terwijl om overgewicht een erg negatief stigma hangt en wat als iets wordt gezien wat zo snel mogelijk verholpen moet worden. mensen denken er niet bij na dat iemand ook minder blij kan zijn met een tengerder postuur

ZoZenn schreef:Dikke eyeliner is niet ongezond. Maar dan nog, als mensen ongezond willen zijn, moet je je daarmee bemoeien? Ja, soms wel, soms hebben ze hulp nodig.
daar kan ik me dan weer niet in vinden, dat overgewicht per definitie ongezond(er dan afvallen) is. tenzij het overgewicht zo extreem is dat er echt ernstige gezondheidsrisico's aan vast kleven. Maar als iemand gewoon normaal functioneert zonder gezondheidsklachten? ik ben er van overtuigd dat er dan maar weinig echte afval-diëten zijn die wel gezond zijn voor je lichaam. Teveel eten en daardoor aankomen is slecht, maar als je al zwaar bent en een dieet volgt waar je lichaam zichzelf op handhaaft (2000 kcal ) denk ik dat dat opzichzelf gezonder kan zijn dan een sonja bakker dieet waarbij je 1000 cals op een dag eet.
het is heel erg dubbel en per individu verschillend… maar ik geloof niet dat je als buitenstaander maar kan oordelen dat iemand ongezond is omdat z'n bmi buiten het kader valt ofzo. Ja, als iemand 200 kg weegt wel. Maar er wordt vaak heel erg zwart/wit over gedacht imo.