Verborgen dieren in voedsel: Foodwatch roept op tot actie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:52

karuna schreef:
Helaas weten we daar alles van, vooral als het botervet bevat dan staat het dus niet vermeld maar zit het er wel in. Ben daar vaak genoeg goed ziek van geweest. :r .

Hmm dat zet me nu wel aan het denken. Ik heb soms echt zo'n pijn na het eten, terwijl ik verder niks kan vinden in de lijst.. misschien dan idd. botervet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 07:12

Ik ben dan wel geen vegetarier, maar ik vind dat er duidelijk op de verpakking moet staan wat er in zit...
Als mensem het niet uitmaakt wat er in verwerkt is hoeven ze er niet naar te kijken... Maar iedereen die om wat voor reden bepaalde zaken niet wil eten, die moet toch gewoon de keuze hebben lijkt me.

chimello

Re: Verborgen dieren in voedsel: Foodwatch roept op tot actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:44

Is dat die vrouw van dat boek? Daar heb ik toevallig een lezing van bijgewoond waar ze over het boek vertelde :+

Dan is het dieren niet consumeren versus dieren volledig gebruiken zodat er geen rest is en het dier niet voor de helft van zijn lijf afgemaakt is. Als vegetariër blijf ik tussen beide twijfelen eerlijk gezegd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:58

Ja persoonlijk maakt het me niet uit wát ik eet, als ik maar wel kan zien wat het is en waar het vandaan komt. Ik eet namelijk niet graag legbatterij eieren of dierenleedvlees.
Dus ik vind gewoon dat dit op de verpakking moet staan en of het anders in de winkel zelf te controleren is!

Want dat is dus niet het geval. Je hebt geen flauw idee waar je de informatie vandaan moet halen. Ook in de winkel niet. Als ze nou een systeem halen waarin je snel op kan zoeken of er dierlijke producten in zit zou dit al een enorme verbetering zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:00

Milka chocola bevat trouwens ook dierlijke producten, is dus niet vegetarisch.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:54

Overal zit iets dierlijks in tegenwoordig. Kun je bijna niet meer voorkomen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:44

Ik lees bij elk product de verpakkingen na wat erin zit, schrikbarend vond ik dat ze er overal glucose fructosestroop ingooien, troep is het! Sinds ik hier op let voel ik mij wel veel beter, veel minder klachten...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:33

Anoniem schreef:
Dit is nou 1 van de redenen dat ik mijn boodschappen niet meer in een gewone supermarkt koop, biologisch voedsel eet en drink en zoveel mogelijk zelf verbouw.
Het normale eten en drinken van tegenwoordig is niet meer eerlijk, het is een technisch hoogstandje geworden dat zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden.

Biologisch is (helaas) ook geen garantie dat er helemaal geen hulpstoffen worden gebruikt- dat mag namelijk, binnen bepaalde grenzen.

Ik vind het af en toe bizar wat we allemaal 'nodig' hebben tegenwoordig om eten te produceren.
De lijst rotzooi die men tegenwoordig nodig heeft om een simpel pakje vla te produceren lijkt eindeloos.