Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:24/7 economie wil ik hier ook, met dezelfde prijzen![]()
Ik vond het echt heerlijk om bv. om 11 uur in de walmarkt te gaan shoppen.
janouk schreef:Furrow schreef:24/7 economie wil ik hier ook, met dezelfde prijzen![]()
Ik vond het echt heerlijk om bv. om 11 uur in de walmarkt te gaan shoppen.
tenzij je zelf in de winkel werkt of een eigen winkel hebt, dan is die 24 uurs economie een ramp: dan word je slaaf van je eigen winkel. Van mij hoeft het niet.
damian23 schreef:Duurzame enegie. Daar kunnen we van landen zoals duitsland en noorwegen echt wat van leren. Gisteren was dat nog in het nieuws vanwege de angst dat rusland van de winter de gaskraan dichtdraait.
pandour4evuh schreef:Waar ik me erg aan kan ergeren is roltrap gedrag
Gewoon midden op de roltrap gaan staan om vooral niemand erlangs te laten gaan.
volgens mij is het dus typisch nederlands om je daaraan te ergeren![]()
Maar ik erger me ook kapot... op een trap hoor je te lopen, niet stilstaan
Ayasha schreef:Furrow schreef:Daar heb je een punt ayasha, maar ik woon bv. In een deel in Antwerpen waar wekelijks wel 1 auto gevandaliseerd wordt. Elk huis hier is al ingebroken, wil je naar de apotheek staan er wel drie methadon te drinken. Erg triest, ik zeur er niet over, maar mijn acties gaan geen veranderingen brengen. Ik ga gewoon sparen om weg te komen.
Hier liggen ze ook om de hoek met god weet wat in hun bloed. Een beetje verder liggen ze van tijd op het fiets/voedpad, zo bezopen dat ze hun eigen naam nog niet meer kunnen herinneren en de afgelopen twee dagen loopt er hier de hele nacht eentje in de telefoon te schreeuwen (tenminste, ik denk dat het in de telefoon is gezien ik geen reactie terug hoor.) over dat ie die h**rezoon gaat kapot maken en nog van dat soort dingen en zo nu en dan gaat ie over in een taal die ik niet ken. Dat weerhoud me er niet van om dat vrouwtje dat een kwetsuur aan haar arm heeft die daardoor niet goed bruikbaar is even te helpen met het oprapen van haar brood en haar oprecht te zeggen "graag gedaan hoor, kan ik nog ergens mee helpen?" wanneer ze verontschuldigend en haast beschaamd zegt dat ze "het nog niet gewend is" wat "het" dan ook moge zijn. Zag er uit als artrose of een soort verlamming maar daar heb ik verder niet naar gevraagd. Wat de reden is dat ze hulp nodig heeft maakt me nl niet uit.
Ik probeer voorbij de "minder" goede dingen te kijken (al vraag ik me soms/vaak af hoe het zo ver is kunnen komen bij die personen) en probeer de goede te zien en te onthouden. Ik weet dat het slechte er ook is, ik ben niet dom, maar dat laat ik sneller los. Of probeer iig.
Nederlanders zitten hier ook veel en in mijn ervaring zijn die vaak onbehouwen op het onbeleefde af.Nu zal dat ook wel liggen aan het feit dat we hier vlakbij maastricht zitten en je toch een bepaalt slag nederlanders hier tegen komt zegma.
Ik hoop dus altijd maar dat ze niet representatief zijn voor de rest van Nederland.
Bij Hypoweert zijn ze ook druk en vlot maar wel ontzettend vriendelijk en beleeft en hoewel ze een heel andere manier van doen hebben dan belgen, kan ik hun echt appreciëren.Dus ik houd het er maar op dat wat hier komt aan nederlanders een bepaalt "groepje" is zegmaar.
TammyVN schreef:Ik heb laatst nog 2 verdwaalde Franse meisjes met gigantische backpacks een lift gegeven naar hun camping. (Ze moesten bij die van zeeburg zijn en nog een heel stuk lopen). Vond het zo zielig.. Was toen met dat enorme noodweer.
Niet alle toeristen zijn vervelend en we zijn zelf uiteraard vast ook wel eens een vervelende toerist geweest.. Maar ik moet zeggen dat 80/90 procent van de toeristen in Amsterdam echt van god los zijn..
MarvanTom schreef:In Londen gaat dat totaal anders. Als vanzelf. Ook de rijen voor de bus gaan orderlijk. Geen geduw of ellenbogenwerk, lelijke gezichten of wat dan ook. Gewoon in 1 lijn de bus in, heerlijk!
Furrow schreef:Hier in Antwerpen heb ik geen toeristenoverlast, de meeste zijn Aziatische en volgen braaf de paraplu.
chimello schreef:Ga maar eens in Japan kijken. Daar ligt echt nog geen kauwgompje op de grond
Raponsje schreef:Ik heb nooit in Nederland gewoond en omdat iedereen zo op een kluitje woont is het natuurlijk ook viezer dan wanneer mensen meer verspreid wonen.
Verder vind ik de meeste Amerikanen juist vreselijk. Ze doen heel aardig tegen je maar zodra je weg bent hebben ze commentaar op je. Dan liever een directe Nederlander die het in je gezicht zegt.
Om nog maar niet te spreken over hoe nep Amerikanen zich vaak gedragen. De tell sell reclames zijn vind ik een goed voorbeeld. "Oooh wow, Bob! What an amazing en life changing knife".
Schotten zijn inderdaad heel vriendelijk. Je wordt hier wellicht neergestoken maar ze vertellen je daarna wel hoe je het snelst bij het ziekenhuis komt.