Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:Nou, dat maat 40 als normaal wordt gezien, vind ik helemaal niet raar. Ken genoeg vrouwen die dat hebben, en echt niet dik zijn. Zeker hier in Nederland, waar veel vrouwen aan de lange kant zijn, vind ik maat 40 niets vreemds. Niet iedereen heeft nu eenmaal een hele slanke bouw.
Eerlijk, ik heb maat 38, en ik voel me nu best beledigd. Alsof ik nog net niet moddervet ben.
Kaitlyn schreef:
Heb mezelf net even opgemeten, maar ik zit ook onder of op de laagste kant van XXS volgens de tabel in de openingspost. Wat zijn dan de maten van XXS want dan pas ik daar grotendeels ook nog in.
Wat een ophef zeg. Ik vind het eerder erg dat maat 40 als normaal gezien wordt tegenwoordig.
eenitraM schreef:Dat er speciale kleding is voor mensen met een flinke maat meer stimuleert toch ook niet het proces om gewicht aan te komen 'om in die kleren te passen'? Denk dat het andersom hetzelfde is.
xSwanHeart schreef:eenitraM schreef:Dat er speciale kleding is voor mensen met een flinke maat meer stimuleert toch ook niet het proces om gewicht aan te komen 'om in die kleren te passen'? Denk dat het andersom hetzelfde is.
Nee, de gemiddelde mens zal zich van dit maatje weinig aantrekken. Maar iemand met een eetstoornis (anorexia/boulimia/nao), kan hier wél een issue van maken. Stel, je past eerst in het kleinste maatje, en daar heb je vrede mee. Maar vervolgens wordt de standaard naar beneden bijgesteld. Dan is er ineens de wil en mogelijkheid omnog meer af te vallen, om maar in dat 'perfecte' plaatje te passen.
Toevallig zag ik laatst een programma over een vrouw die zo dik mogelijk wilde worden. Zij zal waarschijnlijk ook nog dikker willen worden, zodra er kleding in die maat beschikbaar komt. (Nu liet zij haar kleding al bij een grote stofverwerker maken, maargoed, even voor het idee.) Ik denk dat je het een beetje op die manier moet zien.
Nogmaals: Ik heb niks tegen het maatje an sich. Er zijn nu eenmaal mensen die die maat hebben, en die hebben uiteraard ook recht op hippe kleding. Maar de manier waarop de media hier aandacht aan besteedt, door het extra in de spotlight te zetten, dat vind ik wel heel erg jammer.
Fiffill schreef:Kaitlyn schreef:
Heb mezelf net even opgemeten, maar ik zit ook onder of op de laagste kant van XXS volgens de tabel in de openingspost. Wat zijn dan de maten van XXS want dan pas ik daar grotendeels ook nog in.
Wat een ophef zeg. Ik vind het eerder erg dat maat 40 als normaal gezien wordt tegenwoordig.
Ook over maat 40 kan je niks zeggen. Iemand die lang is zal nu eenmaal minder snel een hele kleine maat hebben, alleen al door de lengte. Je kan gewoon echt niks over maten zeggen.
En dan vergeet je ook nog borstomvang, dat kan een groot verschil maken!
eenitraM schreef:Fiffill schreef:Ook over maat 40 kan je niks zeggen. Iemand die lang is zal nu eenmaal minder snel een hele kleine maat hebben, alleen al door de lengte. Je kan gewoon echt niks over maten zeggen.
En dan vergeet je ook nog borstomvang, dat kan een groot verschil maken!
En jij vergeet dat niet iedereen de bouw van de Nederlander heeft. Jij vergeet dat Nederlanders het langste volk zijn van de wereld. Aziaten zijn heel anders gebouwd. Vergelijk Aziaten met Mongolen, Italianen, Engels, Amerikanen.... Totaal ander volk met een totaal andere bouw.
eenitraM schreef:...
Iemand met obesitas ook. Ik snap het probleem niet zo. Waarom is kleding voor de dikke (denk vette) mens wel geaccepteerd en een maatje minder niet?xSwanHeart schreef:Nogmaals: Ik heb niks tegen het maatje an sich. Er zijn nu eenmaal mensen die die maat hebben, en die hebben uiteraard ook recht op hippe kleding. Maar de manier waarop de media hier aandacht aan besteedt, door het extra in de spotlight te zetten, dat vind ik wel heel erg jammer.
xSwanHeart schreef:Waarom? Wees wie je bent, welke maat je ook hebt, wat maakt het uit? Maatje xxs hoeft ook niet te betekenen dat je anorexia hebt...Eerlijk, ik heb maat 38, en ik voel me nu best beledigd. Alsof ik nog net niet moddervet ben.
Heino schreef:Mensen met eetstoornissen/ernstige ziektes moeten toch ook iets aan kunnen trekken.. Dus dat er vraag is naar dergelijke maten en er een producent op inhaakt vind ik niet gek
(niet dat alle mensen met die maat direct een eetstoornis hebben hoor!)
KarinvdM schreef:xSwanHeart schreef:Waarom? Wees wie je bent, welke maat je ook hebt, wat maakt het uit? Maatje xxs hoeft ook niet te betekenen dat je anorexia hebt...Eerlijk, ik heb maat 38, en ik voel me nu best beledigd. Alsof ik nog net niet moddervet ben.
En dan nog, er is zóveel meer dan anorexia. We moeten niet zo snel oordelen en etiketten plakken.
vuurneon schreef:Heino schreef:Mensen met eetstoornissen/ernstige ziektes moeten toch ook iets aan kunnen trekken.. Dus dat er vraag is naar dergelijke maten en er een producent op inhaakt vind ik niet gek
(niet dat alle mensen met die maat direct een eetstoornis hebben hoor!)
Nudisme is anders ook best een handige levensstijl