Het nieuws wordt steeds heftiger.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:45

Ze zouden die mensen gewoon moeten laten gaan en niet meer binnen moeten laten als ze terug willen komen. Ik snap echt niet hoe mensen uit Europa daar kunnen meestrijden, juist als je in Europa opgroeid leer je toch dat het zo slecht nog niet is hier?? Echt te bizar voor woorden inderdaad.

En verschrikkelijk voor de bevolking daar..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:47

TammyVN schreef:
Ze zouden die mensen gewoon moeten laten gaan en niet meer binnen moeten laten als ze terug willen komen. Ik snap echt niet hoe mensen uit Europa daar kunnen meestrijden, juist als je in Europa opgroeid leer je toch dat het zo slecht nog niet is hier?? Echt te bizar voor woorden inderdaad.

Bij de Islam heb je de Jihad -De heilige oorlog voor geloof- nou zal niet iedere moslim hieraan meedoen, maar de extremisten dus wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:57

EskeGirl schreef:
TammyVN schreef:

Bij de Islam heb je de Jihad -De heilige oorlog voor geloof- nou zal niet iedere moslim hieraan meedoen, maar de extremisten dus wel.

Ik heb Geert Wilders trouwens nog niet gehoord, omdat het NL extremisten met de ISIS mee vechten.

Maar die NL extremisten gaan naar Irak om mensen te vermoorden en komen terug naar NL om weer een vrolijk leventje te leiden. Staat er geen straf op? Ongelofelijk..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:46

Ik zou als overheid beslissen voor nl extremisten vechtend nu bij Isis : paspoort afnemen.
Weg met je Nederlandse nationaliteit. Grens dicht voor jou.
Bij tweede kans: linea recta de gevangenis in voor een eventuele tweede kans.

Popstra

Re: Het nieuws wordt steeds heftiger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:53

Ik vind alles ook steeds heftiger en vooral wreder worden. Ben voor het eerst echt niet gerust op wat de toekomst ons brengen gaat met al die idioten die hun eigen regels bepalen in deze wereld! Hoe is het mogelijk dat zulke mensen gewoon even kunnen bepalen dat jij niet verder mag leven omdat je ongelovig bent of van een ander geloof???

Ben ergens blij ik geen kinderen heb. Dat deze ellende hen bespaart blijft.

Kijk ook eigenlijk liever geen nieuws meer.......

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:55

@Rapido
Dat laatste gebeurd al eeuwen en eeuwen, in de tijd van Egyptenaren, Grieken, Romeinen, tijdens de middeleeuwen de Inquisitie.
Alles gebeurd al zo lang -oorlogen, geweld, natuurrampen-, maar er werd vroeger niet alles over gemeld.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:00

Gister keek ik het nieuws uit belgie en was een klein jongentje uit belgie bij de jihad strijders en die bekeerde hem. hem werd gevraagd of hij liever belg was of jihad strijder. Hij antwoorden het laatste. Ook vroeg die vreselijke man aan hem waarom hij uit belgie weg moest en toen zei dat jongetje, daar zijn alleen ongelovigen. Die man vertelde dat de kinderen de toekomst van de strijders waren en dat ze nu al wisten wat hun taken later zouden zijn. Ze gingen de kinderen onderdompelen in de zee, vreselijk om zoiets te zien. En dat is dan de toekomst....
ik denk echt dat er een 3e wereld oorlog komt (aan de gang is)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:01

EskeGirl schreef:
@Rapido
Dat laatste gebeurd al eeuwen en eeuwen, in de tijd van Egyptenaren, Grieken, Romeinen, tijdens de middeleeuwen de Inquisitie.
Alles gebeurd al zo lang -oorlogen, geweld, natuurrampen-, maar er werd vroeger niet alles over gemeld.

Zal best maar feit is er in ons land ook steeds meer idioten zich extremist gaan noemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:40

Hannanas schreef:
Ik zou als overheid beslissen voor nl extremisten vechtend nu bij Isis : paspoort afnemen.
Weg met je Nederlandse nationaliteit. Grens dicht voor jou.
Bij tweede kans: linea recta de gevangenis in voor een eventuele tweede kans.

Ik vindt paspoort afnemen nog wel een hele milde straf. Die extremisten vermoorden zoveel mensen. Ik zie het gewoon als moord. Levenslang in de ergste gevangenis of direct een kogel. Klaar weg ermee. NL is veel te makkelijk.

