ALS Ice Bucket Challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: ALS Ice Bucket Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:21

Ik snap dat je zelf wilt bepalen aan welk doel je wilt doneren, maar om het zo te zeggen vind ik best hard om eerlijk te zijn.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:25

Het is heel simpel, als je alle goede doelen zou betalen wat zij graag willen dan houd je zelf geen cent over. Dus moet je kiezen. Ik heb het er niet zo op om zo voor het blok gezet te worden. Mocht ik aan het einde van de maand geld overhebben dan bedenk ik zelf wel of/aan wat ik dat doneer.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:27

Oh oke, snap hem. Ik dacht dat je zelf niet aan ALS wilde doneren en wel aan anderen. Dus ik snapte hem eventjes niet. Ik heb dat zelf ook, als de wervers mij gaan vragen om te doneren ben ik al snel geneigd om gewoon nee te zeggen omdat je je toch gedwongen voelt.

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:27

@liedje89
Er zijn inderdaad inmiddels veel verschillende variaties ontstaan, maar het origineel is wat ik uitlegde!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:37

maaikman schreef:
Aan de ene kant vind ik het een mooi initiatief, en zoals Jorinda al zei: '...eens een keer niet een onzinnige zuipnominatie', maar aan de andere kant ben ik het wel met liedje89 eens. Je zet mensen wél ontzettend voor het blok, op een manier waar zij misschien helemaal niet zo blij van worden...

Plus het is verspilling van schoon drinkwater.

Maar het initiatief is fijn, echt tof dat er al zoveel geld is opgehaald. *\o/* Hoop dat ze er veel nuttigs mee kunnen doen!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:55

Dit is natuurlijk vooral opgezet voor bekendmaking van ALS. En ja als er bekende mensen zich voor gaan inzetten, net als 7 sept er weer een hele groep bn-ers de grachten in springt, bereik je een veel grotere groep mensen. Waarvan een deel zeker zal gaan doneren omdat de bekende persoon dat ook doet. En of je nu 1 euro doneert of 1000 euro dat zal niemand wat uit maken. Elke euro is er 1.

(@heimdallr: voor kanker is misschien nog geen medicijn in de vorm van een pilletje of drankje, maar er zijn vele mogelijkheden tot behandelen en genezing. Aan kanker hoef je zeker niet te overlijden! MAAR als je de diagnose ALS krijgt is dat wel zeker het geval.)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:00

Angelkisssss: nou kanker is echt niet altijd te genezen hoor. Maar ik snap je punt. ALS is een doodvonnis om het zo maar te noemen, maar enkele vormen van kanker zijn dit ook.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:10

Natuurlijk zijn er enkele vormen van kanker waar nog niks voor is een als je te lang wacht met behandelen kan het ook fout aflopen en natuurlijk de pech gevallen waarbij het terug komt. (Werk zelf in het Nederlands Kanker Instituut, dus weet een zie genoeg zelf)

Maar mijn punt is idd dat daar al veel geld en bekendheid voor is. Voor ALS niet, en dat is nu je doodvonnis.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:55

Angelkisssss schreef:
(@heimdallr: voor kanker is misschien nog geen medicijn in de vorm van een pilletje of drankje, maar er zijn vele mogelijkheden tot behandelen en genezing. Aan kanker hoef je zeker niet te overlijden! MAAR als je de diagnose ALS krijgt is dat wel zeker het geval.)

gevaarlijke opmerking dit, ik zal het vertellen tegen alle mensen die ik kende maar die wel overleden zijn aan kanker.

Hoe kinderachtig kan het zijn, roepen dat jouw goede doel belangrijker is als een ander! Het gaat om beide gevallen om mensenlevens!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 06:25

Ik denk dat je even goed moet lezen wat ik geschreven heb. Maar zal nog een korte samenvatting geven.

Er zijn voor kanker behandelingsmethoden, en nee niet voor alle soorten, maar het hoeft dus niet zo te zijn dat je er aan sterft.

En volgens mij hoor je mij nergens roepen dat ik vind dat iedereen MOET doneren voor ALS. Ja het gaat met deze actie om de bekendheid van de ziekte en ja ik spring zelf in de gracht voor iemand die ik ken met deze ziekte. Maar het is vrij aan iedereen of je doneert aan een goed doel en aan welke en hoeveel.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 06:38

Hm Ik vind het niet echt heel bijzonder, in vergelijking met wie er al mee hebben gedaan vind ik dat ze nog bijzonder weinig hebben opgehaald.
Ik bedoel Hallo bill Gates?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 06:42

LukieBradley schreef:
Hm Ik vind het niet echt heel bijzonder, in vergelijking met wie er al mee hebben gedaan vind ik dat ze nog bijzonder weinig hebben opgehaald.
Ik bedoel Hallo bill Gates?

Maar het gaat niet enkel om doneren, maar ook om bewustzijn te creëeren. Kanker is bij iedereen bekend, echter ALS is te onbekend bij mensen

En door het bereik van mensen zoals Bill Gates, maar ook Justin Timberlake of Robert Downey Jr. creëer je bij meer mensen bewustzijn dan als dat ik zoiets op internet zou zetten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:59

Hebben jullie die van Charlie Sheen gezien? Briljant. I.p.v een emmer ijs over zich heen te kieperen deed hij 10.000 dollar over zich heen gooien. Als in ijs smelt maar met 10.000 dollar kunnen ze nog iets.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:28

Heimdallr schreef:
Ik snap dat je zelf wilt bepalen aan welk doel je wilt doneren, maar om het zo te zeggen vind ik best hard om eerlijk te zijn.

