SAKKIA schreef:Dan over zee richting GB en daar opgevangen door F16's van GB. Bochtje gemaakt en weer teruggekomen.
Dat lijkt mij sterk. Die hebben ze namelijk helemaal niet, en ook dat valt gemakkelijk op te zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlyAway schreef:SAKKIA schreef:Dan over zee richting GB en daar opgevangen door F16's van GB. Bochtje gemaakt en weer teruggekomen.
Dat lijkt mij sterk. Die hebben ze namelijk helemaal niet, en ook dat valt gemakkelijk op te zoeken
SAKKIA schreef:Omdat ze graag alles willen weten denk ik en omdat ze gewoon een spelletje spelen.
Rusland houdt er nou eenmaal van om af en toe eens te provoceren, zo zijn ze gewoon. Altijd al geweest.
Het beste is om zo weinig mogelijk te reageren, je schouders op te halen en te denken: Daar heb je ze weerZo boeken ze nu eenmaal het minste succes.
Dat ze opgevangen worden door F16's is niks meer of minder dan protocol die gewoon gevolgd moet worden. Als er nu een Duits vliegtuig binnen vliegt zonder dat hiermee radiocontact e.d. gemaakt kan worden, gaan er ook twee F16's de lucht in
Petrichor schreef:Gaan we nu wijsneusje spelen hier?
Alles valt wel uit te zoeken, niet iedereen kan alles weten.
En ja sakkia, ik vind het meer dan logisch dat dit nieuws mensen bang maakt. Zeker met de onrust nu in de wereld.
Petrichor schreef:En ja sakkia, ik vind het meer dan logisch dat dit nieuws mensen bang maakt. Zeker met de onrust nu in de wereld.
roxiie schreef:Petrichor schreef:En ja sakkia, ik vind het meer dan logisch dat dit nieuws mensen bang maakt. Zeker met de onrust nu in de wereld.
Dit ´nieuws´ maakt alleen mensen bang die zich laten leiden door de media en die alles hapklaar voor waarheid aannemen.
Wat is het namelijk niet nieuw dat de Russen hier komen koekeloeren.
Kikka schreef:Glossy227 schreef:
Het is tegenwoordig wel veel vaker. Een jaar geleden zag je ze hier nooit maar sinds een paar maanden vliegen ze bijna wekelijks over.
Wekelijks is overdreven, maar ze komen regelmatig even buurten inderdaad. Hier een lijstje van het aantal keer dat Nederlandse straaljagers in actie zijn gekomen voor (grotendeels) Russische vliegtuigen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Quick_Reaction_Alert
SAKKIA schreef:Maakt mij verder niet uit hoor dat jij je bang laat maken door zulke berichten, maar als er dan vervolgens mensen zijn die zeggen dat je hiervoor niet bang hoeft te zijn en dat het veel vaker gebeurd, laat je je ook niet geruststellen blijkbaar.
roxiie schreef:De russen doen dit al jaren, dit is niks nieuws. Vliegtuigen die zich niet melden bij binnenkomst luchtruim, worden 'onderschept'. De russen melden zich dis niet, waarom?? Van horen en zeggen om te testen hoe snel de luchtmachten reageren.
Op dit moment vindt er een internationale oefening plaats boven (De Peel is 'het aangewezen' gebied) en rond NL met F-16's en zo nu en dan met andere vliegtuigen. Dit duurt nog t/m 17 oktober. Dus het is niet vreemd dat je dagelijks F16's overhoort komen. Ik woon zowat op de vliegbasis, dus het is hier elke ochtend al mooi vroeg raak
Daks schreef:nee dat zou kunnen.
maar over het provoceren zijn wel het in ieder geval wel eens.
Ik vraag me wel af waarom 9 van de 10 keer het Noorden van Europa.
Zijn ze bang dat ze bij andere Oostbloklanden wel neergehaald worden oid?
SAKKIA schreef:Ja en de horde is dan bang en gaat lopen roeptoeteren dat er oorlog komt en dat we ze moeten neerhalen want ze hebben hier niks te zoeken!
En een aantal mensen lezen, kijken, volgen vaker het nieuws en weten dat dit niks nieuws is, of gaan eens op onderzoek uit bij andere nieuws bronnen. En zien dat het veel vaker gebeurd. Het is namelijk wel vaker in het nieuws geweest![]()
Maakt mij verder niet uit hoor dat jij je bang laat maken door zulke berichten, maar als er dan vervolgens mensen zijn die zeggen dat je hiervoor niet bang hoeft te zijn en dat het veel vaker gebeurd, laat je je ook niet geruststellen blijkbaar.