Nayomie schreef:Anke98 schreef:Nee dat is het m juist veel mensen in een zware deppresie hebben een enorm goed masker op
Daar valt vaak niet af te lezen dat er problemen zijn en wat er in hun op gaat
Ja dat is waar. Mensen zagen ook niets aan mij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Renee1991 schreef:Mensen die aankondigen om zelfmoord te plegen zeggen dit, zoals Cassidy zegt, puur en alleen om aandacht te vragen.
Dat is niet waar!
En 'aandacht trekken' klinkt heel negatief, maar als je het 'om hulp vragen' noemt is het ook al anders.
Shadow0 schreef:Renee1991 schreef:Mensen die aankondigen om zelfmoord te plegen zeggen dit, zoals Cassidy zegt, puur en alleen om aandacht te vragen.
Dat is niet waar!
En 'aandacht trekken' klinkt heel negatief, maar als je het 'om hulp vragen' noemt is het ook al anders.
[***] schreef:Misschien niet waar voor alle mensen, maar toevallig zelf meegemaakt met iemand die het al jaren schreeuwt, maar nooit doet. Hij doet het alleen om aandacht te krijgen en om zijn zin door te drijven (nee, heb het niet over een puber)
Shadow0 schreef:[***] schreef:Misschien niet waar voor alle mensen, maar toevallig zelf meegemaakt met iemand die het al jaren schreeuwt, maar nooit doet. Hij doet het alleen om aandacht te krijgen en om zijn zin door te drijven (nee, heb het niet over een puber)
Tuurlijk, dat kan.
Maar het is niet altijd zo - zelfs niet in de meeste gevallen vermoedelijk. Als je het weet bij een persoon, dan is het ook goed om er rekening mee te houden, zodat je je niet laat chanteren tot allerlei zaken. Da's niet gezond.
Maar er zonder meer vanuit gaan dat dat de enige reden is dat mensen het zeggen, daar doe je veel mensen mee tekort.
SindyKaya schreef:Percy schreef:Bijna niet meer wil zeggen dat het nog wel gebeurt SindyKaya en dat is echt heel erg. Je hebt het al moeilijk genoeg. Doet de school daar niets aan?
Niet echt, ik word verder niet gepest, maar als de jongens weer in een vervelende bui zijn denken ze dat zo'n grapje wel kan. Niet dus
Nayomie schreef:De meeste mensen zullen zeggen: het gaat goed met me, maar ik durf te wedden inderdaad dat 10% van alle mensen dat je in je leven spreekt, dat het helemaal niet goed gaat, om welke rede dan ook.
Heimdallr schreef:Nayomie schreef:De meeste mensen zullen zeggen: het gaat goed met me, maar ik durf te wedden inderdaad dat 10% van alle mensen dat je in je leven spreekt, dat het helemaal niet goed gaat, om welke rede dan ook.
Ik zeg altijd automatisch dat ik me goed voel, ookal heb ik een keertje hoofdpijn of ben ik niet lekker.Mijn standaard antwoord is gewoon: "Goed hoor, met jou?"
vuurneon schreef:Heimdallr schreef:
Ik zeg altijd automatisch dat ik me goed voel, ookal heb ik een keertje hoofdpijn of ben ik niet lekker.Mijn standaard antwoord is gewoon: "Goed hoor, met jou?"
Dat is ook vaak meer een beleefdheidsvraag dan oprechte interesse![]()
'Hey alles goed! Ja met jou? Ja! Nou fijn je weer even gezien te hebben, doei!"