Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Oke. Nou de regels van de gemeente snap ik.. De regels van de woonorganisatie ergens ook wel. Maar wat mij betreft maken ze hier een uitzondering voor. Als ze de moordenaar van Pim kunnen verbieden om in Den Haag en familieleden te komen, kunnen ze ook een regel in stellen dat je als veroordeelde pedosexueel niet in de buurt van een school/kdverblijf komt. Dat is volgens mij eerder gedaan. Dit is de kat op het spek binden en als hij dit zelf al heeft uitgekozen weet je dat je op moet passen. Hij doet zelf ook geen moeite om zijn aandoening niet te voeden zeg maar.
Onverlet dat ik het geen stijl vind dat de wijk met dergelijke dreigingen komt.
Bon_charmeur schreef:Ben benieuwd of je dat ook vind als je eigen kind misbruikt is door zo iemand,.. Maar je zal vast geen kinderen hebben,.. Hoop ik dan,,,
Waar hij dan moet wonen? In de gevangenis en daar huur betalen!
Vjestagirl schreef:Dingen als wonen in de gevangenis, castratie (al dan niet chemisch) etc. zijn geen opties. Het is heel gemakkelijk om dat voorstellen, maar niet bepaald reëel...
Anoeska27 schreef:Tja, het Soesterkwartier is sowieso een plek waar veel (hoe zeg ik dat aardig) mondige mensen wonen die een beetje geweld niet schuwen. Dan is het zeker niet handig voor deze man om er te gaan wonen.ruitje schreef:Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....
Wat is dit nu weer voor onzin? Alsof homo's geen kinderen hebben, ik ken er genoeg die dat wel hebben.
Sammie schreef:Net als Volkert mag hij mijn buurman gewoon zijn, hoor. Dat is het probleem echt niet. (alleen de media aandacht zou ik niks vinden) Straf (deels) uitgezeten = straf (deels) uitgezeten. Echter.. Hij heeft een aandoening die nooit over zal gaan. Dan heb je een ijzersterke discipline nodig, dus daarom zou 't verstandig zijn als er gewoon wat meer regelgeving kwam. Het is bij die zweminstructeur toch ook gebeurd? Geen werk zoeken met kinderen.. (ging overigens mis maar toch..) dus ook niet wonen bij of boven scholen etc. (straal van x meter)
Citaat:Zou natuurlijk 'ideaal' zijn als hij nergens dichtbij woont, maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen een sportclub waar een paar uur per dag kinderen komen (de meeste niet vaker dan 1 keer per week), dan een KDV waar iedere dag, de hele dag kinderen aanwezig zijn.
Maar hij zou ook in een wijk geplaatst kunnen worden waar bvb voornamelijk ouderen wonen. Ja, daar zullen ook wel eens kinderen komen, dat ga je niet tegen, maar denk hij beter zit naast de plaatselijke bingo-vereniging dan naast een KDV.
Lante schreef:Vind ik ook, absoluut! Dat moet mogelijk zijn, maar dat taboe blijf je toch houden, omdat het namelijk schade berokkend aan onschuldige mensen als je actief pedofiel bent. Dat is heel wat anders dan homo- of heteroseksualiteit en daarom imo eigenlijk niet te vergelijken.
ruitje schreef:Hoezo 'geplaatst' worden? Elke andere Nederlander met een laag inkomen aangewezen op huurflatjes, ik heb daar zelf ook jaren voor ingeschreven moeten staan, zou nog schever zijn als je als ex-crimineel voorrang krijgt en de beste huizen voor weinig krijgt
M.b.t. de sportclubs, daar denken die omwonende dan weer anders over, is een gebed zonder eind.
En als laatste, mensen kunnen zich beter om 'iemand anders' druk maken: 80% van het misbruik vind plaats door pedofielen in een kind zijn omgeving ( veelal het gezin) . Bron: no kidding
Veel plezier met dar laatste feitje, daar zou ik een stuk slechter van slapenCitaat:Zou natuurlijk 'ideaal' zijn als hij nergens dichtbij woont, maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen een sportclub waar een paar uur per dag kinderen komen (de meeste niet vaker dan 1 keer per week), dan een KDV waar iedere dag, de hele dag kinderen aanwezig zijn.
Maar hij zou ook in een wijk geplaatst kunnen worden waar bvb voornamelijk ouderen wonen. Ja, daar zullen ook wel eens kinderen komen, dat ga je niet tegen, maar denk hij beter zit naast de plaatselijke bingo-vereniging dan naast een KDV.
_San87_ schreef:[
In de gevangenis wonen. Daar heb je geloof ik niet zo heel goed over nagedacht, of wel? Ik kan het je eigenlijk ook niet kwalijk nemen, mensen kunnen niet meer helder denken wanneer er iets gebeurt waar ze niks van snappen. Het jammere is dan ook meteen dat ze zich niet willen verdiepen in de materie waar ze niks van snappen en daardoor lekker ongefundeerd gaan schreeuwen dat er gelyncht moet worden.
chanicha schreef:Deze man heeft voor mij zijn rechten verspeeld vanaf het moment dat hij met zijn poten aan een kind zat. Zulke lui horen in een inrichting en dan kunnen mensen dat walgelijk vinden dat ik zo denk, ik heb zelf kinderen en kleinkinderen en als er zo'n figuur hier in de buurt komt heeft hij een probleem.
NeverGiveUp schreef:Het was de bedoeling om onder Chanicha en Bon_charmeur te reageren zodat het duidelijk was tegen wie ik het had.
Alleen toen kwam Karuna ertussen