Als die agent niet in zn eentje de held was gaan spelen was dit allemaal niet gebeurd klaar punt uit. Heel simpel. Als je geen verstand van honden heb, en er duidelijk bang voor bent, ga je toch niet in je eentje op zo'n melding af? Of ben ik nou gek?
Als er mensen waren gekomen die verstand hadden, had het heeeel anders kunnen aflopen met een koekje ja!

Als die honden gewoon aangelijnd waren/niet een andere hond hadden aangevallen dán was er niets gebeurd.

:7

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:32

Hè wat vreselijk zonde zeg voor het arme beestje... Erg dat zoiets gebeurd is :(

Anoniem

Sammy_xxs schreef:

Als de eigenaar de honden goed opgevoed had en gezorgd had dat ze niet konden ontsnappen dan was dit ook niet gebeurd.

Blue_Eyes

Ik heb het filmpje toch ook maar even bekeken en ik snap goed waarom die agent schoot. Zeker met in je achterhoofd de informatie dat ze al iemand hebben gebeten en dan als je zo ten val komt... Ik snap het goed. Het gaat te snel om erover te kunnen nadenken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:33

Flowerbomb schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ja maar dat is wat de media ervan maakt, de honden hadden helemaal geen mensen aangevallen. ze hadden een hond aangevallen, die eigenaar van die hond die werd aangevallen haalde ze uitelkaar waardoor hij dus werd gebeten, door welke hond hij was gebeten wist hij niet eens. En ik weet niet of je het filmpje heb gekeken, maar de honden waren gewoon aan het blaffen en helemaal niet in de aanval, dan hadden ze die agent te pakken genomen toen hij op de grond lag, maar toen liepen ze weg.

Ze liepen zelfs te kwispelen en kwamen verre van agressief op de agent af.

kwispelen zegt niets over het wel of niet aanvallen, zie filmpje hieronder...

https://www.youtube.com/watch?v=pLi4619vwAU

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:34

@cabcolo ben het met je eens je haalt de woorden uit m'n mond :Y)
Ik vindt gewoon te erg voor woorden ..
Vooral omdat staffords& pitbulls al worden gezien als gevaarlijk (slaat nergens op)
Het licht eraan hoe je met dit ras omgaat je kan ze vals maken dat kan je bij elk honden ras ;)
Of goed opvoeden
Deze 2 rassen staan gewoon bekend om hun pittigheid
Dus als je er zo een aanschaft moet je weten waar je aan begint !
Als jij ze goed opvoed hebben ze minder snel kwaad inzich dan niet opgevoeden honden
Verder ga ik er niet op in we weten niet het hele verhaal dus we kunnen ook niet echt erover oordelen of discussiëren .

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:35

eenitraM schreef:
Sammy_xxs schreef:

Als die honden gewoon aangelijnd waren/niet een andere hond hadden aangevallen dán was er niets gebeurd.

:7

Die honden zijn ontsnapt moeilijk aanlijnen dan, en een hond aanvallen is heeel iets anders dan een mens aanvallen. En geen reden om hem maar neer te schieten, wat niet nodig was geweest als ze mensen hadden gestuurd met verstand ;)

En @ Bleu eyes, de politie struikeld toch echt over zn eigen poten, kwam niet door de honden. en toen hij op de grond lag was er geen hond te bekennen, die waren weggelopen. En toen draaide 1 om en kreeg die gelijk een schot. Nou sorry hoor was echt onnodig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:36

Sammy_xxs schreef:

of een chi,bungelend aan een riempje....werkt vast beter dan een koekje :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:36

Een mens heeft voeten, een hond heeft poten. Die man ziet die twee honden op zich af komen en schrikt zich wezenloos. Niet zo vreemd dat hij struikelt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:37

Ja misschien wel geerke :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:37

Blue_Eyes schreef:
Een mens heeft voeten, een hond heeft poten. Die man ziet die twee honden op zich af komen en schrikt zich wezenloos. Niet zo vreemd dat hij struikelt.

Hij schrok vast omdat hij zijn koekjes vergeten was :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 23:38

Blue_Eyes schreef:

Ja dus daarom weer mijn vraag...waarom gaat meneer de agent in zn eentje erop af? Om de held te spelen?
HIj is blijkbaar erg bang en weet niet hoe hij moet handelen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:39

De honden waren ontsnapt, kan altijd gebeuren...
De persoon (een kennis van mijn nicht) die gebeten is nadat die de honden bij zijn hond weg wilde halen geeft trouwens ook aan dat die persoon het onjuist handelen vindt dat de politie heeft geschoten. Omdat de honden volgens hem enkel agressief waren naar de hond en dat het een nare samenloop van omstandigheden was. Naar de persoon zelf waren de honden direct na het voorval geheel niet meer agressief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:39

geerke schreef:
of een chi,bungelend aan een riempje....werkt vast beter dan een koekje :+

Maar dan heb je weer dat je moet oppassen voor honkballers