Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:43

Linsey1998 schreef:
De 3de deze week, en een tijdje geleden ook al een vliegtuig vermist.. Je zou gewoon bijna bang worden om nog met het vliegtuig te moeten ;(

En met 3 tel je nog niet eens de 2 Oekraïense gevechtsvliegtuigen mee die ook van de week uit de lucht zijn geschoten

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:43

Aah jongens, wat is dit? hoeveel vliegtuigen dit afgelopen jaar al niet? 4? sorry maar ik vind dit echt verschrikkelijk! en ook zo kort achter elkaar!, ik denk dat al die vliegtuig maatschappijen zich nu flink achter de oren krabben... :?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:45

Vereentjex schreef:
Aah jongens, wat is dit? hoeveel vliegtuigen dit afgelopen jaar al niet? 4? sorry maar ik vind dit echt verschrikkelijk! en ook zo kort achter elkaar!, ik denk dat al die vliegtuig maatschappijen zich nu flink achter de oren krabben... :?

Veel meer dan vier ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:46

Vereentjex schreef:

En dan? Niet aan alles kun je iets doen. Ja, soms zijn het technische foutjes, te weinig brandstof.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:48

Petrichor schreef:
Vreselijk niet weer 1, ik blijf hopen (hoe stom het ook klinkt) dat dit door noodweer of motorische problemen kwam.

Ik ga naar Gran Canaria. :)

Die route lijkt mij qua landen veilig, dus ik zou me daar niet te druk om maken... hoe raar dat ook klinkt in dit topic :s

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:50

volgens mij mag ik van geluk spreken dat ik vanacht veilig ben geland in nederland na mijn vakantie.
Het is echt absurt hoeveel vliegtuigen er neerstorten, kwijtraken etc.
MH-17 uiteraard, 2 straatjagers zijn paar dagen geleden neergehaald in oekraine (piloten zijn veilig mbv schietstoelen). Jonge piloot neergestort samen met zijn vader (in amerika geloof ik). N toestel neergestort bij het maken van een noodlanding (51 doden). en nu dit weer.. nu verdwijnt er weer een vliegtuig. 4 maanden geleden verdween dat andere toestel van malasia airline.

Niet meer bij te houden. tijd voor groot onderzoek lijkt me.

xJennifx

Re: Passagiersvliegtuig op weg naar Algerije verdwenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:51

14 jul- Oekraiens vliegtuig
17 jul- Ams-kuala lumpur
23 jul - twee Oekraïense straaljagers
23 jul - Taiwan
24 jul - Algerije
24 jul - Wereldreiziger crasht op Samoa-eilanden

Afgelopen 10 dagen..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:53

Vreselijk :n

In Niger neergestort, ook geen omgeving waar je te lang wilt blijven als overlevende. Heb je al die verwondingen maar overleef je het, beland je in de brandende zon zonder water...

Hoop op een goede afloop, anders zijn er weer 116 mensen voor niets gestorven :(

Samblabla

Bah.. En ook voor hun brand een kaarsje vanavond. :(

SteffiiY

Ja het gaat niet best met al die vliegtuigen.

Century

RoyceMack schreef:
volgens mij mag ik van geluk spreken dat ik vanacht veilig ben geland in nederland na mijn vakantie.
Het is echt absurt hoeveel vliegtuigen er neerstorten, kwijtraken etc.
MH-17 uiteraard, 2 straatjagers zijn paar dagen geleden neergehaald in oekraine (piloten zijn veilig mbv schietstoelen). Jonge piloot neergestort samen met zijn vader (in amerika geloof ik). N toestel neergestort bij het maken van een noodlanding (51 doden). en nu dit weer.. nu verdwijnt er weer een vliegtuig. 4 maanden geleden verdween dat andere toestel van malasia airline.

Niet meer bij te houden. tijd voor groot onderzoek lijkt me.

