'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:38

Oke. Nou de regels van de gemeente snap ik.. De regels van de woonorganisatie ergens ook wel. Maar wat mij betreft maken ze hier een uitzondering voor. Als ze de moordenaar van Pim kunnen verbieden om in Den Haag en familieleden te komen, kunnen ze ook een regel in stellen dat je als veroordeelde pedosexueel niet in de buurt van een school/kdverblijf komt. Dat is volgens mij eerder gedaan. Dit is de kat op het spek binden en als hij dit zelf al heeft uitgekozen weet je dat je op moet passen. Hij doet zelf ook geen moeite om zijn aandoening niet te voeden zeg maar.

Onverlet dat ik het geen stijl vind dat de wijk met dergelijke dreigingen komt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:42

Sammie schreef:
Oke. Nou de regels van de gemeente snap ik.. De regels van de woonorganisatie ergens ook wel. Maar wat mij betreft maken ze hier een uitzondering voor. Als ze de moordenaar van Pim kunnen verbieden om in Den Haag en familieleden te komen, kunnen ze ook een regel in stellen dat je als veroordeelde pedosexueel niet in de buurt van een school/kdverblijf komt. Dat is volgens mij eerder gedaan. Dit is de kat op het spek binden en als hij dit zelf al heeft uitgekozen weet je dat je op moet passen. Hij doet zelf ook geen moeite om zijn aandoening niet te voeden zeg maar.

Onverlet dat ik het geen stijl vind dat de wijk met dergelijke dreigingen komt.

Verschil is wel dat Volkert zijn straf nog niet afgelopen is, terwijl Sytze die al wel heeft uitgezeten. Zoals het nu is, kunnen ze hem dit soort maatregelen niet opleggen.
Ben er een voorstander van dat zoiets wel mogelijk wordt, maar zoals het nu is, gaat dat helaas niet :n

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:42

Dit soort mensen moeten uit de schijnwerpers blijven. Wat denken jullie nou? Dat de genoemde pedo's in de media de enigen zijn die ergens in Nederland wonen? Dat heb je dan mis. Er wonen heel veel pedo's die op vrije voeten zijn door Nederland verspreid, misschien wel dichterbij jouw huis dan je denkt. En, heb je daar last van? Volgens mij niet. Het is dat dit soort mensen uitgelicht worden door de burgemeester/media/of wie dan ook waardoor ze niet rustig ergens kunnen wonen. Gestoorde mensen komen ook vrij en daar hebben we dan weer geen problemen mee. Dat het niet slim is om hem boven een kinderdagverblijf te laten wonen, prima, logisch. Help hem dan een andere plek te zoeken i.p.v. hem alleen maar weg te jagen. Kom met een andere, goede optie waardoor hij ergens anders kan wonen, iedereen blij.

R12312

Re: 'Sytze van der V. moet binnen een week vertrekken'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:46

Provoceren om daar te gaan wonen? Alsof je keuze hebt in deze regio! Alsof hij willens en wetens mensen in het harnas wil jagen.

Denk dat die man het al moeilijk zat heeft met zijn eigen problemen en helemaal niet wil dat het ook maar bij iemand bekend wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:53

Bon_charmeur schreef:
Ben benieuwd of je dat ook vind als je eigen kind misbruikt is door zo iemand,.. Maar je zal vast geen kinderen hebben,.. Hoop ik dan,,,

Waar hij dan moet wonen? In de gevangenis en daar huur betalen!

Hoop je dan... Waarom hoop je dat ik geen kinderen heb? Omdat ik me wel kan verplaatsen in de psyche van een pedofiel/pedoseksueel? Omdat ik wel vind dat gestraft gestraft is? Omdat ik niet geloof in oog om oog, tand om tand of andere middeleeuwse praktijken?

In de gevangenis wonen. Daar heb je geloof ik niet zo heel goed over nagedacht, of wel? Ik kan het je eigenlijk ook niet kwalijk nemen, mensen kunnen niet meer helder denken wanneer er iets gebeurt waar ze niks van snappen. Het jammere is dan ook meteen dat ze zich niet willen verdiepen in de materie waar ze niks van snappen en daardoor lekker ongefundeerd gaan schreeuwen dat er gelyncht moet worden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:58

Hoop dat hij geen leven meer heeft en krijgt nu hij vrij is.
Wie aan kinderen komt/ is gekomen is het niet waard om gelukkig te zijn.

ben blij dat de maatschappij zich laat horen. Deze mensen verdienen geen 2 kans als die kans betekent dat de kans op een misbruikt kind hierdoor groter wordt.

