Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikman schreef:Aan de ene kant vind ik het een mooi initiatief, en zoals Jorinda al zei: '...eens een keer niet een onzinnige zuipnominatie', maar aan de andere kant ben ik het wel met liedje89 eens. Je zet mensen wél ontzettend voor het blok, op een manier waar zij misschien helemaal niet zo blij van worden...
Angelkisssss schreef:(@heimdallr: voor kanker is misschien nog geen medicijn in de vorm van een pilletje of drankje, maar er zijn vele mogelijkheden tot behandelen en genezing. Aan kanker hoef je zeker niet te overlijden! MAAR als je de diagnose ALS krijgt is dat wel zeker het geval.)
LukieBradley schreef:Hm Ik vind het niet echt heel bijzonder, in vergelijking met wie er al mee hebben gedaan vind ik dat ze nog bijzonder weinig hebben opgehaald.
Ik bedoel Hallo bill Gates?
Heimdallr schreef:Ik snap dat je zelf wilt bepalen aan welk doel je wilt doneren, maar om het zo te zeggen vind ik best hard om eerlijk te zijn.
Angelkisssss schreef:Natuurlijk zijn er enkele vormen van kanker waar nog niks voor is een als je te lang wacht met behandelen kan het ook fout aflopen en natuurlijk de pech gevallen waarbij het terug komt. (Werk zelf in het Nederlands Kanker Instituut, dus weet een zie genoeg zelf)
Maar mijn punt is idd dat daar al veel geld en bekendheid voor is. Voor ALS niet, en dat is nu je doodvonnis.
liedje89 schreef:Heimdallr schreef:Ik snap dat je zelf wilt bepalen aan welk doel je wilt doneren, maar om het zo te zeggen vind ik best hard om eerlijk te zijn.
Ik weet eerlijk gezegd niet of deze actie nu echt door een ALS stichting is bedacht of door iemand die de ALS stichting een warm hart toedraagt maar ik ben eerlijk gezegd wel minder geneigd om te doneren aan goede doelen die er (in mijn ogen) vervelende wervingstechnieken op na houden.
Er zijn zoveel goede doelen waaraan je kan doneren dat je toch wel moet kiezen, vertrouwen in de organisatie zelf is dan toch net zo belangrijk als affiniteit met het doel.
_Hedwig_ schreef:Persoonlijk ben ik nooit echt fan geweest van de meeste nomineer zaken via social media. Ook heb ik nooit de bh kleur tegen borstkanker zaken gesnapt.