Er zijn nog steeds ontzettend veel vliegtuigen die gewoon veilig opstijgen en landen.
Groot onderzoek wordt bij elke vliegtuigramp gedaan.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:54

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:00

Vereentjex schreef:
Want? Noodweer en mislukte noodlandingen zijn niet bepaald te wijten aan de luchtvaartmaatschappij zelf en hun veiligheidsvoorschriften, en het neerschieten van een vliegtuig al helemáál niet. Bovendien zijn er duizenden vliegtuigen tegelijkertijd in de lucht, verkeersvliegtuigen, maar misschien nog wel veel meer particuliere vliegtuigen. Een kans van 1 op, pak 'm beet, 30.000 (of minder, maar ik ben niet zo goed in statistiek) dat je neerstort vind ik niet heel schrikbarend; op de fiets ben ik vaker bijna dood geweest dan in het vliegtuig en ik heb er redelijk wat vlieguren op zitten. :+ Waarschijnlijk had men hier in Nederland veel minder hysterisch op dit nieuws gereageerd als het allemaal Egyptenaren of Mongolen waren geweest die in dat vliegtuig van Malaysia Airlines hadden gezeten, en dan had het nieuws van de twee Oekraïense gevechtsvliegtuigen of het tweezittertje op Samoa ons waarschijnlijk niet eens bereikt.
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 24-07-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:03

Dat denk ik ook. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:05

Inderdaad, het is echt nergens voor nodigom te panikeren. Het is niet dat dit nooit gebeurd, er ligt alleen nu focus op. En als je berekend hoeveel vliegtuigen er per dag vliegen, is het percentage dat neerstort verwaarloosbaar. Het is nog steeds de veiligste manier van reizen, statistisch gezien. In huis loop je nog meer kans om te overlijden.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:07

_Summerly_ schreef:
Vereentjex schreef:
Want? Noodweer en mislukte noodlandingen zijn niet bepaald te wijten aan de luchtvaartmaatschappij zelf en hun veiligheidsvoorschriften, en het neerschieten van een vliegtuig al helemáál niet. Bovendien zijn er duizenden vliegtuigen tegelijkertijd in de lucht, verkeersvliegtuigen, maar misschien nog wel veel meer particuliere vliegtuigen. Een kans van 1 op, pak 'm beet, 30.000 dat je neerstort vind ik niet heel schrikbarend; op de fiets ben ik vaker bijna dood geweest dan in het vliegtuig en ik heb er redelijk wat vlieguren op zitten. :+ Waarschijnlijk had men hier in Nederland veel minder hysterisch op dit nieuws gereageerd als het allemaal Egyptenaren of Mongolen waren geweest die in dat vliegtuig van Malaysia Airlines hadden gezeten, en dan had het nieuws van de twee Oekraïense gevechtsvliegtuigen of het tweezittertje op Samoa ons waarschijnlijk niet eens bereikt.

Ja ik snap je hoor!, maar ik bedoel meer van dat zij zich ook afvragen van hoe kan dit? :j

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:13

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:15

Vriendlief zei dat er zo'n 50.000 vluchten per dag zijn wereldwijd, dus eigenlijk is de kans inderdaad héél klein dat je neerstort.
En het wordt alleen nog maar veiliger, aangezien er steeds scherpere maatregelen komen tegen terroristische aanslagen, vliegtuigproblemen en nu waarschijnlijk bij oorlogsgebieden..

Niet dat ik zelf met een gerust gevoel ga vliegen trouwens, maar ik heb vliegen altijd al eng gevonden :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:17

Daarbij opkomend dat het allemaal nu een beetje ongelukkig rond dezelfde tijd zit.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:18

jemig, ik hoorde het net op de radio en dacht al dat kan toch niet waar wezen, weer een...
gelukkig wel minder passagiers, maar 118 is nog veel...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:24

Maandje geleden moest ik vliegen en omdat ik m toch wel een beetje kneep, heb ik opgezocht hoevaak een vliegtuig nu eigenlijk naar beneden komt. Dat stelde me toen gerust.

En nu dit...

Zou er niet iets geks met de atmosfeer aan de hand kunnen zijn waardoor het vaker mis gaat?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:25

dwaallicht schreef:
Maandje geleden moest ik vliegen en omdat ik m toch wel een beetje kneep, heb ik opgezocht hoevaak een vliegtuig nu eigenlijk naar beneden komt. Dat stelde me toen gerust.

En nu dit...

Zou er niet iets geks met de atmosfeer aan de hand kunnen zijn waardoor het vaker mis gaat?

Raketten? Toeval? slecht weer?

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:26

het blijft mis gaan deze week! Brrr , hopen op een goede afloop !

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:29

Ik krijg nu een update binnen dat het is neergestort in Mali...

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:30

die heb ik helaas ook net ontvangen.....