Die vent wil er nog een slaatje uit Slaan Door een mooiere plek terug te krijgen .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:00

Vjestagirl schreef:
Dingen als wonen in de gevangenis, castratie (al dan niet chemisch) etc. zijn geen opties. Het is heel gemakkelijk om dat voorstellen, maar niet bepaald reëel...

Omdat..? In diverse andere europese landen wordt het gedaan (in duitsland en Tsjechië zelfs chirurgisch!! Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/europ ... 49769.html) en pedofielen mogen hier al zelf voor kiezen in Nederland en soms wordt blijkbaar verlof afgewezen als pedofielen hier niet aan mee willen werken. Het is dus wel degelijk reëel.

Ik vind echter de bijwerkingen wel fors en dat maakt dat je het imo ethisch gezien niet kunt verplichten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:02

Ik dacht dat het sarcasme er wel vanaf droop eigenlijk, dat bedoelde ik natuurlijk niet serieus :')

Anoeska27 schreef:
Tja, het Soesterkwartier is sowieso een plek waar veel (hoe zeg ik dat aardig) mondige mensen wonen die een beetje geweld niet schuwen. Dan is het zeker niet handig voor deze man om er te gaan wonen.

ruitje schreef:
Misschien kan hij in die homowijk die ze willen gaan bouwen gaan wonen, lijkt mij de enige plek waar hij geen kinderen tegen komt.....

Wat is dit nu weer voor onzin? Alsof homo's geen kinderen hebben, ik ken er genoeg die dat wel hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:03

Net als Volkert mag hij mijn buurman gewoon zijn, hoor. Dat is het probleem echt niet. (alleen de media aandacht zou ik niks vinden :+ ) Straf (deels) uitgezeten = straf (deels) uitgezeten. Echter.. Hij heeft een aandoening die nooit over zal gaan. Dan heb je een ijzersterke discipline nodig, dus daarom zou 't verstandig zijn als er gewoon wat meer regelgeving kwam. Het is bij die zweminstructeur toch ook gebeurd? Geen werk zoeken met kinderen.. (ging overigens mis maar toch..) dus ook niet wonen bij of boven scholen etc. (straal van x meter)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:07

Sammie schreef:
Net als Volkert mag hij mijn buurman gewoon zijn, hoor. Dat is het probleem echt niet. (alleen de media aandacht zou ik niks vinden :+ ) Straf (deels) uitgezeten = straf (deels) uitgezeten. Echter.. Hij heeft een aandoening die nooit over zal gaan. Dan heb je een ijzersterke discipline nodig, dus daarom zou 't verstandig zijn als er gewoon wat meer regelgeving kwam. Het is bij die zweminstructeur toch ook gebeurd? Geen werk zoeken met kinderen.. (ging overigens mis maar toch..) dus ook niet wonen bij of boven scholen etc. (straal van x meter)

Niet per se meer regelgeving, het taboe moet opgeheven worden :). Het moet voor pedofielen/pedoseksuelen mogelijk zijn psychische hulp te zoeken. Dat nu is heel erg moeilijk, dat kan imo zorgen tot onhoudelijke situaties.

Het wordt tijd dat pedofilie eens en voor altijd erkend wordt bij het gros van de mensen als een voorkeur waar niks aan te doen is, net als homoseksualiteit en heteroseksualiteit dat is. En omdat dergelijke omgang met kinderen terecht strafbaar is gesteld, moet er de mogelijkheid geboden worden voor pedofielen, maar ook vooral voor pedoseksuelen, om psychische hulp te zoeken. Zodat ze leren goed om te gaan met hun voorkeur en deze leren te onderdrukken dan wel omzetten naar een voorkeur voor volwassenen zonder veroordeeld te worden en meteen aan de schandpaal te worden genageld voor een voorkeur waar zij zelf niet voor gekozen hebben :).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:15

Daar heb je ook zeker gelijk in :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:18

Vind ik ook, absoluut! Dat moet mogelijk zijn, maar dat taboe blijf je toch houden, omdat het namelijk schade berokkend aan onschuldige mensen als je actief pedofiel bent. Dat is heel wat anders dan homo- of heteroseksualiteit en daarom imo eigenlijk niet te vergelijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:20

Hoezo 'geplaatst' worden? Elke andere Nederlander met een laag inkomen aangewezen op huurflatjes, ik heb daar zelf ook jaren voor ingeschreven moeten staan, zou nog schever zijn als je als ex-crimineel voorrang krijgt en de beste huizen voor weinig krijgt :')

M.b.t. de sportclubs, daar denken die omwonende dan weer anders over, is een gebed zonder eind.

