Als je dit andersom zou doen, dus iets te dunne meiden met een tekst als dit, zou de wereld te klein zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:maras schreef:Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.
Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.
[ Afbeelding ]
Brainless schreef:Citaat:banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik.
Ok, dus ik ben te dik.
Dacht dat ik met mijn BMI van 22,3 niet te dik was.
Wat is dan volgens jou wel een goed gewicht/goede maat voor iemand van 1,72m?
hyppolyte schreef:De vrouwen in de dove reclame hebben helemaal geen overgewicht, die zitten gewoon op een normaal en gezond gewicht. Als die mensen in jouw ogen al te dik zijn, is er dus iets mis met jouw perceptie van een gezond gewicht.
In de mode industrie wordt het hebben van zwaar ondergewicht gestimuleerd en gepromoot als ideaalbeeld. Ik vind dat daar best een tegenreactie op mag komen. Vrouwen met een maat 40/42 worden al bestempeld als iemand met overgewicht, terwijl die een hele normale maat hebben. Vroeger zag men juist graag een vrouw met gezonde rondingen en in de afgelopen 50 jaar is dat beeld verschoven naar een ongezond dun, onrealistisch beeld. Ik heb in een documentaire wel eens voorbij komen dat de mode ontwerpers de modellen zo dun willen hebben omdat ze dan meer het effect hebben van een klerenhanger, dat vind ik persoonlijk een beangstigende gedachte. Daar word je met een maat 36 al gezien als moddervet en dat is volgens mij ook niet iets wat je moet willen promoten. Dus dat ze gaan voor een wat realistischer beeld lijkt me juist een goede ontwikkeling. Ze promoten helemaal geen overgewicht, maar meer een gezond beeld van wat een gezond gewicht is.
Nessah schreef:Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..
Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.
Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA
geerke schreef:Nessah schreef:Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..
Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.
Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA
ben het met je eens...de eerste foto is gewoon overgewicht.Prima,moet iedereen zelf weten....medicijnen,stress,dooreten.Maar om dit nu te bestempelen als mooi en echte vrouw slaat nergens op.
Als mijn hond er zo uitziet ben ik een dierenbeul en dit word ''een echte vrouw'' genoemd?
Begrijp mij goed,ik heb niets tegen dikke of stevige mensen,ik heb er ook geen afkeer van,vind ze niet minder aardig,maar niet vet zijn promoten,dat is van de gekke.
Nessah schreef:Het is geen probleem, het is een constatering. Mensen kunnen het eens of oneens zijn, dat is een discussie.. Mijn mening is dat sommige vrouwen van Dove (licht) overgewicht hebben. Volslanke vrouwen, net als plus modellen. Daar is niets mis mee ( nogmaals) maar ik snap niet dat dit gepromoot kan worden, maar dat wanneer een model net even te dun is de wereld er over valt.
Ik zeg toch heel duidelijk, iedereen is mooi zoals hij is. Dat het me daar niet om gaat.
hyppolyte schreef:De vrouwen in de dove reclame hebben helemaal geen overgewicht, die zitten gewoon op een normaal en gezond gewicht. Als die mensen in jouw ogen al te dik zijn, is er dus iets mis met jouw perceptie van een gezond gewicht.
In de mode industrie wordt het hebben van zwaar ondergewicht gestimuleerd en gepromoot als ideaalbeeld. Ik vind dat daar best een tegenreactie op mag komen. Vrouwen met een maat 40/42 worden al bestempeld als iemand met overgewicht, terwijl die een hele normale maat hebben. Vroeger zag men juist graag een vrouw met gezonde rondingen en in de afgelopen 50 jaar is dat beeld verschoven naar een ongezond dun, onrealistisch beeld. Ik heb in een documentaire wel eens voorbij komen dat de mode ontwerpers de modellen zo dun willen hebben omdat ze dan meer het effect hebben van een klerenhanger, dat vind ik persoonlijk een beangstigende gedachte. Daar word je met een maat 36 al gezien als moddervet en dat is volgens mij ook niet iets wat je moet willen promoten. Dus dat ze gaan voor een wat realistischer beeld lijkt me juist een goede ontwikkeling. Ze promoten helemaal geen overgewicht, maar meer een gezond beeld van wat een gezond gewicht is.