Was laatst ook op het nieuws dat NL veel te weinig onderneemt in deze situatie.
Er wordt vaak geklaagd dat Amerika zich overal mee bemoeit, maar als Obama nu niks doet gaan er 50 duizend onschuldige mensen dood.

Snap sowieso niet dat ze niet gelijk al plekken waar die ISIS mensen verblijven plat bombarderen.

Geen milde maatregelen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:04

vind ik ook! Opruimen die idioten!!
Een normaal denkend mens snijd geen keeltjes van kinderen door....
en dat soort mensen horen al helemaal niet in ons land thuis!! nergens trouwens

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:08

overheid kan geen paspoorten afnemen...anders waren al die vervelende marokkanen al lang opgerot.

Deze mensen komen,als ze het overleven...gewoon gezellig terug naar nederland.De uitkering word nu ook gewoon doorbetaalt.Krijgen straks slachtofferhulp omdat ze door het moorden trauma's hebben opgelopen....wedden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:15

geerke schreef:
overheid kan geen paspoorten afnemen...anders waren al die vervelende marokkanen al lang opgerot.

Deze mensen komen,als ze het overleven...gewoon gezellig terug naar nederland.De uitkering word nu ook gewoon doorbetaalt.Krijgen straks slachtofferhulp omdat ze door het moorden trauma's hebben opgelopen....wedden?

Waarschijnlijk wel ja. Ik vindt het land uit zetten ook geen verstandige keuze, dan gaan ze terug en moorden ze verder. Gewoon hier terug verwelkomen in NL en dan direct bij aankomst naar de gevangenis waar ze op gruwelijke wijze worden afgeslacht. Direct een kogel is ook weer zo mild voor deze mensen. Dan zijn ze blij want dan gaan ze direct naar Allah. En alle omstanders die blij en trots zijn wat diegene voor hun geloof heeft gedaan direct oppakken!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:16

rapido schreef:

Hmmm, meer geweld? Ik betwijfel of dat de oplossing is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:17

Shadow0 schreef:
rapido schreef:

Hmmm, meer geweld? Ik betwijfel of dat de oplossing is.

Wat is dan de oplossing? Die 'mensen' niet straffen?

geerke

nou...een kleine bom op ISIS?Zal toch wel schelen denk ik?

Furrow

geerke schreef:

Hier in België zeggen ze het te doen maar dit is een voorbeeld van een jihad strijder die weer lekker vrij rond loopt

http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstand-i ... yrie.dhtml

Tussen het moorden moet je een beetje ontspannen he :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:23

geerke schreef:

Nee. Dat kunnen we nu wel leren van de geschiedenis - dat roept alleen maar meer wraak en verzet op. Niet voor niets dat deze groeperingen ontstaan in gebieden waar al heel veel bommen gevallen zijn, steeds weer. Het heeft in Irak en Afghanistan niks goeds gedaan.

AmoorM schreef:

Wat mij betreft wel straffen, maar gewoon binnen het strafrecht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:27

welk strafrecht?Europees of van daar?Daar heb je volgens mij geen strafrecht.Gewoon de kogel.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:32

Mensen van allerlei ras en geloof zitten over de hele wereld zo met elkaar verweven, dat een probleem op 1 plek in de wereld gelijk overal spanningen geeft.

Kijk naar het conflict in de Gaza strook, geeft ook spanningen in bijvoorbeeld Amsterdam.
In delen van Parijs kunnen joden niet meer veilig op straat, hun bezittingen worden gesloopt en in brand gestoken, het is daar net een miniatuur Gaza strook.

Als Obama een paar flinke bommen op die ISIS strijders gooit, kun je er op wachten dat er in de VS ook weer aanslagen worden gepleegd.

Door alle gruwelijke beelden raken mensen ook afgestompt en geweld lijkt steeds 'normaler' te worden.

Weer de zoveelste Europese jihadist bij een hek wat hij trots gedecoreerd heeft met afgehakte hoofden van zijn slachtoffers.

De generatie die WOII heeft overleefd en de generaties net daarna hadden nog sterk het besef 'dat mag nooit meer gebeuren'.
Maar dat besef is nu verzwakt en het gebeurd gewoon allemaal weer.
Mensen die elkaar met volkomen waanzinnig excuus afslachten, tot gruwelijke dingen in staat zijn.