En als laatste, mensen kunnen zich beter om 'iemand anders' druk maken: 80% van het misbruik vind plaats door pedofielen in een kind zijn omgeving ( veelal het gezin) . Bron: no kidding

Veel plezier met dar laatste feitje, daar zou ik een stuk slechter van slapen ;)
Citaat:
Zou natuurlijk 'ideaal' zijn als hij nergens dichtbij woont, maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen een sportclub waar een paar uur per dag kinderen komen (de meeste niet vaker dan 1 keer per week), dan een KDV waar iedere dag, de hele dag kinderen aanwezig zijn.
Maar hij zou ook in een wijk geplaatst kunnen worden waar bvb voornamelijk ouderen wonen. Ja, daar zullen ook wel eens kinderen komen, dat ga je niet tegen, maar denk hij beter zit naast de plaatselijke bingo-vereniging dan naast een KDV.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:22

Lante schreef:
Vind ik ook, absoluut! Dat moet mogelijk zijn, maar dat taboe blijf je toch houden, omdat het namelijk schade berokkend aan onschuldige mensen als je actief pedofiel bent. Dat is heel wat anders dan homo- of heteroseksualiteit en daarom imo eigenlijk niet te vergelijken.

Een actief pedofiel berokkent in principe geen schade, deze zal namelijk een gelijkwaardige relatie met het kind willen opbouwen die niet per se op seks berust is. Een actief pedoseksueel berokkent wel schade, en dat is inderdaad niet te vergelijken. Ik maakte de vergelijking meer om aan te geven dat het ook bij pedofilie om een voorkeur gaat :).

Edit: onwaarheid verwijderd.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:33

ruitje schreef:
Hoezo 'geplaatst' worden? Elke andere Nederlander met een laag inkomen aangewezen op huurflatjes, ik heb daar zelf ook jaren voor ingeschreven moeten staan, zou nog schever zijn als je als ex-crimineel voorrang krijgt en de beste huizen voor weinig krijgt :')

M.b.t. de sportclubs, daar denken die omwonende dan weer anders over, is een gebed zonder eind.

En als laatste, mensen kunnen zich beter om 'iemand anders' druk maken: 80% van het misbruik vind plaats door pedofielen in een kind zijn omgeving ( veelal het gezin) . Bron: no kidding

Veel plezier met dar laatste feitje, daar zou ik een stuk slechter van slapen ;)
Citaat:
Zou natuurlijk 'ideaal' zijn als hij nergens dichtbij woont, maar ik vind dat er wel een behoorlijk verschil zit tussen een sportclub waar een paar uur per dag kinderen komen (de meeste niet vaker dan 1 keer per week), dan een KDV waar iedere dag, de hele dag kinderen aanwezig zijn.
Maar hij zou ook in een wijk geplaatst kunnen worden waar bvb voornamelijk ouderen wonen. Ja, daar zullen ook wel eens kinderen komen, dat ga je niet tegen, maar denk hij beter zit naast de plaatselijke bingo-vereniging dan naast een KDV.

Ik heb het nergens over een prachtig huis voor weinig geld. Alleen stel de woningbouw/gemeente zet hem om deze reden uit zijn woning, dan zouden ze een alternatief moeten zoeken. In dat geval is er wel sprake van plaatsing. Maar, als je je daar prettiger bij voelt, wil ik het ook best anders verwoorden: 'Hij zou ook in een wijk kunnen gaan wonen waar voornamelijk ouderen wonen'. Verandert verder niets aan wat ik probeer te zeggen: er zijn wijken waar relatief weinig kinderen wonen, en die zouden wellicht beter geschikt zijn.

