Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TammyVN schreef:Ze zouden die mensen gewoon moeten laten gaan en niet meer binnen moeten laten als ze terug willen komen. Ik snap echt niet hoe mensen uit Europa daar kunnen meestrijden, juist als je in Europa opgroeid leer je toch dat het zo slecht nog niet is hier?? Echt te bizar voor woorden inderdaad.
En verschrikkelijk voor de bevolking daar..
EskeGirl schreef:TammyVN schreef:Ze zouden die mensen gewoon moeten laten gaan en niet meer binnen moeten laten als ze terug willen komen. Ik snap echt niet hoe mensen uit Europa daar kunnen meestrijden, juist als je in Europa opgroeid leer je toch dat het zo slecht nog niet is hier?? Echt te bizar voor woorden inderdaad.
En verschrikkelijk voor de bevolking daar..
Bij de Islam heb je de Jihad -De heilige oorlog voor geloof- nou zal niet iedere moslim hieraan meedoen, maar de extremisten dus wel.
EskeGirl schreef:@Rapido
Dat laatste gebeurd al eeuwen en eeuwen, in de tijd van Egyptenaren, Grieken, Romeinen, tijdens de middeleeuwen de Inquisitie.
Alles gebeurd al zo lang -oorlogen, geweld, natuurrampen-, maar er werd vroeger niet alles over gemeld.
Hannanas schreef:Ik zou als overheid beslissen voor nl extremisten vechtend nu bij Isis : paspoort afnemen.
Weg met je Nederlandse nationaliteit. Grens dicht voor jou.
Bij tweede kans: linea recta de gevangenis in voor een eventuele tweede kans.
geerke schreef:overheid kan geen paspoorten afnemen...anders waren al die vervelende marokkanen al lang opgerot.
Deze mensen komen,als ze het overleven...gewoon gezellig terug naar nederland.De uitkering word nu ook gewoon doorbetaalt.Krijgen straks slachtofferhulp omdat ze door het moorden trauma's hebben opgelopen....wedden?
geerke schreef:overheid kan geen paspoorten afnemen...anders waren al die vervelende marokkanen al lang opgerot.
Deze mensen komen,als ze het overleven...gewoon gezellig terug naar nederland.De uitkering word nu ook gewoon doorbetaalt.Krijgen straks slachtofferhulp omdat ze door het moorden trauma's hebben opgelopen....wedden?
geerke schreef:nou...een kleine bom op ISIS?Zal toch wel schelen denk ik?
AmoorM schreef:Wat is dan de oplossing? Die 'mensen' niet straffen?
Shadow0 schreef:geerke schreef:nou...een kleine bom op ISIS?Zal toch wel schelen denk ik?
Nee. Dat kunnen we nu wel leren van de geschiedenis - dat roept alleen maar meer wraak en verzet op. Niet voor niets dat deze groeperingen ontstaan in gebieden waar al heel veel bommen gevallen zijn, steeds weer. Het heeft in Irak en Afghanistan niks goeds gedaan.AmoorM schreef:Wat is dan de oplossing? Die 'mensen' niet straffen?
Wat mij betreft wel straffen, maar gewoon binnen het strafrecht.
LBLGypsyCobs schreef:Mensen van allerlei ras en geloof zitten over de hele wereld zo met elkaar verweven, dat een probleem op 1 plek in de wereld gelijk overal spanningen geeft.
Kijk naar het conflict in de Gaza strook, geeft ook spanningen in bijvoorbeeld Amsterdam.
In delen van Parijs kunnen joden niet meer veilig op straat, hun bezittingen worden gesloopt en in brand gestoken, het is daar net een miniatuur Gaza strook.
Als Obama een paar flinke bommen op die ISIS strijders gooit, kun je er op wachten dat er in de VS ook weer aanslagen worden gepleegd.
Door alle gruwelijke beelden raken mensen ook afgestompt en geweld lijkt steeds 'normaler' te worden.
Weer de zoveelste Europese jihadist bij een hek wat hij trots gedecoreerd heeft met afgehakte hoofden van zijn slachtoffers.
De generatie die WOII heeft overleefd en de generaties net daarna hadden nog sterk het besef 'dat mag nooit meer gebeuren'.
Maar dat besef is nu verzwakt en het gebeurd gewoon allemaal weer.
Mensen die elkaar met volkomen waanzinnig excuus afslachten, tot gruwelijke dingen in staat zijn.
Niet alleen in oorlogsgebieden, maar ook gewoon hier als tijdens het uitgaan een gezicht niet bevalt of om een voorrangskwestie in het verkeer.