Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:11

Dit soort reclames ( het is niet alleen dove.. ik kan er véél meer vinden)
Afbeelding

Als je dit andersom zou doen, dus iets te dunne meiden met een tekst als dit, zou de wereld te klein zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:11

Nessah schreef:
maras schreef:
Tja, er is inmiddels zoveel overgewicht in Nederland dat de industrie deze markt wel moet gaan aanboren om hun producten te verkopen. Overigens vind ik de reclame waarbij niet de graatmagere vrouw wordt tentoongesteld wel sympathieker dan de normaliter geposeerde anorexiamodellen. Maar ik ben het niet met ts eens dat maat 40/42 te dik is. Deze maat betekent voor veel vrouwen een gezond gewicht. Misschien uit cosmetisch oogpunt gezien iets te dik maar zeker niet uit gezondheids oogpunt. En dan speelt leeftijd ook nog een rol, als je rond de 20 bent is het eenvoudiger om echt slank te zijn dan wanneer je de 40 gepasseerd bent. Als iedereen maat 40/42 zou kunnen aanhouden dan zou het in de gezondheidszorg een hoop geld schelen.

Dat was ( volgens de Dove site) de maat die gebruikt was. Daarop reageerde ik, want op de foto van Dove vindt ik de vrouwen te dik. Daarmee bedoel ik niets banketstaaf, ik zeg ook absoluut niet moddervet oid. Ik zeg gewoon dat die mensen (licht) overgewicht wordt en dat word gepromoot als mooi lichaam. Dát snap ik niet, want waarom is een lichaam mooi als er vet rolletjes op zitten? Of grotere rondingen? Wedden dat als er net iets te dunne vrouwen werden gebruikt met dat dit ware schoonheid was, dat de wereld te klein was? Dát is mijn punt.. Iets te dik is prachtig en iets te dun is walgelijk.

[ Afbeelding ]

Als je deze mensen te dik vind heb jezelf toch echt een probleem.
Dit zijn gewoon gezonde alledaagse mensen. We zijn alleen maar gewend aan die super slanke 'eet de hele dag sla' modellen. Terwijl dat jaar in jaar uit een onrealistisch beeld heeft gegeven van de gehele maatschappij met voor sommige mensen vreselijke problemen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:11

De vrouwen in de dove reclame hebben helemaal geen overgewicht, die zitten gewoon op een normaal en gezond gewicht. Als die mensen in jouw ogen al te dik zijn, is er dus iets mis met jouw perceptie van een gezond gewicht.

In de mode industrie wordt het hebben van zwaar ondergewicht gestimuleerd en gepromoot als ideaalbeeld. Ik vind dat daar best een tegenreactie op mag komen. Vrouwen met een maat 40/42 worden al bestempeld als iemand met overgewicht, terwijl die een hele normale maat hebben. Vroeger zag men juist graag een vrouw met gezonde rondingen en in de afgelopen 50 jaar is dat beeld verschoven naar een ongezond dun, onrealistisch beeld. Ik heb in een documentaire wel eens voorbij komen dat de mode ontwerpers de modellen zo dun willen hebben omdat ze dan meer het effect hebben van een klerenhanger, dat vind ik persoonlijk een beangstigende gedachte. Daar word je met een maat 36 al gezien als moddervet en dat is volgens mij ook niet iets wat je moet willen promoten. Dus dat ze gaan voor een wat realistischer beeld lijkt me juist een goede ontwikkeling. Ze promoten helemaal geen overgewicht, maar meer een gezond beeld van wat een gezond gewicht is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:12

Brainless schreef:
Citaat:
banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik.

Ok, dus ik ben te dik.
Dacht dat ik met mijn BMI van 22,3 niet te dik was.

Wat is dan volgens jou wel een goed gewicht/goede maat voor iemand van 1,72m?

Oef denk idd dat hier beter over nagedacht moest worden alvorens te zeggen dat het toch te dik is met maatje 40..

En dat is zo jammer tegenwoordig, dik zijn gaat op maat af. Misschien moet men leren kijken naar BMI, en hoe de persoon eruit ziet ipv afgaan op de label in de kleren.

Net als ik in het vorige topic zei, leef en laat leven, dunne mensen zitten te vitten op dikke mensen en vice versa.
Als je zelf maar tevreden bent, is het toch goed. Vrouwen zijn al zo onzeker vaak.

Mijn BMI is hetzelfde als mijn vriendin, echter heeft zij maatje 36/38 en ik 40. (Ik heb net ff grotere boobs en ben ook een stukje groter)
Ben ik nu dik, omdat ik een grotere kledingmaat heb? Want dat is blijkbaar het punt ineens op bokt, kledingmaten :Y)

Ik hoop echt dat vrouwen gewoon doen waar ze zich goed bij voelen en zelfverzekerd(er) worden/zijn. Want dat is veel belangrijker dan een kledingmaat.