Niet alleen in oorlogsgebieden, maar ook gewoon hier als tijdens het uitgaan een gezicht niet bevalt of om een voorrangskwestie in het verkeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:41

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Nee. Dat kunnen we nu wel leren van de geschiedenis - dat roept alleen maar meer wraak en verzet op. Niet voor niets dat deze groeperingen ontstaan in gebieden waar al heel veel bommen gevallen zijn, steeds weer. Het heeft in Irak en Afghanistan niks goeds gedaan.

AmoorM schreef:

Wat mij betreft wel straffen, maar gewoon binnen het strafrecht.

Zij hebben geen recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:43

500 yezidi's levend begraven of gedood........... :r

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:44

AmoorM schreef:
Zij hebben geen recht.

Dan hebben wij het onze ook opgegeven...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:55

LBLGypsyCobs schreef:
Mensen van allerlei ras en geloof zitten over de hele wereld zo met elkaar verweven, dat een probleem op 1 plek in de wereld gelijk overal spanningen geeft.

Kijk naar het conflict in de Gaza strook, geeft ook spanningen in bijvoorbeeld Amsterdam.
In delen van Parijs kunnen joden niet meer veilig op straat, hun bezittingen worden gesloopt en in brand gestoken, het is daar net een miniatuur Gaza strook.

Als Obama een paar flinke bommen op die ISIS strijders gooit, kun je er op wachten dat er in de VS ook weer aanslagen worden gepleegd.

Door alle gruwelijke beelden raken mensen ook afgestompt en geweld lijkt steeds 'normaler' te worden.

Weer de zoveelste Europese jihadist bij een hek wat hij trots gedecoreerd heeft met afgehakte hoofden van zijn slachtoffers.

De generatie die WOII heeft overleefd en de generaties net daarna hadden nog sterk het besef 'dat mag nooit meer gebeuren'.
Maar dat besef is nu verzwakt en het gebeurd gewoon allemaal weer.
Mensen die elkaar met volkomen waanzinnig excuus afslachten, tot gruwelijke dingen in staat zijn.

Niet alleen in oorlogsgebieden, maar ook gewoon hier als tijdens het uitgaan een gezicht niet bevalt of om een voorrangskwestie in het verkeer.

maar dat is echt niet nieuw hoor...zolang er mensen zijn slachten we elkaar af.Meestal om landje pik,of het geloof.Misschien moet het geloof eens verboden worden :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:03

Het is niet nieuw, maar dat we het allemaal via social media meekrijgen wel.
Die beelden roepen aan de ene kant verontwaardiging op, maar aan de andere kant wordt er niet geschuwd om een ander hetzelfde aan te doen.

Een halve eeuw geleden bereikte het nieuws de rest van de wereld niet zo snel, soms pas jaren erna dat de verhalen boven kwamen.

Nu wordt er op Gaza geschoten, een mevrouw in Amsterdam hangt een vlag aan haar balkon als reactie en haar omgeving reageert met bedreigingen.

De spanning op 1 plek op de wereld slaat veel sneller en heftiger over op de rest van de wereld.

Dat het geloof als excuus wordt gebruikt is inderdaad niet nieuw.
Geloof afschaffen heeft geen zin en hoeft volgens mij niet, mensen kunnen in moeilijke tijden ook veel troost putten uit een geloof.
Ook zonder geloof zal de mens altijd een excuus vinden om te knokken, zie voetbalwedstrijden bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:36

Ik wordt gewoon naar van alle situaties. Niet alleen van de oorlogen, maar ook bijvoorbeeld van het ebola virus. Overal heerst dood, verderf en negatieve zweer. Dat er mensen zijn die zo vreselijk kunnen denken - tig yezidi's afslachten en denken dat het normaal is en omdat ze vinden dat het nodig is/moet en dan ook nog vrolijk terug komen naar NL- Komt het dan helemaal niet bij die 'mensen' in hun hoofd dat dit verkeerd is? Dat niet alles en iedereen moslim is? Waarom kan dat niet gewoon geaccepteerd worden? Waarom denken dat een moslim/islam beter is.... Dat verafschuw ik.

Natuurlijk zal een goede moslim dit ook afschuwlijk vinden, maar ik gok dat er in NL zat zijn die stiekem vinden dat dit 'goed' voor het geloof is..

Om een lang verhaal kort te maken, je hoort alleen maar negatieve berichten ipv positieve. Het nieuws sloot de uitzending laatst toch nog met een positief af omdat het alleen maar negatief is.