Nies_ schreef:Precies. Dat is al 1 ding die die "gekken" daar beter voor elkaar hebben dan wij.
Nou ja, ik weet niet of het gezegd mag worden, maar de 2e wereldoorlog is ook gestart door iemand die democratisch is gekozen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Sterker nog, de overheden van verschillende landen leggen sancties op waar hun bedrijfsleven de billen mee afveegt. De bevolking ondertussen heeft helemaal geen zin in het hele media circus. Een deel prikt aardig door de propaganda heen, een deel hobbelt er blind en kritiekloos achteraan en de rest heeft wel belangrijkere zorgen door de aanhoudende crisis. Om al iets te kunnen moet de meerderheid van de bevolking achter de Rusland is gemeen/gevaarlijk/etc. mythe aan lopen en die meerderheid is er niet. Simpelweg al omdat de bevolking geen zin heeft in een oorlog wetende dat zij de rekening betalen (financieel, economisch en fysiek). Zolang er dus geen eenheid is onder de bevolking om echt actie te ondernemen kan de regering (gelukkig) eigenlijk weinig.
Nies_ schreef:tamary schreef:Sterker nog, de overheden van verschillende landen leggen sancties op waar hun bedrijfsleven de billen mee afveegt. De bevolking ondertussen heeft helemaal geen zin in het hele media circus. Een deel prikt aardig door de propaganda heen, een deel hobbelt er blind en kritiekloos achteraan en de rest heeft wel belangrijkere zorgen door de aanhoudende crisis. Om al iets te kunnen moet de meerderheid van de bevolking achter de Rusland is gemeen/gevaarlijk/etc. mythe aan lopen en die meerderheid is er niet. Simpelweg al omdat de bevolking geen zin heeft in een oorlog wetende dat zij de rekening betalen (financieel, economisch en fysiek). Zolang er dus geen eenheid is onder de bevolking om echt actie te ondernemen kan de regering (gelukkig) eigenlijk weinig.
Ik denk wel dat de meerderheid achter de media aanhobbelt, maar ook niet genoeg om er echt actie op te ondernemen. Althans, dat hoop ik dan maar.
Ingrid_92 schreef:Zit nu de uitzending terug te kijken, indrukwekkend... en ongelooflijk triest.
Misschien een domme vraag, maar ik vraag me af hoe ze kunnen weten dat de lichamen/stoffelijke resten die nu naar Nederland gebracht zijn ook daadwerkelijk van Nederlanders zijn? Want ik begreep dat de identificatie nog moet plaatsvinden en dat dat soms weken of maanden kan duren. Of is er in zoverre al wel onderzoek gedaan dat ze hebben kunnen vaststellen dat de lichamen die ze naar Nederland gebracht hebben ook daadwerkelijk onze landgenoten zijn?
amyyy55 schreef:Niet alles gelezen en mss off topic, maar ik vind het schandalig dat Poetin vandaag zat te feesten om het stomme FIFA. Op een nationale rouwdag die hoogstwaarschijnlijk aan hem is te danken. Bah...
amyyy55 schreef:Niet alles gelezen en mss off topic, maar ik vind het schandalig dat Poetin vandaag zat te feesten om het stomme FIFA. Op een nationale rouwdag die hoogstwaarschijnlijk aan hem is te danken. Bah...
Ingrid_92 schreef:ah op die manier, bedankt Lous
Waar ik ook een beetje onpasselijk van word is dat sommige hoogwaardigheidsbekleders nogal "gezellig" staan te doen bij aankomst van de vliegtuigen. Sommige zie ik uitgebreid kletsen en lachen. Kom op, het is geen reünie o.i.d. Vind het behoorlijk respectloos, evenals de fotograferende en filmende mensen aan de kant van de weg. Zie dat dat ook al gezegd is.
StalNollie schreef:Ingrid_92 schreef:ah op die manier, bedankt Lous
Waar ik ook een beetje onpasselijk van word is dat sommige hoogwaardigheidsbekleders nogal "gezellig" staan te doen bij aankomst van de vliegtuigen. Sommige zie ik uitgebreid kletsen en lachen. Kom op, het is geen reünie o.i.d. Vind het behoorlijk respectloos, evenals de fotograferende en filmende mensen aan de kant van de weg. Zie dat dat ook al gezegd is.
Zo gaat dat op een begrafenis ook hoor. Er word gelachen en gehuild.
Over Poetin en FIFA tja FIFA werkt er net zo hard aan mee en in 2018 kijken we allemaal weer net zo goed de spelen niemand die er afkeer van krijgt door dit geval
Radionx schreef:Amerika grenst wel aan Rusland, dus dat zijn directe buren.
Nederland is lid van de navo. In het navo verdrag staat een aanval op een navo land is een aanval op alle navo landen. In de Baltische staten wonen erg veel Russen. Deze staten zijn wel lid van de navo, dus als het daar begint is het probleem veel groter.