Dunne mensen trekken zich blijkbaar toch veel aan van zo'n dove reclame. Wat is dat, onzekerheid? Zolang jij maar weet dat je vrouw bent. Dun of dik, je man/familie/vrouw/vrienden houden van je voor wie je bent.
Dikke mannen boeit het toch ook niet dat er alleen maar gespierde mannen worden gebruikt voor reclames ed?
Op afval/sport sites en pro ana sites word het (pro ana natuurlijk ziekelijk) dun zijn gepromoot, ga ik toch, als maatje 40 zijnde, niet zo over zeuren?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:13

hyppolyte schreef:
De vrouwen in de dove reclame hebben helemaal geen overgewicht, die zitten gewoon op een normaal en gezond gewicht. Als die mensen in jouw ogen al te dik zijn, is er dus iets mis met jouw perceptie van een gezond gewicht.

In de mode industrie wordt het hebben van zwaar ondergewicht gestimuleerd en gepromoot als ideaalbeeld. Ik vind dat daar best een tegenreactie op mag komen. Vrouwen met een maat 40/42 worden al bestempeld als iemand met overgewicht, terwijl die een hele normale maat hebben. Vroeger zag men juist graag een vrouw met gezonde rondingen en in de afgelopen 50 jaar is dat beeld verschoven naar een ongezond dun, onrealistisch beeld. Ik heb in een documentaire wel eens voorbij komen dat de mode ontwerpers de modellen zo dun willen hebben omdat ze dan meer het effect hebben van een klerenhanger, dat vind ik persoonlijk een beangstigende gedachte. Daar word je met een maat 36 al gezien als moddervet en dat is volgens mij ook niet iets wat je moet willen promoten. Dus dat ze gaan voor een wat realistischer beeld lijkt me juist een goede ontwikkeling. Ze promoten helemaal geen overgewicht, maar meer een gezond beeld van wat een gezond gewicht is.

Dit.

En ja sommige zijn dun en hebben maatje 36, maar als jij je daarbij goed voelt, je bmi is prima, dan is dat ook gezond.
Waarom idd die splitsing dun of dik.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:13

Deze plaatjes zijn bedoeld om vrouwen die iets voller zijn wat meer zelfvertrouwen te geven, dit vind ik zeker goed. Maar ik vind niet dat de mensen die dun zijn hiermee afgekraakt mogen worden. Elke vrouw is een vrouw: dik, dun, lang en kort. De vrouwen op de plaatjes bij de openingspost hebben geen overgewicht, die Betty boop is wel aan de maat, maar verder nee.
Niet elke vrouw heeft de aanleg voor rondingen en ook niet elke vrouw heeft aanleg om eerder een buikje te krijgen, niets mis mee vind ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:14

Nessah schreef:
Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..

Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.

Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA

ben het met je eens...de eerste foto is gewoon overgewicht.Prima,moet iedereen zelf weten....medicijnen,stress,dooreten.Maar om dit nu te bestempelen als mooi en echte vrouw slaat nergens op.
Als mijn hond er zo uitziet ben ik een dierenbeul en dit word ''een echte vrouw'' genoemd?

Begrijp mij goed,ik heb niets tegen dikke of stevige mensen,ik heb er ook geen afkeer van,vind ze niet minder aardig,maar niet vet zijn promoten,dat is van de gekke.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:14

@cowgirl: Waarom heb ik dan een probleem gelijk?? Omdat ik een andere mening heb dan jij/jullie? Ik vind een vrouw op zijn mooist met een platte gespierde buik. Maar een ander vind dat lelijk, prima toch? Dan heeft diegene toch niet direct een probleem? Ik zeg niet dat ik die mensen veel te dik vind of modder vet. Ik zie vrouwen met wat overgewicht, dus te dik. Niet veel te dik, maar een beetje te dik. Ik vind jou opmerking "eet de dag sla model" ontzettend denigrerend en je slaat daarmee de spijker op zijn kop, dat is dus wat ik bedoel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:15

Ik snap van twee kanten niet waarom het nodig is een andere groep omlaag te brengen, om jezelf beter te voelen. Wat dat is precies wat er gebeurt, vanuit alle kanten.