Ik weet eerlijk gezegd niet of deze actie nu echt door een ALS stichting is bedacht of door iemand die de ALS stichting een warm hart toedraagt maar ik ben eerlijk gezegd wel minder geneigd om te doneren aan goede doelen die er (in mijn ogen) vervelende wervingstechnieken op na houden.
Er zijn zoveel goede doelen waaraan je kan doneren dat je toch wel moet kiezen, vertrouwen in de organisatie zelf is dan toch net zo belangrijk als affiniteit met het doel.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:32

Die van Jamie Oliver is ook erg leuk :)

En George Bush heeft het ook gedaan...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:33

Angelkisssss schreef:
Natuurlijk zijn er enkele vormen van kanker waar nog niks voor is een als je te lang wacht met behandelen kan het ook fout aflopen en natuurlijk de pech gevallen waarbij het terug komt. (Werk zelf in het Nederlands Kanker Instituut, dus weet een zie genoeg zelf)

Maar mijn punt is idd dat daar al veel geld en bekendheid voor is. Voor ALS niet, en dat is nu je doodvonnis.

En je wil hiermee zeggen dat kanker minder erg is dan ALS, of...
Snap het punt echt niet.
Natuurlijk is kanker bekender, 1 op de 3 mensen krijgt het. Dat geldt niet voor ALS. In de zin van meeste levens redden, zou er dan ook meer geld beschikbaar moeten zijn voor kankeronderzoek. Wat niet wil zeggen dat er voor ALS geen geld beschikbaar moet zijn.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:58

liedje89 schreef:
Heimdallr schreef:

Ik weet eerlijk gezegd niet of deze actie nu echt door een ALS stichting is bedacht of door iemand die de ALS stichting een warm hart toedraagt maar ik ben eerlijk gezegd wel minder geneigd om te doneren aan goede doelen die er (in mijn ogen) vervelende wervingstechnieken op na houden.
Er zijn zoveel goede doelen waaraan je kan doneren dat je toch wel moet kiezen, vertrouwen in de organisatie zelf is dan toch net zo belangrijk als affiniteit met het doel.

Wat ik voornamelijk terug vind is het gestart door een ALS patiënt en niet door een ALS stichting.

Persoonlijk ben ik nooit echt fan geweest van de meeste nomineer zaken via social media. Ook heb ik nooit de bh kleur tegen borstkanker zaken gesnapt.

Geheel tegen mijn eigen verwachting in kan ik deze actie wel waarderen. Juist omdat ALS nog zo onbekend is. Omdat het zo'n vreselijke ziekte is, hoe verschrikkelijk moet het zijn om geestelijk nog goed te zijn, je volledige lichaam nog te kunnen voelen maar niet meer te kunnen bewegen. Dat er nu voor ALS zoveel geld wordt opgehaald vind ik prachtig, wie weet brengt dat de onderzoeken naar een remedie opgang. En misschien is het in verhouding tot de filmpjes niet ontzettend veel, maar het is meer dan normaliter wordt opgehaald en iedere donatie extra is er 1.

Alle aandacht door beroemdheden vind ik mooi, mensen worden bewust gemaakt en er wordt meer geld opgehaald. De ene zal het doen voor de aandacht voor zichzelf, de ander voor aandacht voor ALS. Nou so be it. Ik heb verschillende verhalen gelezen van patiënten ( http://nos.nl/op3/artikel/689215/ ), van een hele dankbare ALS stichting en van nabestaanden die laten zien dat het gewaardeerd wordt. En hoe mooi is het dat de stichting nu veel geld binnenhaalt zonder dat er een dure campagne is verzonnen en gelanceerd?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:33

_Hedwig_ schreef:
Persoonlijk ben ik nooit echt fan geweest van de meeste nomineer zaken via social media. Ook heb ik nooit de bh kleur tegen borstkanker zaken gesnapt.

Nee, dat vat ik inderdaad ook niet, vooral omdat dat zogenaamd geheim moest en alleen voor vrouwen was. Ook mannen kunnen borstkanker krijgen en die worden hiermee gewoon genegeerd. Het is ook niet echt aandacht vragen als je niet 'mag vertellen' waar je nietszeggende FB-status op slaat. :+

Ik vind het inderdaad ook mooi dat er nu door bekendere mensen aandacht wordt gevraagd, dat vind ik wel een mooi initiatief.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:44

Ik word zo moe van mensen die niet lezen! Geloof dat ik het daar maar bij laat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:30

Ik zie net dat deze hier nog niet gepost is. Dus bij deze. Doorkijken tot het einde :-)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:10

Die heb ik idd gezien! Erg indrukwekkend :j

Dit is tot nu toe mijn favoriet van de challenges _O-

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:20

billionache schreef:
Ik zie net dat deze hier nog niet gepost is. Dus bij deze. Doorkijken tot het einde :-)

[ Video ]

Deze vind ik het beste en het mooiste!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:32

Cynn schreef:
Dit is tot nu toe mijn favoriet van de challenges _O-
[ Video ]

Deze is echt ge-wel-dig _O-.

Die van Misha Collins is ook heel erg leuk!
Afkijken tot het einde.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:47

Misha heeft het goed gedaan, de tweet erna was een verwijzing naar de website van ALS en hij heeft zelf ook gedoneerd

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:25

billionache schreef:

[ Video ]

had deze op faceboek al voorbij zien komen maar weer hou ik het niet droog. 26 wat een leeftijd.....