Dat laatste feitje lijkt me hier niet echt van belang. Omdat het meeste kindermisbruik binnen het gezin plaatsvindt, moet je je maar niet druk maken als er een veroordeelde pedoseksueel naast de school waar je kinderen naartoe gaan woont? Van deze man is bekend dat hij zich hieraan schuldig heeft gemaakt, het lijkt me toch dat je dan extra oplet....

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:36

_San87_ schreef:
[

In de gevangenis wonen. Daar heb je geloof ik niet zo heel goed over nagedacht, of wel? Ik kan het je eigenlijk ook niet kwalijk nemen, mensen kunnen niet meer helder denken wanneer er iets gebeurt waar ze niks van snappen. Het jammere is dan ook meteen dat ze zich niet willen verdiepen in de materie waar ze niks van snappen en daardoor lekker ongefundeerd gaan schreeuwen dat er gelyncht moet worden.

Amen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:43

Deze man heeft voor mij zijn rechten verspeeld vanaf het moment dat hij met zijn poten aan een kind zat. Zulke lui horen in een inrichting en dan kunnen mensen dat walgelijk vinden dat ik zo denk, ik heb zelf kinderen en kleinkinderen en als er zo'n figuur hier in de buurt komt heeft hij een probleem.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:46

chanicha schreef:
Deze man heeft voor mij zijn rechten verspeeld vanaf het moment dat hij met zijn poten aan een kind zat. Zulke lui horen in een inrichting en dan kunnen mensen dat walgelijk vinden dat ik zo denk, ik heb zelf kinderen en kleinkinderen en als er zo'n figuur hier in de buurt komt heeft hij een probleem.

Amen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:47

De man zal ergens moeten wonen en in nl is het nagenoeg onmogelijk om in een straal van zoveel meter niet in de buurt van een school, dagverblijf, speeltuin enz te wonen. Daarvoor zijn we domweg te klein en te vol voor. En wonen in een bejaardenwijk betekend tegenwoordig veel kleinkinderen in de wijk ivm oppas oma s.

Maar waarom zo veel ophef over een pedosexueel. Bewezen verkrachters mogen toch ook ergens wonen, daar is toch geen belemmering voor. En die berokkenen ook schade aan onschuldige slachtoffers. Wat is het verschil?

Ik schrik trouwens behoorlijk van de heftige reacties, maak het af, lynchen geen probleem. Brr dan ben je als mens toch geen haar beter. -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:48

Jullie kunnen je aansluiten bij 3 kwart van de soesterkwartierders :')

Half jaartje terug was hier de lokale slager aan de beurt nadat hij een schuine opmerking maakte naar een 14 jarige werknemer via app.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:49

NeverGiveUp schreef:
Jullie kunnen je aansluiten bij 3 kwart van de soesterkwartierders :')

Half jaartje terug was hier de lokale slager aan de beurt nadat hij een schuine opmerking maakte naar een 14 jarige werknemer via app.

Wil je niet alle posters hier over één kam scheren, a.u.b. ;(?

:D.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:49

Dan maar geen haar beter maar als er iemand aan mijn kinderen of kleinkinderen zit ga ik er met liefde voor zitten maar hij zal het bij geen ander kind meer doen. Ik ben een hele rare, zal alles doen om iemand te helpen maar dan verander ik in een seconde en is het klaar.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:50

Het was de bedoeling om onder Chanicha en Bon_charmeur te reageren zodat het duidelijk was tegen wie ik het had. :))

Alleen toen kwam Karuna ertussen :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:53

NeverGiveUp schreef:
Het was de bedoeling om onder Chanicha en Bon_charmeur te reageren zodat het duidelijk was tegen wie ik het had. :))

Alleen toen kwam Karuna ertussen :P

Daarom heb ik er ook een :D bij gezet :D.

Het schokkende is nog wel dat meer dan de helft van Nederland ook zo ongenuanceerd denkt en meteen naar hooivork en fakkel grijpt ;(. Ik denk altijd maar dat we geluk hebben dat onze rechters en wetgevers wel intelligent zijn en weten waar ze het over hebben...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:57

Nou sorry San87 als ik lees dat een vent zijn stiefdochter van vijf heeft misbruikt en dat hij een paar maanden cel krijgt zegt mij genoeg over de rechtsspraak dus daar zou ik het niet aan overlaten.