Kunnen we niet gewoon accepteren dat maat 34 - 42 (of wellicht zelfs minder of meer) een prima gezond gewicht kan betekenen? En dat ook mensen die daarbuiten vallen zich goed kunnen voelen, lekker in hun vel kunnen zitten, en daar ook het récht op hebben verdomme? In plaats van voor andere mensen te besluiten wat wij mooi of gezond vinden...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:15

85% van de mensen die te dik zijn hebben gewoon geen dicipline over hun eigen lichaam. Wie wil er nou te dik zijn door verkeerd voedsel? Ten eerste is het geen gezicht ten tweede super ongezond. Zelf had ik ook geen dicipline over mijn eigen lichaam, tot dat ik dacht wat ben ik ook een slappe trut en heb toen besloten om op dieet te gaan. Is het moeilijk? Nee totaal niet, als je je maar niet over laat halen door anderen en sterk in je schoenen staat! En weet je wat het mooiste is? Al de complimenten die je krijgt van andere mensen, dat motiveert echt om door te gaan. :)

De andere 15% lijden helaas aan een ziekte waardoor dik worden heel gemakkelijk gaat, dat is echt ontzettend sneu want het is letterlijk en figuurlijk zwaar om dik te zijn.

Overigens vind ik al snel dat maatje 40/42 als te zwaar word gezien, dat vind ik dan weer de grootste onzin die bestaat. :=

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 11:15

geerke schreef:
Nessah schreef:
Dove is niet de enige die dit soort reclames maakt, ik pakte echter het grootste merk eruit. Vervolgens gaat het nu ineens over Dove..

Het ging mij om het feit dat je in reclames steeds meer vollere ( voor ik weer zeg dikkere en iedereen het persoonlijk opvat.) dames ziet en er dan dingen bij staan van "Echte vrouwen' "Wat een schoonheid" dat soort dingen.. Dat vind ik weldegelijk het promoten van volle vrouwen en ik vind dat geen goede ontwikkeling.

Nog wat voorbeelden, maar nogmaals internet staat er mee vol:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 41-ajYi9gg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 84Z8imGFcA

ben het met je eens...de eerste foto is gewoon overgewicht.Prima,moet iedereen zelf weten....medicijnen,stress,dooreten.Maar om dit nu te bestempelen als mooi en echte vrouw slaat nergens op.
Als mijn hond er zo uitziet ben ik een dierenbeul en dit word ''een echte vrouw'' genoemd?

Begrijp mij goed,ik heb niets tegen dikke of stevige mensen,ik heb er ook geen afkeer van,vind ze niet minder aardig,maar niet vet zijn promoten,dat is van de gekke.

Ik heb ook absoluut niks tegen dikke mensen, ik vind ook dat iedereen zichzelf mooi moet vinden en iedereen heeft ook iets moois.. Maar ik vind de reclame campagnes als deze, gewoon niet normaal. Helaas begint iedereen alles persoonlijk op te vatten en dat was dus mijn bedoeling helemaal niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:16

De Dove (en bovenstaande) campagne gaat niet om het promoten van 'dikke vrouwen', maar om het feit dat iedereen mooi is en zich mooi zou moeten voelen, ongeacht gewicht en kledingmaat. Ik vind het echt bedroevend hoeveel mensen hier zich blind staren op uiterlijk, terwijl hoe je je voelt vele malen belangrijker is.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:16

Jeetje maat 40-42 TE DIK??? Waar baseer je dat in vredesnaam op? Dan kan ik ook wel zeggen dat iedereen met maatje 34-36 te dun is? Heb je enig idee hoe graag sommige vrouwen wat gewicht kwijt willen? En hoeveel er stomme graag een paar kilo's BIJ willen hebben om niet voor lantaarnpaal te worden uitgemaakt?
Die vrouwen uit de Dove reklame vind ik stuk voor stuk prachtige vrouwen met uitstraling. En of er dan een paar kilo's teveel aan zit of niet, maakt toch niets uit? Weet jij soms de reden waarom ze er zo uit zien? Dat wordt niet gepromoot, dat is simpelweg een feit. De gemiddelde vrouw ziet er zo uit en NIET als b.v. Doutzen Kroes.
Ik ben nu 63, 1.78, 68 kg. BMI geen idee, interesseert me niet; maar heb nog steeds volle bovenbenen en hoe vaak ik ook sport (spinning/pump, zwemmen, krachttraining, paardrijden en Pilates) die benen heb ik en daar heb ik mee moeten leven. Zo heeft bijna iedere vrouw én man wel iets wat hij/zij anders zou willen zien maar we zijn geboren in het lichaam dat we hebben en ruilen zit er niet in.
Iets anders wordt het bij vraatzucht, daar heb je invloed op, maar ook sommige medikatie heeft als bijwerking dat de kilo's er aan vliegen zoals Prednisolon en Bètablokkers. Die mensen veroordeel je dan toch ook?

Petrichor

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:17

Heb je het tegen mij linky? Ik zeg namelijk dat ik het onzin vind dat mensen maatje 40/42 te dik vinden. :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:18

ik vind zowiezo reclame die een bepaald ideaal beeld aan ons opdringt niet goed...te zwaar,te dun,te oud ...het zou mooi zijn om dat gewoon eens helemaal te verbieden.Geen mensen meer in de reclame of tijdschriften :+

Cowgirl

Nessah schreef:
Het is geen probleem, het is een constatering. Mensen kunnen het eens of oneens zijn, dat is een discussie.. Mijn mening is dat sommige vrouwen van Dove (licht) overgewicht hebben. Volslanke vrouwen, net als plus modellen. Daar is niets mis mee ( nogmaals) maar ik snap niet dat dit gepromoot kan worden, maar dat wanneer een model net even te dun is de wereld er over valt.

Ik zeg toch heel duidelijk, iedereen is mooi zoals hij is. Dat het me daar niet om gaat.

Ik zie het zelf niet als promotie maar als een aanduiding dat er meer is dan alleen maatje 36.
Het betekend echt niet dat iedereen zich nu maar vol moet gaan proppen.

Amaris

Misschien begint iedereen alles persoonlijk op te vatten omdat bijna iedereen nu eenmaal op maatje 40-42 zit en nu door TS dik genoemd wordt.

Wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is.

Als je die Dove vrouwen al dik vindt... dan is er toch iets grondig mis imo

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:19

Petrichor schreef:
Heb je het tegen mij linky? Ik zeg namelijk dat ik het onzin vind dat mensen maatje 40/42 te dik vinden. :=

Nee, tegen TS.......................... :)

BaileyMix

Erg hè -O- Ik vind persoonlijk een slankere vrouw 10x mooier dan een vollere vrouw, maar dat is gewoon mijn mening. Er zullen vast ook mensen zijn die vollere vrouwen mooier vinden.

Maar als we even heel eerlijk zijn; De vollere dames doen (op bijv. internet) zo hard hun best om slankere vrouwen neer te sabelen. Of het te doen voorkomen dat mannen alleen van vrouwen met vet houden. Maar als je kijkt naar de vrouwen die de beroemde rijke mannen om zich heen hebben, zijn dat vrijwel altijd slanke vrouwen. Zij hebben letterlijk de vrouwen voor het uitkiezen, en vrijwel altijd is de dame in kwestie slank. Dus als ik met met 1,68 en 48 kilo weer eens te horen krijg "Goh wat ben jij toch mager. Jij eet zeker niet goed?" dan glimlach ik vriendelijk, ene oor in en het andere weer uit en wijt het maar aan jaloezie.

Daarbij denk ik ook dat meningen over wat te dik is wel verschillen. Ik vind maatje 42 namelijk écht wel te dik, dat dat als slanke maat wordt gezien is in mijn ogen eerder een effect van de obesitas-maatschappij.

Thorn2006

Jaaaa dan ben ik echt te dik.
En toen ik ziek werd was ik 72 kilo (1.85) en dat mocht ik dus niet meer zijn volgens verschillende artsen.
Nu een beetje zwaarder. Moet dus echt maar sporten sporten sporten sporten en niet veel meer eten.

Ach voel me goed en dat is denk voor iedereen weer verschillend. Soms zien we ook dingen die we niet willen zien en anders om

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:20

hyppolyte schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Jarenlang werden er in reclames foto's/filmpjes gebruikt van vrouwen die bijna niet bestaan! Fotoshop doet wonderen.
Daarom is het best goed dat er gewoon "normale vrouwen" afgebeeld worden. De één iets ronder dan de ander.

Heeft in mijn ogen NIETS te maken met het promoten van overgewicht.

Esther28

Ik denk dat het gewoon over de extremen gaat...anorexiamodellen met size 0, zijn een tijd het toonbeeld geweest van hoe het "hoorde"..uiteraard enorm ongezond om jezelf tot dat beeld uit te hongeren, maar te dik is ook gewoon niet gezond. Aan de buitenkant lijkt het misschien voller, maar feit is wel dat vet zich nu eenmaal rond al je organen opslaat en dat is gewoon enorm ongezond.
Zolang je BMI in de juiste schaal zit, lijkt me niet dat je te dun of te dik bent. Alleen is iedereen anders geproportioneerd en zal het dus bij een langer iemand met een gezond BMI eerder dunner lijken en bij een korter iemand met een gezond BMI eerder dikker lijken.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 14-07-14 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Feitelijk komt 't erop neer dat mensen wel mogen afgeven op maat 36 maar als je je mond open trekt over iemand die 'breder/dikker' is dan is de wereld te klein :')

Petrichor

Die vrouwen van de Dove hebben een perfect figuurtje in mijn ogen. :=

Oh ik dacht al linky. :+

geerke

heb je niet een bepaalde bodyscore...net als bij paarden?Ik ben ook te vet,eet nieteens veel.